A nyers gyümölcsök és zöldségek enyhítik a depressziós tüneteket

Az ebből a szempontból legelőnyösebbnek bizonyult zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztó az életükkel is elégedettebbek a kutatók szerint.

Egy új-zélandi egyetem kutatói szerint kifejezetten kedvező hatással van mentális egészségünkre, ha a főtt, illetve tartósítotr gyümölcsök és zöldségek helyett inkább a nyers alternatívákat részesítjük előnyben. A 422 fiatal (18-25 éves) új-zélandit és amerikait kikérdező és letesztelő kutatók a résztevők testsúlyát, testmozgással kapcsolatos szokásait, gazdasági helyzetét és az étrendjük egyéb aspektusait is figyelembe vették a nyers zöldségek élettani hatásának megállapításakor.

shutterstock 252338818

A tanulmány eredményeit összefoglaló Independent szerint mindez valószínűleg a nyers gyümölcsök és zöldségek fogyasztása során jóval könnyebben felszívódó mikrotápanyagoknak köszönhető.

A nyers gyümölcsök és zöldségek nagyobb mennyiségű mikrotápanyagot biztosítanak, mint a feldolgozott és megfőzött társaik, ami a mentális egészségre gyakorolt nagyobb hatásukra is magyarázattal szolgálhat

– így a kutatók

Mindez a feldolgozás során lecsökkenő tápanyagtartalomnak köszönhető: a konzerv/főtt ételeket fogyasztók esetében is volt némi hangulatjavító hatása a gyümölcsöknek, a nyers alternatívákat előnyben részesítő résztvevők ugyanakkor összességében elégedettebbek voltak az életükkel és enyhébb depressziós tünetekről számoltak be.

A kutatók a következő zöldség- és gyümölcsféléket találták a legegészségesebbnek:

  • sárgarépa
  • banán
  • alma
  • leveles zöldségek
  • grapefruit
  • saláta
  • citrusfélék
  • friss erdei gyümölcsök
  • uborka
  • kivi 

Ezenkívül a zeller, a káposzta, a paradicsom, a gomba és a lilahagyma is jót tesz a hangulatunknak - állítják a kutatók.

Blogmustra