SZÜLŐSÉG

A vetélés hozzátartozik az anyasághoz

2010. március 27., szombat 09:47

Jó dolog és nagy ajándék, ha a terhesség minden percét élvezni tudjuk. Nekem az első terhességem vetéléssel végződött, ezért volt bennem az átlagosnál nagyobb félelem az Abigéllel való terhességem elején, bár legbelül egészen biztos voltam benne, hogy ez nem fog még egyszer megismétlődni. Amikor az ember gyereket akar, egy vetélést nehéz feldolgozni, hiába olvasunk mindenféle statisztikákat, hogy a terhességek majdnem fele igen korai stádiumban véget ér. Amikor velem a 10. héten közölték, hogy nincs már szívhang és ebből nem lesz gyerek, én is csak ültem az ágyon és zokogtam, nem értettem, hogy miért pont az én testem nem képes egy aranyos babát megnöveszteni. Ismerőseim elmondása szerint Magyarországon különösen siralmas a helyzet, a vetélésre abnormális dologként, az elvetélt nőre betegként tekintenek, azonnal tolják be a műtőbe, majd a papírjára ráírják, hogy abortusz. Utána pedig azt kérik tőle, hogy várjon türelemmel három-hat hónapot a következő terhességig, addig foglalja el magát valamivel.

Mi ebben az időszakban Spanyolországban laktunk, és ott azt sem értették, hogy miért zokogok. Azt mondták, a vetélés természetes dolog, eszükben sem volt megműteni, megveregették a vállamat, közölték, hogy menjek szépen haza és várjak, a szervezetem nagyon jó tudja, mi a dolga, olyan lesz az egész, mint egy menstruáció. Hát inkább olyan volt, mint 250 menstruáció egy kis szüléssel kombinálva, ráadásul idegenben, házipatika híján fájdalomcsillapításra is csak egy üveg vodka állt a rendelkezésemre. Akkor ezt nagyon érzéketlen dolognak éltem meg, úgy éreztem, hogy nem foglalkozott velem senki, és legalább arra felkészíthettek volna, hogy nagyon fog fájni. Ennek ellenére százszor jobb megoldásnak tűnt, mint egy kórházi tartózkodással és altatással megspékelt műtéti beavatkozás, és utólag hatalmas önbizalmat és erőt adott. Egy hétig még kicsit véreztem, majd besétáltam a klinikára, ahol közölték, hogy minden rendben, várjunk meg egy menstruációt, és nyugodtan lehet próbálkozni. Azonnal terhes lettem Abigéllel.

Ezzel persze nem elbagatellizálni akarom a dolgokat, a vetélés nem kellemes, a legjobb megúszni, csak azt akarom hangsúlyozni, hogy az első trimeszterben viszonylag gyakori az elhalt terhesség, mindig is gyakori volt, nem mi vagyunk rosszabb anyagból gyúrva, csak régebben, ultrahang híján ezt észre sem vették. Ahogy nekem akkor az egyik orvos, meglehetősen nyersen megfogalmazta: "egy-két vetélés sajnos hozzátartozik az anyasághoz". Más a helyzet a 12. hét után bekövetkezett vagy ismétlődő vetélések esetén, ez mindenképpen alapos kivizsgálást igényel.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.03.27 18:47:37farkasokkal tancolo

    Az ember mindig akkor kapja be a legyet, amikor nem kéne. Ez már így van.

    Két évig áhítoztam a teherbeesésre, végre megvolt, aztán már akkor is az lettem, ha a férjem kalapját a fejemre tettem.

  • 2010.03.27 18:52:00a szív fészkei

    Hát ezért mondom, nem lehet kijelenteni semmit, hogy az a tutifix módszer. Amikor a fiamat szültem, feküsd egy asszonyka, neki a spirállal együtt sikerált nekik betermelni a gyereket.

    Volt a régebbi poszt a gyogyókról, amikből nekem hálisten semmi bajom nem volt szülésig. (utána nem bírtam én se. Persze azok lónyi adagok voltak a maiakhoz képest, ahogy hallom) Más módszerről - a térdnél bevetetett aszpirint kivéve - nem nagyon volt szó. Minket egy iszony nagyképű kis - nincs jobb szó rá - pöcs negyedikben érettségi előtt szinte 1 perccel oktatott ki felvilágosítás címen. (nekem aztán mondhatta, ugye). Annál vérlázítóbb stílust és szöveget én még embertől nem hallottam. Lekezelő volt, alpári - tényleges infót nem mondott, csak hogy ő mennyit tud dugni egységidő alatt, kb.
    Borzasztó volt; aztán láttam,hogy a IM-es Pali bácsi mellett ő is valami szexguru lett. De már ő is meghalta magát.

  • 2010.03.27 18:54:21a szív fészkei

    Most ki a menő manó ebben? Van ilyen megmondó ember/asszony?

  • 2010.03.27 19:25:05hinta-palinta

    "Az asztma nem betegség, hanem rossz lélegzetvételi szokás. Csak orron át szabad levegőt venni. Szájon át csak táplálkozunk meg beszélünk. Nézd meg a Buteyko módszert az interneten, ott bővebben írnak róla'

    sopron, ezt ne...Ami a neten van, az nem mind igaz.

    Az asztma bizony betegség, gyulladás.

  • 2010.03.27 20:39:43soproni1

    "Az asztma bizony betegség, gyulladás."

    Nem. Az asztma, az egy pánikreakció a rossz légzés miatt. Ha felborul az oxigén-széndioxid arány, akkor a szervezet pánikol. Egy kisbaba, aki a horkolós apja mellett alszik, három nap múlva ugyanúgy veszi a levegőt, mint az apja, onnan kialakul mindenfajta egyéb probléma. Az asztmát helyes lélegzetvétellel lehet szteroidmentesen gyógyítani. A lényeg, hogy minél kevesebb levegőt vegyünk és azt is az orrunkon keresztül ( a mellkasunk szinte ne is mozogjon).

  • 2010.03.27 21:11:48Beniszkusz

    Nekem az első baba hét hetesen ment el. Délután egykor még megnézték és azt mondták, hogy él, van szivhang, csak pihenjek és akkor minden rendben lesz. Hazaküldtek és éjfélkor meg elindult a gyerek kifele, bementünk, megvizsgáltak és azt mondták, hogy abortusz a vége, mert nem volt teljes a vetélés. A saját orvosomon kivül mindenki úgy bánt velem mint egy darab ronggyal, én meg csak zokogtam, mert évek óta szerettem volna ezt a babát. Erre beraktak egy olyan szobába, ami tele volt terhes nőkkel. Azóta van egy gyönyörű egy éves kisfiam.

  • 2010.03.27 21:18:29hinta-palinta

    soproni, ez nem így van.
    Ha meg van ilyen, az nem asthma.Az más.

  • 2010.03.27 23:24:42Border

    soproni1,

    asztmás vagyok, tünetmentes asztmás, és nem véletlenül vagyok tünetmentes.

    Nem a pániktól leszel asztmás, hanem az asztmától pánikolsz be.
    Serdülőkoromban sokszor átéltem ezt az érzést, és igen, van lehetőség a fulladást csökkenteni. Pld. azzal, hogy nem pánikolok be, hanem nyugodt maradok és megpróbálok a lehető legszabályosabban lélegezni. A friss, tiszta levegő is segített nekem.

  • 2010.03.27 23:36:48meeko

    Soproni1,
    komolyan gondoltad, amit leírtál azt asztmáról?? Kérdem én, mint asztmás.

  • 2010.03.28 00:35:49ronlet

    Vissza a vetéléshez: nekem a második terhességem végződött vetéléssel (hála az égnek, hogy nem az első), és sajnos ezt is kaparni kellett (10. héten vették észre, de addigra már "felszívódott" az embrió, csak a petezsák volt meg). Csakhogy nem egyszer, hanem háromszor műtöttek. A második után megjegyezte a főorvos, miután vagy négyen betekintést nyertek oda, ahol már nem volt a magzat, hogy nehogy azt higgyem, "hogy itt csak fakezű orvosok vannak".
    Akkor és ott ezt nem hittem el.
    A 3., méhtükrözéses cucc meg egészen undorító volt (ugye az embert nem altatják, hanem csak kábítják, így néhány kép a monitorról mégiscsak megmaradt az emlékezetemben). De: hasznos volt. Bruhaha.
    Viszont rá 3 hónapra egy ellenőrző ultrahang után sikerült megint teherbe esni, aztán mindjárt egy éves ez az igen jól sikerült pernahajder. Persze egy ideig minden mesét a kis angyal hozott a nagyobbacska lányomnak - így meséltem ki magamból azt az egész történetet (meg elhúztam dolgozni, jó intenzíven egy kicsit)...

  • 2010.03.28 00:38:11ronlet

    Sopron, tán nem kuruzslókhoz kellene járnod az asztmáddal. Persze, örvendetes tény, hogy nem fulladsz - de tartsd meg magadnak a technikádat, és ne csinálj itt parasztvakítást. Persze bocs a kemény szavakért...

  • 2010.03.28 14:14:01zabpehely02

    hollandiában lehet választani, hogy műtét legyen vagy megszüli az ember a már nem élő vagy elvetetendő magzatot, bizonyos mérethatáron (magzat) és terhességi héten belül. a dokik a megszülést javasolják, az csak két tablettát igényel, és sokkal kisebb a kockázata, mint a műtéti beavatkozásnak. a gyógyszerekért be kell menni a kórházba, de a szülést magát otthon is le lehet vezényelni, vagy befeküdni a kórházba, ahol azért ultrahanggal ellenőrzik, hogy teljesen kiürült-e a méh. lehet választani, emberségesek, megkérdezik, hogy narancslét kérsz-e vetélés közben vagy kávét, és akár éjjel tizenkettőkor is hazaengednek, hogy a saját ágyadban aludj, ha nincs semmi komplikáció.

  • 2010.03.28 14:42:08farkasokkal tancolo

    Gondolom Hollandiában a RU 486 terhességmegszakító tablettát adják a nőknek.
    Nálunk csak bizonyos helyeken lehet ezt alkalmazni, kisérleti jelleggel (tán a szegedi klinikán foglalkoztak vele?) , mert a szülész-nőgyógyász társadalom nem engedte a bevezetését. Pedig ez valóban sokkal humánusabb megoldás, mert nem kell a méhszájat kitágítani, és lényegesen kevesebb a mellékhatása.
    A kockázata csak annyi, hogy nem ürül ki teljesen a méh (mint más spontán vetéléseknél is), és ez esetben valóban művi abortusszal fejeződik be.

    Mondjuk ez is megérne egy misét, hogy a magyar nők miért vannak eleve eltiltva ettől a lehetőségtől.

  • 2010.03.28 15:39:41csutkababa

    Na hálistennek, jött néhány józan elme is...
    Az asztma, mint pánikbetegség, piha.

    Soproni, magyarázd meg légy szíves akkor a laboreltéréseket, az egyértelmű gyulladásos szöveti reakciókat, a hörgőcskék falának akut és krónikus megvastagodását,a légzésfunkciós vizsgálatok eredményeit, mint a pánik okozatát.

    Az ionizátor parasztvakítás, fel ne üljetek.
    Elektromos reakcióval csinál egy minimális mennyiségű ózont, jó hogy többet nem.
    Már senki sem emlékszik a biosz, kémia tanulmányokra, vaze???
    Az ózon az egyik legerősebben oxidatív anyag, a DNS láncot szakítja, pontmutációt okozhat, és ha az ezt kijavító enzim hibás, megszívtad.

    A minimális ózon eloszlik és bomlik pillanatok alatt hálistennek, mert töményen kb. egy perc alatt roncsolná a szöveteket.

    Legyen már józan eszetek, kérlek benneteket!!!!


    A az asztma nélküli, pánikreakciós fulladás a hipeventillációs pszeudotetánia, mentős berkekben közismert dolog.
    A pánikreakció miatt liheg, kiöblíti a szervezetéből a széndioxidot, feltölti magát oxigénnel, ezáltal a szövetek pH-ja minimálisan eltolódik, ez azonnal zsibbadást, izomgörcsöt vált ki kézben, ajkakban, légzési segédizmokban.Voila, fulladni fog.
    Terápia: visszadúsítani a széndioxidot.
    Zacskóba lélegzéssel.
    Az asztmás roham kelt pánikot, hogyne, és rosszabbá teheti a beteg állapotát.
    Akut ellátásban nem véletlenül kap szükség esetén nyugtatót is.

  • 2010.03.28 15:46:02csutkababa

    FT
    A magyar nőgyógyászok szakmai kollégiumának feje kijelentette, nem javasolja a bevezetését, mert a nők akkor sokkal szabadosabban fognak viselkedni szexuális téren.

  • 2010.03.28 15:55:21másutt

    oh hogy rohadna meg ott ahol van, de elotte asná el magat jo mélyre, fejjel lefelé, hogy könnyebben ellephessék a férgek, de tényleg.
    :(

  • 2010.03.28 15:58:12csutkababa

    Meg úgyis 15%-uk műszeres befejezést igényel, mert nem tökéletes a vetélés, meg nagyon szigorú orvosi felügyelet mellett kell bevenni, kórházba befekve, meg akkor már nem mindegy?
    Grrrr...

  • 2010.03.28 15:58:12jazmine

    Ja, mert csupa leszbikus nő lakik kis hazánkban...

  • 2010.03.28 16:00:07jazmine

    Csutka, máshol kérdeztelek, h a légtisztítók/klímás légtisztítók tényleg ki tudják szedni a bacikat/vírusokat a levegőből?

  • 2010.03.28 16:06:44csutkababa

    Jazmine
    A belerakott filter minőségén múlik. De őszintén: egy hermetikusan zárt helyiség levegőjét esetleg közel hozhatja a csíramentes állapothoz, de egy ajtónyitás máris semmissé teheti az eredményt, illetve a benne lévő emberek minden kilégzése, beszéde, köhintése...
    De miért akarsz te csíramentes levegőt??
    Víruslabort építesz??

  • 2010.03.28 16:49:58vivace

    2010.03.28 15:46:02csutkababa

    Másutthoz hasonlóan én is úgy vélem, rohadjon meg. De nem lehet megvétózni valahogyan ezt a baromságot?

  • 2010.03.28 17:06:00másutt

    vivace,
    szemelyes tapasztalatom, hogy amig, es ott, ahol a nogyogyaszati es szuleszi protokol, dontesek, es szabalyok hozasa kozepkoru ferfiak kezeben van, vetozhatsz orrverzesig, kapalodzhatsz es nyuszoghetsz, egyet is erthetsz velem, de le vagyunk szarva.
    a sztarorvosok, az osztalyvezetok, a professzorok, a korhazigazgatok eme teruleten mind ferfiak, es azt fogjak csinalni, ami nekik tetszik, es olyan szabalyokat fognak hozni, ami nekik jo.
    az apolonok, meg a takaritonenik, akik mossak a pisit, a kakit meg a vert nem fognak tavaszt csinalni, mintahogy a nok sem, akik eletuk legalarendeltebb orajaban mennek segitsegert.

    de ma eleg pesszimista vagyok... es nem is akarok tobbet belepofazni, ez itt csutka terulete, en csak vendeg voltam.

  • 2010.03.28 17:11:31másutt

    meg egy keseru hangvetelu benyoges: MI csinalunk a pasi szuleszekbol sztart, es ily modon mi nok jarulunk hozza, hogy ok szavazzanak meg ilyesmit.
    mert a nok nagyon nagy resze Magyarorszagon a pasi nogyogyasz orvosokat preferalja (nekem is az volt sokaig, amig ott laktam, fel sem merult bennem, hogy egy nonemu orvos zsebet dagasszam, mert igy szoktam meg), igy mi juttatjuk oket olyan helyzetbe, hogy a fejunk felett ilyen donteseket hozzanak.
    sajnos.
    es amig ez igy lesz, nem is lesz valtozas.

  • 2010.03.28 18:37:15sandrachnologic

    Nekem 5 hetesen derült ki, hogy nincs szívhang. Nagyon el voltam keseredve, pedig nem is terveztük, de ahogy megtudtam egy pillanat alatt megszerettem, hozzámnőtt, jobban figyeltem mindenre, vigyáztam magamra. Persze azonnal ment a papírra az 'abortusz' szó, amit ma sem használok abban az esetben, ha erről beszélek, mert nekem az abortusz azzal egyenlő, hogy valaki nem akarja megtartani és elveteti, nem azzal ha elhal. Hiába természetes, attól még borzasztó. :(

  • 2010.03.28 18:53:53vivace

    2010.03.28 17:11:31másutt

    Igaz. De ahol én lakom, csupán 1 nőnemű nőgyógyász van , közel s távol mindenki férfi. Mire sikerült rátalálnom, túl voltam a szülésen, viszont a 6 hetes kontrollra már hozzá mentem (nem véletlenül...), és azóta is ő a választott orvosom . És a kamaszodó lányomat is hozzá vittem egy problémával. Sajnos hamarosan kiöregszik, már kb. 60 éves.

  • 2010.03.28 19:30:50farkasokkal tancolo

    2010.03.28 15:46:02csutkababa

    Tudom, egy időben sajtófigyelő voltam, amikor ez a vita folyt.
    Már arcizmom se rezdül, pontosan tudom, hogy a művi küret után járó paraszolvencia a lényeg. Még csak az se érdekli őket, ha minden nő fűvel fával bagzik, de ez olyan "erkölcsös" megközelítés.
    Szarjanak sünt.

  • 2010.03.28 19:33:02cozumel

    Mert a ferfiak erkolcsen nem lazit, ha nem kell fosniuk attol, hogy netan gyerektartasra kotelezik oket egy atdugott ejszaka eredmenyekent? vazze.

  • 2010.03.28 19:48:31vivace

    2010.03.28 19:33:02cozumel

    Meg vagyok győződve arról, hogy az ilyen befolyásos és ,komoly', kérlelhetetlen alakok azok a pasasok, akik időnként titokban piros bőrgatyócskában térdelnek egy fizetett domina lábai előtt, és remegve várják, hogy az levizelje őket. Aztán baráti társaságban felháborodva csóválják a fejüket a mai erkölcsökön, ha szóba kerül a prostitúció.

  • 2010.03.28 19:53:10zabpehely02

    "2010.03.28 15:58:12csutkababa
    Meg úgyis 15%-uk műszeres befejezést igényel, mert nem tökéletes a vetélés, meg nagyon szigorú orvosi felügyelet mellett kell bevenni, kórházba befekve, meg akkor már nem mindegy?"

    ezt nem értem. 15% azért sokkal kevesebb, mint 100%. 85%-uknak van esélyük egy beavatkozás-mentes vetélésre, aminek tényleg kevesebb a kockázata. A bevételre befeküdni? Egy pohár víz, egy tabletta, orvos szeme előtt bevenni, és csók, mehetsz haza. vagy a második, prosztaglandin-tabletta után meg esetleg kórházba befekvés, de az egészet levezényli egy szülésznő vagy nővér, ha gond van, akkor hívnak orvost.
    elhiszem, hogy a hálapénz-rendszer tartja fenn a művi abortuszt, de azért el kéne gondolkodni azon, hogy utána, ha valaki gyereket szeretne, mennyit áldoz a tb arra, hogy rendbehozzák a művi terhességmegszakítások mellékhatásait.

  • 2010.03.28 21:25:10jazmine

    2010.03.28 16:06:44csutkababa,

    nem, csak épp klímakeresőben vagyunk (nyáron iszonyú katlan a lakásunk, cserében viszont most ősztől-mostanáig 3 azaz három éjszaka fűtöttünk, akkor is csak kicsit és csak a gyerekszobában), elsősorban a fiatalabb fiam miatt, h ha nehezen lélegzik, ne csak a hűtő maradjon opciónak. Nem akarjuk folyamatosan, csak mikor már nagyon meleg van.
    (Alapvetően reggel-este nagy szellőztetés, napközben sötétítés a nyári rutin.)

    Köszi, gyanús volt, h H1N1 ellen is ajánlják pl. a légtisztítókat :D

  • 2010.03.28 22:11:22faraona

    hasonló eset velem is történt. az én orvosom is úgy állt a dologhoz, ahogy a cikk szerzője Spanyolországban, azaz majdhogynem természetesek vette a dolgot, bár a vállveregetés elmaradt. semmi para, közölte a statisztikákat és azt, hogy az első menstuáció után hajrá, lehet újra próbálkozni. a hozzáállása óriási lelki segítség volt. a kisfiam három hónapra rá fogant meg, két hét múlva lesz az első szülinapja. tehát nem elkeseredni senkinek!

  • 2010.03.28 22:19:11a szív fészkei

    Csutka, hány nő választja a nőgyógyászatot? Agy eleve el is veszik az erre szakosodástól a kedvüket valamivel? (nincs orvos ismerősöm, csak kérem, mert azért nem hemzsegnek túl sokan. Cak a Gerébről hallottam eddig megnevesítve).
    Én ahhoz a jóemberhez kerülte kerületi alapon, aki most a lombikpápa, politikusasszony férje. Az almási filmjéből úgy vettem le, hogy azt szívvel-lélekkel csinálja. Amikor megkérdezte, hogy hol fogok szülni, és az nem nála lett volna, visszatelepült a keresztrejtvényébe, hogy akkor viszlát, nincs mit mondanunk egymásnak. Rám se bagózott.
    Nem tudom, hogy kellett volna-e, volt nálam mindenféle eredmény. Pénz nem nézett ki belőlem, tehát érdektelen voltam.

    A korababánál is, amikor a választott nem volt ott, ügyeletes vezette le a megállítást majd a szülést. Azzal nem volt gond, de amikor mentem volna haza, az uram még nem ért oda steksszel. Egyre jobban izgultam: álldigáltam egyikről a másik lábamra, hogy hol a francba van, mert a doki kezdett egyre vészjóslóbban fogalmazni. Hogy ez lesz meg az lesz, ha teherbe esnék, hogy pusztulok majd meg - stenkerolta magát egyre dühösebben a jövőmet ecsetelve.
    Végül férj pihegve és 6000 magyar forinttal (82-ben) bélelt borítékkal beesett; ahogy átadta, a pasit mintha kicserélték volna! Simogatni kezdett, minden jót kívánt, maga volt a bűbáj és empátia. Azért ez így durva volt.
    Adtunk volna, megérdemelte végülis, de ennyire nyilvánvalóvá tenni, hogy jár neki... Itt sincs változás, mint az abortuszi megítélésben?

    Ja tényleg kérdek hülyét:, ha azta bogyót kapnák nők könnyítésül, szar is lenne. Kínozni kell pajdagógiai okokból, mondtam én, hogy fel volt ez már akkor is találva.

  • 2010.03.28 22:21:50a szív fészkei

    vagy eleve -
    csak kérdem -
    kerültem
    Almási
    pénzt

    világcsúcs ennyi hibával írni! Heuérka!

  • 2010.03.28 22:43:14Wish1973

    csutka, nem olvastam végig, csak belepof. nekem van olyan tanítványom, aki asztmatikus tüneteket produkált évek óta. viszont a kivizsgálások nem támasztották alá. pszichoterápiát javasoltak. kiderült, h anyuka lényegében megfojtja a szeretetével, gondoskodásával, és ez szomatikus tüneteket okoz. a terápia óta nem fullad. de ez vsz nem mond ellent annak, amit írsz, mert itt csak tünetek voltak, a vizsgálati eredmények soha nem támasztották alá.

  • 2010.03.28 22:46:58Wish1973

    Ft, nekem más tapasztalatom volt szerencsére. mi vártuk a dokit, aztán direkte kerestük, h jattoljunk, de felszívódott, pedig tudta, h hánykor engednek ki. neki nem kellett a para. és a kh-ban is mindenki normális volt. ezek szt piszok mázlim volt

  • 2010.03.28 23:18:41farkasokkal tancolo

    Mindenhol vannak rendes nőgyógyászok is természetesen, csak éppen maga a szülész-nőgyógyász társadalom minden olyan kérdésben összezár, ahol a zsebükről van szó, tök mindegy, miről van szó.

  • 2010.03.28 23:23:41farkasokkal tancolo

    "elhiszem, hogy a hálapénz-rendszer tartja fenn a művi abortuszt, de azért el kéne gondolkodni azon, hogy utána, ha valaki gyereket szeretne, mennyit áldoz a tb arra, hogy rendbehozzák a művi terhességmegszakítások mellékhatásait."

    No igen, de az a pénz a közösből megy nem az ő zsebükből.
    Egyébként az a kifogás, hogy a 15%-át így is művi úton kell befejezni sem állja meg a helyét. Egyrészt a 15 % pont 85%-al kevesebb, másrészt egészen más egy már kinyílt méhszájat kifeszíteni, mint egy teljesen zártat.

    Arról nem is beszélve, hogy biztosan nem mindenki választja a tablettás megoldást (már ha lehetne is), mert míg a művi ab. altatásban 10 perc, addig - gondolom - a mesterségesen előidézett spontán vetélés (képzavar) hosszas görcsökkel jár... de legalább a választás lehetőségét meg kéne adni.

  • 2010.03.28 23:28:38Wish1973

    a művi ab. elég drága megoldás. a tabletta esetében melyikről van szó? az esemény utániról, ami a beágyazódást akadályozza meg, vagy van olyan is, ami már x hetes magzatot tesz el láb alól?

  • 2010.03.28 23:39:28farkasokkal tancolo

    A RU 486-os tablettáról, ami megszakítja a terhességet - ha jól emlékszem a 9. hétig adható. Nem az esemény utáni tablettáról van szó.

    Két tablettát adnak, az első a magzat felszívódását segíti elő, a második pedig a kilökődést.

  • 2010.03.29 01:16:56no comment 01

    én köszönöm "akárkinek" is,hogy négy terhességemből négy egészséges gyermekem született..!!Nekem is volt egy vetélésem..az első terhességemnél az ikertestvér 12 hónaposan..de engem kárpótolt a megmaradt testvér..

  • 2010.03.29 08:02:28hinta-palinta

    Wish, azért mert az asztmatikus az nem asztma.
    Az csak olyan mint.
    Ft, én úgy tudom, az esemény utáni nem a felszívődást segíti elő, hanem beágyzódást gátol a méhnyálkahártya lelkődésével.

  • 2010.03.29 08:54:18mazsola84

    6 hetesen vetéltem el, szerencsére nem volt művi befejezés. Rohadtul fájt, nem is emlékszem, hogy jutottam el a kórházig. Nem volt bunkó senki, de nem is foglalkoztak velem (mondjuk nem is igényeltem, egyedül szeretek szenvedni). Ha nem muszáj, nem gondolok rá. Ha megszületett volna, most lenne egy 4 éves kölköm.

  • 2010.03.29 09:16:52Ziz

    Hálapénz a műszeres befejezésért vetélés után????Eszembe nem jutott volna. Ezért fizet veleki? Abban a szituban amikor ahogyén láttam mindenki csak összeszorítja a száját és próbál baromi keménynem látszani a kórházi személyzet előtt (aztán éjjel meg otthon telebőgi a párnáját).
    Hála - pénz... vigyázzon rá mikor csinálja és egy év múlva megkaphatja a szülésél :)))

  • 2010.03.29 10:16:44Nyuszko

    Egy ismerősömnek még két hete volt a kiírt dátumig, amikor szült volna, és már nem volt szívhangja. Szerencsére jól viseli a dolgot és nyáron újrapróbálkoznak...alig fogtam fel.. :(

  • 2010.03.29 10:48:18farkasokkal tancolo

    Nekem pedig 26 éves korában halt meg szülésben az egyik legjobb barátnőm.
    Meghalt benne a baba a 9 hónap második felében, nem is érezte jól magát stb., de az orvosa (ha annak lehet nevezni) nem is foglalkozott vele, hazaküldte, hogy a terhesség nem betegség, szülés előtt két héttel nem mozognak már a babák.
    Hullamérgezést kapott.

    Rémes volt a temetése, akkor mint két aprógyerekes anya alig tudtam végigállni, nem tudom hogyan intézték el, de a nagy koporsón volt egy kis koporsó is...:-(

  • 2010.03.29 11:01:35orsoborso007

    ft

    Jézusom ez borzalmas!
    De gondolom az illető "orvos" a mai napig praktizál ( vagy ameddig nyugdíjba nem vonult) és semmi következménye nem lett a dolognak.

    A vetélés utáni műtétre hálapénzt adni nekem is nonszensz, pedig kettőn is túl vagyok, de eszembe sem jutott.

  • 2010.03.29 11:07:51farkasokkal tancolo

    orsóborsó,
    tekintve, hogy ez kb 34 éve volt, remélem az orvos már nem praktizál, már akkor is erősen középkorú volt. De valóban, semmi baja nem lett - akkoriban ez még elképzelhetetlen volt.

    Művi vetélésnél pedig ELŐRE szoktak még plussz pénzt fizetni, hogy rendesen kábítsák el vagy altassák el. Nem utólag, utólag ilyen után csak a hülye fizet.

  • 2010.03.29 11:25:34hinta-palinta

    ft, jézusmária, ez a két koporsó egymáson..Hát a hideg futkos a hátamon..

  • 2010.03.29 13:59:37hanga78

    Nekem eddig két vetélésem volt. Mindkettő műtéttel befejezve. Az elsőnél, amikor este bementem a kórházba, meg sem nézték a papírom, közölte az uh-s doki, hogy kockázatos dolog elvetetni egy első terhességet. Felvilágosítottam. Meg látta az uh-n is. Visszavett.
    Egy másik tette fel a tágítót, akit sajnos nem világosítottam fel automatikusan. Brutális volt. Kb. mintha felnyársalnának. A másodiknál intéztem magamnak helyet egynapos sebésetre, saját dokival...

  • 2010.03.29 16:42:59gillian

    FT! Akkor én hülye vagyok...
    Mármint én adtam a műtétem után az orvosomnak pénzt. Mert őnála szültem a fiamat 2 évvel korábban, nagyon jól gondozott, aztán segített a szülésnél. Aztán 2 év múlva, pozitív teszt, hurrá, bejelentkezés hozzá, majd a kijelölt nap előtt egy nappal vérzés. Riadt telefon a kórházba, mire ő, jöjjön be, megnézzük, van-e gond. Ő még rendben levőnek érezte, de menjek át a szomszéd szobába, ultrahangra, a biztonság kedvéért. A szonográfus nagyon emberien, szomorúan közölte, hogy az embriónak nincs szívhangja, de a méretarányok sem stimmelnek, beteg lehetett. 9. hét volt. Mire az orvosom: másnap bemegyek, missed AB műtét, délután mehetek haza, próbáljunk megnyugodni, a következő terhességgel biztosan minden rendben lesz. Aztán bementem, némi adminisztratív szarakodás után az orvosom odajött hozzám, megveregette a vállam, majd átöltözés, bódítás, műtét, délután megnézett, hazaengedett. A lehető legkulturáltabban, udvariasan. Aztán 3 hét múlva kontroll, minden rendben volt, és igen, akkor adtam neki pénzt. A fentiekért. Mert embernek kezelt. Egyébként most vagyok a 6. hónapban, és terv szerint nála szülök majd :)

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta