TREND

A mai szépségideál az utcai nő

2010. június 3., csütörtök 09:22

utcai_mA szépségideál megtévesztő lehet a nőknek, mert azt hiszik, ilyennek kell lenniük, holott a természetes szépség az igazi báj - mondta Nánási Pál a mai nőkről és a női netről szóló beszélgetésen. Újabb kampány indult a természetes szépségért.

Szokatlan prezentáción jártunk, ahol intimbetét volt az asztaldísz, de legalább megtudtuk, hogy a Facebook és más közösségi oldalaké a jövő, hiszen a fiatal Y generáció itt éli szociális életét. 99%-uk minimum egy közösségi oldal tagja, ahol a való világtól eltérő szabályok alapján, gyorsabban és egyszerűbben építenek kapcsolatokat. Mennyire befolyásolja ez az online élet a személyiség alakulását? Nánási Pál fotós, az egyik meghívott most azzal foglalkozik, hogy szembeszálljon a „csinált szépséggel", és versenyt hirdet valódi lányoknak.

Az intimbetét és a világháló véletlen találkozása

A MediaCom és Discreet márka friss kutatásából kiderül, hogy ennek a generációnak az internet sok esetben még a TV-nél is fontosabb médium. Az asztalokon titokzatos dobozok hevernek, amiket - a téma miatt - azonnal valamilyen számítógépes kiegészítőnek gondolt az ember, de később kiderült, hogy USB csatlakozók helyett csak intimbetéteket rejtenek.

A szakértők jóslatai szerint fél éven belül a Facebook fel fog jönni az iwiw szintjére, fej-fej mellett fognak haladni.

„A 17-24 éves lányok 93%-a rendszeresen használja a közösségi oldalakat. Minden online magazinnak és közösségi oldalnak van saját célcsoportja. 97% otthonról, vagy a munkahelyéről netezik, és 3 % használja a mobilját intenzív netezésre. A világhálón töltött idő szerint a nők a netgeneráció elsőszámú úttörői. 100 nőből 99 már regisztrált valamilyen közösségi oldalon. A Twitter nálunk nem annyira elterjedt, 48 % Iwiwes - a Facebook talán a nyelvi nehézségek miatt helyezkedik el valamivel alatta" - ismertették az eseményen.

A szexre és a barátkozásra 46% nyitott

„A nők 66% kapcsolatépítésre használja a netet: érdekli, hogy mit csinál a másik, hova utazott, milyen képet töltött fel, azonkívül, ha valamiért segítségre szorul, egyszerűen küld egy kör e-mail-t és kész. A másik oldala a dolognak az online ismerkedés. Végeztünk egy kísérletet, és elkezdtünk bejelölgetni embereket: 64% visszautasította, 33 % pedig a szimpátia alapján döntött. A szexre és a barátkozásra 46% nyitott, 19 % pedig még tovább is menne. Véleményem szerint az otthon ülő netnek vége, hamarosan az információ jön velünk a strandra és a parkokba, ilyen-olyan eszközökön. Forradalmi változás lesz az 'okostelefon' használók körében. A másik oldalon persze azt gondolják, hogy ez egy faszság" - fogalmaztak a megjelent szakértők.

01

Nagyon érdekes, hogy személyesen sokkal kevesebben „rázzák le" az illetőt, és nagyobb teret engednek a szituációnak: ha elfogadható a „srác", akkor viszonozzák az ismerkedést. Könnyebb online valakiről tudomást sem venni, mint személyesen, ahol a szituáció már adott. A megkérdezettek szerint nem jellemző, hogy valaki csak azért töltene fel képeket, hogy személyiségének egy új oldalát mutassa meg - sokkal inkább, azért, hogy ismerősei minél könnyebben felismerjék. Figyelemre méltó, hogy a második két legnépszerűbb kategória mindegyike 30% közeli gyakoriságot vett fel: az emberek nagy része ég a vágytól, hogy minél részletesebben, azaz vizuálisan is megossza a többiekkel élményeit, emlékeit. A célcsoport számára feltett ismerkedős-szituációs kérdések esetén 16% számolt be arról, hogy alig van önbizalma inkább kudarckerülő és rögtön az jut eszébe, hogy valami gond van vele. A fiatalok mintegy 32% teljesen „neutrálisan" áll az ilyen szituációkhoz, se nem védekezik, se nem kezdeményez online helyzetben. Viszont a célcsoport fele egyértelműen olyan személyiségnek mondható, aki elégedett magával.

Van-e élet a Photoshop után?

Nánási Pál fotós bejelentette, hogy indított egy blogot, mondván hogy a divatmagazinok által diktált fotók egyfajta felelősséget is hordoznak: a mai női lapokat ellepték az agyonretusált fotók. A szépség ideálja manipulálható árucikké lett és ez megtévesztő lehet a nőknek, mert azt hiszik, ilyennek kell lenniük, holott a természetes szépség az igazi báj. „A mai lapok egyszerűen a saját képükre formálják az ideált. A célom, hogy megtudjam, mit gondolnak a mai nők a természetes szépségről és miért szép egy szétretusált arc? Meg szeretném osztani a tapasztalataimat a látogatókkal. Sokan nyílván be fognak szólni, de fel vagyok készülve rá. El fogok mesélni néhány történetet, ami rávilágít a természetes szépség fontosságára. Mit tekintünk szépnek ma? Mit gondolnak az olvasók? Ez érdekel. A természetes szépség a csinált szépséggel szemben. Mert mindenki hordoz magában valami szép vonást, amit megfelelő világítással, beállításokkal elő lehet hozni, nem kell a Photoshop. A csúnyán megcsinált szépség csak műanyag."

03

Nánási Pál fotográfus

Damjanovich Katalin life coach elmondta, hogy a kampány célcsoportja az Y generáció, akik -Tari Annamária katagóriájához nem passzolva - '90-es évek második felében született lányok. „Én nem mondom meg, hogy holnaptól mit csináljon az illető, vagy mit ne, pusztán kérdéseket teszek fel neki, hogy a saját döntéseit hozza meg. Olyan ez, mint egy személyiségfejlesztő konditerem. A mai fiatalok zömében boldogtalan kapcsolatok és a szülők megromlott házasságának levét isszák, ami nagyban kihat a személyiségükre is. Ezért irreális elvárásokat támasztanak saját maguknak: amíg nem látnak valódi nőket, egy nem éppen életképes szerepbe bújnak. Tájékozottabbak, mint az előző generáció, viszont megdöbbentően nem tudnak bizonyos kulcsfontosságú dolgokról, mint a különböző betegségek, megelőzések vagy az AIDS. A 22-24 éves korosztály örökké siet, és attól fél, hogy valamiről lemarad, kifut az időből. Nem csak 40 fölött nehéz már valamit letenni az asztalra, de lassan 30 fölött is. A mai fiatal lányokban rengeteg lehetőség van, de nincs önbizalmuk, nem ismerik magukat és a lehetőségeiket.

Verseny, csak természetes szépségeknek

Végül kiderült, mit keres az intimbetét a kávézóasztalon. Kiderült, a betétmárka Nánásival együtt kampányt indít annak érdekében, hogy a fiatalok megmutassák valódi arcukat, természetes kisugárzásukat. A lányok a Facebookon június 7. és július 6. között tölthetik fel fotójukat, akik vállalják természetes szépségüket. A kampány célja, hogy bebizonyítsák, nem a tökéletes címlaplányok, hanem a karakteres, egyedi kisugárzású szépség számít igazán. A lányok fotóira az oldal rajongói szavazhatnak (egyszerű lájkolással), aki a nap végén a legtöbb szavazatot kapja értékes Max Factor - Discreet ajándékcsomagot nyerhet, és egy lehetőséget arra, hogy bekerüljön a 12 döntős lány közé, akikről Nánási Pál saját portfolió albumot készít. Fotót feltölteni akár minden nap érdemes, hiszen a szavazás naponta újraindul. A rajongói oldal más meglepetéseket is rejteget a tagok számára. Nánási Pál munkáját - és később a döntős lányok kiválasztását - egy szakértői csapat támogatja.

02

VJ Ada

A kritikus komment gyökérség

„Én még sosem kommenetlem semmit, szerintem az arctalanul csaholók csak a frusztrációikat vezetik le, ugyanis zömében csak aláznak - mondta egy felhasználó nő, akit arra kértünk, mondja el az első gondolatot, ami a közösségi médiáról eszébe jut. „Ez gyökérség szerintem. Nem éreztem még rá ingerenciát, hogy hozzászóljak bármihez is. Miért? Mit érek el vele? Minek, amikor sok stupid okoska megteszi helyettem? Sokan a neten élik ki azokat a hajlamaikat, amiket a valós életben elnyomni kényszerültek. Ma már ha az apuka hazajön idegesen a munkából, nem a gyereket meg az asszonyt csomagolja össze, hanem felmegy fórumozni és beszól mindenkinek vagy kioktat. Szerintem, akinek elég barátja van, visszafogottabban fórumozik, nem harsogja az egyedüli véleményét és nem is rendszeres kommentelő. Mert nincs rá ideje. Néha nagyon gyerekesek tudnak lenni."

Fotó: Markovics Balázs

 

cikk-tipus-linkek

Az átlagos nő az új szépségideál

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.06.03 15:00:36Mann

    A szépségideálról szóló megállapítás szerintem téves. A szépségideál az, amit a magazinok állítanak elő szép nők műanyagosításával. Ha a férfiaknak - és ebből eredően a nőknek - nem az olyan nő lenne a szépségideál, akkor a magazinok valószínűleg nem olyan nők képeit mutatná. Viszont a férfiak, fiúk nem szépségideállal akarnak randizni vagy prütykölni, hanem csak nekik tetsző lányokkal. Egyrészt mert a szépségideállal soha nem találkozhat, mivel azok nem "vegyülnek a néppel", másrészt mert olyan nő nem is létezik, hiszen még a képeken látható nők sem olyan tökéletesek. Sőt, hétköznapi megjelenésben sokszor még csak nem is igazán szépek. De a fiúk, és ezt már sokan megállapították, azért sem próbálkoznának a tökéletes nőknél, mert - nem teljesen alaptalanul - él az a meggyőződés, hogy aki annyira ismert lett a szépségéről, az nem foglalkozik halandó, átlagos férfiakkal, ők többre áhítoznak, jólétre, az úgynevezett elegáns körökben való forgolódásra, újabb feltűnésekre. Így aztán a fiúknak marad a valós életben elérhető lányok kínálata, amelyben aztán sokszor megállapíthatják, hogy a szépség nagyon homályos fogalom, és egy kedves, barátságos, mindössze ápolt és csinos lány társasága minden elképzelésüket be tudja teljesíteni, sőt. A "belső kisugárzás" nem teljesen hülyeség, csak nem olyan lányoktól kellene hallani folyton, akik minden erejükkel a külső kisugárzásukat tökéletesítik, és azt próbálják érvényesíteni, pózokba merevedve.

    És persze ne feledjük azt sem, hogy nagyon sokan álmodoznak a szépségideálról, és ezek után elkapnak bárkit, akit megdughatnak, és aki szereti a "pörgést", amely természetesen minimum a merev részegséget jelenti, mint heti főélményt.

  • 2010.06.03 15:31:32Golyóstroll

    "A szépségideál az, amit a magazinok állítanak elő szép nők műanyagosításával. Ha a férfiaknak - és ebből eredően a nőknek - nem az olyan nő lenne a szépségideál, akkor a magazinok valószínűleg nem olyan nők képeit mutatná."

    Majdnem. A nők és férfiak szépségideálja azért olyan, amilyet a magazinok címlapjai bemutatnak, mert az ember alapvetően buta és befolyásolható faj, és meg lehet mondani neki, hogy mit szeressen, mit tartson jónak. A magazinnak csak annyi a dolga, hogy megmondja az embernek, hogy a műanyagot szeresd, akarj te is ilyen lenni, mert akkor sok kozmetikumot veszel, így a kozmetikumok gyártójának lesz kerete nálam hirdetni, nekem pedig lesz sok pénzem.

  • 2010.06.09 15:12:50superribi

    Szerintem azért a magazinokat nem lehet ez miatt okolni, az értelmes ember belátja, hogy nem olyan párt kell keresnie amit az újság sugall neki. A kozmetikai termékek vásárlására való buzdítás meg egyszerű marketing. de ezt is eldöntheted, hogy meg akarod venni azt a terméket vagy nem.

  • 2010.06.10 08:49:12Kara84

    Szerintem ha sokan mögé látnának a képeknek ami a címlaplányokról készül, sokaknak leesne az álla. Hasznos dolog a photoshop.:P Én egy képmutatást látok az egészben, ami számomra zavaró. Örülök a Nánási féle kezdeményezésnek!

  • 2010.06.23 10:43:31horiszandi

    Egyetértek, így megmutathatják magukat azok a lányok is, akik nem feltétlen 180 centik, és 90-60-90-es paraméterekkel rendelkeznek, viszont szép és természetes az arcuk és a testük is.

  • 2010.06.25 09:52:51flaura86

    Tényleg elég sok mindent meg lehet változtatni PS-pal. Egy ismerősöm, aki grafikus mutatott pár képet előtte és utána és leesett az állam.

  • 2010.06.25 12:29:57hablublu

    Egyet értek. Egyébként jó kezdeményezés ez, kíváncsi vagyok, hogy végül ki nyeri meg, és mit hoz ki a leányzóból Nánási...
    Abban biztos voltam eddig is, hogy nem az agyon plasztikázott playgirlek a SZÉP nők!!!

  • 2010.06.25 14:26:36horiszandi

    Az nem baj, hogyha egy fotót retusálnak, de csak mértékkel szabad, tehát a Photoshopot ne virtuális plasztikázásnak használják. Csak a kisebb dolgokat "javítsák". Mint pl bőrhibák. Mert, ha ennél nagyobb dolgot retusálnak, akkor az illető már nem önmaga.

  • 2010.06.29 10:34:21flaura86

    El sem hinnéd, hogy egy plakátra kikerülő modell mennyi átalakításon esik át! :D
    Rengeteg ilyen videó van a neten... egy kicsit nézz utána!
    Nem ritka, hogy egész alakot módosítanak!

  • 2010.06.29 11:09:26AAron

    Sajnos tényleg sok ilyen videó van a neten. Én a természetesség híve vagyok ezért is tetszik Nánási Pál kezdeményezése kíváncsi vagyok hogy milyen lány fog nyerni. Örülnék ha barátnőm is indulna de sajnos nincs hozzá elég bátorsága:)

  • 2010.07.01 09:32:58horiszandi

    Most utánanéztem, tényleg nagyon durva, hogy miket művelnek velük, igazából nem is nagyon értem miért van szükség modellekre :D, a plakátokon úgyis valami számítógépes átalakított remekmű fog megjelenni, nem pedig maga a modell, pedig szerintem sok esetben azért egy természetes szépség sokkal több szemet vonz, ezért is tetszik nagyon Nánásinak a kezdeményezése, ő van elég nagy név a szakmában, hogy elindíthassa ezt az új vonalat :)

  • 2010.07.01 12:02:50flaura86

    Engem az rémisztett meg annó ha már arról beszélünk mit csinálnak a modellekkel mikor kemény diétára fogták őket aztán borda ki...huhh:S az csúnya látvány volt. Az természetes azt meg kell hagyni de csúnyább (legalábbis nekem) mintha valaki nagyon ki lenne sminkelve.

  • 2010.07.01 12:49:38keksz

    Igen sajnos a mai világba szerintem már az emberek meg sem tudják különböztetni azt hogy ki eredeti vagy éppen "hamis".A plakátokon, újságokban, tvben folyamatosan az agyon szolizott, kifestett, állandó diétára fogott nők szerepelnek.És ebből mi lesz?! az hogy a mostani fiatalok is ezt a rossz példát fogják követni. Csak nézzünk végig az utcán... mintha ugyan azt a nőt, srácot látnám magam előtt.. Nagyon sokáig a természetesség háttérbe maradt, de most Nánási kezdeményezésének köszönhetően remélhetőleg hús - vér nőket fogunk látni és ezt fogják követni a fiatalok.

  • 2010.07.07 09:15:54horiszandi

    Egyébként én olyan fórumot is olvastam, ahol például a Dove modelljeit kritizálták, mert szerintük nem igazi nő az, akin van felesleg stb... meg hogy elég elszomorító, hogy valakinek ez tetszik... de istenem, hát még szép, hogy valakinek ez tetszik... mi lenne, ha mind egyformák lennénk? Na mindegy. Azért szívesen lennék a 12 csajszi egyike a végén :P

  • 2010.07.07 10:48:03AAron

    Pedig, azok nekem jobban hasonlítottak egy természetes nőhöz mint sok modell! Elhiszem horiszandi, hogy te is ott lennél, szerintem még sokan áhítoznak hasonló lehetőségekről.

  • 2010.07.07 12:56:36boci1234

    nos szerintem aki kritizálta azokat a nőket, az valószínűleg csak papíron tartott bnőt, mert hogy még soha nem volt neki az is biztos!

  • 2010.07.07 15:19:47flaura86

    hát az se volt normális aki képes belekötni abba,hogy ha valakin van felesleg...annak a kezébe nem adnék tollat,hogy cikkeket írjon. Az ilyennek agya nincs..már pedig nélkülözhetetlen az íráshoz az agy...

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta