A Use csoport saját gyerekének érzi a pólóit

Zanza!

use-leadA Use-Unused tervezőcsoportnak az ízlésformálás a választott hivatása, eszerint döntöttek arról, mely pólók legyenek kaphatók a Hello You kollekcióban – a magyarokat speciális ízlésű embereknek tartják, akik sajátosan keverik a mai trendeket a bölcsész,és Tisza cipős nosztalgiával.


cikk-tipus-riport

A Use-Unused tervezőcsoport tagjai pezsgővel a kezükben úgy fogalmaztak, a saját gyerekeik születését ünneplik azzal, hogy elkészült a tizenöt darabból álló Hello You elnevezésű pólókollekció. A pólókat a Coca Cola tavasszal kiírt felhívására amatőrök tervezték a multi honlapján megosztott  tervezőprogram segítségével, és miután a több hónapig tartó pályázat lezárását követően a tervezőcsoport tagjai a húszezer pólóterv közül kiválasztották a győztes, és legyártásra szánt darabokat, a kollekciót a Mono Fashionben árusítani kezdték. Arra a napra sajtótájékoztatót szerveztek az üzletbe, és reggeli fogadást az üzlet előtti járdaszakaszra. Mielőtt megnéztük volna a kollekciót, arra voltunk kíváncsiak, mit gondolnak a divattervezők a magyar emberek öltözködéséről.

Bölcsész trend és Tisza cipő

“Minden európai fővárosban élők öltözködésében van valami közös. A magyarokéban is megtalálhatók a hazai jellemzők. A magyar stílus egyfajta keveredése az aktuális trendeknek, a 70-es 80-as évek vintage hangulatának - gondolok itt a Tisza cipőre például - emellett keverednek benne az ELTE-s diákok 90-es évekbeli tarisznyás viseletei, és a zenei irányzatokhoz csatolható öltözékek, mint például az emós szerelések. A magyar stílus sokféle elemből építkezik, érezhető benne a Nyugat-majmolás, és a múltból hozott, magyar öltözködési jegyek is”- mondta Tóth András az alkotócsoport tagja. A tervezők annál is inkább figyelik az utcaképet, mert célközönségüknek a dizájnra nyitott fiatalokat tekintik, akiknek a “személyisége már kialakult,” és saját keresetük van.

A célközönségük egyébként nemcsak a hazai fiatalokat jelenti, az idei New York-i és Washingtoni Magyar Kulturális Évad keretében a tervezőcsoport a Je Suis Belle-lel és Anh Tuannal együtt bemutatkozott a Grace Plazában egy hónapja rendezett divateseményen, és egy ideje van már amerikai disztribútoruk, akin keresztül például eljutott egy miniruhájuk Ashley Tisdale-hez, aki augusztusban a Teen Choice Awards (TCA) díjátadón viselte azt Hollywood-ban.

use-fekvo7


Szépek, de mintha egy Bershka kirakat lenne rajtuk

Visszatérve a kollekcióra, bár pólónak nevezik, a pályázat győztes darabjai nem klasszikus T-shirtök, hanem többnyire kivágott, nyári, haltarneck, vagy ujjatlan, női felsők. A közös jellemzőik, hogy egy kivételével mindegyik mintás. Habár a pályázat kiírása szerint a Coca Colát népszerűsítendő Hello You logónak szerepelnie kell a felsőkön, szerencsére mégsem láttuk rajtuk, lehet, hogy a hazai dizájnerek így állnak ellen a hazai öltözékekre is jellemző, tolakodó logómániának.

Az egyik győztes tervet a Cotcot újságírója, Marosvölgyi Rita készítette, aki az előző felvetéshez csatlakozva elmondta, milyennek látja a hazai utcai divatot. “Az emberek egy része úgy próbál öltözködni, hogy nem érzik, ez egy jó lehetőség az önkifejezésre. Számtalanszor látok fiatal lányokat, akik nagyon csinosak, szépek, de úgy öltöznek, mintha egy Bershka kirakatot húztak volna magukra egy az egyben. Alapvetően nem attól leszel vonzó, ha a legtrendibb ruhában vagy, hanem ha a tükörbe belenézve azonos vagy magaddal”- mondta az ametőr pólótervező, aki egyébként szakadt farmerben és félig betűrt, szürke pólóban jött el az eseményre, ez is hozzátartozik ugyanis a saját önkifejezéséhez.

Marosvölgyi Rita hozzátette, azt a célt tartja szem előtt, hogy a dizájnra ne, mint megfizethetetlen kategóriára gondoljanak az emberek, hanem a hétköznapi élet megfizethető részének tekintsék. Végignézve a belvárosi dizájnboltok kínálatát, még messze van az idő, amikor ez az árakat illetően teljesen megvalósul. A dizájntermékek azért is drágábbak, mert nem részei a tömegtermelésnek. Ami a ruhákat illeti, “nem tudjuk felvenni az árversenyt a Zarával, vagy más nemzetközi márkákkal, akik több ezer darabot tudnak gyártatni Indiában”- mondta Godena-Juhász Attila, a Use-Unused tervezője.

use-allo1


A csillámos felsőt szeretni fogják a magyar lányok

A pólókollekció darabjai 8-15 ezer forintba kerülnek, kis szériában, itthon készültek. Amikor a tervezők a beküldött pályázatok közül a győztes munkákat kiválasztották, szem előtt tartották a tapasztalataik alapján összeállt képet a hazai ízlésről. ‘Eli van Poeyer stylist is részt vett velünk együtt a zsűrizásben, és azt mondta, hogy egy sréhen csillámos motívummal díszített bézs felsőt mindenképp válogassunk be, mert azt szeretni fogják a magyar lányok.  Nekem nem tetszett az a felső, de azóta kiderült, az az egyik legnépszerűbb. Az én kedvencem egy nagyon egyszerű, fekete-fehér felső volt ”- mondta Godena-Juhász Attila, majd hozzátette:

“A munkánikban tükröződik az a mission, hogy egy picit formáljuk a közízlést. Az ember, ha tervező lesz, akkor az a célja, hogy hagyjon maga után nyomot. Mi utcaszinten is szeretnénk nyomot hagyni magunk után.”

 

{morfeo 9}

fotók: marquez 

cikk-tipus-linkek

Ha Roisín Murphy eljött volna a Marie Claire Fashion Days divatbemutató sorozatára, utána el sem hagyta volna Magyarországot. A válltömések, bőrlegginsek és power dressek mekkájából állítólag csak egyvalami hiányzik még: az értő közönség. | Eljött Roisín Murphy és a power dress kora


Blogmustra