Ne menjen Parndorfba, ha akció van

Parndorfban – immár 12. alkalommal – Late Night Shopping napot tartottak augusztus 22-én, azaz egyes termékekre 80%-os kedvezményt adtak az üzletek, melyek kivételesen este 11-ig nyitva tartottak. Olyan tömeg fogadott minket, amire legvadabb rémálmunkban sem számítottunk, délután 5-kor már 40 perces sort kellett kiállni kocsival ahhoz, hogy bejussunk a parkolóba. A zsúfolásig tömött parkolóból már lehetett sejteni, mi vár ránk az üzletekben: az outlet is megerősített biztonsági szolgálattal készült az eseményre, biztonsági őrök terelték az embereket a zebrán, minden bolt ajtajában benéztek a nagyobb táskákba.

Összességében nem volt jó élmény az outletes shopping night, a legtöbb termék, melyet az átlagember keres – sportcipő, divatruha – nem volt sokkal olcsóbb, mint normál áron a tömeg pedig lehetetlenné tette a nézelődést: a Designer Outlet közleménye szerint 60 ezer ember gyűlt össze, hogy elverhesse pénzét, nekünk ez 600 ezernek tűnt... Voltak viszont olyan akciók, melyekért megérte még a koreai turistáknak is idebuszozni, főként a designer üzletekben. Aki nem készült legalább 2-300 euróval a shopping nightra, az valószínűleg üres kézzel távozott, aki meg tudott fizetni egy-két 90 euróra leárazott Michael Kors táskát, az viszont boldogan ment haza zsákmányával.

Igazi kihívás a sportcipővétel

Az üzletek közül talán a Nike-ban volt a legkritikusabb tömeg: az emberek mint a heringek, úgy álltak az üzletben, a cipőket állva próbálgatta mindenki, lépni bennük már nem lehetett. Itt találkoztunk a legtöbb magyarral, pedig nem voltak olyan jók az árak: leszámítva a 35 eurós (10400 forint) cipős sort, mely főként egy régebbi AirMax-okkal volt tele, 74-85 eurót (22-25 ezer forint) kértek egy-egy futócipőért.

Ennyiért sokkal kényelmesebb körülmények között vásárolhatunk magunknak bármelyik pesti üzletben sportcipőt, ráadásul ott ki is tudjuk őket próbálni, ülve tudjuk őket felvenni, szóval amint lehetett, inkább kisodródtunk az üzletből. A férfi kínálatban rengeteg volt a borzalmas ronda cipő, nőiben teljesen érdektelen lábbeliket és ronda szandálokat láttunk.

A Salomon üzletében is hasonlóak voltak az állapotok, és egy XR Mission 1-es futócipőért 84 eurót kértek, úgyhogy itt se töltöttünk túl sok időt. 25 ezer forintért továbbra is bárhol kapunk megfelelő futócipőt, és nem is kell közelharcot vívni a kasszánál húsz másik emberrel.

A Mango outlet háborús övezet

Mint az öngyilkos lemmingek, úgy vonszoltuk tovább magunkat a Mango felé, annak ellenére, hogy tudtuk, ott sem lesz kisebb a zsúfoltság. És tényleg. Az üzlet úgy nézett ki, mintha épp szabadrablás lenne, minden összehajigálva, széttúrva, a nők úgy rohangáltak a ruhakupacokkal a kezükben, mintha minimum ingyen lenne minden. Pedig a pulcsikért 20 eurót is elkértek, igaz, volt farmer 10 euróért, de nem nagyon lett volna türelmünk kiállni a kilométeres sort a rendetlen próbafülkékig.

Bizsukat nézegettünk még, mind 2 euróba került, ez már kifejezetten jó ár, de embertelen sor állt a kasszához is, úgyhogy inkább lemondtunk a köves gyűrűről. A Mangóban nézelődés felért egy Sziget nagyszínpados koncert harmadik sorában való pogózással, úgyhogy nagy nehezen jutottunk csak ki, és levegő után kapkodtunk a sétányon is. Ez már sport a javából.

Voltak amúgy olyan üzletek, melyek még ezen a napon is üresek voltak, de ezekbe rajtunk kívül más is csak levegőzni ment be kicsit. Mi benéztünk a G Starba, ahol továbbra is átlag magyar fizetéssel mérve megfizethetetlen minden. Jobban mondva meg lehet fizetni a 110 eurós kistáskát vagy a 20 eurós tök sima bőrövet, csak minek? Voltak viszont a cég outletében 15 eurós (4500 forintos) női ruhák is, melyek közül kisebb méretű hölgyek válogathattak, de sok volt köztük a totál divatjamúlt fazonú farmerruha.

Ilyen, amikor sor áll a Gucciba

Parndorfban tényleg nem a Mango outletben éri meg nézelődni, arra ott van a Premier. Ha már elutaztunk idáig, az a minimum, hogy nézelődünk kicsit a Gucciban, a Michael Korsban, a Burberryben. Mármint békeidőben: ugyanis a shopping night alkalmából kordonokkal terelt sorok álltak ezen üzletek előtt.

A leghosszabb sor a Geox előtt kígyózott, azt nem álltuk ki, ránézésre is egyórásnak tűnt, de valószínűleg jó áron oszthatták a lélegző cipőket, a külföldi családok ugyanis átlagosan 8 zacskóval távoztak a boltból. A Gucciban a cipős részleg pörgött, de sálakat is próbálgattak főként osztrák asszonyok. A sálak 130 euro (39 ezer forint) körüli áron, övek 60 euróért (18 ezer forint) voltak kaphatók. A legolcsóbb táska 190 euróba (57 ezer forint) került, de egy szebb darabért minimum 300 eurót (89 ezer forint) kellett fizetni. Mire az üzletbe értünk, az akciós termékek elfogytak (az egyik eladó azt mondta, összesen 5 darab akciós táska volt, amit már reggel elkapkodtak), így a fél órás sor kiállása után aki bejutott, pont azt kapta, amit bármikor máskor, sorállás nélkül.

Egyre menőbb a Michael Kors, tolongjon érte ön is!

A Michael Korsba viszont érdemes volt kiállni a sort: folyamatosan töltötték fel az akciós részleget 89 eurós táskákkal (a nem akciós termékek 110-240-300 euró között mozogtak). A tömegpszichózis itt működött a legjobban, a fél órás sor kiállása után az egyszerre kipakolt 5-10 táskára úgy csaptak le a nők, mint tyúk a takonyra, és az üzlet pörgetésén az is sokat segített, hogy az eladók folyamatosan duruzsolták az ember fülébe, hogy ilyen olcsó sose volt, és sose lesz, most kell megvenni, és tényleg ezek az utolsó darabok.

Szép példányok is voltak a 89 eurósok között, és designertáskát tényleg nem kap máshol 27 ezer forintért, úgyhogy aki tehette, vett legalább négy Michael Kors táskát a Late Night Shopping alkalmából.

„A Michael Korsban szerencsém volt, a 15-20 perces sorban állásért kárpótolt az, hogy 80 százalékkal olcsóbban tudtam megvenni egy gyönyörű bőrtáskát. Igaz, sokáig tanakodtam, hogy megvegyem-e, de a barátnőm rábeszélt, mondván ilyen lehetőségem többet nem lesz és valóban megéri 90 euróért egy eredeti MK táska. Míg a kasszáig álló sorban vártam, elbeszélgettem egy eladóval, akiről kiderült, hogy Londonból jött Parndorfba, kifejezetten erre az eseményre, mert számítottak rá, hogy sokan lesznek és kellett a segítség. Elmondta, hogy nem egyedül jött, a londoni irodából még rengetegen csatlakoztak és még így is nehezen birkóznak meg a tömeggel. Egyébként jó ötlet volt ez a 80 százalék off a boltokban, csak rohadt sok volt az ember és leginkább haza akartam menni, mintsem üzletről-üzletre vásárolgatni” – mondja JT, akinek véleményét abszolút osztjuk.

Menjek vagy ne menjek?

Late Night Shoppingra akkor érdemes menni, ha tudjuk, mit akarunk, és (majdnem) biztosak vagyunk benne, hogy azt meg is kapjuk. Egy ilyen esemény nem a felhőtlen nézelődésről szól, hanem arról, hogy a lehető legolcsóbban zsebeljük be azt, amit már előre kinéztünk. Komoly elhatározás kell a vásárláshoz, egy-egy üzletre legalább egy órát kell szánni sorállással, próbával, fizetéssel együtt és azt ne reméljük, hogy akár egy percig is komfortosan érezzük majd magunkat.

Nem tudjuk, mikor lesz legközelebb Late Night Shopping, de a sikerre való tekintettel előbb-utóbb biztos tartanak egyet, úgyhogy legalább van ideje felkészülni rá. Addig elmehet simán, shopping nighton kívül az outletbe, így még a tömeg sem lesz olyan nyomasztó, de Parndorf továbbra sem a vékony pénzűek outletje, inkább arra jó, hogy ha összejött a pénzünk egy designerdarabra, azt itt vásároljuk meg sokkal olcsóbban, mint Magyarországon.

Calvin Klein cuccokat lehet a hazai ár körülbelül negyedéért venni, és mint láttuk, Michael Kors és Gucci kiegészítőket is akciós áron kaphatunk. Designerruhákért, táskákért tehát menjen Parndorfba, ha van párszáz fölös eurója. Sokan jönnek Ralph Lauren ruhákért, melyek szintén nem olcsók, de olcsóbbak, mint otthon, így már megérik azoknak, akiknek fontos, hogy látsszon, márkás piképólót viselnek. Edzőcipőért, divatos, de nem csúcsmárkás ruháért viszont inkább menjen el a leárazásokra.

Oszd meg másokkal is!
Mustra