A Marks & Spencer reklámja megalázza a nőket

A Marks & Spencer és Rosie Huntington Whiteley közösen piacra dobott, napok alatt elkapkodott fehérnemű kollekciójának pikáns reklámját túl kihívónak és megalázónak találják a nők Angliában – írja a Huffingtonpost.com.

A brit márkát három kültéri digitális hirdetése miatt panaszolták be a Natalie Portman féle Dior-reklámot is betiltó ASA-nál (Advertising Standarts Authority). A médiát szabályozó független szervezethez hét panasz érkezett az ügyben, mely szerint a 25 éves Whiteley-vel készült hirdetés nyíltan szexuális, közönséges, nőkre nézve megalázó, ráadásul a nőkről kialakult nemi sztereotípiákat is felerősíti.

Ön szerint degradáló a hirdetés?

Az ASA azonban a férfiakra is tekintettel volt az ügy elbírálásakor és megkegyelmezett a színésznő-modellel készült kampánynak. A szervezetnél úgy vélték, hogy a reklám elfogadható, mivel a fehérneműhirdetések elsődleges célja, hogy bemutassák a terméket.

A megfontolt értékelésnél a szakemberek azt is figyelembe vették, hogy a szóban forgó részleges meztelenség a képeken nem öncélú. Ön mit gondol a Rosie for Autograph névre keresztelt kollekció reklámjáról? Túlzásba viszik a prűdséget az Egyesült Királyságban vagy teljesen egyetért a nők felháborodásával és betiltaná az ilyen jellegű hirdetéseket?

o-ROSIE-HUNTINGTONWHITELEY-ADS-570
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek