A Coca-Cola kalóriaszámlálóval buzdít mozgásra

Csak egy a pillanat meginni, de harminc perc ledolgozni egy dobozos üdítőt: a Coca-Cola kifejlesztett egy számológépet, mellyel kikalkulálhatjuk, hogy mennyi ideig tart elégetni az üdítővel bevitt fölösleges kalóriákat. A speciális kalkulátor a különböző Coca-Cola termékek kalóriatartalma alapján számolja ki, hogy hány percnyi és milyen típusú testmozgásra, vagy házimunkára van szükség ahhoz, hogy ne maradjon nyoma testünkön az édes italoknak. A képre kattintva kezdheti is a számolgatást!Work It Out Calculator

A sportrajongó Dr. Greg Whyte által kifejlesztett Work It Out névre keresztelt kalkulátor egy 330 milliliteres Coca Cola elfogyasztása után például fél óra gyors sétát javasol, mellyel azonnal le is tudhatjuk a felesleget. Egy 144 kalóriát tartalmazó Sprite esetében pedig 18 perc Zumbát, 47 perc társastáncot vagy 73 perc vasalást ajánl fel a márka programja. A 98 kalóriájával barátibb Fanta elszürcsölése után pedig 16 aerobicot javasol a szórakoztató program. Az „egészségesebb” vitaminos italoknál, mint a Glaceau Vitamin Water Essential ennél jóval kevesebb mozgásra, 13 perc bringázásra vagy 19 perc porszívózásra kell időt szánnunk – írja a dailymail.co.uk.


„Hangos zenehallgatás mellet jó móka a porszívózás. Csak egy gyors tempójú dalt kell választanunk és égethetjük is a kalóriát takarítás közben. Azt akarjuk, hogy az emberek megértsék, hogy élvezhetik az üdítőfogyasztást az egészséges, kiegyensúlyozott étrend részeként, ha kellő figyelmet szentelnek az aktív életmódra is” – buzdítja mozgásra fogyasztóit a Coca-Cola.

A sokak szerint cinikusan hangzó PR fogással a márka úgy szeretné beállítani termékeit, mintha azok egészségesek lennének, pedig egy doboz üdítő 39 gramm, avagy kilenc teáskanál cukrot tartalmaz, ami közel fele az ajánlott napi 90 grammnak. A koffein-mentes változat is meglepő, 50 mg nátriumot, vagyis 1,25 gramm sót tartalmaz, melyből az ajánlott napi tápanyagbevitel mindössze 6 gramm.

116653040
Mike Marsland / Europress / Getty

A kalkulátor bevezetése után a Coca-Cola készített egy felmérést is, amiből kiderült, hogy a britek több mint egyharmada elismeri, hogy nincs ideje olyan aktív mozgásra, mint amilyet szeretne, illetve 32 százalék a motiváltságot említette, mint fő akadályt.

Az üdítős céget évek óta több oldalról is támadják az egészségügyi problémákat okozó termékeik miatt, idén júniusban például brit aktivisták akarták betiltatni a Coca-Colát, mondván, hogy a benne található karamell színezék rákot okoz. A súlyos vádak miatt a márka Amerikában nemrégiben áttért egy új gyártási folyamatra, ami csökkenti a 4–methylimidazole tartalmat az üdítőkben. Az óvintézkedéseket más országokra, mint Nagy Brittania, még nem terjesztette ki a márka, pedig csak ebben a térségben 1.1 billió font bevételt hoznak a káros termékek.

A kaliforniai élelmiszerbiztonsági szabályozás már előírja, hogy ha egy termék rákot okozó összetevőt tartalmaz, a gyártó köteles feltüntetni termékén a 'Must Carry' figyelmeztetést. Eszerint a rendelet szerint a Pepsinek és a Coca-Colának is rá kell nyomnia a csomagolásra a figyelmeztető címkét. A Coca-Cola egyébként határozottan tagadja, hogy emberi egészségre kockázatos lenne az általuk használt 4–methylimidazole adag üdítőként.

150414150
Bloomberg / Europress / Getty
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek