Csak jó nők jelentkezhettek eladónak

Zanza!

Az American Apparel márka egyik volt, amerikai eladónője szerint a céghez jelentkezők úgy érezhették, mintha modellversenyre neveztek volna. Ha elég szépnek találták őket, akkor a hajuk hosszát és a ruháik rövidségét kötötték ki.

cikk-tious-rovid

Az American Apparel egyik márkaüzletének volt eladója panaszt tett a cég ellen az Egyesült Államokban amiatt, hogy a márka olyan, diszkriminatív felvételi követelményeket szab a jelentkezőknek, mintha modellversenyre neveznének. Az alap kikötés, hogy csak portréval és teljes alakos képpel lehet jelentkezni. A panasz szerint a cégvezetők csupán a jelentkezők külső adottságai alapján döntötték el, hogy valaki jó munkaerő-e vagy sem. Ha az illető megfelelt, akkor további akadálypályák következtek: megszabták, milyen hosszú legyen a haja, milyen színűre festheti a körmét és milyen szempontok alapján válogassa össze a ruháit. A szempontok közt a legfontosabb az volt, hogy az összeállítás kihívó legyen.

A ruhamárkát egyébként többször elmarasztalták már, de leginkább szexista reklámjaiért. Legutóbb például a Vice magazinban megjelent fotósorozata miatt, amit olvasói panaszok után betiltott a brit reklámetikai hatóság (ASA). A sorozatban egy tinédzser lány levetkőzik egy amatőr fotós kedvéért, ez pedig a kifogás szerint káros üzenet a fiatalok felé.


Blogmustra