A Victoria's Secret a modelleket tartja tökéletesnek

Az ominózus felháborító reklám
Az ominózus felháborító reklámvictoriassecret.com

A Victoria's Secret sose arról volt híres, hogy átlagos testalkatú nőkkel hirdet, de most az angolszász sajtó szerint tényleg túl messzire ment. Történt ugyanis, hogy a márka készített egy "tökéletes test" szlogennel ellátott kampányképet – mely óriásplakátokon is megjelent –, amin 10 tökugyanolyan, gondosan összeválogatott topmodell pózol. Mindegyikük vékony, magas, izmos, és még rendesen meg is vannak photoshoppolva, tehát ez a tökéletes test és minden más tökéletlen – fejtette meg az üzenetet a Daily Mail.

A Victoria's Secret állítólag csak arra akart utalni a szöveggel, hogy a push-up melltartójuk tökéletes, de ez tényleg nem igazán jön át: az annál inkább, hogy elképesztően szexik a modelleik, és egy átlagos testalkatú nő jobb, ha csöndben elbújik, mert lássuk be, tényleg esélye sincs arra, hogy valaha így nézzen ki.

Egy olyan világban, ahol egymást érik az egészséges testkép kampányok, és a sovány próbababák körüli balhék, eszetlen húzás 0-ás méretű nőkkel hirdetni bármit is, az meg főleg érthetetlen, miért kell még meg is alázni a nők 99,9%-át ezzel a tökéletes test szöveggel. Az lehet, hogy Alessandra Ambrosio és Behati Prinsloo tökéletes, de ők nyertek a genetikai lottón, mi meg nem, ennyi.

Három brit nő, Frances Black, Gabriella Kountourides és Laura Ferris nem csak Twitteren háborog ezügyben, hanem a Change.org-on egy petíciót is benyújtottak, hogy a reklámot eltávolítsák mindenhonnan. Mindeközben Sarah Vine a Daily Mail hasábjain azon lamentál, hogy kislányának milyen világban kell felnőnie: a lány korosztályába tartozó gyerekek mind mások, változatos a testalkatuk, hajszínük, bőrszínük és mind úgy szépek, ahogy vannak: mi lesz velük, ha azt látják, hogy csak és kizárólag a modellalkat lehet tökéletes? Hát perszehogy fogyókúrázni kezdenek, romlik az önbecsülésük és nem az egészség lesz a legfontosabb számukra, hanem az, hogy csontsoványra sportolják magukat.

A tökéletes VS angyalok munkában
A tökéletes VS angyalok munkábanRabbani And Solimene Photography / Europress / Getty

Mi már csak azt nem tudjuk, mégis ki vásárol a Victoria's Secretnél – na jó, van egy tippünk: a férfiak, akik valami szexit akarnak a nőjüknek venni és a megtévedt 14 évesek, akik beveszik a reklámokat. A márka kínálata egyre kurvásabb, a kommunikációjuk pedig egyre tragikusabb. De mégis, egyelőre megy nekik a szekér, ők Amerika legnagyobb fehérneműcége, tehát mégiscsak jó reklám félpucér szupermodellekkel hirdetni a műszálas csipkecsodákat.

Mit gondol erről a reklámról?

Vine szerint nem elvárható, hogy a márka átlagos nőkkel hirdessen, de van különbség aközött, hogy inspirálnak, vágyakat generálnak a képeikkel, vagy a fogyást és egy teljesen irreális testképet reklámoznak, és most ez utóbbit sikerült. Sőt szerinte egyenesen az a kommunikációs stratégiája a Victoria's Secretnek, hogy megalázza a vásárlókat: ha nem érzik jól magukat a bőrükben, visszamennek még több push-up melltartóért és tangáért, hátha majd attól helyrejön az önbecsülésük – nem fog, ezért tutira meglesz mindig a vásárlóbázisuk.

Önt felháborítja a "tökéletes test"-reklám vagy úgy gondolja, tényleg ezek a modellek a tökéletesek, a Dove teltebb női meg öltözzenek fel végre? Esetleg ön szerint is felháborító, hogy olyan irreális példaképeket állítanak a tinik elé, mint Adriana Lima, aki nemcsak jó génekkel született, de a híres Victoria's Secret show előtt 9 nappal már nem eszik, vagy rendben van, hogy szétphotoshoppolt topmodellekkel reklámoznak bugyit? Vagy az egész nem is érdekli? Szavazzon!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!

Az oldalról ajánljuk

Érdekességek