Így szabadulj meg a hasi zsírtól

Zanza!

Hiába a kardió és a hasizomedzés, ha nem csinálod, mit sem ér a diéta, ha nem tartod.

Testzsírra minden embernek szüksége van. Annak ellenére is, hogy míg elődeink az élelem bőségének jelét látták benne, addig mi már korunk szépségideálja szerint ítélünk, és fejvesztve menekülünk a súlytöbblettől. A karcsú derekak és kockás hasak világában különösen nagy jelentősége lett a deréktáji zsírnak: ha választani lehetne, a legtöbben talán az itt felhalmozott kilóktól szabadulnának meg először.

Ez pedig nem csak a ruha esését és a kockák láthatóságát, de az általános közérzetet és egészséget is befolyásolja. A hasi súlytöbblettel nyilvánvalóan nehézkesebb a mozgás. Ezen felül azonban a magas vérnyomással és vérzsírszinttel összefüggésben a keringési megbetegedések melegágya, de a zsírszövetek gyarapodásával az inzulin-rezisztencia, és így a II-es típusú diabétesz kialakulása is sokkal esélyesebb.

shutterstock 544040326

Hol van a zsír?

A kétféle alapvető hastípus, a sör- és a párnás has talán mindenki számára ismert. Előbbi a nagyobb, kemény, kongó has, melyet a belső szervek között, illetve azok feszínén kialakuló zsírszövetek okoznak (lényegében kinyomják a hasfalat, mely így megfeszül). Ez egyébként a veszélyesebb típus, mivel a szervekre rakódott zsír jelentősen csökkenti azok vérellátottságát, akadályozza alapvető működésüket. A másik típusú zsír közvetlenül a bőr alatt található, kézzel is könnyedén kitapintható, puha szövet - innen ered a zsírpárna elnevezés is. Bár a belső szervek egészségére nincs közvetlen hatással, a keringési zavarokon és a cukorbetegség kockázatán keresztül ez is jelentős egészségügyi problémát jelenthet.

A konyhában kezdődik, de fejben dől el

Ahogy a mondás is tartja: a kockás has a konyhában kezdődik. Nem elég tehát az edzésmunka, jó eséllyel táplálkozási szokásainkon is változtatnunk kell. Bármilyen kidolgozott törzsizomzat könnyedén képes elbújni egy megfelelően fejlett úszógumi mögött. Hogy mi mindent tehetsz a szép és erős izmokért, arról bővebben is írtunk itt és itt és itt is, hogy hogyan készülhetsz fel a kardiózásra, itt olvashatod, az egészséges táplálkozásra vonatkozóan pedig itt találsz tippeket. Most azonban arról lesz szó, amiért ez az egész igazán nehéz: hogy

hogy vedd rá magad erre az egészre?

Florian Wüest svájci fitness coach három számára is bevált módszert ajánl erre.

#1 - Eddz!

Ez a tanács első ránézésre nyilván nem fog különösebben lesokkolni, nem arról van azonban szó, hogy csinálni kell és kész. Az edzés nemcsak egyszerűen elnyeli az energiáidat, de rengeteget ad is. A testmozgás remekül oldja ugyanis a stresszt (ami máskülönben szintén temérdek energiát emészt fel a mindennapok során), kivételes pozitív hatással van a hangulatra és a gondolkodásra, az általános boldogságra és jóllétre. Hosszabb távon a mozgás így önmagában is motiváltabbá tesz, hogy csináld.

shutterstock 336423824

#2 - Meditálj!

A kockás hashoz nem kell persze teljes mentális kontrollra szert tenned, a mindennapok szintjén a különféle mindfulness gyakorlatok is megteszik. Wüest szerint például eleinte napi két percet is elég rászánni, hogy csakis a légzésedre figyelj. A hosszabb távú cél persze hogy nagyobb uralomra tegyél szert a gondolataid áramlása, így a vágyaid - és közvetetten a cselekvéseid - felett. A magasabb szintű tudatosság segít elkerülni, hogy belesodródj mondjuk egy nassolásba vagy túlevésbe, ellenállóbbá tesz a különféle kísértésekkel szemben.

#3 - Fejlődj!

Warren Buffett szerint egyszerűen olyan szokásokat kell kialakítani, amik a sikerhez vezetnek. Tudatosítsd, hogy az életed folyamatosan változás alatt áll, folyamatosan formálódik, alakul. Méghozzá ahogy te alakítod. A célravezető hozzáállás, hogy minden nap próbálj egy kicsit javítani az életeden, minden nap próbálj egy kicsivel egészségesebben élni. Amíg csak mindez szokássá nem alakul.

shutterstock 623792078

#4 - Csináld!

Felejtsd el a halogatást és vedd át az életed feletti kontrollt! Minden, amit csak megteszel a céljaidért erősít ebben. Akkor is, ha csak egy egészen kicsi és jelentéktelennek tűnő dolgot tettél - mondja Wüest. Messze még a nyár, ezt azonban - a halogatás helyett - arra érdemes használnod, hogy eleinte kisebb változásokkal is nagy eredményeket érhess el hosszú távon.

Blogmustra