Szupertitkos bemutatóval debütált a Dolce & Gabbana Haute Couture

A Dolce & Gabbana egy szicíliai kisvárosban készítette őszi-téli kampányképeit. A napokban szintén Taorminán, 80 tehetős ügyfél, fél tucat híresség és három-négy hírügynökség előtt debütált első, 73 darabból álló haute couture kollekciójával a tervezőpáros. A meghívottak listáján szerepelt többek között Scarlett Johansson, a veterán szupermodell, Stephanie Seymour, valamint a világ leggazdagabb női, főként Kínából, Katarból, az Egyesült Államokból, Németországból, Japánból és Oroszországból. A Vogue szerkesztőségén kívül csak két olasz és egy angol újság, a Le Figaro, a Corriere della Sera és a The Daily Telegraph kapott meghívást a szigorúan titkos exluzív bemutatóra. Emellett forgatásra sem adott engedélyt a hat éve erre a bemutatóra készülő divatház, illetve Twittere sem engedtek semmit kiposztolni az eseményről.

„Szeretnénk, ha csak néhány fotót tennének közzé a bemutatott ruhákból, mivel a Dolce & Gabbana ügyfelei nem akarják viszontlátni a megvásárolt ruhákat a magazinokban” – magyarázta a sajtóra irányuló szigorú döntést Stefano Gabbana.

„A kollekciót szicíliai kultúrával és történelemmel itattuk át, a Dolce & Gabbana Haute Couture kollekció sokban különbözik a rivális Párizsban bemutatott haute couture daraboktól, mivel ez sokkal személyesebb vonal. Ez nem trend, ez a mi stílusunk. Ez nekünk nem munka, hanem öröm. Amikor 27 évvel ezelőtt elindultunk, az volt az álmunk, hogy egy napon olyanok legyünk, mint a Chanel divatház. És most, talán ez az álom valóra válik” – mondta Domenico Dolce a Telegraphnak.

A tervezőpáros és modelljei
A tervezőpáros és modelljeiXposurephotos.com / Northfoto


A divatház második haute couture kollekcióját novemberben tervezi bemutatni Shanghajban, néhány mesésen gazdag couture-rajongó ügyfele részvételével. Az őszi eseményre a különös első bemutatóról keringő pletykák és a kétségtelenül elragadtatott, magánrepülővel és Mercedessel érkezett  vendégek miatt már most hatalmas az érdeklődés. A hírek szerint az operával kezdődő, cannoli evéssel folytatódó show után a meghívottak benézhettek a backstagebe is, hogy közelebbről szemügyre vehessék a kiváló minőségi, velencei anyagokból készült ruhákat.

A Chambre Syndicale, a francia couture hagyományokat irányító testület szerint több oka is volt a Dolce & Gabbanának, hogy ezt a stratégiát választotta. Először is, fenn akarják tartani a couture legnagyobb vonzerejének számító nagyon exkluzív hatást. Másodszor, a magánshow lehetővé teszi a divatháznak a franciák couture-re vonatkozó szigorú szabályainak megszegését, melyek minden, magát teljes értékű couture-t tervező divatházra érvényesek. Harmadszor, azzal, hogy csak néhány, általuk kiválasztott újságot hívtak meg, megkímélték magukat olyan kritikusoktól – főleg az amerikai médiától –, akiknek nem tetszett volna a kollekció. Negyedszer, a divatház tavaly ténylegesen  megszüntette az olcsóbbnak számító D&G vonalát, hogy a fő irányra összpontosítson, ami mellé kereskedelmi hatékonyság szempontjából is jobban beleillik az haute couture. Végül, a márka így kíván versenyképes maradni a rivális Versace-vel szemben, akik az Armani Prive mellett szintén rendelkeznek couture kollekcióval is. De a rosszakarók szerint a tervezőpáros csak a jelenlegi gazdasági elgondolás útján halad, miszerint a luxuscikkek gyártása menedéket nyújt. A recesszió sújtotta világban ugyanis az igazán különleges és drága termékekre még mindig nagy a kereslet.

Oszd meg másokkal is!
Mustra