Gyűrd le a szorongást, kis lépésekkel!

Gyomorgörcs, álmatlan éjszakák, önbizalomhiány és félelem. Tegyél magadért és harcolj a szorongással!

Bár lázasan keresed a csodás gyógymódot a szorongásra, fontos, hogy tudd, a legcélravezetőbb, ha minden nap teszel ellene egy keveset. Érdemes beismerned, hogy ebben a küzdelemben te teheted a legtöbbet magadért.

Ha a szorongás mégis újból és újból felüti a fejét, az nem biztos, hogy azt jelenti, hogy nem próbálkoztál elég keményen, de sokszor egy apró változtatás is segíthet abban, hogy egy kicsit jobb legyen. Ez persze nem helyettesítheti a terapeutát, ne feledd azonban, hogy más módon is rengeteget tehetsz magadért!

A Huffinton Post olyan embereket keresett meg, akik bár ezzel a problémával küzdenek, apró trükkjeik segítségével könnyebbé tették az életüket. 

shutterstock 713536201

1. Ágyazz be minden reggel!

"Minden reggel beágyazom" - mondja Clarissa. "Ettől úgy érzem, máris elértem valamit, és bármilyen rossz napom is legyen, legalább a rendezett lakásba érek haza."

2. Némítsd le a telefonod!

Kathryan azt tanácsolja, hogy vedd le a hangot a telefonodon. "A nem várt telefonhívások rengeteg szorongást okozhatnak, nálam egy hívás tízből kilencszer a stresszfaktort növeli."

shutterstock 519666442

3. Beszélj a szorongásodról másoknak is!

Cherokee a legrosszabb napjain inkább beszél a szorongásáról, minthogy elrejtse azt. A csuklójára rajzolt kis szmájli pedig emlékezteti a jó dolgokra. Monica a nap végén a barátjával beszéli meg, hogy mi történt vele. "Beszélhetek vele arról, hogy mi bánt, és hogy milyen pozitív és negatív dolgokon mentem át. Utána könnyebben alszom el." Bailey őszintén beszél a szorongásáról, ha emiatt távoznia is kell valahonnan, megkéri az embereket, hogy ne vegyék magukra.

4. Tölts kevesebb időt a közösségi média böngészésével!

Randi letörölte a Facebook alkalmazást a mobiljáról, és bár a böngészőn keresztül még mindig elérheti, így biztosan nem fog órákig lógni az üzenőfalon. Jen is korlátozta a közösségi média használatát. "Folyton összehasonlítottam a sajátomat más életével, ami az önbecsülésem rovására ment." Nicola ahelyett, hogy az első dolga az lenne reggel, hogy a mobilja után nyúl, sétál egyet a kutyáival. "Mielőtt felmennék a közösségi oldalakra, adok egy esélyt a valóságnak" - mondja. "Adok egy esélyt a kutyáim szeretetének, ők ennél sokkal fontosabbak." Capri akár egy teljes napra is kikapcsolja a telefonját, maga mögött hagy mindent, és feltöltődik egy számára biztonságot jelentő helyen.

shutterstock 1043820169

5. Mondj nemet!

Saige azt tanácsolja, hogy légy őszinte az emberekkel. "Okkal mondok nemet, ezért kérlek, ne gyere vissza hozzám ugyanazzal a kéréssel. Igyekszem a legjobb formámat hozni, de vannak határaim. Ha meg tudom csinálni, meg is fogom."

6. Legyél jedi!

Jessica egy jedi trükkre esküszik. "Megpróbálom objektíven értékelni a napomat. Átgondolom, hogy mi történt velem aznap, és megállapítom, hogy mennyire sikerült jól. Mivel a szorongás meggyőz arról, hogy egy rémes nap áll mögöttem, ezért összegzem, hogy mi az, amit elértem, milyen pozitív meglepetésekben volt részem, hogy meggyőzzem magam az ellenkezőjéről. Ezt az ellenőrzést folyamatosan megismétlem, és az idő haladtával egyre jobban érzem magam. Meg kell tudom mondani, hogy valóban rossz napom van, vagy csak a szorongás érezteti ezt velem, hogy estére pozitív élményeim legyenek. Ez egyfajta hálaadás, aminek segítségével átláthatom, hogy több pozitív élményem volt mint negatív."

