TREND

Szegecsekkel és forrónadrágokkal küzd az Arena Plaza

2010. január 12., kedd 13:02

arena-leadAz idei leárazási szezonban a szegecses pólókból és sortokból óriási a kínálat: az Arena Plazában a Bershka kínálta a legtöbb akciót, bőrhatású body-t és legginst most érdemes venni. A Stradivarius a glamrockereket és vámpírokat is öltözteti, mert a jelek szerint ők is jelentős célközönség.  Leárazáskörképünk második részében az Aréna Plaza akcióit mutatjuk be. Az első rész: Leárazáskörkép - Westend 

cikk-tipus-riport

A januári leárazási szezon nemcsak a nyugodt váráslás híveinek kedvez, hanem azoknak is, akik nézelődés közben szívesen gondolkoznak arról, miért szokás nálunk egy-egy jó nevű márka akciós áruja közé időnként silányabb holmit keverni.

A ruhák összetételéből ítélve nem kizárt, hogy nálunk a kelet-európai piacra szánt ruhákból szeretnének minél többet eladni, amíg a jobbakat más országokba viszik. Ami pedig a ruhák méreteit illeti, néha az az érzésem, a kollekciókat nemcsak gyártják a Távol-Keleten, de némelyiket ott is méretezik. Főleg a férfiaknak szánt ruháknál jellemző, hogy nagy méretekből szűk a kínálat, a női ruháknál pedig a nadrágok hosszát szokás elvéteni, általában rövidebbek, mint lenniük kellene. Az előbbire jó kifogás, hogy a tinédzserek a fő célközönség, az utóbbira pedig az, hogy most még divatosak a nyolcvanas éveket idéző ruhák, és abból a stilisztikai olvasztótégelyből nem ciki bokavillantó nadrágot előhúzni.

A leárazás sorozat előző részében a Westend akcióversenyét a Promod nyerte, amelyik kicsivel húzott el a Mango mellett. Ebben az összeállításban a westendes körképben nem említett márkák női ruhái szerepelnek, üzleteiket az Aréna Plázában kerestem fel.
 

A legtöbb Sale/négyzetméter

Az Aréna Pláza leárazáskörképét a Bershka nyerte, de csak kis híján előzte meg a Stradivariust. A márka az egy négyzetméterre eső legtöbb Sale felirat különdíját is megkaphatja, a bejárat olyan gazdagon díszített az akciót jelző szóval, mint egy Bosch festmény különös lényekkel.  Az idei leárazásoknál megszokott rendhez képest ebben az üzletben kaotikusabb állapotok vannak, a próbafülkékre várni kell, ez az elmúlt évek leértékelési hagyományait idézi. Nem véletlenül, széldzsekit, dominalegginst, 2000 forintra leértékelt, színes tunikákat és 3000 ezerre értékelt bőrhatású body-t most érdemes venni. A farmerok is olcsók, 4-6000 forintba kerülnek.

Az őszi, fekete ruhás körképnél már látható volt, a Stradivarius szegecsfelhasználása az átlagon messze túlmutat. Most ezeket, a fémmel sűrűn kirakott glamrocker szereléseket lehet olcsóbban megkapni, a pólók 4000 forintba kerülnek. Akik Kristen Stewartot, vagy más vámpírikonokat követnének, abból a boltból felöltözhetnek, legginsek, sortok bőven találhatók. Végre az őszi selyemoverallokat is leértékelték, amelyek korábban konzekvensen 10 ezer forint körüli összegbe kerültek, most kevesebb, mint a feléért adják. A mély ülepű, kockás szövetnadrágokból is óriási a kínálat, előnyük, hogy 4000 forintba kerülnek, hátrányuk pedig, hogy szabásuk miatt legfeljebb bokáig érnek. A cipőkre is gondoltak a márka forgalmazói, most a legtöbb balerinacipő és tavaszi, átmeneti cipő olcsóbb, 5-6000 forint, és divatban maradnak idén is.
 

arena_cunda


További fémek, szegecsek

Szintén jó szegecslelőhely a C&A, ahol főleg a fejlődésben lévő szervezetek számára kínálnak apró méretű, szegecsekkel díszített  bőrmellényeket 5000 forintért,  a világosszürke a slágerszín. Az áruház méretű bolt úgy gondoskodott a leárazásról, hogy az akciós áru helyenként az új kollekcióval vegyül, így figyelmesebben kell végignézni. A fehérnemű leértékelés az üzlet fő vonzereje ebben az időszakban, a legjobbak a formázott melltartók, amelyek élénk színekben, pirosban, lilában, pinkben kaphatók körülbelül 3300 forintért, de a barna és fekete csipkés szettek sem mentek még ki a divatból.

Meglepő, de a C&A piacképesebb melltartókkal tudott előállni, mint a Tenesis, ahol a nagyon színes és nagyon mintás kollekció maradékaira lehet most szert tenni legfeljebb 2000 forintért. Ezeken kívül akciós áron kaphatók a pamut atléták, alsópólók, 500 forintért bugyik is vannak és minden, ami basic. Nejlonkombinék is vannak azoknak, akik el tudják viselni magukon.

arena_hundm

Mindent összevetve a fehérneműversenyt a H&M nyerte, mert ebben az időszakban is viszonylag dizájnos darabokat lehet megkapni olcsón, 2000 forint körüli összegért. A fekete fehérneműk mekkájában már nem sok darab  maradt Sonia Rykiel decemberben megjelent csíkos kollekciójából, az Arenában legalábbis egy sem szerepel az akciós kínálatban.

Ami az utcai ruhákat illeti, tavaly a diszkós szoknyák és az egykori otthonkákat idéző tunikák voltak a slágerdarabok, most az ősszel, a zöld és a lila árnyalataiban megjelent muszlinblúz kollekció megmaradt készletét árusítják olcsóbban, 2-3000 forintért. A sapkák, sálak esetében a leárazás nem látványos, a sálak teljes áron sem kerülnek többe, mint 2500 forint, ennél néhány százassal olcsóbbak most.

Közérdekű közleményként a bolt kirakatába kitették, hogy “visual merchandisert” keresnek, ami bizonyára kirakatrendezőt jelent. Minden, marketingszakos egyetemistának ajánlott olvasmány, hogyan láttatják ezt a munkakört úgy, mintha legalábbis kutatói állásra keresnének embert, ahol fontos, hogy a jelentkező elhivatott, nagyratörő és kreatív legyen. A márka vezetősége a kollegialitásra és udvariasságra sokat ad. A”Júlia, kérlek fáradt a kasszához!” hívómondatot átvehetnék a fásult élelmiszerboltokban is.
 

Akik kevesebb ruhát neveztek a versenybe

A Zara nagyjából mindig megbízható színvonalat nyújt, a leárazáskor pedig többnyire nem csökkenti az árait látványosan. Néhány áru azonban olcsóbb, például a színes és feliratos pólók 3000 forintba kerülnek. A Tatuum nem túl sok ruháját adja olcsóbban, most hosszú, mintás selyemblúzokat érdemes beszerezni, azok 5000 forint körüli összegbe kerülnek. 

A Pimkie sem sok darabbal nevezett a leárazásversenybe. A Westendben található Tally Weijl bolt kínálatával viszont versenyezhet a külső kerületek szórakozóhelyeinek a közönségéért. A partiruhák most olcsóbbak, a farmerok 8400 körüli áron kaphatók.

Két üzlet van, amelyik a leárazás nyomása alatt nem nagyon hajlott meg. Az egyik a Pepe Jeans, ahol a tavaly tavasszal megjelent Andy Warhol kollekció maradék, részben Marilyn Monroe-portrés darabjait sem lehet most az eredeti árnál jóval olcsóbban megszerezni, valószínűleg azért sem, mert a jogdíj nem olcsó. Az 1962-ben megrajzolt Campbell-féle leveskonzervekkel díszített felsőkből viszont már egy darab sincsen. A farmerok sem lettek számottevően olcsóbbak az akciós szezonban. A másik üzlet a Terranova, amelyik év közben is annyira olcsó, hogy egy kiadós akció meg sem látszik az árakon. Lehet, hogy ez a márka azok közé tartozik, akik a fair trade-ről azt gondolják, a kakasviadal szinonimája.
 

arena_pullandbear


Majd tavasszal

Csalódást okozott a Pull and Bear üzlet kínálata annak ellenére, hogy dicsekedhetnének a legkreatívabb kirakattal: az öltöztetős játékok mintájára a próbababák kartonruhákat kaptak.  A márka többnyire jó minőségű holmikat szokott árulni, most azonban néhány, remekül szabott bordó tunikán foltok találhatók, ahol a festék nem egyenletesen fogta meg az anyagot. Azért van remény, hogy tavasszal visszaállnak a megszokott minőségre.

Ami a kiegészítőket illeti, a táskák nem jelentősen olcsóbbak a leárazási szezonban, a cipők pedig csak néhány helyen. A Street néhány éve még dizájnos cipőket árult, most már inkább az alap hétköznapi stílus felé tartanak. A szezon bordós, lilás, gyűjtőnéven erdei gyümölcsszínűnek nevezett darabjaihoz juthatunk most olcsóbban, de nem annyiért, amennyiért az akciós polcok fölött látható táblák hirdetik. A 2900 forintos felirat alatt inkább 6-7 ezer forintos cipők sorakoznak.

Aki szereti a Batát, az olyankor is vásárol, ha nem hirdetnek akciót. Most hirdetnek, de úgy, hogy meglepetés kedvezményeket ígérnek. A Tamaris nem hagyja bizonytalanságban a vásárlóit, 10 ezer forinttól árulja a kedvezményes cipőit.

 

cikk-tipus-linkek


A Promod nyerte a a leárazási versenyt a Westendben

Az idei leárazási szezonban nincs őrjöngés, tömeg – a Promod a legtöbb téli ruháját akciósan kínálja, a Mango szemléletet is formál bölcs felirataival, a Women’s Secret a mézeskalácsos melltartókon is túladna már, az Office stylisztoknak ajánlja a cipőit, a Tally Weijl pedig az Arató Disco törzsközönségére is gondolt.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta