Margareta van den Bosch: a koppintás etikátlan

Margareta van den Bosch
Margareta van den Boschh&m

Nemrég jelentette be a H&M, hogy 2015-ben az online vásárlást kiterjeszti Belgiumra, Bulgáriára, Lengyelországra, Portugáliára, Romániára, Szlovákiára, Csehországra és Magyarországra is. Eddig 13 országban volt elérhető ez a szolgáltatás – írja a The Wall Street Journal. Magyarországon a svéd márka lesz az első fast fashion bolt, mely webshopot nyit. Hogy pontosan melyik hónapban, arról még nincs információ, de a márka folyamatosan informálja vásárlóit mind online felületein, mind hírlevelein keresztül.

Mi még a bejelnetés előtt, Párizsban futottunk össze a H&M kreatívigazgatójával, Margareta van den Bosch-sal, aki az Electrolux DesignLab versenyen volt zsűritag. Az online bolt kérdését ügyesen kikerülte – most már tudjuk miért –, de más kérdéseinkre kaptunk választ. Villáminterjú a folytatásban.

Miért választották Alexander Wanget vendégtervezőnek?

Fontos, hogy a tervező időszerű legyen, és az is, hogy különbözzön a stílusa az előző kollaboráció stílusától. Wang sportos kollekciót tervezett, ami nekem személy szerint nagyon tetszett. Évekkel ezelőtt találkoztam vele, elkezdtünk beszélgetni az együttműködésről, és ez mostanra vált valóra.

Akkor már tudja, ki lesz a jövő év vendégtervezője?

Nem, még nem döntöttük el, de van időnk, jövő év elején kezdjük majd el a kiválasztást.

A vásárlók kívánsága számít?

Persze, néha: emlékszem a Lanvin együttműködés előtt sokan kérték, hogy ő legyen a vendégtervezőnk. De persze mi is őt szerettük volna.

Margareta van den Bosch és Alexander Wang, a H&M 2014-es vendégtervezője
Margareta van den Bosch és Alexander Wang, a H&M 2014-es vendégtervezőjeDimitrios Kambouris / Europress / Getty

Merre terjeszkedik tovább a H&M?

Dél-Afrikában, Taiwanon, Peruban és Indiában.

Mivel a magyar versenyző, Kovács Apor 3D ruhanyomtató tervével versenyez, megkérdezem: készülnek valahogy a jövőben terjedő technikák térnyerésére?

A 3D nyomtatás érdekes technika, de szerintem amikor nagy mennyiségre van szükség, akkor nem ez a leggazdaságosabb megoldás. A designer kollaborációk esetében egyébként nem gondolkozunk nagy mennyiségekben, ahogy a H&M Design Award ruháinak esetében sem. Jók a limitált kollekciók, mert vonzóbban a vásárlók számára, akkor is, ha a megszokottnál kicsit drágábbak.

Mikor nyílik magyarországi webshop?

Már dolgozunk rajta, de kell egy kis idő a kialakításához.

A H&M vezetőjével Párizsban beszélgettünk, az Electrolux Design Lab döntőjének zsűrijében foglalt helyet Lars Erikson (az Electrolux formatervezési igazgatója) és Robin Edman (a Svéd Ipari Formatervezési Alapítvány ügyvezető igazgatója) mellett.
A H&M vezetőjével Párizsban beszélgettünk, az Electrolux Design Lab döntőjének zsűrijében foglalt helyet Lars Erikson (az Electrolux formatervezési igazgatója) és Robin Edman (a Svéd Ipari Formatervezési Alapítvány ügyvezető igazgatója) mellett.electrolux.com

Sokszor mondják, hogy a fast fashion a high fashion másolata...

Nálunk ez biztos nem így van. Csak Stockholmban 250 tervezővel dolgozunk, egy évre előre tervezünk. Ha másoláson kapnak, nagyon kemény pénzbüntetésre számíthatunk – amellett, hogy adott ruhákat meg kell semmisítenünk, az szörnyű procedúra. Nálunk nem megengedett a másolás, de nincs is szükségünk rá: rengeteg tehetséges tervezővel dolgozunk. Mi már most a jövő téli ruhákat tervezzük, nem koppinthatjuk a high fashiont, hisz ők még nem mutatták be a 2016-os téli kollekcióikat – nem mellesleg szerintem a másolás etikátlan.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra