Senki se tudta megszorongatni a világ leghíresebb tojását, Messi viszont le is gyűrte

Fénnyel írt történelem

messitojás.png
Olvasási idő kb. 5 perc

Andy Warhol híres mondása szerint a jövőben mindenki híres lehet tizenöt percre – a pop-art néhai atyamesterének jövendölése a közösségi média korában már régen valósággá vált. Rendhagyó Fénnyel írt történelem cikkünkben megfejtjük, hogyan válhatott egy tojásról készült pofonegyszerű fotó internetes szenzációvá és a vizuális kultúra ikonikus alkotásává.

Guinness-rekordot döntött az Instagram tojása

2018 februárjában a valóságshow-sztárként és influenszerként híressé vált Kylie Jenner világrekordot döntött, amikor az újszülött kislánya, Stormi érkezéséről közzétett képét 18 millióan lájkolták az Instagramon. A celebbabafotó hihetetlen népszerűségi csúcsa majdnem egy éven keresztül megingathatatlannak tűnt, egy frappáns médiahekk azonban mindent megváltoztatott: 2019. január 4-én egy anonim felhasználó egy tojásról készült egyszerű, fehér hátteres stockfotót töltött fel a népszerű közösségimédia-oldalra, és arra kérte a felhasználókat, nyomjanak rá egy-egy lájkot.

A world_record_egg (vagyis: világrekord_tojás) névre hallgató személy három hashtag (#LikeTheEgg, #EggSoldiers és #EggGang, vagyis #KedveldATojást, #TojásKatonák és #TojásBanda) és az alábbi szöveg kíséretében szólította meg „az Insta” népét: „Állítsunk fel együtt világcsúcsot, és legyen ez a legkedveltebb poszt az Instagramon. Verjük meg a mostani csúcstartót, Kylie Jennert (18 millió). Menni fog!”

Az Instagramra posztolt legendás tojásos kép
Az Instagramra posztolt legendás tojásos képInstagram: world_record_egg

Az egyszerű és frappáns üzenetet gyorsan vették a közösségi oldal látogatói, és a tojás mindössze tíz nap leforgása alatt 30 millió lájkot kapott, a következő 48 órában pedig elérte a 45 millió kedvelést, ezzel már nem csak az Insta-rekordot döntötte meg, letaszította Luis Fonsi Despacito című dalának YouTube-os videóklipjét a legtöbb lájkot kapott internetes poszt trónjáról. Az internetes szenzációvá vált állati termék elsőségét a Guinness-bizottság is hivatalosan elismerte, mely hírre a felhasználói fiók mögött megbújó személy újabb üzenettel reagált, megköszönte a hihetetlen mennyiségű „szavazatot”.

Szívesen adtak egy fricskát az emberek Kylie Jennernek

A szakemberek, médiakutatók azonnal rákaptak a témára, és igyekeztek megmagyarázni a tojás eget rengető sikerét: a titok valószínűleg az „akció” médiahekk jellegében rejlik, a legtöbben kapva kaptak az alkalmon, hogy egy jópofa fricskát osszanak Jenner számára, és bizonyítsák, a közösségi média világában alulról jövő összefogással egy egyszerű tojás is legyőzhet egy hatalmas média- és pénzháttérrel „futtatott” celebritást. Sokan a féktelen fogyasztás és az emberekre rátelepedő, véleményformáló tömegmédia elleni kiállásként fogták fel a tojás melletti voksot: az lesz a sztár, akit mi annak gondolunk, nem pedig az, akiről ti mondjátok nekünk.

Lionel Messi győzelmi fotója letaszította trónjáról a tojást
Lionel Messi győzelmi fotója letaszította trónjáról a tojástInstagram: leomessi

Természetesen mindenki azt akarta megtudni, ki állhat a titokzatos Instagram-fiók mögött: több személy, például Ishan Goel amerikai marketingszakember és médiavállalkozó neve is felmerült, mások maguk állították azt, hogy ők a tojás gazdái. A world_record_egg fiók tulajdonosa azonban az Instagramon folyamatosan cáfolta ezeket a találgatásokat, híreszteléseket, felfedni azonban továbbra sem volt hajlandó magát. A titokra végül február elején derült fény, amikor a sztártojás tulajdonosa a Hulu online streamingszolgáltatóval közös reklámakció során – mely a mentális betegségekre kívánta felhívni a figyelmet – felfedte kilétét.

Csak Messi tudta maga alá gyűrni a celebbé lett tojást

Az Instagram-fiók mögött egy 29 éves brit reklámszakember, Chris Godfrey rejtőzött, aki két kollégájával, Alissa Khan-Whelannal és C. J. Brownnal közösen alkotta meg a legendássá vált médiahekket. Az ötletgazda úgy nyilatkozott, azért választotta ez a képet, mert a tojás egyszerű, letisztult, semmilyen nemi, nemzeti vagy vallási kötődése nincs, és ezért bárki könnyen azonosul vele. Még ugyanaz év júliusában a Time magazin beválasztotta Godfrey-t az internet 25 legbefolyásosabb személyisége közé.

A tojás összesen 59 millió lájkot gyűjtött össze, és egészen 2022. december 20-ig tartotta magát a csúcson, mígnem a katari futball-világbajnokságot megnyerő argentin válogatott csapatkapitánya, Lionel Messi el nem hódította tőle a dicsőséget. A Messi által posztolt fotó – melyen a világsztár futballista a kupával a kezében látható – két nap alatt legyőzte a celebtojást, jelenleg pedig már 74,6 millió kedvelésnél tart, stabilan őrizve előnyét a lájkbajnokság élén.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek