Egyre több gyereknek nincs fogalma arról, mi az a reklám

Zanza!

Ahogy egyre több felhasználó szünteti meg a kábeltévé előfizetését, és vált streaming szolgáltatásokra, egyre több gyerek akad, akinek fogalma sincs, mi fán terem a reklám. Mindezt a Netflix reklámmentes online jelenlétének köszönhetjük.

 

Az érdekes adatra az Extreamist bukkant rá, akik arra voltak kíváncsiak, hány csak Netflixet használó szülő 10 éven aluli gyerekének kínai a reklám fogalma. 50 netflixes, és 50 klasszikus formában tévéző háztartást hasonlítottak össze, némileg meglepő eredményekkel. A netflixes kölykök 82 százalékának fogalma sem volt, mi az, hogy reklám. Hozzá kell tenni persze, hogy a kábeles csapatban is akadt 38 százalék, aki hasonlóan értetlenül állt a furcsa megszakítások előtt.

shutterstock 145682042

Úgy tűnik, kedvenc meséjének félbeszakítása egészen traumatikus élményt jelent egy netflixes hatévesnek. Egy olvasó kislánya például könnyekben tört ki, amikor egy barátjuk lakásában először találkozott a jelenséggel. Más szülők megnyugtatónak találják, hogy otthagyhatják a gyereket a tv előtt, és nem sütik ki az agyát a mosóporreklámok. Sok kábeles szülő ugyanakkor arról számolt be, hogy gyerekeik imádják a reklámokat.

Egy másik felmérés arra mutatott rá, hogy a Netflixes szülők évente akár 160 órányi reklám-bámulást is megspórolhatnak kábeles társaikhoz képest. Volt is pánik 2015 nyarán, amikor a cég bejelentette, sajátkészítésű tartalmait bizony reklámozni fogja. A Netflix ugyanakkor ragaszkodik hozzá, hogy ezek nem reklámok, csak ajánlók. A Netflixes politikának azért a kábeles háztartásokra nézve is van jótékony hatása, a reklámmentes övezet más csatornákat is reklámaik megkurtítására bírt.

Blogmustra