shutterstock 401780467

7. Mindfullness

Eirenne a jógára és a meditációra esküszik. Alyssának a hála érzete és a pillanat megélése tett jót. "A szorongás gyakran jövő-orientált: olyan dolgoktól tartunk, amik még be sem következtek. A hála és a pillanat megélése segít megérteni, hogy mim van. Például reggel, mielőtt munkába indulok, mindig hálát adok. Megnézem a napfelkeltét, és értékelem a szépségét. Abban a pillanatban nem aggódom azon, hogy mi lesz a munkahelyemen, vagy hogy mi nem ment jól az előző nap. Olyankor csak én és a napfelkelte vagyunk. Briannának a meditáció segített. "Naponta kétszer meditálok egy nap: reggel, amikor végiggondolom az előttem álló feladatokat, és este, amikor megbeszélem magammal azokat a dolgokat, amelyek aznap zavartak. Sokat segít."

8. Írd le a teendőidet!

Kami emlékeztetőket készít magának, és leírja az aznapi feladatait, hogy véletlenül se felejtsen el semmit. Kiszűr egy stresszforrást.

9. Mozogj!

Jordan korán reggel az edzőteremben kezd, egyszerű és lassú feladatokat végez. "A szorongás mértékét ugyan nem szünteti meg, de segít elfogadni azt, aki vagyok. Hátra tudok lépni és elengedni minden bűntudatot."

shutterstock 243456985

10. Szabadulj meg a mérgező dolgoktól az életedben!

"Minden mérgező embert kiszűrtem az életemből" - mondja Naoko. "A Facebookon és a Twitteren minden hírportál és politikai oldal értesítéseiről leiratkoztam. Az élet sokkal jobb, ha egy kicsit magadra koncentrálsz, és előreveszed a saját igényeidet. Ez bármilyen szörnyen is hangzik, képes vagyok szeretni, és törődni azokkal, akik szeretnek és törődnek velem, főleg azok után, hogy megszabadultam a mérgező kapcsolataimtól." Jessa is hisz abban, hogy csak olyan embereket érdemes magunkhoz engedni, akik a fejlődésünket segítik. Kilépett egy mérgező kapcsolatból, és mindig emlékezteti magát arra, hogy a dolgok időbe telnek.

11. Rendszeresítsd a lefekvés előtti rutinodat!

Niki lefekvés előtt megmossa a fogát, kezet mos levendulás szappannal, bekrémezi a kezét, majd ágyba bújik. Az elalvás előtti mantrája is segít abban, hogy jobban érezze magát: "Fizikailag, szellemileg és érzelmileg is biztonságban vagy. Nem lehet semmi bántódásod. Semmi sem olyan rossz, mint amilyennek látszik." Maisie lefekvés előtt összeírja mindazt, amit másnap meg kell csinálnia, hogy éjszaka már ne foglalkozzon ezzel.

12. Vezess naplót!

Megannek a naplóvezetés abban segít, hogy visszakeresse, mi vezetett ahhoz a rossz állapothoz, amibe került. Később ezeket már könnyebben tudja elkerülni.

13. Foglald le a kezeidet!

"Mindenhová magammal viszem a kötésemet" - mondja Tatauq. "Segít, hogy könnyebben beszéljek az emberekkel, megnyugtat és lefoglalja a kezeimet."

shutterstock 116071006

14. Korlátozd a koffeint!

Ashley kávé helyett gyógynövény- és zöld teákra váltott, azóta kevesebb pánikrohammal kell megküzdenie. Amanda a koffein elhagyása mellett több vizet iszik, szerite ez segít csökkenteni a szorongás mértékét.

15. Hagyj magadnak időt reggel, hogy felkészülj a napra!

Stephaninek ez segít abban, hogy nyugodtan induljon el a munkahelyére. Alicia azért kel korábban, hogy mielőtt dolgozni kezdene, legyen egy kis ideje magára.

16. Légy hálás!

"Minden nap listát készítek arról a három dologról, amiért a leghálásabb vagyok aznap, majd sétálok egy nagyot" - mondja Crystal. "Ha egy negatív gondolatom van, megállok egy pillanatra, és végiggondolom, hogy miért lehetek hálás" - Karri így tesz túl a rossz érzéseken.

Mustra