TEJBEN-VAJBAN

10 tervező, akikre érdemes lesz figyelni 2016-ban

2016. január 18., hétfő 18:48

Bár a Saint Laurent tervezőjének menesztéséről szóló hírekről a napokban kiderült, hogy nem több egy gonosz pletykánál, azért a felröppent hír kétségkívül figyelmeztetett minket arra, hogy divatvilág igencsak képlékeny állapotban van. Hiszen jó ideje nem volt már ennyire izgalmas a helyzet, 2015-ben több olyan divatház is úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg szerződését vezetőtervezőjével, míg egyre többen adtak hangot ellenvetésüknek a divat ilyen szintű rohamtempójával kapcsolatban. De ne feledkezzünk meg a Gucci legújabb kreatívosáról, Alessandro Micheléről sem, aki vitathatatlanul nagyot kaszált az elmúlt két szezonban.

Tehát semmi kétség nincs afelől, hogy az ipar nagy átrendezősek előtt áll 2016-ban. A hajtás után megismerheti azokat a tervezőket, akikre mindenképpen érdemes lesz figyelni az előttünk álló időszakban!

1. Cipő- és táskamárkát indít a Kate Spade

Kate és Andy Spade legújabb cipő- és táskavonala februárban fog debütálni Frances Valentine néven és a tervek szerint szupernőies, de hordható lábbelik és fiatalos táskák lesznek majd kaphatóak az üzletben. „ A Frances egy apai ágról behozott régi családnév. Nagyapámat, apámat, a bátyámat és a lányomat is Francesnek hívják. A Valentin pedig anyám apjának volt a középső neve, azért kapta ezt a nevet, mert Valentin napon született” – mondja Kate Spade, aki a saját nevén futó márkája mellett a Sleepy Jones pizsama márkával is együtt dolgozik, de számos filmes és fotós projektben is állandóan részt vesz. A kilencvenes évek eleje óta a divatvilágban mozgó Spade egyfajta startup-ként tekint az új vonalra, melyben a táskák átlagosan 400 dollár, 116.735 forint, a cipők pedig 225-625 dollár, 65.615-182.095 forint között mozognak majd.

2. Olcsóbb cuccokban gondolkodik a Reed Krakoff

A márka 2015 márciusában állította le az összes tervezési és gyártási műveletet, mondván, hogy most egy izgalmas átalakuláson megy át a divatház. Amikor a Coach egykori kreatívigazgatója, Reed Krakoff bejelentette, hogy felfüggeszti a tervezést és gyártást, sőt az üzleteket is becsukja – köztük azt a New York-i Soho környéki butikot is, amit csak a bejelentés előtt egy héttel nyitottak meg – sokan úgy gondolták, hogy a márkának itt van vége.

„Ez valami olyasmi, amit már a kezdetek óta szerettem volna csinálni. Tetszik az ötlet, hogy ne az árak határozzák meg a márkát, mivel számomra a luxus egyáltalán nem az árakról szól. Az emberek túl sokat beszélnek az árakról, holott vannak jól sikerült drága dolgok és vannak rosszul sikerült drága dolgok is. A jövőben egy szélesebb célközönséget szeretnénk megszólítani, mivel nyilván nem mindenki engedheti meg magának azt, hogy 2000 dollárt, 583.465 forintot adjon egy táskáért” – mondja az 1964-ben született tervező, aki vélhetően ezzel a húzással az olyan márkák mögé állna be a sorba, mint a Michael Kors vagy a Tory Burch, melyek már tavaly rájöttek arra, hogy körülbelül 300 font, 126 ezer forint a lélektani határ a hétköznapi vásárlók esetében.

3. Vajon visszatér-e Jonathan Saunders?

A 39 éves skót dizájner tavaly decemberben jelentette be, hogy személyes okok miatt elhagyja a saját nevén futó divatházat. A hirtelen döntés meglepte a szakmát, mivel Saundersnek igencsak jól ment a szekér, az elmúlt években számos díjat is bezsebelt, megválasztották az év tervezőjének és olyan hírességeket öltöztethetett a vörös szőnyegen, mint Kate Middleton, Madonna vagy Michelle Obama.

Az egyedi mintáiról és technikájáról ismert tervező tehetsége remélhetőleg nem megy veszendőbe és hamarosan visszatér a kifutókra, mindenesetre reménykeltő, hogy a Twitteren elindultak a találgatások arról, hogy esetleg Saunders váltja majd Raf Simonst a Diornál, de a francia divatház nem erősítette meg a híreszteléseket, sőt állításuk szerint a következő két kollekciót vezetőtervező nélkül, inkább a saját belső csapatukkal közösen készítik majd el.

4. Saját márkájára fókuszál a Diort elhagyó Raf Simons

„Alapos és hosszú megfontolás után úgy döntöttem, hogy lemondok a Christian Dior női vonalának kreatív igazgatói posztjáról. Ebben a döntésben teljesen biztos vagyok, jelenleg más dolgokra szeretnék összpontosítani, beleértve a saját márkámat és a munkán kívüli szenvedélyeket” – nyilatkozta a 47 éves belga tervező, akinek lelépése a divatvilág egyik legmegdöbbentőbb híre volt a tavalyi évben. Kíváncsian várjuk, hogy Simons, akit jól láthatóan nyomasztott a Dior ház öröksége, milyen hírességeket fog majd öltöztetni a közeljövőben, állítólag Rihanna nagy rajongója a dizájnernek, többször is megjelent már a tervező vagány,de elegáns szereléseiben a fellépéseken és a vörös szőnyegen.

5. Alber Elbaz is munkát keres

Minden bizonnyal hamarosan újra hallani fogunk a szemüveges-csokornyakkendős tervezőről, hiszen a marokkói-izraeli Elbazt a divatvilág egyik legkedveltebb tervezőjeként tartják számon. „Távozásomról a Lanvin többségi tulajdonosai hozták meg a döntést, ezúttal szeretném kifejezni hálámat és szeretetteljes gondolataimat mindazoknak, akik szenvedéllyel dolgoztak velem a Lanvin megújításán az elmúlt 14 évben. Köszönetet szeretnék mondani az én csodálatos kollégáimnak, akik velem együtt dolgoztak a Lanvin műtermében, akik tartalmasabbá tették és támogatták a munkámat” – nyilatkozta az 1961-ben született Elbaz, akinek neve elválaszthatatlanul összekapcsolódott a francia divatházzal az elmúlt 14 évben.

6. Új fejezet nyílik a Proenza Schouler életében

A bostoni székhelyű magán befektetési társaság, a Castanea Partners tavaly nyáron jelentette be, hogy kisebbségi részesedést szerzett a 13 éves múlttal rendelkező Proenza Schouler márkánál, melynek egyik feltétele az volt, hogy az egyre eladhatóbb márka társ-alapító vezérigazgatója, Shirley Cook kilépjen a cégből. „ A Castanea Partners nagy tisztelettel van a kreatív elképzeléseink iránt. Elkötelezettek vagyunk, hogy együtt valósítsuk meg álmainkat és egy globális márkává fejlesszük a Proenza Schoulert” – nyilatkozták a divatház tervezői, Jack McCollough és Lazaro Hernandez. A cég állítólag 15-75 millió dollár közötti összeget fektetett be a divatházba.

7. Ki az a Rio Uribe?

A Los Angeles-i tervező a tavalyi CFDA / Vogue Fashion Fund egyik nyertese, aki a díjnak köszönhetően 300 ezer dollárral, körülbelül 87,5 millió forinttal a zsebében vághat bele a divatvilág meghódításának 2016-ban. Uribének van egy szokatlan nevű márkája, a Gypsy Sport, amit már kétszer is bemutatott a New York-i divathéten, de a tervező nagy rajongója az egyre komolyabb melókat megcsípő celebgyerek, Jaden Smith is. Az uniszex utcai ruhákban nyomuló márkáról reméljük, hogy még hallani fogunk a jövőben, ide kattintva bekövetheti az Instagramon, itt pedig a webshopban nézhet körül, ahol egy dalmata mintás pólóért 65 dollárt, 19 ezer forintot, egy papucsért pedig 95 dollárt, 27.771 forintot kérnek.

8. Itt az ideje megtanulni Demna Gvasalia nevét

A menő Vetements márka 34 éves belga tervezője többek között amiatt került reflektorfénybe a múlt év második felében, mert a legendás francia divatház, a Balenciaga őrá cserélte le a sztárnak számító Alexander Wanget. Az antwerpeni Royal Academy of Fine Arts-on végző dizájner korábban megfordult már a Louis Vuitton és a Maison Margiela tervezőcsapatában is, első Balenciaga kollekciója pedig a márciusi divathéten debütál majd Párizsban.

9. Johnny Coca a Mulberry új kreatív igazgatója

Már közel három éve annak, hogy Emma Hill lemondott kreatív igazgatói posztjáról a Mulberrynél, ám a divatház nem kapkodta el az új tervező kiválasztását, csak jópár szezon után találta meg a legmegfelelőbbet, a francia Céline-től átcsábított Johnny Cocát. „Az elmúlt két évben folyamatosan kerestük azt a kreatívigazgatót, aki képes megtervezni a következő „It bag-et” a luxusháznak. Johnny Coca egy rendkívül tehetséges tervező, az ő nevéhez fűződnek az elmúlt évek legsikeresebb Céline táskái” – mondta a választásról a luxusházak fejvadásza, Lewis Alexander. A spanyol születésű Coca Párizsban tanulta ki a mesterséget, az elmúlt években pedig a Ballinál és a Louis Vuittonnál kapott lehetőséget a tervezésre. Első Mulberry kollekcióját februárban mutatja be a londoni divathéten.

10. Rachel Roy visszatér

Jó pár viharos év után újra felkerült a New York-i divathét programfüzetébe a tulajdonosváltáson átesett márka, melynek ruháiban olyan hírességeket kaptak már lencsevégre, mint Michelle Obama, Kate Hudson, Penélope Cruz és persze Kim Kardashian. A Fashionista.com értesülései szerint a Los Angeles-i Topson Downs-szal összeállt Rachel Roy az olyan népszerű irányzatokat kívánja meglovagolni a jövőben, mint a teltkarcsú nőknek tervezett, illetve az olcsóbb kategóriás, megfizethető kollekció.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

KETTŐS MÉRCE Percenként keres annyit, mint más havonta

Mészáros Lőrinc tavaly 96 milliárd forinttal gazdagodott. Napi 263 millió, percenként 183 ezer forint gyarapodás. Nem rossz!

KREATÍV PSZICHOLÓGIA Ezek a játszmák teszik tönkre a kapcsolatainkat

A játszmákkal nem csupán saját magunkat tehetjük boldogtalanná, de embertársainkat is az őrületbe kergethetjük játszi könnyedséggel.

HATÁRÁTKELŐ Hogyan szerezzünk barátokat külföldön?

Négy éve költöztünk Svédországba, nulla kapcsolattal. Innen épült fel a társaságunk. Tippek barátkozáshoz.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés