A divatvilág kinyírja saját magát

Bill Cunningham és Fern Mallis a 92Y stúdiójában.
Bill Cunningham és Fern Mallis a 92Y stúdiójában.Nomi Ellenson / Europress / Getty

A New York Times 80 éves street style fotósa, Bill Cunningham a világ legismertebb utcai divatfotósa, aki biciklijével már több mint harminc éve fotózza Manhattan legdivatosabb és legérdekesebb arcait. A legendás fényképész a napokban Fern Mallis 92Y című műsorának „Fashion Icons” néven futó sorozatában mondta el őszinte véleményét a divat jelenlegi helyzetéről és adott hangot ezzel kapcsolatos aggodalmainak – írja a fashionista.com.

„Azt hiszem, hogy a divatvilágnak meg kell birkóznia a valósággal. A valóság az, hogy az egész ország rá van kötve az internetre. Az emberek a saját belső világukban nevelkednek fel, már nem lépnek utcára egy látványos ruhában vagy kalapban. Az egyszerű ruha a megoldás kulcsa, és azt hiszem, hogy ez az, amit a divatvilágnak ténylegesen át kellene gondolnia. Nézd meg, hogy mennyien állnak sorba, hogy bejuthassanak az Apple üzletébe a Fith Avenuen. Látsz hasonló sort a Bergdorf vagy a Saks előtt? A jövő ebben a generációban és a high-tech világukban van” – mondja könnyes szemmel az okostelefont és egyéb kütyüket nem használó Cunningham.

„Hülye vörös szőnyeg. A divatvilág saját magát nyírja ki azzal, hogy elosztogatja a ruháit és fizet a hírességeknek azért, hogy azok viseljék a ruhakölteményeiket” – mondja a fotós, aki szerint a celebnők jelenléte a tervezőket is gátolja a munkavégzésben. A New York Times korábbi divatszerkesztője, Virginia Pope ragaszkodott hozzá, hogy részt vegyen minden új, feltörekvő tervező első bemutatóján, ahogy megnézte Cunningham első showját is, amikor éppen kalapokat tervezett. Ez a fajta tisztelgés a designerek előtt Cunningham szerint ma már lehetetlen és kivitelezhetetlen, mivel túl zsúfolttá vált a szakma.

Több, mint harminc éve járja biciklivel a várost.
Több, mint harminc éve járja biciklivel a várost.Gilbert Carrasquillo / Europress / Getty

„Túl sok új tervező van. Vessünk egy pillantást a jövő heti bemutatókra. Három különböző show van óránként, ráadásul különböző helyszíneken. Volt olyan nap, mikor hét olyan bemutatót számoltam össze, ami ugyanabban az időpontban volt" – mondja Cunningham, aki hiányolja az olyan látványos és szakmailag meghatározó bemutatókat, mint amilyen a Battle of Versailles volt 1973-ban.

„Ez az, amit az amerikai divat a legjobban tud. Nem utánozni kell másokat, hanem az egyszerűségre és a ruhákra kell helyezni a hangsúlyt – ez az, amihez vissza kell nyúlni. Ez tette Amerikát és a divatszakmát naggyá” – állítja drasztikus változás mellett kiálló fotós, akinek irigylésre méltó életéről Richard Press egy dokumentumfilmet is forgatott 2010-ben Bill Cunningham New York címmel.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek