Paradicsommadárnak fogunk öltözni, ez van

Zanza!

Rengeteg színes tavaszi holmi került a plázák boltjaiba, de a tarka pulóvereken, nadrágokon kívül egyelőre csak pár pliszírozott szoknyát láttunk, ami megfelel a 2012-es trendeknek. A Zarában terjed az apró minta is, de annak megkérik az árát, a legolcsóbban és a legtöbb helyen a színek közt tobzódhatunk.

Február közepe van, megérkeztek a boltokba a tavaszi kollekciók. Megnéztük, melyik üzlet hogyan építette be a nagy divatházak által diktál irányzatokat saját készleteibe: egyelőre mindent elborítottak a neon- és cukorszínek, de a Zarába és a Stradivariusba az aprómintás ruhák divatja is begyűrűzött.

Promod

Ide leginkább a színek miatt érdemes menni, bár hasonlóan halvány színű darabokat máshol talán olcsóbban megkapunk. Mindenesetre a képen látható sárga kardigánnal találkoztunk, élőben elég meggyőző, csak sajnos 7 ezer forintnál is többe kerül. Cukorszínű nadrágokból is van jópár, de más tavaszi trendet nem fedeztünk fel az üzletben. Nem is baj, nem kell mindenkinek a nagy divatházakat majmolnia, ha viszont épp fényképpel díszített, sötét tónusú szaténtunikára vágyunk, a Promod a mi helyünk.

Bershka

Az üzlet (és tesója, a Pull and Bear) szintén leárazási lázban ég egyelőre, de nánluk is megjelent már pár új kollekciós ruhadarab. A Bershkában halálfejes pólókkal kívánják becsalogatni vásárlóikat, de ezeken kívül halványzöld, sárga és pink cuccok is vannak szép számmal. Leginkább a 2995 forintos púderszín pulóverek érik meg az árukat, egy ilyen világos felsővel azonnal felfrissül ruhatárunk, mi maguk meg jobb hangulatot sugárzunk. Persze sokat dobhat megjelenésünkön egy mentazöld táska is, de a kiegészítőkről egy másik cikkünkben számolunk be.

Camaieu

A francia üzlet egyik nagy előnye az olcsóság, hátránya, hogy egyes darabok nagyon ócskának néznek ki. Mi a színes, 7/8-os, 6 ezer forint körüli áron kapható vászonnadrágokat ajánljuk, és a 2500 forintos, színes, vékony pulóvereket. És persze vannak tengerészes, kék-fehér csíkos felsők és kiegészítők is, mint a legtöbb boltban: bár a tavaszi-nyári kifutós trendek közt nem szerepel a matróz stílus, a rendszeresen nyáron megjelenő resort kollekciók úgyis megint tele lesznek vele, szóval nem foghatunk mellé, ha szerzünk valami ilyet is.

New Yorker

A New Yorker szintén a színekkel operál: már a bolt bejáratánál sárga és pink blézerek lógnak (10 ezer forint körüli áron, elég ócska anyagból). Beljebb jönnek a színes farmerek (9500 forint per darab), a színes felsők (6 ezer forint körül), és a növénymintás vagy kockás ingek. A nagy vakításon kívül más trenddel úgy tűnik, nem készült a német cég (bár honlapjuk mást mutat), mert hátrébb még a téli kollekcióból megmaradt, elképesztő külsejű és minőségű ruhák várnak gazdára az állványokon.

F&F (Tesco)

A Tesco saját ruházati márkája szintén a színekkel követi a trendeket, mint sokan mások: valószínűleg színes ruhát gyártatni sokkal egyszerűbb, mint mintásat vagy különös anyagút, esetleg art decósat. Viszont így van rá remény, hogy idén kicsit merészebb lesz mindenki, és végre be merjük vállalni a color blockingot. Boltkörképünk alatt úgy láttuk, itt a legolcsóbbak a blézerek: 5600 forintért vehetünk sárgát, kéket, zöldet, míg máshol az új kollekciós darabok ára megközelíti a 15-20 ezer forintot.

Orsay

Az Westendes Orsay bézs-narancs és kék-piros lázban ég. Jó hír, hogy a színkeverésen túl ez az üzlet gondolt a peplumra is, így honlapján már feltűntek a derékrészen rátéttel díszített szoknyák. Reméljük, hamarosan a boltokban is megtaláljuk a 8 ezer forint körül beárazott, új fazonú aljakat.

Debenhams

A kétszintes óriásboltban többféle stílus keveredik egymással, jelen van az ittas brit asszonyokra (és gólyabálozó Közgázosokra) jellemző magassarkús-miniruhás elegancia és a középkorú, Marks&Spencerre szakosodott vásárlóknak ajánlható visszafogott kardigán-, és blézerkínálat is. A mintás ruhák közül egy kis virágosat választottunk, melynek csipkegallérját a divatdiktátornak kikiáltott Alexa Chung is megirigyelné, a blézerek közül pedig egy kéket és egy barackszínt néztünk meg közelebbről, a maga műfajában mindkettő jól variálható, sokáig hordató darab (a galériában megnézhetik őket). A Debenhams óvatos, nem ment rá egyik friss divatirányzatra sem, de egyes ruháik beilleszthetők az új trendekbe.

Zara

A Zara szinte a kifutókról hozza be az új stílusirányokat, náluk mindegyik friss vonulat darabjai megtalálhatók. Hangsúlyos a virágos, nyomott mintás ruhák mennyisége: ha a mintakeverés tetszett meg nekünk az ősszel tartott nagy divatbemutatókon, itt tudjuk megvenni a kötelező cuccokat: a mintás nadrághoz illő még tarkább blézert és inget, vagy a leheletfinom, cukorszín összeállításokat. Igaz, mindennek megkérik az árát. Nadrágok 13 ezer, blézerek 18 ezer forint körül kelletik magukat, lehet, hogy mi megvárjuk a leárazást a fene nagy trendkövetéssel.

C&A

A szinte honlap nélküli hatalmas üzletben mindenki megtalálja a stílusának megfelelő darabokat, még a friss trendeket is fel lehet fedezni egy-egy sarokban. Vannak például színes női pólók (jó alap a sokat emlegetett color blockinghoz) és színes ruhák, nem csak 36-os méretben. Sok mindent kifejezetten nagyméretben gyártanak, így 48-as testalkattal is fel lehet öltözni szafari- vagy retró-stílusba. Fiatalabbaknak madármintás blúzt, illetve rengeteg farmert és pamutfelsőt tart az üzlet, csak győzzön az ember válogatni.

Mango

Mivel a westendes üzletüket épp átalakítják, így csak a megszokott bolttér fele működik üzletként: mindenesetre így is jutott hely minden Kate Moss-szal reklámozott ruhának. A spanyol cég tavaszi kollekciója leginkább kiegészítőkben követi az élénk színek trendjét, ruháik egyszerűek, visszafogottak, sok a bézs, a halványrózsaszín, kevés a nagy minta és az élénk szín. Úgy éreztük magunkat az üzletben, mintha egy kipárnázott púderesdobozban mászkálnánk, az illat és a zene is tökéletesen feledtette velünk a Nyugati téri valóságot, de ez még kevés volt ahhoz, hogy vásároljunk is: ahhoz izgalmasabb és olcsóbb ruhákra lenne szükség. Ha nem hisz nekünk, nézzen szét galériánkban, vagy a Mango honlapján.

H&M

A fast fashion bolt reklámaiban már a Marni kollaboráció bemutatására készül, a boltokban azonban a mintás, pöttyös, retró cuccoknak még nyoma sincs, csak a retinagyilkos színek vannak. Minden színes, és minden mindennel párosítható, ahogy alábbi képen is látszik: a H&M elképzelései szerint vásárlói 2012 tavaszán pink nadrágot vesznek a zöld blézerhez, mely alá narancs pólót választanak, majd az egészet megdobják egy kék cipővel és táskával. Nekünk személy szerint tetszik a vad color blocking mánia, de azért mindenképp furcsa, hogy szinte az összes üzlet pont erre ment rá. Most tavasszal biztos nem kerülhetjük ki a színeket, de nem is baj, ha kicsit végre színesebb lesz a város.

Blogmustra