no

Forrong a közösségi média a H&M és Mango miatt

Szinte minden hétre jut egy olyan hír arról, hogyan bánnak a plus-size, azaz plusszos méretű nőkkel, vagy hogyan sütik rá egy vékony, esetleg átlagos testalkatú modellre ezt a jelzőt. Utóbbira jó példa a H&M, egy molettebb hölgyeknek szánt összeállításukban ugyanis egy teljesen hétköznapi mérettel megáldott fotóalany is szerepel. A Mango, ami szeretné a ducikat is megnyerni magának egy kollekcióval, szintén kihúzta a gyufát a vásárlóknál. Sokan nehezményezték, hogy már a 12-es brit (itthoni számozás szerint 40-es) méretet is átlagon jóval felettinek tartják.

Hol a szemed, H&M?

Szerintünk sima médiahack áll a H&M tevékenységének hátterében, épeszű marketinges nem hívna plus-size-nak egy katalógusban olyan modellt, ami ránézésre sem nagyobb egy M-es méretnél. "Igazán szégyellhetné magát a H&M, hogy nemzetközi cégként azt állítja, ez már plusz méret. Nem csoda, ha a lányoknak önértékelési zavaruk lesz ez után" - tweetelte egy vásárló, amikor meglátta a fotókat az újságban. Emma Inglström úszó így érvelt: "A cégnek felelnie kell ezért. Úgy támogatják a svéd olimpiai csapatot, hogy ezt a modellt plus-size-nak titulálják? Ezzel is csak azt a filozófiát erősítik, hogy a szupervékony testalkat az ideális."

A H&M sem tétlenkedett sokáig, legújabb közleményükben leírták, hogy a nők az újságban európai számozás szerint 44-es/46-os méretet hordanak, ami amúgy az átlagos pluszos méret. Egyik posztunkban írtunk már arról, hogy a kövér hölgyek, hogy szeretnék hívatni magukat, mi azonban úgy vagyunk vele, hogy nevezzük bárhogyan is, a legfontosabb, hogy a test tulajdonosa legyen büszke és magabiztos, akárhány kilogrammot nyom és milyen méretet hord. Nem lehetne, hogy mindenkit egyszerűen csak modellnek hívjunk?

Szegény Mangót az ág is húzza?

A Mango lassan mindent bevet, hogy még több vásárlót vonzzon, de úgy tűnik, néha a visszájára sülnek el a dolgok. A spanyol és angol vásárlók Twitteren adnak hangot annak, mennyire sokkolta őket, a márka szerint 10-es (nálunk 38-as) felett minden nagyméretű. 

"Az új projektünk titka az, hogy méretről méretre terveztük meg, hogy hova kerüljenek a minták, milyen legyen a szabás. Reméljük, hogy jó alternatívát tudunk nyújtani a modern, céltudatos nőknek, akik többletkilókkal is szeretnék magukat vonzónak, szexinek és divatosnak érezni" - mondta a cég egyik szóvivője. Ugyan a divatszerkesztők és a kormány is kitörő örömmel fogadták az új vonalat, a Twitteren többen panaszkodnak arra, hogy szerintük korántsem óriási méretű egy 12-es ruha. Egy kampánycsoport pedig egyenesen a kollekció visszahívását követeli, és az ügyvédként tevékenykedő Arantxa Calvera betiltás mellett érvelő online petíciója 57 ezer aláírásnál jár.

A Violeta névre hallgató, 400 darabot tartalmazó kollekció egyébként nálunk nem kapható sajnos, így vagy külföldre kell látogatni, ha vásárolni szeretne, vagy egy kint élő ismerőst megkérni, hogy rendelhessen az ő címére a webshopból.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!
Oszd meg másokkal is!
no
Mustra