Kiderült, hogy a veganizmus hogyan befolyásolja a szexuális vágyat

GettyImages-1292738028

A válasz nem feltétlenül az, amire tippelnél.

Az utóbbi évtizedekben drasztikusan megemelkedett a húsfogyasztás mértéke. Míg a 60-as és 70-es években a legtöbb család csak hetente néhány alkalommal fogyasztott húst, manapság már általános, hogy naponta kerül az asztalra. A KSH kimutatása alapján 1987-ben kimagaslóan sok (79,3 kg/fő/év) húsfélét ettünk, ehhez képest 1970-ben pedig a legkevesebbet (60 kg/fő/év). A hazai húsfogyasztás jelenleg kisebb mértékben nőtt az elmúlt években.

Ma már azt is tudjuk: a feldolgozott és vörös húsokban magas a telített zsírsavak aránya, ami gyulladásokhoz vezet, illetve növeli a daganatos megbetegedések és a magas koleszterinszint kialakulását, így egyre többen váltanak a vegán életmódra. De vajon jól teszik-e?

Íme, a vegánság valójában hogyan befolyásolja a szexuális vágyat

Sokan azt gondolják, hogy a vegánná válás fellendítheti szexuális életüket – de van ebben valami igazság?

Bár több gyümölcs és zöldség fogyasztása segítheti a szexuális életet, nem kell teljesen vegánnak lenned ahhoz, hogy élvezd az előnyöket. 

A vegánnak lenni ugyanakkor számos előnnyel jár. A diétát folytatók gyakran beszámolnak róla, hogy a módszer segített nekik lefogyni, kitisztítani a bőrüket, és összességében egészségesebb, teljesebb életet élni. A veganizmus számos ígért bónusza között szerepel a javuló szexuális vágy is. A PETA világszerte gyakran futtat olyan hirdetési kampányokat, amelyek azt sugallják, hogy a vegánok jobb szeretőkké válnak, és néhány vegánbarát blog is ugyanezt a narratívát hangoztatja.

Az biztos, hogy az életmód sok szempontból egészséges
Az biztos, hogy az életmód sok szempontból egészségesKarl Tapales / Getty Images Hungary

De mi az igazság? Az Insider beszélt Bonnie Taub-Dix dietetikussal, a BetterThanDieting.com alapítójával, hogy kiderüljön, a vegánság ténylegesen befolyásolja-e a szexuális vágyad. 

Ha több vegán ételt eszel, az biztosan nem árt a szexuális életednek, sőt

Ebben az esetben a vegán ígéretek nagy része beválik: több gyümölcs és zöldség fogyasztása határozottan javíthatja a keringést, ami javíthatja a szexuális funkciót. 

„Érdemes fogyasztani azokat az ételeket, amelyek serkentik a keringést, mert nemcsak az agy keringését akarjuk fokozni – amely a legszexibb szervünk –, hanem a keringést a test más részein is, amelyeket megfelelően szeretnénk működtetni” – fejtette ki virágnyelven Taub lényegében azt, hogy a vérkeringés lesz a kulcsa mindennek. 

„A legtöbb vegán étel képes erre. Az olyan ételek, mint a Cayenne-bors, az étcsokoládé, a gyümölcsök, a leveles zöldségek, a napraforgómag, a cékla, mind elősegítik a keringést, és ha felpörgetjük a keringést, az tudjuk, mit jelent” – folytatta.

Ha valaki több gyümölcsöt és zöldséget iktat be étrendjébe, akkor mindezeken túl csökkentheti az olyan gyógyszerek iránti igényét, amelyek potenciálisan rossz hatással vannak a szexuális vágyra.

„Ha valaki egészségesebben táplálkozik, kevésbé valószínű, hogy olyan gyógyszereket kell szednie, amelyek negatívan befolyásolhatják a szexuális vágyát és működését”

– nyilatkozta a szakember a témában. 

Az állati eredetű termékek korlátozása a zöldségek javára szintén pozitív hatással lehet a szexuális életre. 

„A telített zsírokban és koleszterinben gazdag élelmiszerek, amelyek gyakran állati eredetűek, eltömíthetik az artériákat, ahelyett, hogy szabadabbá tennék a véráramlást.”

Meglepő, de nem kell vegánnak lenni ahhoz, hogy valaki a vegán ételek előnyeit élvezze

A szakember azt javasolja, mindenki vizsgálja át az étrendjét, és nézze meg, vannak-e olyan kedvencek, amelyekhez több gyümölcsöt és zöldséget adhat, vagy amelyekben egy kicsit korlátozhatja az állati eredetű termékek fogyasztását. 

„Ebben az esetben nem kell vegánnak lenned. Még az is jó ötlet lenne, ha egy-egy túlnyomórészt állati eredetű fogásról egy növényibbre váltasz”

– folytatta a dietetikus. 

Ha úgy döntesz, hogy teljesen vegán leszel, annak számos előnye lehet – mindaddig, amíg helyesen teszed

A vegán címke meglehetősen tág, és technikailag arra is vonatkozhat, aki sok gyümölcsöt, zöldséget és növényi alapú fehérjét eszik, ami valószínűleg több energiát ad. Ám azokra is vonatkozhat, akik kizárólag lekváros kenyéren és csipszen élnek, amitől nagy valószínűséggel inkább lomhának érzi magát az ember.

„Ha olyan diétát választasz, mint a veganizmus, akkor ez némi gondolkodást és tervezést igényel. Néhány vegán csak eszi ezeket a hamis növényi sajtokat, és egyszerűen nem egyensúlyozzák ki az étrendjüket más fehérjeforrásokkal. Ha nem találsz elegendő fehérjeforrást, az korlátozhatja az energiádat is. Ha pedig nincs elég energiád, a szexuális vágyad is alábbhagyhat” – árulta el a szakember lényegében annak módját, hogyan legyen a libidónk vegán életmód mellett is nulla. Hozzátette: jó ötlet a vegán fogásokat beépíteni mindaddig, amíg azok számos friss zöldséget és gyümölcsöt tartalmaznak. 

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra