Tegye magát nélkülözhetetlenné a munkahelyén az idén

Olvasási idő kb. 4 perc

Ahogy átlépünk a következő esztendőbe, jönnek az újévi fogadalmak: lefogyunk 10 kilót, edzeni járunk, letesszük a cigit, kibékülünk a szüleikkel, megmentjük a világot. Persze a kezdeti lelkesedés az idő múlásával alább szokott hagyni, kivéve, ha valóban elérhető célokat tűzünk ki magunk elé. Amennyiben úgy érezzük, munkahelyünkön rezeg alattunk a léc – vagy ha épp új helyen kezdjük az évet –, akkor érdemes új, tiszta lappal indulni, és mindent bevetni azért, hogy elismert tagjai legyünk a csapatnak, és a leépítéseknél ne a mi nevünk jusson először a főnök eszébe.

Legyen rugalmas

Brian Kropp, a CEB vezetői tanácsadó cég igazgatója azt javasolja, hogy a főnök mindig lássa, milyen remekül végezzük a munkánkat, akár annak ellenére is, hogy mi folyik körülöttünk. Lehetnek tömeges leépítések, átszervezések, a lényeg, hogy mi mindig a maximumot hozzuk ki magunkból, ne befolyásoljanak a körülmények. Tehát bármennyire is katasztrofális a munkahelyünkön a helyzet, próbáljuk felvenni a ránk bízott feladathoz szükséges tempót, és ne hagyjuk, hogy magukkal ragadjanak az események!

Legyen képben

Lehet, hogy a közvetlen munkakörünkhöz nem tartozik hozzá, hogy a szakmánkhoz kapcsolódó újdonságokról tájékozódjunk, azonban mindenképp érdemes. Lapozgassuk a cég profiljához illeszkedő kiadványokat, illetve nézzünk utána az interneten a legújabb trendeknek, innovációknak, hogy tartani tudjuk a lépést, no és hogy persze lenyűgözzük a főnököt. Persze ez úgy fog menni, ha  nem csupán tájékozódunk, hanem használjuk is a leírtakat. Fontos persze, hogy ne legyünk dolgozó robotok, hanem gondolkodjunk is!

Ne legyen magányos harcos

A CEB egyik kutatása szerint az új munkahelyen az alkalmazottak kb. 40%-a több mint 20 emberrel dolgozik együtt egy-egy nap. Már rég lejártak azok az idők, amikor mindenki végezte a maga dolgát, és csakis a saját munkájáért volt felelős. Manapság már a legtöbb helyen csapatban kell dolgozni, tehát muszáj, hogy szociálisak legyünk, és ne üljünk az iroda sarkában egész nap, elzárkózva a többiektől! Vegyük ki aktívan a részünk mindenből, máskülönben hátráltatjuk a csapatmunkát – és persze a sajátunkét. Éppen ezért fontos, hogy a lehető legjobb kapcsolatot ápoljuk a kollégákkal, máskülönben kirekesztenek.

Ossza meg a gondolatait másokkal is

Lucy Leske, a Witt/Kieffer fejvadász cég alelnöke és társigazgatója azt tanácsolja, hogy ha valami újdonsággal találkozunk, és látunk benne fantáziát, akkor azt osszuk meg a többiekkel is: tartsunk róla prezentációt, publikáljunk róla, esetleg írhatunk róla blogban is. Ezáltal a kollégák láthatják, hogy megbízhatnak bennünk, és hogy kihasználunk minden lehetőségeket, hogy jobbá tegyük a céget.

Rangsoroljon okosan

Számtalan dolog van, amit úgy érzünk, muszáj az adott héten megcsinálnunk. És sajnos legtöbbször a lista egyre csak bővül, mígnem egyszer csak azon kapjuk magunkat, hogy egyrészt elúsztunk, másrészt nem tudtuk elvégezni rendesen a ránk kiszabott feladatokat, mivel egyikkel sem tudtuk komolyabban foglalkozni. Brian Kropp szerint épp ezért fontos, hogy olykor rangsorolni tudjunk, esetleg bizonyos teendőket le tudjunk venni a listáról.

Ragadjon meg minden alkalmat

Meglehet, hogy egy-egy feladat túl nehéznek tűnik, de ha van alkalmunk arra, hogy bizonyítsunk, fontos, hogy álljunk a kihívások elébe! Ha a főnök kihirdet egy projectet, legyünk az elsők, akik jelentkeznek rá, hogy lássa, igyekszünk. A legnagyobb hiba, ha hagyjuk elúszni a lehetőségeket, tehát vállaljunk el mindent (persze, reálisan felmérve az erőforrásainkat), maximum később segítséget kérünk.

Legyünk jóban az IT-s sráccal

Egy munkahelyen nem létezhetünk technológia nélkül. Sokszor csupán e-mailekben tartjuk egymással a kapcsolatot, és az internet segítségével dolgozunk, tehát egy a működő, gyors gép és programok elengedhetetlenek. Ezért szinte az egyik legfontosabb részleg az irodában az az IT-s csapat, mert ha valami probléma adódik, ők képesek a mi tizenhatezredik újraindításunk után (helyett) érdemi munkát is végezni a masinánkon. Azonban Kropp szerint rajtuk kívül az adminokkal is érdemes jó kapcsolatot ápolni, mivel sok minden fut össze náluk is, így olykor nagy segítségünkre lehetnek- ezáltal a mi munkánk is lényegesen jobbá válik.

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek