FBI-szakértővel bizonyítja a Dove, hogy a nők túl kritikusak önmagukhoz

Nagyon hatásos kampánnyal rukkolt elő a Dove, ami már nem egy akcióval igyekezett a természetes szépség mellett letenni a voksát. Most azonban még egy tőlük is radikálisan újító lépésre szánták magukat: egy FBI szakértőt kértek fel arra, hogy bizonyítsa, a nők saját maguk szépségének legkegyetlenebb kritikusai.

A Dove-nak mindig is eltökélt szándéka volt, hogy a magabiztos, természetes és legfőképpen egészséges szépségért kampányoljon. Nem könnyű egy olyan világban elégedettnek lennünk magunkkal, ahol a testsúly és a kinézet ekkora jelentőséget kap, a modellek áhított véznasága pedig nem egy nő önképére hatással van. Voltak kísérletek, amik azt mutatták, a modellek pozitív hatással vannak a nők gondolkodására, a legtöbb tapasztalat sajnos még is azt mutatja, hogy épp az ellenkezője igaz.

Ennek érdekében egy roppant érdekes és kreatív kisfilmmel állt elő a márka: kiválasztottak hét nőt, majd felkérték Gil Zamorat, az FBI törvényszéki grafikusát, hogy saját módszertanát alkalmazva készítsen vázlatokat a kísérletben részt vevő hölgyekről, azoknak saját elmondásuk alapján. A film bemutatja, ahogy a függönyökkel eltakart nők leírják arcuk kinézetét Zamora-nak, aki mind a hetük vázlatát alaposan elkészíti. A csattanó még nem itt jön: mielőtt Zamora vázlatait felfednék, a kísérletben részt vevő hét nő mindegyikének el kellett tölteniük egy kis időt egy számukra ismeretlen emberrel, hogy Zamora ennek az idegennek a leírása alapján is készíthessen egy újabb vázlatot mindegyik nőről. A végeredmény? A rajzok ennél különbözőbbek már nem is lehetnének egymástól.

Az idegenek szempontjából készített rajzokon a nők boldogabbnak, szebbnek, harmonikusabbnak tűnnek, míg az általuk leírt beszámolóból megkeseredett, aránytalan és búskomor arcok néztek vissza ránk. A kísérletből egyértelműen kiderül, hogy a nők mennyire nincsenek tisztában saját értékeikkel, és mekkora nyomás alá képesek helyezni magukat, ha természetes szépségükről kellene beszámolniuk.

“Amikor felkérést kaptam, hogy szerepet vállaljak a Dove kísérletében, nem számítottam rá, hogy a két különböző vázlat-portré ennyire különbözik majd egymástól” – mondta Gil Zamora törvényszéki grafikus. “Ami igazán nyomott hagyott bennem, azok a hölgyek érzelmi reakciói voltak, amikor megtekintették a két különböző leírás alapján készített rajzot egymás mellé függesztve. Ezen bátor nők közül szerintem sokan ráébredtek arra, hogy a külsejüket illetően mindeddig egy torz önképpel rendelkeztek, amely jelentős hatást gyakorolt az életükre is.”

A sokkoló kísérlet tanulsága? A nők önbecsülése túlságosan alacsony, ami az életük többi részére is erősen rányomja a bélyegét: nem tudnak harmonikus párkapcsolatban élni, nem felelnek meg a munkahelyükön, alapvetően rossz a hangulatuk és kényelmetlenül érzik magukat a bőrükben- sokszor pedig tényleg ok nélkül. A nők önképének radikális javulására van szükség, a kisfilm pedig pont azt kívánja elérni, hogy felnyissa minden nőnek a szemét arra, hogy vizsgálják felül az önmagukról alkotott, sokszor túlságosan kegyetlen képet.

“A kísérlettel és a film elkészítésével az volt a célunk, hogy tovább erősítsük elkötelezettségünket a női önbecsülés támogatásáért végzett munkánkban” – mondta Hajdics Katalin a Dove termékmenedzsere – „Reméljük, hogy ennek hatására felülvizsgálják a nők a szépségükről alkotott véleményüket, és megértik, hogy mások hogyan látják őket.”

Oszd meg másokkal is!
Mustra