Lakatos Márk könyve jó sok reklámot ad el nekünk, jó sok pénzért

Lakatos Márk hosszas és kitartó munkával vált divatguruvá Magyarországon az elmúlt évek során. Az exhibicionista stylist a már szinte védjegyévé vált lehengerlő affektálással azóta tévéműsorokban mutatja meg a nőknek, hogy mi az. amitől istennőnek néznek majd ki, és mi az aminek soha a közelébe se menjenek. Lakatos műsorai sikeresek, nem csoda, hogy azóta gründolt egy saját átváltoztató szalont is, ahol a tévében látottakhoz hasonló módon mutatja meg, mit és hogyan kéne viselni. 

Lakatos Márk néhány dalt is elénekelt a könyvbemutatóján
Lakatos Márk néhány dalt is elénekelt a könyvbemutatójánDívány

Te + Én című könyv már a második a sorban, amely azt ígéri, hogy a szerző segítségével megismerhetjük önmagunkat. A könyv szép, fényes papírra van nyomva, tele képekkel, és legalább ötféle betűtípussal dolgoztak a tördelők. Pont ettől nehéz olvasni a szöveget, és a kézírást utánzó dőlt betűk rózsaszín tintapacákkal kombinálva szintén nem sokat segítenek ebben. Ráadásul az egész megjelenése kísértetiesen emlékeztet a szintén az Alexandránál megjelent Párizsi Sikk című könyvre: még a könyv tagolása és a legjobb helyekről szóló tippek is egyezést mutatnak - igaz, Ines de la Fressange Párizsban mutatja be a legtutibb beszerzési forrásokat.

Aki mégis átrágná magát a színes-szagos, Coehlo idézetekkel tarkított könyvön, rögtön két irányból is indulhat: a könyv egyik feléről kezdve Lakatos Márk világát ismerhetjük meg, míg a másik feléről indulva önmagunkat. 

Ha önmagunk érdekelne bennünket jobban, a szerző rögtön a Lombroso-elmélethez hasonlóan megalapozott arcforma elemzéssel indít: ha szögletes az arcunk, intelligensek vagyunk, ha gyémánt az arcformánk, akkor dinamikusak és elszántak. Ezután egy dupla oldalon kiderül, milyen volt neki Törőcsik Marival találkozni, majd Kulka János és Csákányi Eszter vallanak az ő Budapestjükről, és csak ezután következik a Tuti frizura című fejezet. A gyorstalpaló után (egy típus egy oldal) jön a színtan, mely még a '90-es években terjedt el Magyarországon (akkor Stíluskaluz néven futott). Nők ezrei - nyilván köztük én is - elemezték, hogy haj-, szemszínük, valamaint bőrük árnyalata alapján vajon az ősz vagy a tavasz típusba lehet-e őket sorolni, milyen színek állnak jól, és mit kell elkerülni.

Aztán jön egy kis továbbképző a színek hatásáról: a narancsokról most kiderült, hogy randira jó ilyet viselni, mert "stimulálják a kommunikációt", míg ha pénzről tárgyal, akkor a lilát és a pinket felejtse el. Jön még jó néhány oldal testalkat elemzés, amiből kiderül, hogy moletten is lehet jól kinézni, és már véget is ért önmagunk megismerése - köszönjük, most tudja meg, mit szeret Lakatos Márk.

20140109 134207[1]
divany.hu

Nos, a szerző elsőként egy szubjektív útikalauz keretében tudatja velünk, mennyire szereti az Operát, a Müpát és a Design Terminált, na meg a Szépművészetit is. Ez nagyon jó, csak azt nem értem, miért kell nekem azért sok pénzt fizetnem, hogy elolvassam, hogyan köszöni meg az Operaház dolgozóinak a közös munkát. Aztán jön hét recept teljesen random válogatva - a dagasztás nélküli kenyér egyébként nagyon jó, csak ne higgyék el a szerzőnek, hogy öntöttvas lábos nélkül nem megy a dolog, a jénai ugyanilyen tökéletes! -, de hát végülis ez bevallottan Lakatos világa, akkor ne lepődjünk meg, hogy az kerül bele, amit ő szeret. Kapunk egy boltlistát is (valljuk be, ez megint nettó reklám), jó sok oldalon keresztül, majd jönnek Lakatos kedvenc éttermei, kávézói és cukrászdái, olyan nevekkel mint a Kistücsök, a Cserpes tejivó, vagy a Lotz-terem (igen, ezt se nagyon tudjuk nem reklámként látni). A harmadik etapban pedig szépségszalonokat mutat be a szerző, receptekkel kombinálva (nem szőrözésből, de ez meg receptekkel kombinált reklámnak tűnik számunkra). 

Szóval a Te + én nem egyéb, mint egy stílussal és színtannal foglalkozó könyv rövid kivonata némi lakatosmárksággal és nagyon sok reklámmal fűszerezve? Igen. 4250-ért. 

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek