TEJBEN-VAJBAN

Fatkini: a fürdőruha, amiben nem kell feszengenie a strandon

2013. június 20., csütörtök 11:36

A plus size-ágazat folyamatosan tör előre, még akkor is, ha időnként megpróbálnak gúnyt űzni belőle. Igény van a nagyméretű holmikra, a piac pedig eladás-orientált, úgyhogy szerencsére egyre több helyen lehet telt alakra is jó holmikat vásárolni – már bikinit is. A H&M annyira látja az üzletet a molettekben, hogy legújabb fürdőruhakampányát a 40-es mérettel rendelkező, amerikai plus size modellel, Jennie Runkkal fotózták, hogy megmutassák, 36-os méret fölött is lehet valaki gyönyörű.

Nem egyszer elmélkedtünk már azon, mekkora jelentőséggel bírnak a luxustermékeket hirdető élő-próbababák, akik tökéletes alakjukkal, hibátlan bőrükkel és vakítóan fehér mosolyukkal az utolsó csepp lelkesedést és önbizalmat is képesek kiölni az emberből. Ennél csak az lehet rosszabb egy átlagnő számára, amikor a nyár közeledtével napbarnított, párductestű modellek kezdenek az utcai plakátokon tekeregni – ezek láttán nem egy nő fejében fordul meg az, hogy ki nem teszi a lábát a strandra addig, amíg legalább olyan feszes nem lesz a teste, mint a valószerűtlenül jó genetikai adottságokkal rendelkező Miranda Kerr-é.

Azonban a plus size, azaz a 'teltebb méret' az utóbbi években egyre nagyobb jelentőséget kapott, sokunk nagy örömére, és ami a legfontosabb, teljesen szembemegy a szélsőséges, egészségtelen ábrándképekkel. Ettől függetlenül sokan még mindig nincsenek tisztában a 'plus size' valódi jelentésével. Miért asszociál mindenki arra, hogy a plus size a ducival egyenlő? Ha egy modellen van mit fogni, például nagyobb mellekkel, formásabb combokkal vagy kerekebb fenékkel áldotta meg a természet, akkor az már nem is normál méret?

A H&M, úgy tűnik még több bevételt szeretne igyekszik példát mutatni: idei plus size fürdőruha kampányukat ugyanis a 40-es mérettel rendelkező, tengerparton pózoló Jennie Runkkal promotálják, akit pályája elején kifejezettén utasítottak, hogy fogynia vagy híznia kell a nemzetközi karrier érdekében. Runk az utóbbit választotta. "A ’plus’ szócska miatt az emberek rögtön azt gondolják, kövér vagyok, ami a szemükben a csúnyával egyenlő. Nem értem, mire ez a nagy felhajtás, a túlságosan vékony modelleket is lehetne piszkálni azzal, hogy túl csontosak" – mondta az amerikai modell. Mindeközben a H&M szóvivője, Jennifer Ward kijelentette, hogy a kampányt nem az ideális méretről alkotott burkolt elképzelésük, hanem Runk sugárzó megjelenése ihlette, aki tökéletesen illik a kampány koncepciójába és a fürdőruhák célközönségébe.

Gabi Fresh és a fatkini

A H&M mellett netről is rendelhetünk plus size fürdőruhát, melyeket az eltérő testképek legnagyobb szószónokának számító Gabi Fresh-sel – bloggernevén Gabi Gregg-gel – közösen dobott piacra a Swimsuits for all nevű cég. Fresh kifejezetten arra ösztönzi szintén teltebb testalkattal megáldott társait, hogy testüket saját találmányába, ’fatkinibe’, azaz 2 részes, kifejezetten nagyobb idomokra tervezett bikinikbe bújtatva mutassák meg a strandon.

A fatkini-őrület egyre nagyobb méreteket ölt: a blogger kollekcióját már a debütálás után elkapkodták. Az átlag 15 ezer forintos, 40-es méret fölötti, neonszínű és mintás, egyrészes vagy kétrészes darabok nagy része azonnal elkelt, a galaxy mintás bikini volt a nagyméretű hölgyek kedvence, de a Spring Breakers című film által inspirált, retinaszaggató bikinik is nagy sikert arattak.

Ő itt Gabi Gregg, a plus size forradalom szónoka, aki nem mellesleg nem fél kitenni azt, amije van.

"Gabi elképzelése egyszer s mindenkorra megdöntötte a vélekedést, miszerint csak kidolgozott, sportos alakra húzhatnak a nők bikinit. Igenis a teltebb nők előtt is nyitva áll a kapu, hogy mindenféle lelkiismeret-furdalás nélkül gyönyörűek lehessenek egy jól megtervezett fürdőruhában” – helyeselt a swimsuitsforall.com alapítója, Moshe Laniado a Refinery 29-en.

Az igazság pedig az, hogy a bikinik - vagyis fatkinik - tényleg jól néznek ki, és Gabi Gregg valóban fatkini forradalmat indított: rajongói a debütálás után néhány órával kifosztották a teljes kínálatot de a legtöbb vásárlónak viszont csak a pénzét húzták le, fürdőruhát már nem kaptak. "Már a megjelenés reggelén megrendeltem a fatkinimet, majd most, egy hónappal később hívnak telefonon, hogy mégsem küldik ki, mert időközben elfogyott" – írják felháborodott tweetjeikben a plus size blogger olvasói, akiket a fizetés után email-ben tájékoztatott a vállalat, hogy a vásárlás sikeres volt. Azon szerencsések viszont, akik mégis megkapták a megrendelt bikinit, szinte minden portálon igyekeztek közzétenni fürdőruhás- jobban mondva fatkinis képeket.

Blogok, amiket olvasunk

CsP Lefeküdtünk, mégsem szexeltünk

Levélírónk annyira tiszteletben tartja a lány kérését, miszerint lassítsanak, hogy megpróbál lopakodó üzemmódba helyezkedni az ágyban.

Makronauta Aszalt gyümölcs kompót

Hogyan varázsolhatunk a télbe nyarat? Igen, aszalt gyümölcsökkel! És ha még egy kis praktikával, néhány adalékkal megbolondítjuk, máris ott vagyunk!

Juhari Zsuzsanna Hátborzongató ölelés

Akadt olyan sír, amelyben nemi aktus pózát utánozva temették el a párt.

Asperger 2.0 Érzelmi vakság

A férjem az alexitímia tipikus tüneteit mutatja – ő sokáig képtelen volt beszélni minden olyan témáról, ami erős érzelmeket váltott ki belőle, és most is csak nagyon nehezen nyílik meg.
Ajánlok blogbejegyzést

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés

Hirdetés