Az Ottawai Egyetem és a Kelet-Ontariói Gyermekkórház Kutató Intézete által végzett négyhetes vizsgálathoz 220 fő 17 és 25 év közötti résztvevőt toboroztak, akik saját bevallásuk szerint legalább napi két órát vagy annál többet használják a közösségi médiát. Az alanyok, akik a kísérlet kezdetén kitöltöttek egy részletes kérdőívet saját mentális egészségükről, szorongásaikról és önképükről, az első héten ugyanannyit lógtak a közösségi médián, mint korábban, a következő három hétben azonban a csoport fele már csak napi maximum egy órát használhatta az említett appokat, internetes felületeket. A résztvevők másik felét – a kontrollcsoportot – a továbbiakban sem érte semmilyen korlátozás.
Az eredmények azt mutatták, hogy a felére (vagy még annál is jobban) lecsökkentett közösségimédia-jelenlét kifejezetten pozitívan hat a fiatalok önértékelésére: az első csoport tagjainál a három hét alatt látványos javulás mutatkozott saját külsejük és testalkatuk elfogadását illetően, míg a kontrollcsoportnál semmilyen hasonló változás nem jelentkezett. Az első csoportba tartozó fiatalok kevésbé vallották magukat stresszesnek és letörtnek a kísérlet végeztével, mint amikor belevágtak abba – számolt be a Daily Mail.
„A fiatalok átlagosan hat-nyolc órát töltenek naponta a különböző közösségimédia-felületeken, ahol több ezer fotóval találkoznak” – nyilatkozta a kutatás vezetője, dr. Gary Goldfield. – „A sztárokról, modellekről, ünnepelt személyiségekről szóló posztok könnyen negatív érzéseket kelthetnek bennük, úgy gondolják, ők sosem fognak olyan jól kinézni, akkora sikereket elérni, sosem tudnak majd olyan luxust megengedhetni maguknak, mint az általuk követetett hírességek. Ez nagyon könnyen lerombolja a tizenévesek, fiatal felnőttek önbecsülését, szorongást és depressziót szül.”
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés