Elöljáróban annyit kérnék, hogy ne vegyük egy kalap alá azokat, akiknek anyagi nehézségek miatt telik csak melegítőnadrágra mint utcai viseletre és azokat, akik kedvtelésből viselik 0-24 ezt a ruhadarabot. Bár annak a híve vagyok, hogy mindenki hordjon azt, amiben jól érzi magát és amiről úgy gondolja, hogy jól áll neki, olyan ez, mint a testszínű leggings: nem lehet elmenni mellette. A viselője azt üzeni a világnak, hogy igazából mindenkit lesz*r és abban megy az emberek közé, amiben otthon nézi a tévét és átöltözni is lusta.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, amikor emberek zoknival és papuccsal viselik tényleg azt a hatást keltve, mintha az utcát tekintenék a nappalijuknak. A leggyomorforgatóbb egyébként az, amikor a vékony anyagból készült nadrág láttatni engedi a pénisz formáját. Sajnos a wannabe maffiózók kedvenc viselete egyre inkább elterjed – legyen szó David Beckham vagy a Bottega Veneta legújabb kollekciójáról.
Esőben látványosan átázik (főleg a világosabb darabok), mivel övet nem lehet felvenni hozzá, ezért könnyen lecsúszik (bár imponál annak, aki egyébként igénytelen módon a feneke alatt húzza meg a szíját) és csak úgy lehet felöltözni hozzá, mintha az ember egész nap tespedne. Ennek ellenére egyre több külföldi street style fotón láthatjuk viszont és Budapesten sem kell sokat várni, hogy belefussunk egybe.
Ön felkészült már, hogy nemsokára dizájnerdarab lesz a mackóalsó? Jobb, ha szoktatja magát a gondolathoz: a fent említett Bottega Venetán kívül többek között Michael Kors és Jonathan Saunders is beépítette a 2014-es őszi-téli kollekciójába, Victoria Beckhamet 300 ezer forintos Lanvin melegítőben fotózták le, Leonardo Di Caprióra pedig többször adtak tréninget a stylistok a Wall Street farkasa című filmben. A legsokkolóbb pedig talán ez az Hermès alsó, amiért 1390 fontot (forintban is sok lenne érte, de ez átszámítva bizony közel 400 ezer) kérnek.
A TheGuardian szerint a Matchesfashion webáruház egy éven belül megduplázta a tréningalsó-készletét. „A férfidivat az elmúlt szezonokban egyre inkább lazult. Minden, ami tökéletesen szabott, már egyáltalán nem hat modernnek” – mondta Damien Paul, a férfirészleg vezetője. Hab a tortán, hogy a divattervezőként debütáló Tom Hardy is pont utcára szánt edzőcuccokkal nyomul.