Triplanullás méret: normális?

Kattintson a képre a centikért!
Kattintson a képre a centikért!

Az amerikai J. Crew új méretet vezet be üzleteiben, a triplanullát: ha nem tudná, eddig a 00 volt a legkisebb méret. A 000-s számozás 23 inches, azaz 58,4 centis derékbőséget jelent. Oké, nem túl sok, de egy alacsony, egészséges, sportos nőnek simán lehet testkép- és evészavar nélkül is ekkora a dereka. A 000-hoz tartozó 84 centis csípő már tényleg nagyon kicsinek tűnik, de vannak olyan vékony lányok és nők, akiknek ekkora a méretük – ha a nagy átlagnak ennél lényegesen nagyobb is.

Természetesen az amerikai National Eating Disorders Association (kb. Nemzeti Evészavar Szövetség) azonnal közleményt adott ki, és a Twitter népe is kiakadt. A szervezet szerint roppant szomorú, hogy a J. Crew az egészségtelen testképet reklámozza és új marketingstratégiájával a földbe döngöli a nők önbizalmát és veszélyes fogyókúrázási szokásokra szorítja rá a vásárlókat.

Vékony ázsiai nők

A J. Crew egyébként simán lerázta a vádaskodást: mivel nemrég üzletet nyitottak Hongkongban és további ázsiai boltnyitásokat terveznek, kellenek a kis méretek: "A méreteink általában nagyok, az ázsiai piacon pedig a kicsikre van kereslet" – mondja Mickey Drexler, a vállalat vezetője. A márka egyébként eléggé odafigyel a vásárlókra, a legnagyobb normál méretük 16-os – 88 centis derék és 116 centis csípő –, külön alacsony és magas nőkre is szabnak ruhákat és a plus size ruháik 20-as, azaz 52-es méretig kaphatók. Mindeközben a Lane Bryant vagy az Ashley Stewart márkát nem támadja senki, pedig ott a legnagyobb méret 28-as, ami kb. XS-esnek felel meg.

Katt a képre a többi háborgásért!
Katt a képre a többi háborgásért!

A Huffington Post szerint a "vanity sizing" (hiúsági számozás) elterjedése nagyobb gond, mint a triplanulla: Amerikában évek óta egyre nagyobbra szabják az egyre kisebb méreteket, a legjobb példa a folyamat szemléltetésére Marilyn Monroe, aki 14-16-os ruhákat hordott, ma azonban 4-6-os lenne a mérete. Ennek fényében lassan a 0000-ás méretet is be kell majd vezetni, hiába háborognak a twitterezők. Amerikában nincs hivatalos ruhaméretezési sztenderd, tehát mindenki úgy számoz, ahogy akar: ettől a nőknek szabadabbnak kéne érezniük magukat, a legtöbben mégis szoronganak a ruhaméretek miatt. Állítólag a nők 90%-a elégedetlen a testével, és csak 5%-uknak van természettől fogva olyan teste, amilyet a médiában látni. A J. Crew a 000 bevezetésével üzleti döntést hozott, azért, hogy minél több vásárlót tudjanak kiszolgálni: azok, akik háborognak, talán bele se gondolnak, hogy vékony nőként sem könnyű ruhákat találni, mert gyakran a legkisebb méret is úgy lóg az emberen, mint tehénen a gatya.

Csontos próbababa

Nem csak ezen lehetett a héten háborogni a közösségi oldalakon: az ír Primark olyan próbababákat állított kirakatba, melyeknek látszanak a bordái. Természetesen műanyag babákról beszélünk, amiknek általában még mindig nem sok közük van az emberi testhez, bár egyre emberszerűbbek, az tény.

Egy felháborodott vásárló posztolta a fotót a bikinis, horpadt hasú báburól, amit azóta a Primark kivett a kirakatból és elnézést kértek. A Huffington Post nem érti, minek gyártanak ilyen bábukat, és azt se, hogy minek használ valaki ilyeneket, mondván, ez is rossz hatással van az emberek önértékelésére. Az is simán lehet, hogy a Primark csak kicsit el akarta terelni a figyelmet a kínai leveles hoaxról, mert az utóbbi időben a La Perla és a JC Penney is sikerrel került a lapok címoldalára azzal, hogy "vészesen sovány" próbababákat állított a kirakatba. Na, akkor ki a hülye?

Ki a hülye?

Oszd meg másokkal is!
Mustra