SZÜLŐSÉG

Két éven alulival is érdemes tengerpartra menni

2008. szeptember 6., szombat 10:25

Kis családunk kupaktanácsa (=anya+apa szavazati joggal rendelkező tag és Törpe megfigyelői státuszban) úgy döntött, hogy idén nyáron elmegyünk külföldre nyaralni. A következő szempontokat vettük figyelembe:
- Az utazási idő három óránál rövidebb legyen, mert ennél többet nem visel el a Törpe bezárva.
- Legyen TENGER, garantált napsütés és jó idő, kellemes hely
- Ne legyen túl drága.

Utólagos gondolkodás után a félpanzió helyett inkább all inclusive ellátást választottunk, mert így egyrészt nem kell állandóan készpénzzel rohangálni ha csak egy üdítőt akarnánk inni, másrészt az esti tavernás vacsorázás Törpével sajnos nem kivitelezhető: a görög tempóban legalább egy óra amíg kiszolgálnak, etetőszék nem biztos, hogy van, ráadásul utána fürdetés-altatás...

Ami nem volt szempont:
• Éjszakai szórakozási lehetőség.

A szűrön fennakadt Kréta és Korfu. Némi infógyűjtögetés után Korfu mellett döntöttünk, mellette szóltak: ismerős hely, sok zöld, jártam már itt. Nem tudom, hogy konkrétan ennél az utazási irodánál van-e így vagy általános gyakorlat, de a két éven aluli gyereknek MINDEN teljesen IGYEN van: maga az utazás, a repülőjegy, a szállás, az ellátás – sőt mint kiderült a szervezett programok is (erre utalok a címben: mindig az volt a kérdés, hogy Törpe betöltötte-e már a kettőt).

Korfu körülbelül másfél óra repülőút charterjárattal a Ferihegy 1-ről. Mivel a gép délután négykor indult, és a gyülekező negyed háromtól volt, sajnos a délutáni alvás kimaradt, így lélekben felkészültünk az esti cirkuszra.

Hiába jeleztük, hogy babával vagyunk, nem az első hanem a második sorban kaptunk jegyet ami azért problémás mert a szűk ülésekbe egyedül sem könnyű ki- és bemászni, hát még egy sajtkukaccal... A felszállás és leszállás előtti beszíjazást nehezen viselte, de érdekes módon maga a felszállás és a leszállás valószínűleg vagy érdekes vagy ijesztő lehetett, mert csendben ült az ölemben (aki még nem utazott ülni tudó, de nem önálló székben ülő babával: kapsz egy plusz övet, aminek van hátul egy füle, ezen fűzöd át a saját övedet, a gyerek az öledben ül). A szállás transzfer saját idő szerint már az ő vacsora- és fektetési idejére esett, így érthető, de nem könnyen elviselhető módon végigcirkuszolta a közel egyórás buszutat.

A szállodában kaptunk egy utazó kiságyat. A klímáért külön fizetni kellett, de érdemes volt, ugyanis a meleg, párás tengeri levegő, az esti diszkók és a szúnyogok miatt az alvás elég nehézkes. Várakozásommal ellentétben Törpe szépen aludt minden délután és este.

A tengerparttal lassan barátkozott meg, főleg a partra halomba kimosódó és a vízben lebegő tengeri fű miatt (szó se róla, elég undorító), de a medence mindig izgi volt. Azért az utolsó napokban már ő akart bemenni a tengerbe.

Az all inclusive előnye, hogy nem kell se főznöd se éttermet keresgélned este, hátránya viszont, hogy egy gyengébb képességű szakács képes rontani a nyaralás élvezetén (mi így jártunk). Szerencsére volt etetőszék (pont annyi, ahány ilyen korú gyerek volt a szállodában: kettő), és a személyzet is igyekezett megtisztítani a malackodás után.

Mivel Törpével buszos kirándulást nem érdemes tervezni, mi úgy döntöttünk, hogy Anya elmegy buszos szigettúrára (én már láttam ezeket korábban) egyedül és addig mi leszünk kettesben Törpével, aztán lesz egy közös program hármunknak (hajós szafaritúra fürdéssel és grillsütéssel), aztán egy nap szabadprogram Apának (búvárkodás). Szerintem ez bölcs döntés volt, mert mindenki jól érezte magát és közös program is volt.

Törpe a nyaralás végére a szálloda kedvence lett: a teljes személyzet a kegyeit kereste, sőt a többi nyaraló is gyorsan rajongóvá vált, még egy pótnagyi-pótpapa párt is begyűjtött. Sajnos az üdülőhely kiválasztásával kicsit melléfogtunk: ez egy kifejezetten fiatalok szórakoztatására szerveződött település (egymást váltják a diszkók és szuvenír boltok), este zajos, járda nincs, viszont a szűk utcában őrülten száguldozó autósok, motorosok és kvadosok kerülgetik egymást. Ez nem kedvez egy éppen önállóságra törekvő Törpének, aki csak egyedül akar sétálni, a kézen fogást kézkirántással és földre vetődéses hisztivel bünteti. Az egyedül sétálás így életveszélyes, ezért a kompromisszumos megoldás az volt, hogy a nyakamba vettem, így viszont a séta hossza korlátozódott pár kilométerre.

A két éven aluli ingyenes utazásának egy nehézséget azért állítanak: a súlykorlátozásba a gyerek nem számítható be, így a fejenként 20 kg leadható és 5 kg kézipoggyász összeállítása komoly logisztikai feladat. Én például nem vittem hosszúnadrágot mert az úgyis nehéz, és a kézipoggyászba is került ruha bőven (két hátizsák). Babakocsi ingyenesen feladható, de mi ezzel nem éltünk, mert Törpe amúgy se hajlandó sokáig benne maradni.

Mindent összevetve szerintem érdemes ilyen kis gyerekkel is nyaralást szervezni, mert nem jelent többletköltséget, viszont neki is és nekünk is kellemes élmény. Egy dologra figyeljünk: bár uniós és schengeni polgárként MI személyivel is utazhatunk bárhova az EU és a schengeni tagországokban, a gyerkőcnek ÚTLEVÉL kell. Anyagilag nem vészes még sürgősséggel sem (3000 Ft, 5 munkanap), de erre előre gondolni kell az utazás szervezésekor.

Dr. Han Fastolfe

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

• 2008.09.06 11:27:00Hűbele

itthon

• 2008.09.06 11:52:47barbicsek

Tavaly mi is Korfun voltunk az akkor még két év alatti csajszival. Viszont félpanzióval is ragyogóan el lehet lavírozni szerintem egy hétig gyerekkel együtt is. Egyébként én kíváncsi lennék a település nevére, ha nem titok... :)

• 2008.09.06 11:54:59moviesite

Ez komoly nagyon aranyos lehetett... :-)

• 2008.09.06 12:01:53Subbantósdi

Amúgy nagyon tetszett a beszámló, Han... :o)

Sokszor a lányomra ismertem, főleg, a kezét kiráncigáló és magát földhöz vágó és az evés körüli malackodásal kapcsolatos leírásodban. :o)

Nekünk is a városnézős utazások jöttek be az elmúlt években, ez nagyon fog hiányozni, ugyanis egyikünk sem az a tengerpartra kiheveredő és napozós, pancsizós tipus..., ezt még nekünk is szokni kell. Lehet, ezért marad tópart vagy akár wellness-szállodák, ott biztos lehet találni bababarátot, eddig is olyat néztünk, mikor mentünk a lánnyal még tavaly ide-oda, meg szempont, hogy legyen apartman vagy családi szoba is a kínálatban, mert hát ugye mi nem alszunk a gyerekkel egy szobában...itthon sem, nyaraláskor sem. :o)

A kajával kapcsolatban, hát igen, amíg kettesben voltunk, elég volt a félpanzió, reggelivel és vacsorával, sőt, sokszor nem is ettünk vacsorát, pl. mikor Párizsban voltunk, kétszer is, mivel keresni és beülni a sok hangulatos párizsi éttermek egyikébe, sokkal izgalmasabb...

De gyerekkel kell reggeli, ebéd és vacsora, közben meg persze uzsonna legalább, szóval jobban meg kell ezt szervezni.

Nekem a bababarát szó alatt az a fontos, hogy legyen lehetőség rácsos ágyat kérni, a többi már nem is olyan fontos, voltunk mi így is nyaralni, hogy nem volt bébiétel, pelenkázó, babakád és játékok sem...

Rácsoságy is addig kell, míg itthon is abban van, nálunk mostmár csak a kicsinek kell, hisz a lányo már 18 hós kora óta gyerekágyban alszik.

Vannak azért a mediterrán országokban is olyan üdülőcentrumok, szerintem a legtöbb ilyen helyekre utaztató magyar utazási irodánál lehet ilyen iránt érdeklődni, ahol bababarátabb a felfogás...talán még a katalógusukban is benne van, nem kell külön keresgélni.

Nálunk még kell babakocsi egy ideig, ha utazunk, az biztos, mert a lányom ugyan még használja, hosszabb távon, érthetően, hisz csak hó végén lesz két éves, de a kicsi még fogja legalább két évig, használni, hiszen most született nemrég... Mi most esernyős kocsizunk+kenguru vagy testvérbabakocsi, szóval van lehetőség variálni, nekem is jobb ez így, igaz, utóbbival nem merek a "nép haragtól tartva" felszállni egy alacsonypadlós buszra sem... :o(

• 2008.09.06 13:36:47dodóó

Mi is voltunk Olaszba mikor a lányom 20 hónapos volt.

Éjfélkor indultunk kocsival itthonról mikor megérkeztünk 8-kor ébredt fel.

Vele sem volt gond különösebben.

• 2008.09.06 13:39:21dodóó

Subbantósdi.

nekem is a gyerekágy volt két éve nyáron a fő szempont hogy legyen.

Azt mondták van és én örültem.

Annyak már nem hogy a mellettünk lévő szobába 4 fiatal bulizott jobbra balra.

Ezt nem méri fel éssszel aki adja a szobát???

• 2008.09.06 14:13:11baud

dodóó,

szerintem is hülyeség volt egyik szobát 4 bulizósnak, a másikat pedig kisgyerekes családnak kiadni. Mert ahogy titeket (és főleg a gyereket) zavarta a buli, őket is zavarhatja a gyereksírás.

• 2008.09.06 14:14:09Vusika

Mi idén Júniusban voltunk az akkor 16 hós lánykámmal nyaralni Horvátországban.Az úttal nem volt gond,semmit nem nyfogott az 1000 km alatt.Az ágyat is megoldottuk:van utazóágya,ami nem olyan nagy helyet foglal el.

• 2008.09.06 14:14:54Vusika

nyafogott,bocsi...:)

• 2008.09.06 14:51:45Medellin

Mi júniusban voltunk Olaszo.-ban, akkor fiam szintén 16 hónapos volt. Az utat remekül bírta (autó), csak szórakoztatni is kellett azért persze. A tengert egyszerűen imádta, ki se jött belőle, és a kedvenc elfoglaltsága a "tengeri füvek" visszapakolgatás a vízbe a partról volt! :) És mi apartmant béreltünk egy 4 lakásos kertesházban. A világ legjobb döntésének tűnik utólag is. Akkor melegítettem neki tejet, amikor akartam, akkor ettünk, és azt, amikor akartunk... Útlevél meg tényleg kötelező, bár a kutya nem kérte tőlünk:) Ja, és még a helyre visszatérve: Lignano Pineta. Szórakozóhely, disco nincs, viszont este lépni nem lehet a babakocsiktól, mert rajzanak kint az anyukák, kismamák, babák! Amin csodálkoztam is, hogy az én fiam már rég alszik, ezek a babák meg mit kocsikáznak itt kint este 10-kor?? :) És a másik dolog, ami nagyon hasznos: nagycsaláddal menni, mert a gyerek leadható! :) Mi 8-an mentünk (gyerekkel együtt), nagyszülők, dédi, keresztanya, mindenki:) Rég nyaraltam ilyen jót!

• 2008.09.06 14:56:45xtazi

nekem az lenne komoly logisztikai feladat, hogy 50 kilo bizbaszt osszepakoljak egy-ket het nyaralasra, raadasul tengenparton (ahol nem kell sok ruha)

• 2008.09.06 14:59:4978as évjárat

A szállásadókat nem igazán érdekli sztem, h egyik szobában buli, a másikban gyereksírás. Nekik csak az a lényeg, h telve legyen a kéró.

Egy kis személyes tapasztalatom van.

• 2008.09.06 15:01:2078as évjárat

Egyébkén 10 hós és 5 éves gyerkőccel indultunk útnak, igaz nem tengerpartra, de tuti volt így is.

Hegyvidékre járunk, nekünk inkább az jön be, de a gyerekek is imádták, nyafogás nuku.

• 2008.09.06 15:26:27Subbantósdi

dodó: mi is szálltunk már meg úgy, hogy a három éjszakából, egy éjszakát tönkretettek az esküvőt követő lagzit ott ünneplő pár és az egész pereputtya, megszálltak szinte ott mind, hogy ne kelljen hazamenni, mert hát ittak, ettek is, rendesen.

Nálunk az volt az idegesítő, hogy a folyósón rohangáltak le s fel még este 11 után is a gyerekek, olyan nagycsoportos, kisiskolás korútak, gondolom, ők is a násznép részei és senki sem szólt rájuk, mert a szülők ugye buliztak, ittak, azt sem tudták, mi újság van, fel sem jöttek megnézni, hogy a lefektetett gyerekek vajon mit csinálnak. Hát azok sem aludtak, hanem ment a vircsaft...

Se mi, se még az akkor kicsi lányom sem tudott aludni, Ő ordított, mi meg idegesek voltunk, időnként kinéztünk és leállítottuk a rohangáló és ordítozó gyerekeket, de amúgy folytatták, hiszen mi nem vagyunk a szüleik...

Már gondoltunk arra, hogy szólunk a portán, de aztán lassan abbahagyták, mivel jöttek fel a már kapatos és persze hangosan kiabáló, éneklő szülők is, aztán ők beterelték az addigra már kifáradt gyerekeket.

Szerencsére másnap a társulat mind elment, úgyhogy utána volt még két jó éjszakánk.

• 2008.09.06 15:29:48Subbantósdi

A szálloda vagy bármilyen szálláshely tulajnak meg valószínűleg tényleg mindegy, kiket tesz egymás melletti szobákba, aki fizet, az viszi a szobát.

Ezért is jó megoldás pl. az apartman, mert legalább az egyik oldalon nincs más, hiszen ott van a hozzánk tartozó másik szoba, de a folyósói zajongást, vagy ami esetleg kintről jön be, mert mondjuk parkolóra néz az ablak, vagy zajos útra, stb. azt ezzel sem lehet kivédeni.

Ha lehet, érdemes, mikor az ember szobát foglal, jelezni, hogy parkra néző legyen, ne az útra vagy a parkolókra, ezt általában azért figyelembe szokták venni.

• 2008.09.06 15:36:15kriszi

Xtazi,

nem tudom, van-e gyereked - hát én a kettővel simán összepakolok ennyit, ruha, kaja (már ha az kell), játékok, könyvek :) . A felnőttnek tapasztalataim szerint 4-5 napra kell arányaiban a legtöbb cucc, mert ennyi időre már elviszed az egész szépség-egészség-tisztaság tárat és társait. Hosszabb időre csak a ruha több, meg esetleg olyan extra dolgok, mint az olvasnivaló (pl. nálam).

No de a gyereknél 3 napnál többre bepakolod a komplett ruhatárat. Kicsinél azért, mert leeszi-összemaszatolja-összenemmondommegmitcsonálja, valamint extrém időjárásra is készülsz, kicsit nagyobbnál azért, mert az előbbiek plusz válogat, még nagyobbnál az előbbiek plusz divatozik. És akkor még a cipők (a gumicsizmát kivéve minden el lehet áztatni napokra) és a játékok és egyéb szükséges kecerék (amikből nem bababarát és all inclusive változatnál meglepően sok kell). Szóval összejön az azért...

• 2008.09.06 20:20:00sony

Nem értem, miért kell ezt túlparázni. A nagy már 5 éves, eddig minden évben voltunk nyaralni (Olaszországban, tengerparton is). Soha nem volt nagy erőfeszítés, kipihentük és jól éreztük magunkat mind a négyen. Ha a gyerek (vagy anyuka) nem tud minimálisan sem rugalmas lenni, akkor tényleg ne induljon neki, de akkor ott már nagy baj van.

Nyaralásoknál lehet megtanítani a gyerekeknek az élethez szükséges kellő rugalmasságot, én azt mondom :)

A repülőn egyébként a tizensokadik sorban volt a helyünk, és az egyébként izgő-mozgó gyerekeim békésen végigülték az utat. De szétparázhattam volna magam, hogy nem minden Tökéletes, és így biztosan ők is megérezhették volna, hogy nem a Tutiban ülnek, csak a Tuti Halovány Másolatában. Egyébként mégiscsak a Tutiban ültünk, mert jobbról felhőket láttunk, balról tiszta eget és napfelkeltét, felszállásnál és leszállásnál kinézve megnéztük a 'térkép e táj'-t, tehát mindenben részünk volt, amiben kellett :)

• 2008.09.06 20:26:54Meni

Azért az baromi szomorú, ha a szállodások ennyire leszarják, hogy gyerekkel utaznak vagy sem. Én kétszer voltam ugyanott nyaralni a gyerekekkel, egyszer a fiam 10 hónapos volt, egyszer meg 21, de akkor már ott volt az 5 hónapos lányom is. Mindkétszer a gyerekes szárnyba kerültünk, ahol rajtunk kivül is mindenki gyerekes volt. Persze igy adott volt az alapzaj, viszont mi sem paráztunk, hogy a mieink zavarnak másokat, és a velünk utazó nagyszülők is nyugodtan tudtak pihenni a másik szárnyban. Néha mi is oda jártunk, ha egy kis csendre vágytunk, amig a nagyszülők játszótereztek. A késő éjjel rohangáló, zajongó gyerekekkről meg annyi jótanácsom van, hogy nem a portára kell lemenni (mire az info eljut a szülőhöz, te már régen idegbajt kaptál), hanem amikor a 2. rászólásra is szarnak a kölykök, akkor el kell kapni a bandavezér pracliját, és szépen el kell vinni anyucihoz, apucihoz (általában pontosan tudják, hol vannak az ősök). És nekik, ott a buli közepén kiverni a hisztit. Szerintem ez sokkal hatásosabb, elvégre azt nem lehet elvárni egy bandányi kiskrapektől, hogy hallgassanak ránk, az viszont jogos elvárás, hogy mi is pihenhessünk...

• 2008.09.07 00:07:50Dr. Han Fastolfe

Barbicsek: a hely neve Kavos, nem titok. Szerintem gyerekkel nem ide kell menni, mert ez a hely egy üdülőfalu, ami az angol túristák szórakoztatására épült. Itt a szórakozás=BBB (beb*szok+behányok+beájulok). Az üdülők többsége ki sem megy a tengerpartra, vagy csak ájultan fekszik és az előző napi pulizást igyeikszik kipihenni. Erre a helyre az menjen, aki bulizni akar minden este, mert azt tényleg van hol: legalább 20-25 éjszakai szórakozóhelyet láttunk. Sajnos görög étterem egy sem volt, annál több "authentic british food" étterem... még KFC, McDonald és Subway is volt pedig az egész falun kb 10 perc alatt végig lehetett autózni:)

• 2008.09.07 00:12:55Dr. Han Fastolfe

xtazi: akkor biztos nincs ekkora gyereked (vagy egyáltalán nincs). Mi úgy döntöttünk, viszünk pelenkát is és jól tettük mert a környékbeli "supermarketekben" (=sarki közért nálunk) ilyesmi nem volt. És ez csak egy tétel.

A feleségemmel utaztunk már korábban ketten külföldre, akkor ketten töltöttünk meg egy kis bőröndöt. Most egy bőrönd a gyerek cuccaival van tele. Mint írtam: magamnak még egy hosszúnadrágot sem vittem:)

• 2008.09.07 00:16:58Dr. Han Fastolfe

Sony: gratulálok a tökéletes gyerekeidhez és neked is a tökéletes szülőséghez. Sajnos sem én, sem a feleségem sem a gyerekeim nem vagyunk hozzád mérhetőek tökéletességben, de azért mi is jól éreztük magunkat.

Éppen azért írtam a posztot, hogy másokat - akik hozzánk hasonlóan nem olyan tökéletesek mint ti - is bátorítsak arra, hogy kisgyerekkel is menjen bátran külföldre nyaralni, és bízom abban, hogy a mi tapasztalataink segítenek ebben.

• 2008.09.07 00:22:00Dr. Han Fastolfe

• 2008.09.07 02:51:11Cyr

Dr Han Fastolfe: "Bocs, annyira tökéletlen vagyok, hogy már azt se tudom, hogy csak egy gyerekem van:)"

Ne restelld, ebben a korban olyan gyorsan mozognak, hogy képtelenség őket megszámolni :)))

• 2008.09.07 07:58:54katakarika

Köszi Han! Az ilyen beszámolókra - tapasztalatfelhasználás céljából - mindíg kíváncsi vagyok. Különösen köszönöm, hogy nem vicceskedted el és nem az álirónia mögé bújva próbáltál álirodalmat kreálni.

Sajnálom, hogy - Kavos-t valamennyire ismerve - így beválasztottatok.

• 2008.09.07 08:40:02Magenta

Mi tavaly voltunk Korfun, igaz, csak kettesben, gyerekek nélkül. Kocsival bebarangoltuk a szigetet, az egész mesés... kivéve Kavost, ott kb. egy órát töltöttünk, az egyetlen hely, ahol tengeri fű van a vízben (minden városban strandoltunk :-D), szexshop a főutcán, nagyon nem volt szimpi, pedig sziesztaidőben voltunk ott.

Sajnálom, Han, hogy így jártatok, remélem, azért a kedvetek nem megy el ettől a gyönyörű helytől!

• 2008.09.07 09:35:54Coccinella Septempunctata

mi most voltunk horvátországban, két manóval, egész jól bírták a kiképzést. mindkettő két év körüli, és a szigeten rengeteg volt a homokos strand, ahol tudtak fürdeni. viszont apartman, ahol nincs személyzet, saját magunkra főzőcskéztünk, bevásároltunk. volt légkondi, de nem volt rá szükség, mert bár párás a levegő, de nem gatyarohasztó meleg, és állandóan fújt a szél. azért az állandó napsütés megviselte őket, úgyhogy igyekeztünk árnyékban maradni. szülőknek mázlija volt, hogy a 2 gyerekre voltunk 10-en felnőttek, mindig akadt egy bébiszittyó.

• 2008.09.07 10:40:59anyamadár

"Ami nem volt szempont:

• Látnivaló (múzeum, városnézés) mivel a Törpe úgysem értékeli, sőt inkább szenvedés neki – a városnézős utazásokat elhalasztottuk nyugdíjas korunkra:)"

Attól függ mihez szoktatod őket. Nálunk mindig a múzeum a fő-fó attrakció. Egészen kicsi koruk óta járjuk a különböző képgalériákat, régészeti tárlatokat.

Legutóbb pl. egy szuper játszóterezést dobtak sutba a "múmiák" kedvéért. :)

• 2008.09.07 10:58:20xtazi

De van gyermekem es kb 3havonta utazunk...bar en jatekokot nem szoktam vinni max csak egy konyvet...nem azert megyunk nyaralni, hogy a szobaban vagy barhol az otthoni jatekaival jatszon....a sok uj elmeny ugy is lekoti a figyelmet...igaz pelenkat sem szoktam vinni, mert meg nem jartam olyan helyen ahol ne lehetett volna kapni:)

• 2008.09.07 11:23:18macrowave

Mi már tavaly, 7 hónaposan vittük a babát a román tengerpartra! És nagyon élvezte,:

www.youtube.com/watch?v=gMsqKgAMcvc

hozzá volt szokva a hosszú autóutakhoz, így azt is jól bírta. Mi éjszaka utaztunk, és végigaludta lényegében. Idén meg Rómában vltunk, ott is tengereztünk, ayt is nagyon-nagypn élvezte... szóval nekünk bejött a tenger, én ajánlom mindenkinek, persze a legjobb, babánka és családnak illő szervezést mindenkinek magának kell kitalálni, mert minden gyerek más...

• 2008.09.07 11:36:23anyamadár

Azt hiszem nálunk ez a nyaralás dolog diktatórikusabban megy mint a nagytöbbségnél :)

• 2008.09.07 17:51:15Border

Nekünk van egy kedvenc helyünk, és már 2 alkalommal voltunk ott, és még mindig ugyanolyan jó.

Rimini-Viserba

www.hotelbrunella.com

Családbarát környezet, családias hangulat. Etetőszék, kiságy van. A gyerekeknek 4 éves korig minden ingyenes.

A közelben delfinárium, egy kicsit távolabb tengeri akvárium, igazi fehércápákkal, van még a közelben MIniItalia.

A strandon végestelen végig játszóterek, szuper mászóka és csúzda rengetegek. Gyerek foglalkozások, a szülöknek pedig ingyenes sportolási lehetőségek (aquafitnesz, stepaerobik, spining, nyújtótorna, gyerekeknek táncóra esténként).

Este lezárják a főutat, és kiszabadul mindenki: fagyizás, körhintázás, séta.

A szállodában ha vmi mást kérünk a gyerekeknek,akkor megfőzik, elkészítik.

Ajánlom mindenkinek, mert tényleg nagyon kedves és szeretetteljes ott mindenki.

A tenger nagyon lassan mélyülő. Délelőtt még bőven van lehetőség kagylót, csigát, rákot gyűjteni.

Amig mi ott voltunk, legalább 15 gyerek fordult ott meg. Volt 2 hónapos kisbaba is. Anyukája a vacsoraasztalnál szoptatta meg gyermekét.

Ja, és az árak: kb. 40 euró körül teljes ellátással, ami kb. 10ezer forint.

Szerintem emberi ár.

Azért írom le mindezt, mert saját tapasztalatból mondom, hogy ennyire kedves, figyelmes környezetben még sohasem nyaraltam.

Ajámlom sok szeretettel.

• 2008.09.07 18:08:14plussbirka

haat...izlesek es pofonok. ezen a helyen en nem szeretnek nyaralni.

• 2008.09.07 21:05:58eino.

Én sajnos már menekülök, ha meghallom a ,,családbarát" szót. Mert az sok gyereket jelent (kisebb baj), és meg kellett tapasztalnunk, hogy gyakran neveletlen gyereket (nagy baj, elcseszi szinte az egész nyaralást, pihenést). Akik este 11-kor ordítva rohangálnak a folyosókon. A nekik szervezett esti programok meg rémesen hangosak, nem akartunk részt venni rajtuk, de olvasni sem tudtam esti mesét a gyereknek. Egyetlen túlélési lehetőség volt, hogy aránylag hangosan néztünk tévét, amit egyébként soha nem teszünk, halk tévézők vagyunk.

Azóta körbejárom, mit is jelent pontosan az, hogy családbarát. Ha egy igazán kis panziót, pár szoba-fürdőszobával és egy kisebb játszótérrel a panzió mellett, akkor még esetleg rendben van.

• 2008.09.08 00:07:26Dr. Han Fastolfe

Úgy tűnik, okoztam egy kis félreértést: nem panaszkodós postnak szántam, hiszen jól éreztük magunkat mindannyian!

Amit akartunk:

- napfény

- tengerpart

- full kiszolgálás

- telefon kikapcs

- nulla munka

- nulla házimunka

Ez mind megvolt:)

Egyetlen dolg nem jött össze: esti séta a belvárosban, beülés étterembe, ott tengeri étel kajálás... Mivel nem volt város és nem volt tengeri étterem:(

Ez minden.

Én csak azt mondom, hogy aki kisgyerekkel megy Korfura, az ne Kavost válassza, hanem valami konzervatívabb helyet keressen.

Egyébiránt Korfu gyönyörű és továbbra is imádom a görögöket:)

• 2008.09.08 09:00:08szövetszöcske

A lányom kb. fél éves volt mikor az első nyaralás jellegű kimozdulást tettük, egy igazi kis mű-görög jellegű üdülőfaluban nyomtunk egy hosszú hétvégét. Az akkori albérletünk (ahová a lányom született) rettentő zajos volt, házzal szemben szórakozóhely, motoros srácok húzatták a gépeket éjjelente az ablak alatt, meg üvöltöztek be az utcáról a haveroknak (egyébként sem volt pici a forgalom az utcán), nappal meg tatarozták a házat hetekig, ment a festékszóró-kompresszor, volt 1-2 hétig útfelbontás légkalapáccsal, ezen kívül még üvöltöző , hangosan szexelő orosz szomszédok, szóval minden ami finom. A hosszú hétvégés első nyaralás csütörtök-péntek este kriminális volt, előszezoni hulla-csend, csak tengercsobogás meg kabócák, a lányom két óránként felébredt (egyébként meg otthon már 7-8 órát aludt), mi meg másnap zombi fejjel úsztattuk a tengerben. Aztán szombat este megérkezett egy lakdoalmas csapat, petárdát dobáltak, bejöttek motorokkal a mű-görög házak közé, üvöltöztek, a gyerek arcára kiült valami üdvözült mosoly, este 9-kor bealudt, és reggel 8-ig húzta, szopizni sem kelt fel:)

Mostmár négyésfél a kicsi, töredelmesen bevallom hogy csak gyerekbarát helyekre megyünk, mivel az Eino által emlgetett neveletlen gyerekhordához szokott csatlakozni, bár le lehet kötni sokmindennel, de azért a legjobban azt szereti, hogy ha más gyerkőcökkel bandázhat és visítva rohangálhat még este 9-kor a szálloda játszóterén, esetleg a hangos gyerekprogramokon táncolhat meg kiabálhat, pincérek lába között rohangálhat, az esti mesének ilyenkor csak mérsékelt vonzereje van ehhez képest.

• 2008.09.08 10:08:39pipistrello

Az előző kommenthez helyeslően csatlakoznék. A gyerek az első, és fontos, hogy élvezze. A magányos erdőjárást is biztosan szereti, de az új haverokkal való homokozás lehet, hogy inkább neki való.

Az olaszok a nyaraláskor valóban akár éjfélig is sétálgatnak, vacsorázgatnak a babákkal, és akármilyen helyen is szoptatnak az egyébként szemérmes csajok. Nekem bejön ez a mentalitás.

A múzeumba járást (legalábbis a száraz képtárak, ugyanolyan templomok) én is a nyugdíjasévekre halasztanám. Személyes tapasztalat, hogy szívesen jártam múzeumokba gyerekként, de semmire nem emlékszem belőlük. Bezzeg az esti focimeccsek...

Persze mindenki más, a lényeg, hogy rájöjj, a te gyermekednek mi a jó, és emellett még fejlődik is. Lehet, hogy a húsz idegennel történő kommunikáció, de lehet, hogy Van Gogh és Monet színkavalkádja.

• 2008.09.08 10:37:49gerinckutató

Han Fastole! Nem tudom melyik irodával voltatok, de én utazási irodásként + kisgyerekes anyukaként életemben nem ajánlanám senkinek Kavos-t gyerekkel. 2000-ben voltam először Korfun, akkor jártunk Kavos-on egy napra. Az első amit láttunk a település szélén, az a Joe bácsi szexshopja volt, aztán a tengerben elúszott mellettem egy óvszer (hogy használt volt-e vagy sem azt nem tudom, de mindegy is). Na akkor ugrottam ki a vízből és közöltem, hogy ide többet soha. Bulizni "jó" ott, bár akkor is már inkább az angol fiatalok kedvenc helye volt, ahogy írod is a BBB miatt. Egyszóval Korfu jó választás, csak a helyet kell jobban megválasztani. Az én fiam tavaly másfél évesen két hónapot töltött velünk Isztambulban, a repülést jól viselte, a kéglire való autózást már kevésbé. Én is azt vallom, hogy igenis menjünk, vigyük a skacokat is nyaralni bátran külföldre. Ja és még egy jótanács - megint kitört belőlem az idegenforgalmár - ha kisgyerekkel megy valaki Korfura Kavos mellett Sidarit se válassza. Ugyanaz, csak a sziget másik végén van;)

• 2008.09.08 10:40:09gerinckutató

Egyébként azóta már négyszer voltam(tunk) Korfun;)

• 2008.09.08 13:27:07másutt

Dr. Han Fastolfe, szerintem kicsit kemeny voltal Sony-val.

Ugy altalabaveve vannak parasabb szulok es vannak relaxaltabbak... mindenben van veglet. En is, Parom is a relaxaltabbak kategorajaba tartozunk, nem szoktunk hosszu listakat csinalni. A 10 honaposunkkal eddig ketszer voltunk tengerparti/strandos helyen. Mind a 2 hely tobb mint 6 ora repulesre volt. Nem volt problema, nem volt stressz. A tervezes annyibol allt, hogy mennyi kajat es hazai pelenkat vigyunk, milyen messze van a legkozelebbi bolt es van-e kisagy. Iszonyu jol ereztuk magunkat, mind a harman. Pedig messze vagyunk a tokeletestol, mi, mint szulok, vagy a gyerek is.

Egyebent tok jo fej haverjainkkal meg nem tudunk sehova menni a termeszetbe (Varosliget!!!) a kisbabakkal, mert attol is rettegnek, hogyha a tavolban zene szol, mi van, ha felebred a gyerek, aki minden nap PONTOSAN ugyanakkor MUSZAJ hogy aludjon?

Egy 2 oras seta Pest hatarain belul 3 telefonos tervezeses konferencia aran valosulhat csak meg.

Biztosan kinovi majd az o gyerekuk is.

Mindenki mashogyan all hozza.

Egyebkent nagyon elveztem en is a cikket, bar a Torpe szobol eleg volt a 6. sor utan. ;)

• 2008.09.08 15:06:49Dr. Han Fastolfe

Másutt: elnézést ha túl kemént volt... jhajlamos vagyok felhúzni magamat azon, amikor valaki nagy arccal előadja a műértetlenkedést, merthogy az ő gyerekei ilyenek meg olyanok és ha nekem gondom van akkor nyilván én valamit rosszul csinálok.

Az én gyerekem egy sajtkukac, aki csecsemőkorától kezdve nehezen viseli, ha szűk helyen kis mozgástérben kell lennie huzamosabb ideig, pláne beszíjazva. Ő ilyen és kész. Más gyerek meg másmilyen.

Szívesen kölcsönadom neki egy repülőútra, hogy megmutassa milyen ügyes:)

• 2008.09.08 16:37:34másutt

Dr. Han Fastolfe

asszem utaztam mar vele! :D

o az aki a szekemet hatulrol ritmusosan rugdosta a a felszallo kifutopalyatol a leszallo kifutopalyaig?

vagy aki kiverte a legikisholgy kezebol a talcat ami az olemben landolt?

vagy aki fulsuketitoen vonyitott az egesz ut alatt?

:))))

(enyem bebi a mult heten az olemben levo talcan allva tepkedte az elottem levo sorban ulo utas hajat. ez az en bosszum 20 ev elszenvedett ettrocitasaiert. MI jol szorakoztunk!!!)

• 2008.09.08 16:58:42szövetszöcske

A lányom egyszer egy repülőúton amíg fél órára elbóbiskoltunk az asszonnyal (és közben azt hittem a kicsi is alszik, vagy leköti a csudás látvány az ablakon keresztül, azért van csend), szóval fél óra alatt, az előttünk egymás vállára boruló pár lánytagjának a hajából kiszerelte a hajcsatokat-golyókat, és anya maradék gyümölcssalátáját pakolta a helyére a csaj hajába, csak úgy potyogott, mikor megrázta a haját.

De mondjuk nekem is volt megrázó élményem, mikor repülőztem hosszabb távút, aztán kértem ablak mellé jegyet (mondtam a csajnak, hogy tegyen már ablak mellé, Ázsia csudaszép felülről), vigyorgott, betett a turista-osztály első sorába, nna, ott nem kis képernyő nézett velem farkasszemet, hanem műanyagfal(ami elválasztott az első osztályú emberektől), amire felszállás után két mobil-bölcsőt akasztottak velem szemben, melettem ült két teljesen nindzsa arab csaj, belepakolták a kicsiket, azok üvöltöttek, a bölcső az ölembe lógott, nem mertem mozogni se, 30 centiről fejbeüvöltött egy pár hónapos kislány, szóval 8 óra Hong-Kong-tól kaja nélkül (alig fért el a tálcám, meg nem akartam kajálással a kicsit felébreszteni, udvariasan mondtam, hogy nem vagyok éhes), pisilés nélkül (nem tudtam, hogy illik felébreszteni a nindzsába öltözött arab csajokat), tévé nélkül, csak a kilátás maradt, meg az üvöltés közelről, ha a kicsinek valami nem tetszett.

• 2008.09.08 17:06:16Dr. Han Fastolfe

Másutt, szöcske: azért nem erről van szó:) Ő nem az a leöntős-rugdosós típus, hanem az, aki egyszerűen nem bír nyugton ülni fél precig se. Neki járkálni-szaladni kell oda-vissza, mindent megnézni, mindenkivel megismerkedni. Ha hagyod szabadon bóklászni, akkor kiválóan elfoglalja magát, igazából senkinek nem megy az idegeire (olyan nagyon:)) de ha le akarod ültetni és beszíjazni akkor megtudod hol lakik a magyarok istene:)

• 2008.09.08 17:17:05másutt

Dr, mi eppen emiatt este utazunk.

Kicsim este 8-9 fele elszunnyad szepen.

Lazan atalussza a 2-3 oras utat amit gyakran megteszunk. De ugyanugy ataludta a 9 oras egesz ejszakas utat.

Nalunk ez a legnagyobb szempont a jegyvasarlasnal: a gyerek alvasidejeben legyen.

Ezek altalaban olcsobbak is, mert kevesen akarnak keson menni...

Szerencsenkre mi egy olyan nagyvarosban lakunk ahol sok repulesi alternativa van.

• 2008.09.08 17:27:16Dr. Han Fastolfe

Ezen az éjszakai utazáson én is gondolkodtam már egy ideje. Mondjuk most nem valt aktuális, mert a gép 16 órakor indult, sajnos nem tolták el a kedvemért :|

Én annyiban vagyok szkeptikus, hogy mit csinálsz amikor megérkezel az éjszaka közepén egy reptérre egy alvó gyerekkel? Nem létezik, hogy ne ébredjen fel miközben a bőröndöket vadászod, transzfert keresel, felhurcolkodsz a szobába... OK, lehet, hogy néha felébred és visszaalszik, de mi van akkor, ha felébred, nem alszik vissza és teljes erővel tombolni kezd mivel fáradt, nyűgös és rosszul ébredt... és így aztán még nehezebb visszaaltatni...

Nálunk egy időben hajlamos volt elaludni az autóban, de most már inkább nem:( Ahhoz meg, hogy mondjuk az ölemben elaludjon valami isteni beavatkozás kéne:)

• 2008.09.08 17:47:31gerinckutató

Vannak ilyen sajtkukac gyerekek. Az én fiam is akkor él igazán(2,5 éves), ha rohangálhat-mozoghat össze-vissza szabadon. Közben énekel, mondókázik, halálra röhögöm magam a játszótéren:D Viszont nekünk mázlink van vele, mert simán elalszik még mindig az autóban, ha álmos, fáradt vagy épp unja a nézelődést. Ebből kifolyólag tavaly pölö simán megtettük vele Rómáig az oda-vissza utat, hazafelé az utolsó fél órán nyűglődött már csak, de akkor már én is szendvedtem. Úgyhogy nyaraljatok sokfelé, hadd lássanak a TÖRPÉK:)))) is világot.

• 2008.09.08 17:49:03gerinckutató

Szövetszöcske vizuális típus vagyok. Síkítottam a nevetéstől ahogy elképzeltem a csemetédet a repülőn, amint cserélgeti a bigyókat gyümölcssalátára:))))

• 2008.09.10 01:57:56glad az egyetlen

Néhány éve voltunk egy 8-9 órás repülő úton ahol volt egy 2 év körüli gerkőc is (járni tudott, de beszélni nem). Láthatólag jól el volt, hangját nem hallottuk és egyedül becsatagolta a 747-est össze-vissza.

Jó fej volt (párom almáját majdnem elkunyerálta, de az anyja közbelépet). :)

Alapban én azt hittem korábban, hogy a picurok rosszabbul viselik az ilyen hosszú utat egy idegen környezeben.

• 2008.09.10 02:00:13glad az egyetlen

Az all inclusive van ahol felér egy öngyilksággal.

Gyakorlatliag egyes országokban garantált a hasmenés ami komolyan veszélyes egy Törpe számára.

Én felelőtlenségnek tartottam volna megkockáztatni.

• 2008.09.10 02:06:33glad az egyetlen

Az élménnyel kapcsolatban:

Azt azért lássuk be hogy a gyerek szempontjából 2 éves kor alatt tök mindegy hogy Hawaii vagy Zamádi alsó az úti cél. :)

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!