Egyél mindennap ebből a gyümölcsből, és sokkal tovább élhetsz

GettyImages-1304320892

Kutatások szerint az áfonya olyan összetevőket tartalmaz, amelyek egészségvédő hatásuk révén meghosszabbíthatják az életed.

Ha szokásod, hogy áfonyát szórsz a reggeli zabpelyhedbe vagy joghurtodba, akkor máris sokat tettél az egészségedért. Apró mérete ellenére a jellegzetes ízű, kék színű bogyós gyümölcs rengeteg értékes tápanyagot tartalmaz, amelyek hosszú távon fejtik ki jótékony hatásukat. Lássuk, hogy mi a 4 legfontosabb előny, amit az áfonya fogyasztásával nyerhetsz.

1. Csökkenti a krónikus betegségek kockázatát

A legtöbb zöldség és gyümölcs gazdag forrása a polifenoloknak, azoknak az antioxidánsoknak, melyek gyulladáscsökkentő tulajdonságaik mellett arról is ismertek, hogy semlegesítik a szervezetben lévő szabad gyököket. Ez alól nem kivétel az áfonya sem, amely tele van antioxidánsokkal, így rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a krónikus betegségek megelőzéséhez.

Az áfonyában lévő antioxidánsok hozzájárulhatnak a hosszabb élethez
Az áfonyában lévő antioxidánsok hozzájárulhatnak a hosszabb élethezLove_Life / Getty Images Hungary

A gyümölcs kék színét adó antocianinok például a szabad gyökök számát csökkentve olyan kóros állapotoktól kímélhetnek meg, mint a szív- és érrendszeri megbetegedések, a 2-es típusú cukorbetegség vagy éppen az idős korra jellemző neurológiai hanyatlás.

2. Harcba száll a „rossz” koleszterinnel

Az áfonya csökkenti a „rossz” koleszterinként emlegetett LDL szintjét a szervezetben, amely az erek falán lerakódva érelmeszesedést okozhat. Egy, a Journal of Nutrition című tudományos folyóiratban publikált tanulmány szerint az áfonya fogyasztása 27 százalékkal csökkentette az LDL jelenlétét a vizsgálat résztvevőinél egy 8 hetes időszakon belül, ezzel is mérsékelve a metabolikus szindróma és más szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

3. Rostforrásnak sem utolsó

A legtöbb áfonyafajta kiváló eszköz a rostpótláshoz is, ami szerepet játszhat az egészségmegőrzésben. Ha ugyanis elegendő rostot fogyasztasz, az stabilizálja a vércukorszintet, és visszafogja az LDL-koleszterin koncentrációját a szervezetben.

Készíts belőle smoothie-t, és utána egy darabig nem leszel éhes
Készíts belőle smoothie-t, és utána egy darabig nem leszel éhesOscar Wong / Getty Images Hungary

Egy tanulmány kimutatta, hogy már 8 gramm rost bevitele is (egy csészényi áfonya körülbelül 4 gramm rostot tartalmaz) csökkenti a halálozás kockázatát, valamint a szívbetegségek, a cukorbetegség és a vastagbélrák előfordulásának esélyét. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a rostok eltelítenek, így segítenek hosszabb ideig fenntartani a jóllakottság érzését.

4. C-vitamint tartalmaz

Egy csészényi áfonya a napi C-vitamin-szükségleted 15 százalékát fedezi, vagyis abból ennyivel kevesebbet kell más forrásból bevinned. A C-vitamin szintén antioxidánsként működik, ezért hatékony megoldás a szabad gyökökkel szemben, miközben jótékonyan hat az idegrendszerre, az immunrendszerre, a csontokra, a porcokra és véredények hálózatára is.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra