STÍLFŰRÉSZ, A DÍVÁNY KULTÚRBLOGJA

Pamela Anderson nem cicababa többé

2016. február 16., kedd 18:45

Connected, azaz Csatlakoztatva címmel jelent meg Luke Gilford legújabb, egyben futurisztikus és kicsit ijesztő kisfilmje a Short of the Week rövidfilmes portálon, amelynek közel tíz perce a végtelenségig elmagányosodott, öregedő Jackie Bailey (Pamela Anderson) útkereséséről szól. A videóban a coach szerepét Luna (Dree Hemingway) tölti be, aki a középkori válságtól szenvedő Jackie-t invitálja egy olyan wellnessközpontba, ahol majd "csatlakozhat az univerzumhoz".

Ha a kisfilmet nézve a Spike Jonze rendezte A nő jut eszébe, az nem véletlen - mindkettőben található ugyanis egy "láthatatlan" narrátor, de míg a 2013-as alkotásban Scarlett Johansson töltötte be ezt a szerepet, addig itt Jane Fonda adja a hangját hozzá. A főszereplő, Jackie célja egyébként (és ebben segít neki Luna, illetve az említett podcastek is), hogy megpróbáljon kitörni a magányból, hogy kapcsolatba tudjon kerülni az őt körülvevő világgal, a többi emberrel - erre válaszul Luna az egész univerzumot ajánlja fel neki. A sors iróniája, hogy míg a magányért nem kis mértékben felelős az emberi kapcsolatok virtualizálódása, addig itt a csapat tagjává váláshoz kötelező a fülbe lőtt chip, ami a wifi-csatlakozást segíti és amelynek segítségével az alany egész korábbi élete, érzései és céljai felderíthetőek.

CONNECTED from Luke Gilford on Vimeo.

A videó leírásából kiderül, hogy Gilford fejében már akkor beugrott a Connected ötlete, amikor először találkozott Pamela Andersonnal, célja pedig az volt, hogy a test folyamatos tökéletesítésének, a fiatalság hajszolásának az életre gyakorolt hatásának egy mélyebb szintjét mutassa meg. A szexszimbólumokra egyébként mindig is felnézett (legyen szó Marilyn Monroe-ról vagy Bridgette Bardot-ról), hiszen számára egyet jelentettek a misztikummal és a sokak által "ismert" külső alatt rejlő titokzatossággal. 

"Remélem, a filmem új szintre tudja emelni azt a párbeszédet, ahogyan a szépséghez, az öregedéshez és a technológiához viszonyulunk" - mondja Gilford."Hogyan változik egy előadóművész, aki a testével hagyott nyomot a világban, vagyis egy olyan dologgal, ami a korral elkerülhetetlenül veszít az értékéből? Az volt a célom, hogy ezeket a kérdéseket feltehessem a filmben, és hogy egy olyan érzékeny alakítást tudjak előcsalogatni, ami elmossa a határokat a valóság és a képzelet közt."

A rendező a film középpontjába ezt az átalakulást állította: nála Jackie végül megtalálja a lelki békéjét és megváltozik - ahogy Anderson maga is tette, életében nem is először, hiszen elég csak arra gondolni, hogy a Kanadából érkező, A-kosaras melltartót hordó, egykor barna hajú lányból hogyan lett Amerika hivatalos szexbombája, a nagymellű, szőke "kaliforniai álom".

Nézőként egyébként fura nem a megszokott Baywatch lányként vagy Playmate-ként látni a képernyőn Andersont, de hiába nincs sminkben, nekünk a műfaj miatt talán még szebbnek is tűnik, mint ahogy egykori imidzséből emlékezünk rá. Az alakításáról nem is beszélve: játsszunk el kicsit a gondolattal, mi lett volna, ha annak idején komolyabb szerepeket osztanak rá és vállal el.

OnGo beszámolók

Hirdetés