Marni a H&M-ben: menő reklámok, drága ruhák

Zanza!

Március 8-án a divatfüggők beszerezhetik végre az olasz Marni és a tucatruhákat gyártó H&M közös kollekcióját. A mintás selyemruhákért, blúzokért komoly pénzeket kell fizetni, de még mindig jóval kevesebbet, mint egy-egy eredeti Marni darabért. Éterien ártatlan divatvideó és marokkói kampányképek alább.

Közzétették a Marni és H&M együttműködéséhez készült kampányfilmet és képeket. A kisfilmből Sofia Coppola egyedülálló hangulat teremtő stílusának és Bryan Ferry Avalon című aláfestő zenéjének köszönhetően tökéletesen átjön, mire képes együtt a Marni és a H&M: retro és törzsi mintás, ártatlan szabású selyemruhák és hangsúlyos kiegészítők tervezésére.

A H&M nagy rajongója az olasz divatházaknak, a Marni előtt a Versace–vel is terveztek egy azóta is sokat vitatott férfi és női kollekciót. A Marnit 1994-ben alapította Consuela Castiglioni, aki a cég kreatív igazgatója is. Ruháik főként egyedi nyomott mintáiról, retro  stílusú, mégis modern hatást keltő vonalvezetéséről, friss stílusáról könnyen felismerhetőek.

A maffia- és vámpírfilmekkel elhíresült Francis Ford Coppola lányának, a saját jogon is Oscar díjas Sofia Coppolának nem ez az első reklámfilmje, ő rendezte a Miss Dior Chérie videóját is Maryna Linchukkal a főszerepben. A Marni for H&M kisfilmet a marokkói Marrakeshben vették fel. A romantikus felvételeken a 23 éves brit színésznő, Imogen Poots gondtalanul mulat a hajnalig tartó partik világában Liu Wennel, illetve más nyakkendős fiúkkal és selyemruhás lányokkal.

A modern törzsi elemeket és kontrasztos utcai viseleteket tartalmazó férfi és női kollekció március 8-tól lesz kapható 260 H&M üzletben világszerte, Magyarországon csak a Vörösmarty tériben.

A rengeteg ruhát és kiegészítőt fontban megadott árakkal együtt a vogue.co.uk-n lehet és érdemes végignézni: a selyemruhák átlag 70 fontba (24 ezer forint), a kardigánok 50 fontba (17 ezer forint), a kiegészítők 20-30 fontba (7-10 ezer forint), a lábbelik 60-70 fontba (20-24 ezer) kerülnek. A magyar árakról egyelőre a H&M katalógusból tájékozódhatunk, de ott közel sem találunk meg mindent, amit a brit Vogue-ban: egy kint 80 fontra (27 ezer forintra) értékelt selyem maxiruháért itthon 34990 forintot kérnek, egy 60 fontos (20500 forintos) selyemblúzért 19990 forintot - tehát ha szerencsénk van, és épp a középárfolyamnál olcsóbbra árazott darabok tetszenek, jobban járunk majd, mint a külföldiek.

A H&M designerkollekcióinak mindig nagyon profi a marketingje, mire boltokba kerül a régóta belebegtetett, de csak utolsó pillanatban bemutatott és beárazott kollekció, a divatáldozatok már magukon kívül vannak a várakozástól, és eszüket vesztve rontanak boltnyitáskor az áhított darabokra - ekkor már az ár se számít.

A Marni kollekciót hivatalosan március 8-án, csütörtök reggel kezdik árusítani, de most először Magyarországon rendeznek előző este egy VIP shopping partit, ahová 300 elszánt vásárló nyerhet belépést másodmagával - el sem akarjuk képzelni, mire lehet képes 600 észvesztett nő és férfi az üzletben, ahová a Versace kollekció debütálásakor biztonsági okokból csak 20 fős csapatokat engedtek be egy kordonnal lekerített részre.

UPDATE: Kijöttek a Marni x H&M termékek magyar árai, a legolcsóbb az öv és a kalap 2490 forintért, a legdrágább egy részben lakkbőr dzseki 59990 forintért. Az árképzésnek első ránézésre nem sok köze van a fontban megadott árakhoz, sok ruha jóval drágább, mint Angliában, sok kiegészítő pedig valamivel olcsóbb. Még pont 13 napunk van összeszámolni március 8-án várható kiadásainkat - a kollekciót itt nézegetheti árakkal együtt.

Blogmustra