Ezért érdemes gyömbérrel indítanod a napot: vitaminban nem lesz hiány

GettyImages-1363614246

A gyömbér az egyik legelterjedtebb, immunrendszert erősítő természetes csodaszerünk, amit érdemes lenne minél több fogásban szerepeltetnünk. Számos, egészségre gyakorolt jótékony hatása van, már mutatjuk is, melyek ezek.

A gyömbért a kínai orvoslásban ugyanúgy alkalmazzák gyomorpanaszokra, mint a meghűlés kezelésére, de újabban egyre nagyobb hírnévre tesz szert fogyókúrás csodaszerként is, és a kutatások azt mutatják, hogy nem véletlenül.

Több energiád lesz tőle, sokkal jobb emésztésed, csillapítja az émelygést, és vérhígító hatása is van. Remekül csökkenti a gyulladásokat, ahogy a vércukorszintedet is, és ha még ez sem lenne elég, az éberségedet is fokozza. A gyömbér bővelkedik vitaminokban és ásványi anyagokban: nagyobb mennyiségben tartalmaz C-vitamint (5 mg/100 g), B6-vitamint (0,2 mg/100 g), káliumot (415 mg/100 g), magnéziumot (43 mg/100 g), de található még benne réz (0,2 mg/100 g), mangán (0,2 mg/100 g), kalcium (16 mg/100 g), foszfor (34 mg/100 g) és nátrium (13 mg/100 g) is.

Két kedvencünk, a fokhagyma és a gyömbér egyaránt híres egészségügyi előnyeiről. És mi lesz, ha a kettőt egy mixben fogyasztod, mondjuk, egy jó kis ázsiai tésztaétel vagy leves fűszereiként? Röviden annyi, hogy közös előnyeik megkétszereződnek, és mindkettő hozza magával saját, hasznos tápanyagait is ezek mellé.

Miért érdemes gyömbérrel kezdeni a reggelt?

Bár a reggeli talán a nap legfontosabb étkezése, néha kissé unalmas lehet. Hacsak nincs gyömbéred.

Ez a sokoldalú szuperélelmiszer számos egészségügyi előnnyel rendelkezik. De mitől igazán szuper? Könnyebb az ételeidhez hozzáadni, mint bármely más szuperételt, és könnyen belecsempészhető a nap bármely étkezésébe.

Íme nyolc módszer, amellyel a gyömbért ügyesen elrejtheted a reggelidben:

1. Fűszerezd meg vele a reggeli csésze kávét

A kávé és a gyömbér egy erőteljes, szabad gyökök ellen küzdő párost alkot, különösen azért, mert a kávé a világ egyik legnagyobb antioxidáns-forrása. A reggeli szuperételhez egyszerűen adj őrölt gyömbért a kávédhoz, vagy készítsd el a jemeni qishr italt. Ez a hagyományos közel-keleti gyömbéres kávé nemcsak fűszeres és finom, hanem az emésztést is segíti.

Minden reggel fogyassz el belőle egy kis adaggal
Minden reggel fogyassz el belőle egy kis adaggalgustavo ramirez / Getty Images Hungary

2. Gyömbértea, ami hidegen is finom

A gyömbértea népszerű ital a hideg napok felmelegítésére, nyáron pedig jegesen, citromszeletekkel lesz igazán finom. Egy csésze ebből a fűszeres teából reggel különösen hasznos lehet az émelygés és akár a terhesség okozta reggeli hányinger enyhítésében.

Bárki könnyedén elkészítheti otthon saját gyömbérteáját, ha a gyömbérgyökeret lereszeli, és 10 percig forrásban lévő vízben hagyja állni. Ezek után adj hozzá cukrot ízlés szerint, vagy más kedvenc édesítőd.

3. Kenj egy kevés gyömbérlekvárt a kekszeidre

A kamrák nyárra tele vannak gyümölcslekvárokkal, de kipróbáltad valaha a gyömbérlekvárt? Lehet, hogy nem egészségesebb, mint a nyers változat, de mindenképpen egészségesebb lehetőség a többi lekvárnál. Akár megveszed, akár saját magad készíted, egy kanálka gyömbérlekvár nagyon finom a pirítós és a kekszek tetején.

4. Cseréld le a juharszirupot egy ízesebb opcióra

Könnyedén elkészítheted saját gyömbérszirupod otthon is, ha a hozzávalókat 30 percig óvatosan forralod, majd a keveréket szitán vagy szűrőn átszűröd, hogy egyenletesebb állagú legyen.

A gyömbérszirup hozzávalói:

  • 1 kisebb darab hámozott és vékonyra szeletelt gyömbér
  • 1 csésze cukor
  • 1 csésze víz

5. Próbálj ki egy gyulladáscsökkentő granolatálat

Egy tál ropogós, rostban gazdag granola mindig okos választás reggelire. De ha illatos, fűszeres gyömbéres keveréket adunk hozzá, még egészségesebb és jobb lesz! Reszelj le 1 kis adag gyömbért, keverd össze mézzel vagy olvasztott kókuszolajjal, majd csorgasd rá a granoládra.

6. Adj gyömbérlevet a turmixokhoz (vagy akár koktélokhoz is)

Ha felpörgetnéd reggeli italod, próbálj ki egy gyomorébresztő gyömbérlevet. A gyömbérlé számos dologban kiváló, például salátaöntetben is. Ha a gyömbérlé önmagában túl erős a számodra, tedd a reggeli turmixodhoz vagy az edzés utáni protein shake-hez.

7. Útközben sem leszel elveszve

Ha a szusit szereted, már biztosan találkoztál vele
Ha a szusit szereted, már biztosan találkoztál veleAlexander Spatari / Getty Images Hungary

Fogyassz útközben egy egészséges, gluténmentes kurkumát és gyömbéres Lärabart, vagy készíts gyömbéres energiafalatokat, amiket egy kis dobozban magaddal vihetsz. 

8. Használd a reggeli péksüteményekben 

A gyömbért népszerű pékárukban használják – ilyen a mézeskalács, gyömbéres snap, gyömbérrel fűszerezett sütemények és piték. De te magad is készíthetsz vele gyömbéres-citromos kekszeket, tortát vagy muffint, akár nyári hangulatban is.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra