Ahol a szülőnek meg kell húznia a határt
Ahogy megszületik az első baba, és a párból család lesz, újra ki kell alakítaniuk a határaikat: hogyan viszonyuljanak a tágabb családhoz, az idegenekhez. Meddig engedjenek be másokat, és mi az, ami már a privát szférába tartozik. A határok meghúzását olykor a környezet nem segíti, de előfordul, hogy éppen a pár nem érzi, mi az, ami már a négy fal közé való.
Szoptatni mindenhol?
Az egyik, jellemzően parázs vitát kiváltani képes kérdés a nyilvános szoptatás. Az egyik oldal nőiségében megalázva érzi magát, mikor rosszalló megjegyzést tesznek a bankban, étteremben, váróteremben történő szoptatásra, a másik oldal képviselői illetlenségnek, taszítónak tartják ezt a tevékenységet a széles nyilvánosság előtt folytatni. Érdemes nem elvi kérdést csinálni ebből, hanem egy kis empátiával fordulni felé.
A kismama beláthatja, hogy ami számára mindennapi rutin, a másik ember szemében intim, személyes esemény. Ha mi szoptatunk az étterem egyik asztalánál, azt élheti meg a szemközt ülő, hogy akaratán kívül voyeurré vált, kínlódnia kell, hova nézzen. Ám a másik oldalról is elvárható a tolerancia: ha mi kerülünk olyan helyzetbe, hogy kéretlenül leszünk tanúi egy szoptatós jelenetnek, jusson eszünkbe, lehet, hogy a másik fél sem így tervezte, hanem olyan helyzetbe került, hogy csak így tudja megoldani az etetést.
A kismamák részéről jó kiindulópont lehet az arany középút megtalálásához, ha olyan helyzetben szoptatnak nyilvánosan, ahol például a bensőséges csókolózást is odaillőnek találnának. Egy tágas park eldugott zugában valószínűleg senkit sem zavar, egy zsúfolt helyiségben azonban lehetséges, hogy lesz, aki elpirul.
Büfi, lájk, megosztás
Bár a gyerkőc megszületésével valószínűleg sok-sok gratuláló SMS és érdeklődő kérdés érkezik, érdemes gondolni rá, hosszú távon a tágabb környezetet nem minden részlet érdekli olyan mélységben, mint a baba szüleit. Baráti társaságban vegyük észre, hogyha eddig csak a gyermek napirendjéről, a babaruhák legjobb lelőhelyeiről és a büfiztetés rejtelmeiről esett szó, különösen, ha jelen vannak nem kisgyerekes ismerősök is. Ők udvariasságból nem fognak nagyokat ásítani, a kisgyerekesektől azonban várható, hogy ne váljanak egytémás társalkodókká. Mellesleg, maguk is jól járnak vele, ha megőrzik nyitottságukat a nagyvilág felé. Érdemes mértékletességet tartani a közösségi oldalakon közzétett fotók mennyiségével kapcsolatban. A napi apróságok megosztása a közvetlen környezetre tartozik, nem biztos, hogy a többszáz ismerősre is.
Tartozik-e mindenkire a gátmetszés?
Az is gyakori, hogy a környezet, a tágabb család vagy ismerősök lépnek át olyan határokat, amelyek a pár számára kellemetlenek. Van, aki szívesen válaszol a kérdésre, volt-e gátmetszés a szülésnél, van-e elég anyatej, illetve hány kiló maradt fenn a szülés után, míg mások szeretnék megtartani maguknak ezeket az információkat. Kinek-kinek másfajta elterelő válasz passzol a habitusához.
Az „erről nem szeretnék beszélni” keveseknek jön a szájára, és azt az érzést kelti, valami nagy titokra tapintott a kérdező. Ha tudjuk, üssük el valamilyen poénnal a kérdést, tereljük el a szót, de az sem ördögtől való, ha indiszkrét kérdésre egyszerűen nem mondunk igazat.
A várandósság időszakában és a baba megszületése után is előfordul, hogy könnyen elérzékenyülő ismerősök, vagy akár idegenek átlépik az illendőség határait. Nem minden várandós szereti, ha a párján kívül mások is hasára teszik a kezüket. Ideális, ha már a metakommunikációból érzékeli a környezet, meddig mehet el, de ha ez nem működik magától, még mindig jobb egy udvarias „nem szeretném”-mel válaszolni a has simogatásra vonatkozó kérdésre, mint hogy feszengjen és kellemetlenül érezze magát az anya. Hasonló a helyzet, ha a baba puszilgatásáról, ölelgetéséről van szó, és a szülőt ez valamiért zavarná.
Húzz határt
Sokan aggódnak, hogy undok hárpiának fogják őket gondolni, ha nem engedik kézbe venni, megpuszilni gyermeküket. Nos, ez megtörténhet, de fontosabb a szülő jóérzése a babával kapcsolatban, mint az ismerősök körében való népszerűsége.
Egyébként sem árt gyakorolni a határok meghúzását, ha az embernek gyermeke születik, mert később is lesz rá szükség. A szülő óhatatlanul kap sok kéretlen tanácsot, kritikát, ugyanis a gyereknevelés olyan kérdés, amiről szinte mindenkinek markáns, érzelmekkel, gyakran indulatokkal átszőtt véleménye van. Persze, a nemet mondás képessége csak akkor hasznos, ha közben sikerül megőrizni a nyitottságot is, hogy véletlenül se váljanak túl merevekké a családot óvó lelki határok.
- Címkék:
- szülés,
- újszülött,
- szoptatás,
- facebook,
- heti pszicho


KOMMENTEK
2012.02.22 20:44:5235467
Én lelkiismeret-furdalás nélkül szoptatok nyilvános helyen, mert tapasztalataim szerint az emberek 99 %-át sokkal jobban zavarja az éhes csecsemő ordítása, mint a cickóim látványa. De ellenvéleménye lehet bárkinek...
2012.02.22 20:52:41Turboanyu
A nyilvános szoptatás marhára nem úgy néz ki, mint a képeken. Az anyukák 99%-a diszkréten takarja magát és egy falatnyi cickót sem látni, 1 % pedig nyilvánosan lengeti, de közben odakiált a nagyobbnak, hogy "Eszmeráldá, ne menny má' el, hogy a rák egye ki a beled!"
2012.02.22 21:03:42barkop
A szoptatás sajnos "nehéz téma". Szerény országunkban sok helyen a mozgássérült WC (!) van kijelölve eme szent célra.
Jobb helyeken ismerik az ún. SZOPTATÓS KENDŐT!
Nekem a párom szerezte be, de a netről pillanatok alatt utána lehet nézni: ruhával, önmagában,csinos ill. lezser stb. stb. Ápol és eltakar!
Három gyerekünk van, bevált, diszkrét.
anibark'
2012.02.22 21:06:41barkop
+1
HA nincs spéci szoptatós kendő, egy nagydarab vállkendő,mintás textil pelenka is megteszi! Csupán kultúra kérdése...
anibark
2012.02.22 21:12:21Kuruttya
Végre lemeri írni valaki, hogy nem odaillő szituációban NYILVÁNOSAN SZOPTATNI BUNKÓSÁG, még ha finomabban fogalmazva is. Csak úgy, mint csókolózni a színházban, pörköltet kanalazni a villamoson vagy fingani a bankban. Pedig ezek is gyönyörű, természtes velejárói az életnek.
2012.02.22 21:42:18sufnyi
Kuruttya szoruljon beléd a bankos fing, és a pörköltszaft száradjon a ruhádon amivel a villamoson lelocsoltak. Ennyire durván nem hiszem hogy kéne fogalmazni. Igazad van legyen éhes a gyerek és álljon neki sírni, és akkor senki nem fogja bunkónak nézni az anyát. Normális vagy te?
2012.02.22 21:45:51qwertzu
Ezer inkább a szoptatás, mint a gyerekbőgés. Amúgy nyilvános szoptatás = nyilvános evés, az meg ugye keveseket botránkoztat meg.
2012.02.22 22:06:26Reckl_Amál
Se ordítás, se szoptatás! Akinek egészen pici gyereke van, az maradjon vele otthon! Eszméletlen dolognak tartom, hogy manapság semmi önfegyelem, önzetlenség sincs az anyákban, mindenhova cibálnak magukkal nagyon kicsi gyerekeket.
Nem kell három évig a lakás fogságában punnyadni, de nem is kell sem a gyereket, sem a többi embert azzal terhelni, hogy a kedves anyuka unatkozik. Ő akart gyereket, viselje az árnyoldalát is! Egyébként meg azért van nagymama meg nagypapa, vagy babysitter, ha már sehogy sem megy.
2012.02.22 22:17:55Turboanyu
Reckl Amál: nem mindenkinek elérhető, a bébiszitter drága, a nagyszülők vidéken vagy a munkahelyen... Miért kellene otthon maradni és megzakkanni a pelenka-cumisüveg-mosógép szentháromságban? Engem sokkal jobban zavarnak a bűzlő hajléktalanok, akik összepisilik az aluljárót. Ha nem tetszik hogy élnek közöttünk kisgyerekek, mozgássérültek, öregek, vakok, stb, akkor költözz barlangba. Különben is ne álszenteskedjünk a nyilvános szoptatás miatt, amikor nyáron a lányok úgy vannak felöltözve az utcán, hogy ránézek, és megmondom, hogy piros tangabugyi van rajta és csipkés melltartó.
2012.02.22 22:22:49rejtjel
Reckl_Amál, hogy te mekkora barom vagy. Gondolom nincs gyereked, de ezzel a mentalitással jobb is. Olvasd már el, baszki, csak azt, hogy hogyan kell beszerezni a gyerek első iratait, mik az első hivatalos teendők. Hány szűrővizsgálatra kell elvinni a gyereket. Nem mindenkinek futja autóra, meg bébiszitterre. Sok családban távol élnek, vagy már elhunytak a nagyszülők. Előbb rakd be az agyadat, azután kommentelj.
2012.02.22 22:36:37Nagykócsag
Legextrémebb szoptatásunk a tömött metrón volt, és mindenki nagy megkönnyebbüléssel vette tudomásul hogy a gyerkőc elhallgatott végre. Ha diszkréten csinálod senki nem lát semmit.
No para.
2012.02.22 22:46:52Easyke
Valamiért engem is zavarna, ha nyilvánosan szemtanúja lennék egy szoptatásnak. Kivéve, ha maximálisan takarva van a jelenet.
Az valahogy nekem fura (lenne), hogy egy nő "csak szoptatom a gyermeket" felkiáltással mutogatja a mellét. De ha amúgy valaki odamenne hozzá az utcán azzal a kéréssel, hogy ugyanmá' mutassa meg a csecsét, akkor fel lenne háborodva...
De ezek csak elképzelt szituációk, a fantázia szüleményei... ;)
2012.02.22 23:12:50Csacskamacka
Szerintem meg Amálkának van igaza. Miért nem bír az ősanya a gyerek napirendjéhez igazodni? Sehol NEM diktálják az időpontot. Nyilván van az anyának szája, hogy megmondja, a felkínált időpont nem alkamas, adjanak másikat.
Én sem értem miért kell a pár hetes, hónapos csecsemőket mindenhová hurcibálni, mint egy ölebet...Legalább az immunrendszerére lehetnének tekintettel. És igen, ha a zembernek gyereke lesz, akkor tessék hozzá igazodni!
2012.02.22 23:14:54végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll
Én a hozzá szólóval értek eggyet!!! Rohadt nagy a kultúrálatlanság az anyukák részéről a kis hazánkban!!! Azt hiszi azért mert Belőlle ki pottyant egy gyerek azért Neki már mindent szabad!!! Hát nem kedves anyukák!!! Egy minimális viselkedési norma azért kéne!!! Lehet el gondolkodni!!!
2012.02.22 23:27:25létezőnick
Miért van az, hogy az összes nyilvános szoptatásról szóló cikkben (mintegy hergelve a nagyérdeműt) giga-csöcsökön lógó kölköket mutatnak olyan szemszögből, amit max az anya láthatna.
Ott kezdődik, hogy nem vetkőztem félmeztelenre. Leültem (nem középre és mindenkivel szemben) ölemben a gyerek, kicsit összegörnyedsz/ráhajolsz a gyerekre, felhúzod a pólód (alulról) a mellbimbódig (!!!) és nem a válladig. A cicid alsó részét a gyerek maximálisan takarja, a mellbimbó a szájában, de egyébként is takarásban. A testtartás miatt a hasadból sem villan ki egyetlen centi sem.
Én még megfejeltem ezt azzal, hogy a vállamra terítettem egy textilpelenkát ami alatt volt még a gyerek feje is.
Na most azt, hogy én etetem a gyereket csak az látta, aki szándékosan azért bámult, hogy megnézhesse, hogy mit csinálok egy letakart fejű gyerekkel.
A gyerek 1,5 éves koráig szopott, de nyilvánosan kizárólag addig engedtem neki, amíg kizárólag (!!!) anyatejen élt, azaz 6 hós csecsemő koráig.
És most ha ezt a jelenetet bármelyik fintorgó kretén elképzeli és még most is illetlen dolognak gondolja, akkor legyen szíves kapja be.(amit akar azt)
2012.02.22 23:36:36tundrazuzmo
Ahol a szülőnek meg kell húznia a határt...
...az a témával foglalkozó több százezer cikk, blog, könyv elolvasása. Legyen ez a téma a gyerek, a szülés, a szoptatás, vagy egyéb. Mindig van új, s még újabb trend, iskola, vélemény, és persze ebben is mindenki szakértő.
2012.02.22 23:36:57szellemkor
Ennyi életvezetési bölcsességből egy évfolyamnyi téma is kifutná a női magazinok bármelyikének. Köszönjük, fantasztikus tudás birtokába kerültünk.
2012.02.22 23:41:28Tibbs
@Reckl_Amál Babysitter pedig nem mukodik amig a gyerek szopik, mert 2-3 oranken etetni kell, latszik hogy meg nem volt gyereked, akkor meg nagyon sajnalom.
Ausztraliaban elek, hat itt egyatalan nem ciki. Sot kulon torvenyek vannak a kis anyukak vedelmere. Neha olvasom hogy itt vagy ott megkertek a kismamamat az uzletben, etteremben stb. hogy ne csinalja, olyankor jo meg is vagjak az illetot mert ugyebar az diszkriminacionak felel meg. Kb olyan mikor egy vakon nem engednek be a kutyajavl valahova.
Van egy 3 hetes lagyom, sehol nem ereztuk hogy valakinek baja lenne vele ha peldaul szoptatni kell a babat. Etterem, kavezo, bank vagy bevasarlo kozpont, semmi nem gond. Emberek nem hogy toleransak, de kimondottan kedvesek. Nem kell semmifele kendo, minek az? Szoptatas sokkal termesztesebb es jobb a tarsadalomnak mint a dohanyzas, egezsegtelen etel fogyasztasa, alkohol ivasa stb. de megsem szol be senki egy kover embernek, hogy ne egyen mar annyit mer mar most is kover. A kavezoba ahova menni szoktunk kb. fele kismama, mindig van valaki aki eppen szoptat.
A tasadalom itt eleg konzervativ, de szerencsere sokkal kevesebb az onzo bunko.
Halottal mar szules utani depressziorol? Kb. minden harmadik kismama szenved benne. Itt persze egybol felhivjak a figyelmet ra es azt nyomjak, hogy sokat mozduljunk ki, persze a gyerekkel. Az persze szopatatas nelkul nem megy.
Itt mar rajottek hogy a babanak sokkal jobb hogy ha addig szoptatjak amig lehet. Az teny hogy a gyerek egeszsegesebb, sokkal ellenalobb a betegsegekre es atlagon 7 pontal nagyobb az IQja. Formulat csak akkor adnak ha mar nincs mas lehetoseg. Dehat az persze a resze a jo egezsegugyi ellatasan, nem veletlen hogy itt 10+ evvel tovabb elenek az emberek.
A cikk eleg gagyi foleg hogy egy pszichológustol szarmazik, mivel azt sugalaja hogy a szopatatas sokszor megalazo, sajnos sok a bunko az orszagban es az ellen nem ilyen cikekket kellene irni.
2012.02.22 23:42:20muckonya
Csacskamacska!
Nem kell mindenhova vinni a gyereket. Az iratokat pl. az apja is beszerezheti. De van, ahová a gyerek is kell: pl. az első hónapban min. 3 féle szűrésre kell vinni az újszülöttet, ahol igen is diktálják az időpontot. Van, hogy nem is kapsz időpontot egy hónapon belül, így csak késve végzik el az adott szűrést. És ha megadott időpontra mész is, az még a magyar eü-ben nem azt jelenti, hogy akkor jutsz be, hanem azt, hogy 2-3 óránál többet nem kell várnod. Egy újszülött meg általában 3 óránként eszik. Szóval szerinted ilyenkor anya menjen egyedül (igaz, hogy a gyereket kell megvizsgálni, de ez részletkérdés). Normális vagy, baszki?!
2012.02.23 00:26:35csincsilla72
Majd lesz Csacskamacskának és barátainak is gyereke és rájönnek, hogy egy élőlénnyel van dolguk, aki nem akkor eszik-alszik, amikor az nekik vagy a Hivatalnak megfelel. És megértik azt is, hogy nem lehet nyár derekán a lefejt tejet magukkal hurcolni a negyven fokban.
Számomra nem világos, hogy pontosan mi is zavarja a hőbörgőket. Mert a mellek látványa aligha, takarja azt minden nő. Ha pediglen maga a szoptatás tudata zavarja meg őket, akkor húzzák le magukat. Elvégre őket sem osztják nyilvános helyen, ha a fejüket tömik.
2012.02.23 01:12:18GMS
micsoda kibaszott álszent társadalom is ez itt. Tibbs az egyetlen, akinek volt egy normális hozzászólása. könyörgöm, ne szoptassak nyilvánosan? már miért ne, és miért függönyözzem el a gyereket? nem szégyenlem. akinek ezt fáj látni, annak problémája van a saját testével és a szexualitással. a mell szerepe biológiailag elsősorban nem szexuális jellegű, és azok a nők, akik itt megbotránkoznak, pontosan úgy néznek rá, mint a férfiak - a mellet kizárólag egy szexuális tárgynak látják, ami nem való közszemlére. valószínűleg a saját mellükkel, testükkel, és az anyjukkal sem felhőtlen a viszonyuk. esetleg gyerekkorból hoznak valamilyen komoly pszichológiai sérülést, hiányt. sajnálom az ilyen embereket. de ez közel fog visszatartani, hogy a gyereket kendő nélkül ott és akkor etessem meg, amikor akarom. aki nem akarja, ne nézze. mert ugye megkéred a smároló párokat is (hú, egyszer egy jó harmincas párocska nyalogatta egymást végig a villamoson - no csak úgy a fiatalok védelmében, mert mindig őket szidjátok:)))) meg a picsatakaróban, mellét kirakó tizenévestől akár ötvenévesig nőket is, hogy miattad, vagy a párod miatt ugyan pakolják már vissza, ne csorogjon annak a szegény palinak a nyála. ugyan már anyukáim. egyébként attól, hogy nem kétrét hajtva és burnusz alatt szoptatsz lehet diszkréten szoptatni, és még diszkrétebben odanézni nyugtázni, és nem bámulni. de a magyarok birkák, tehát bámulnak. ugyanez igaz a pasikra. pl. egy olasz pali nem bámul, hogy majd kiesik a szeme, mert mire kiesne már ott van és bemutatkozott. csak a magyaroknak lóg kocsányon szegény bénáimnak, mert az isten kurázsit utoljára a kalandozásokkor adott nekik. azóta sincs bennük bátorság a nőkkel szemben semmi...:))) ne reagáljatok, soha nem olvasom. csak a bicskát nyitottátok ki a zsebemben, de nagyon.... ennyi.
2012.02.23 03:25:21Komment Elek
De sok bajotok van otthon kultúrált viselkedéssel. Gyertek Ázsiába, basszátok meg itt megedződik a kényes gyomrotok. Egy nyilvános szoptatás látványa szinte felüdülés lesz a nyilvános a nyílt utcán köpködés és húgyozás fényes nappal után. Hogy a böfögést, orrtúrást vagy a szemeteskuka és a sorbanállás fogalmának totális ismeretlenségét ne is említsem.
2012.02.23 06:27:20hetg
Jo ujsag ez az index. Egymas alatt ket cikk: az egyik arrol, hogy nyilvanos helyen kisbabat szoptatni illetlenseg, a masik arrol hogy a sperma mandarinnal vagy hallal finomabb. Ez az amikor kilog a liberalizmus pataja: sperma izesitese nyilvanosan targyalando, de babszoptatas "az otthonra tartozik"... Igy neveljuk az embereket gyongeden es finoman allatnal is rosszabba...
2012.02.23 06:45:24neoteny
"ne reagáljatok, soha nem olvasom"
Ez azért van mert nem felhőtlen a viszonyod az embertársaiddal, vagy gyerekkorodból hoztál valamilyen komoly pszichológiai sérülést.
2012.02.23 07:09:58Csacskamacka
Muckonya, csincsilla72,
Ad1. Van gyerekem, nem a levegőbe beszélek!
Ad2. Érdekes módon - ezek szerint egyedül vagyok ebben az országban-, aki vissza mer kérdezni az orvosnál, védőnőnél, asszisztensnél, hogy alkalmasabb időpontot kapjon.
Sem a védőnőnél, sem a gyerekorvosnál, sem a csípőszűrésen, sem a hasi uh-n nem vártunk órákat, sőt, azóta sem.
11 hónapig szoptattam a gyerekemet, de valahogy soha nem kerültem olyan helyzetbe, hogy a trafikban/metrón/könyvesboltban kelljen szoptatnom...
A tej tárolása meg éppen 40 fokban is megoldható.
Szóval nem kell itt az olyanok torkának esni kedves ősanyák, akik nem csecsükön lógó kölökkel válogatják az akciós zoknit a teszkóban.
hetg, a spermás cikk nem a nyilvános spermanyelésről szól.
2012.02.23 07:20:12Jihadgirl
Ha a gyerek éhes, ordít és pont úgy jön ki a lépés, kénytelen leszek szoptatni nyilvánosan, de ahogy létezőnick is leírta van ennek diszkrét módja is, nem kell közszemlére tenni a csöcsöket. Egyébként is a probléma kb. a baba 6 hónapos koráig aktuális, utána mással is lehet etetni.
Egyébként a cikk nemcsak a szoptatásról szól, mégis ezen lovagol mindenki.
"Legjobb" rész:"Az „erről nem szeretnék beszélni” keveseknek jön a szájára, és azt az érzést kelti, valami nagy titokra tapintott a kérdező. Ha tudjuk, üssük el valamilyen poénnal a kérdést, tereljük el a szót, de az sem ördögtől való, ha indiszkrét kérdésre egyszerűen nem mondunk igazat." És ha azt válaszolom amit gondolok, azaz: semmi közöd hozzá b+, akkor meg jön a sértődés.
2012.02.23 07:53:44Csacskamacka
Jihadgirl,
igazad van!
2012.02.23 08:01:59Анна ( fumerin)
Meg lehet ezt oldani úgy, hogy senkit ne zavarjon. Gyakorlatilag, már a pár hetes csecsemőnek sem kell feltétlenül egész nap a cicin lógni. A sétákat általában jóllakott babával illik elkezdeni. Gyakorlatilag az az 1-2 óra levegőzés egyszerre elég is.
Ha várni kell, mert előfordul, általában orvosi rendelőkben csúsznak az időpontok, vagy ha bármi ügyet intézni kell babával, akkor diszkréten meg lehet oldani. Ez kerül egy kendőbe, egy félrefordulásba, jobb helyeken vannak biztosítva erre helyiségek.
Én sok babát szoptattam, nem szégyelltem melleim, de nem toltam mások képébe. Az a gyerkőc és anya kapcsolata, nem kell vele dicsekedni, szégyellni, ez természetes.
Azt hiszem, hogy a tipikus ősanya is ott mutatkozik meg (kivétel etnikailag hiperpigmentált), ha előkapja mellét, ráteszi a gyereket és közben büszkén kihúzza magát, mekkora megfejtője az életnek. Mert aztán ezzel ő az igazi anya...képzeli. Mert szerintem meg egy sérült barom, aki ha már elveszítette a női szerepét, ebbe kapaszkodva akar valahogy kitűnni a tömegből...szerintem szánalmas...
2012.02.23 08:06:19badabum
Errő nem szeretnék beszélni XD
2012.02.23 08:08:57Cartman (ex Cartman)
Nekem semmi bajom a fedetlen mellekkel. Akkor se, ha épp szoptatás miatt fedetlenek...
2012.02.23 08:40:16Tamaravera
szoptatás: Ez akkor igazán érdekes, ha nagyobb testvér is van, a kicsi miatt nem lehet egész nap otthon ülni, különben a nagytól megbolondulsz :-)
Nem értem, hogy miért ez a nagy kirohanás a szoptató nők ellen, este hétkor a fókuszban naponta lehet női melleket látni. Én is szoptattam repülőn, parkolóban, játszótéren, állatkertben. Mindenhol takarásban, diszkréten. Senki nem állt meg emiatt a fejlődésben.
Ismerősök kéretlen érdeklődése: Nekem az volt a kedvencem amikor mindenki a tejhozam felől érdeklődött és közben -főleg a férfiak- a mellemet fixirozták. Mintha valami tehén lennék, vagy nem tudom. A nők inkább a szülés módjáról érdeklődtek, ehhez is senkinek semm köze szerintem. Elmosogatni bezzeg senki nem akart helyettem.
2012.02.23 08:45:06BSz
Kedves Csacskamacka!
Én még soha sem szartam be. Tehát aki beszarik közterületen, az illetlen?!
Minek megy utcára, ha tudja hogy hasmenése van?! Miért nem vesz be hashajtót?! Miért van emésztése?! Miért nem vesz pelenkát?!
Na ha összeszarja magát, és másnap is abban van, akkor valóban hibás, ha nem, akkor _szerintem_ nem. Nálam nincs bölcsek köve, és ha valaki nem úgy tesz ahogy én tennék nem hülyézem le. Csak ha másokra is rá akarja kényszeríteni a hülyeségét.
Remélem érthető volt az analógia.
2012.02.23 08:47:23BSz
Carman igazad van!
A cikket egy kis mellű nő írhatta, mert ki más akarná, hogy a férfiak kevesebb cicit lássanak?! Ez olyan, mintha a monokiniről akarnál lányokat lebeszélni... ;-)
(a smile azt jelenti, hogy ez vicc volt)
2012.02.23 08:54:42tejcsokoládé
szerintem akinek 'muszáj' szoptatnia (mert nem gondolkodik előre, hiszen a gyerek fix időpontonként eszik), az is talál olyan helyet, ahol nem látja minden ember. majdnem minden mekiben van, de szerintem csak keresni kell, és legkevésbé egy zsúfolt étterem közepén elővenni a mellét. egyékbént is annyira kicsi babával nem kell étterembe menni. igen, lemondás. a gyerek lemondás, ezzel jár, ezt vállalta.
2012.02.23 09:17:55Szelid sunmalac-Elmeny designer
Azoknak, akik pedig jonnek azzal, hogy a noi mell latvany senki nem zavar: Nos elarulom, hogy meg mi elvadult tusko ferfiak is megvalogatjuk melyik mell tetszik nekunk, es jobb ha elviseled, hogy a tied nem biztos. Ott van pl. a Tamaravera, aki lehet, hogy tenyleg egy fejostehen. Namarmost az ovet kurvara nem akarom bamulni sehol sem.
Az egyszerubbek kedveert. Ha etteremben szoptatsz, es szerinted a mell latvanya is, meg az eves is termeszetes, akkor en odamegyek es az arcodba lobalom a faszom. Hiszen a parom pl. szereti bamulni, sot, a szex is termeszetes: VELE!!!!
Nem, senki nem kivancsi a porontyodra, az edes, kis tunid-bundi cucli-vucli toportyure. Sot! Leszarom bazmeg! Mint ahogy TE is leszarod, hogy nem vagyok ra kivancsi. Amennyire te tekintettel vagy a korulotted elok mas felfogasara, csak annyira szamits te is toluk!
2012.02.23 09:22:47létezőnick
tejcsokoládé!
a gyerek nem eszik fix időpontokban. Amire te gondolsz, az valami robot. agyjából kiszámítható ugyan, de benne van a "murphy_faktor"
Én biztosan egy elvetemült kretén vagyok, mert nem csak 1 órát sétáltam a gyerekkel, csak h biztos lehessek benne, h nem éhezik meg közben.
Megvolt az a szerencsém, h balatonon lehettem a picivel és miután a babakocsi tökéletes hely neki az alvásra, így nem volt olyan kényszerem, h bármikorra haza KELL érjünk.
Volt, hogy 15-20 km-t sétáltam vele, volt, h görkorizni mentem el babakocsival. A gyerek szopott a siófoki mólótól a parti fűzfa alatt, bárhol. Diszkréten.
Cserébe kiegyensúlyozott voltam és fitt, nem kellet soha a túlsúly és bezártság miatt önmarcangolni, mint a legtöbb otthon punnyadó besavanyodott, depis kismamának.
Szerinted mit csináltam rosszul?
2012.02.23 09:28:37szociologus
Annyira szép, hogy ez a legnagyobb problémátok... Mentek a telesz@rt, telepisált járdákon az omló falak mellett. Préselődtök a BKV-n a hajléktalanokkal és a havonta mosakodókkal... Oszt az a legnagyobb baj, ha egy kicsi manócska éppen eszik. Biztosan én vagyok rosszul bekötve, de bennem az a gondolat szokott bevillanni ilyenkor, hogy milyen aranyos.
Mellesleg az a legjobb az anyatejben, hogy mindig kéznél van, mindig pont megfelelő a hőmérséklete, mellesleg a csomagolása is esztétikus.
2012.02.23 09:42:35Szelid sunmalac-Elmeny designer
Kedves szociologus! Valts szakmat! Ha neked mindig csak egy problemad van es az epp a legnagyobb, es kozben azt hiszed, hogy mindenkinek ugyannak es ugyanolyan mertekunek kell lennie, akkor te alkalmatlan vagy az emberi letre!
Nekem peldaul egy kiskutyarol jut eszembe, hogy milyen aranyos. Egy idegen, szamonmra ismerletlen no csocserol nem.
De ertelek teged, ha engem zavar mert bamulnom kell az o csocset, akkor hemperegjek meg a jardan a szarban,ugye? Vagy most felhozod az etiop ehezo gyerekeket is? Meg a balna vadaszatot? Megis mi a jo kurva isten faszanak a koze van a nyilvanos szoptatasnak a hugyos jardahoz?!
Mondd csak, sok ilyen kreten szaladgal meg a vilagban?
2012.02.23 09:48:29Laomi
Én most még csak várandós vagyok, de én az ilyen helyzetekre úgy tervezem, hogy vagy kendőt veszek, és egy nyugisabb helyen szoptatok, vagy előre fejek tejet és cumisüvegből...
Lehet, hogy a babának a cici= etetéssel, de másoknak cici=sex, szóval én nem mutogatnám, és engem is zavarna, ha ilyet látnék, zavarba hozna.
2012.02.23 10:08:53viola0930
Bezzeg,ha egy nőn átlátszó felső van cicifix nélkül,az úúúú,de guszti,no de ha erre a guszti cickóra egy baba tapad az már fúúúj???
2012.02.23 10:10:21Szelid sunmalac-Elmeny designer
Viola: Megegyszer, mert latom nem erted. Talan most: hadd MI valasszuk meg melyik mellet akarjuk bamulni es melyik tetszik! Csak neked, csak megyegyszer: ugye TE akarod megvalogatni, melyik faszta akarod nezegetni? Vagy orulnel, ha az arcodba tolna valaki, mert O szepnek tartja?
2012.02.23 10:14:50Szelid sunmalac-Elmeny designer
Hulye blogmotor!
Viola: Ha nem vagyok kivancsi valakinek a mellere, akkor sem gyerekkel, sem anelkul nem vagyok ra kivancsi. Azt meg hadd dontsem mar el en, hogy melyikre vagyok kivancsi es melyikre nem!
Lehet hogy egy anya baromi buszke a melleire, meg a gyereker is, de ne meg a farkamra vagyok, megsem mutogatom mindenkinek, mert tisztetletben tartom, hogy nem kivancsiak ra.
2012.02.23 10:15:35Анна ( fumerin)
Dekurvajóóóó! Most ne akarjátok már megmagyarázni, hogy a férfi a hibás, ha undorodik a tejtől csöpögő mellektől! Én nőként sem bírom látni, ha egy bálnára dagad nő, előhúzza ocsmány csöcseit és beletuszkolja gyermeke szájába, ráadásul ezzel demonstrálja az anyaságát!
És mielőtt nekem ugrik az ősanyák serege, 5 saját és 2 tejtesót is tudtam szoptatni. Ráadásul a mai napig tökéletes alakkal, tehát még az undorfaktort sem basztam volna ki, ha épp előkapom és szoptatok. De valahogy több eszem van ennél és inkább napirendet alakítottam ki, mert ugye, azt sokkal nehezebb, mint elővenni a csöcsöket.
2012.02.23 10:18:45Gem121
Bakker, nem értem ezt a problémázást. Lehet szoptatni a gyereket, ha muszáj, de akkor ne toljuk már ezt bele más arcába. El lehet vonulni, lehet kendőt használni, stb, mert bármennyire is természetes dolog, ez szerintem sem tartozik másokra.
Egyébként amelyik gyerek cumizik, az elég jól elfogadja cumisüvegből is az előre lefejt anyatejet és simán el lehet vinni akárhova, nem kell elővenni a melleket, ha a helyzet nem alkalmas rá. Szerintem.
2012.02.23 10:44:33baby bee
nekem van gyerekem, de nem szoptattam soha nyilv. mert szégyelltem volna...szerencsém van, anyám kéznél bármikor, bárhova elmegy ügyet intézni, így nekem sose kellett. egyetértek azzal, aki szoptat ha kell, akár nyilv. is, mert tényleg rosszabb egy síró gyerek. a többi gyerektelen érzéketlen, aki direkt nézeget és felhúzza az orrát le van szarva.
nekem inkább a "büfi lájk" című rész verte ki a biztosítékot. mármint egyetértek, ez nem tartozik mindenkire. de az olyan érzéketlen picsák, akik fennakadnak azon, ha egy frissen szült nő erről akar beszélni, és büszke a gyerekére, szintén húzzanak a vérbe. nem értik, és nem is fogják soha. önzők és szánalmasak. (VOLT ilyen barátnőm, nyilván már a fb-ról is töröltem). na ennyit a trollkodásról.
2012.02.23 10:53:51Szelid sunmalac-Elmeny designer
baby bee: Szoval szerinted nem mindegy, hogy feszbukon nyomja valaki keretlenul az arcodba valaki, vagy etteremben? Sot, feszbukon inkabb ne, mashol meg nyugodtan?
Nem az etetes fontossagarol van szo, azt senki nem vitatja. Mint ahogy senki nem "bantja" azokat, akik szepen, diszkreten intezik az ugyeiket.
De hiba azt gondolni, hogy masnak nincs gyereke, csak mert pont a tiedre nem kivancsi. A te gyereked a TIED! Legyel TE buszke ra, gugyogj neki TE, mondd el MAGADNAK harmincezredszerre is milyen rohadt edesen mozditotta meg a cuki ki ujjacskajat es hogy meg a szarja is mennyei illatu.
En elhiszem neked. Csak rohadtul nem erdekel. Nekem fontos lehet a modellvasut gyujtemenyem. Akarod, hogy keretlenul meseljek neked rola orakat?!
2012.02.23 11:01:39Tjuca
Szelíd Sünmalac!
Vagy orulnel, ha az arcodba tolna valaki, mert O szepnek tartja?
akkor, hogy megértsd,
én meg a kölykeim pl. sokkal több funkció nélküli férfi segget vagy mellet stb. látok, mint amit feltétlenül szeretnék, kezdve pl. a nyugati újságos standjánál vagy óriásplakátoknál, az indexen, bkv-n mégsem hisztiriázok, hogy jajj én ezt nem akarom látni, pedig...
te hány szoptató nő mellét láttad már akaratod ellenére? (nem szoptató nőt, hanem a mellét) mert én már láttam pár zsinórtangát meg csöcsöt, meg gatyából kilógó vágányt, mag tökét vakaró férfit, címlapon egymáson vonagló csajok csecseit, bár ne láttam volna, de a zarcomba tolták.
2012.02.23 11:10:14vizsla74
volt fentebb az egyik kommentben egy kérdés, amire igazából alig írt az, akit zavar ez a dolog:
Akit zavar a nyilvános szoptatás, azt mi zavarja konkrétan és valójában?
Engem két gyermekes férfiként egyáltalán nem zavar, sőt...ügyelnem kell, hogy ne bámuljam, ha szoptatós anyukát látok, mert mindig belemerülök, hogy milyen csodálatos dolog is ez...
Viszont el tudom fogadni azt is, ha valakit zavar, ezért mindig mondtam a feleségemnek amikor szükség volt valamelyik gyerkőc szoptatásra, hogy diszkréten tegye, ami mindenhol megoldható.
2012.02.23 11:21:17Szelid sunmalac-Elmeny designer
Tjuca!
Gondolom nem az en funkcio nelkuli seggemet bamuljatok! Vagy ha mas ezt teszi, akkor masok is felvannak jogositva ra? Mert ha igen, akkor megfontolom eddigi onmegtartoztatasom es en is eloveszem. Mondom megegyszer, amilyen a mosdo...
Felejtsuk mar el a kettos mercet! Jonnek itt a "bezzeg masok", meg "a jarda is kutyaszaros", "nekem miert ne lehetne", tv-ben is ez van" stb.
Bazd meg ember, a TV-ben lattam, ahogy a Rambo kotvetkezmenyek nelkul lemeszarolt egy fel orszagot! Akkor nekem is szabad?
Mondd csak, normalis vagy te, hogy a tv-vel, meg ujsagokkal jossz?
Emberek kozt elunk, azt vardhatod el masoktol, amit te is nyujtasz. Ez az egyutteles alapszabalya. Ha meg nem tetszik, akkor tenyleg inkabb ne menj emberek koze.
Azt mondom: szoptass, de ugy, hogy masokat az ne zavarjon!
2012.02.23 11:26:14baby bee
Szelid sunmalac-Elmeny designer: mikor írtam ilyet, h fb-ne, máshol nyugodtan? pont, h azt gondolom, h aki szült, joggal büszke, így engem nem zavar, ha fb-on is "nyomja" (hány éves vagy?).
ha nem érdekel, gondolom, már letiltottad a kisgyerekes ismerőseidet. és ez jó is, én is azzal osztom meg, akit érdekel. a modellezés meg tényleg nem, de ha nem az orrodon nyomtad ki, hidd el, nem uaz.
2012.02.23 11:32:04Szelid sunmalac-Elmeny designer
baby bee: Ez a baj az anyukakkal. Egyik oldalrol jonnek azzal, hogy termeszetes, amasikrol pedigf azzal, hogy mekkora csoda es erofeszites. Vagy igy, vagy ugy kezelem a dolgot.
En sem kerdezem meg toled hany eves vagy, mert irrelevans a tema szempontjabol. Talalgass abbol, hogy a fiunk 12!
Barmilyen furcsa, egyetlen kisgyerekes ismerosom sincs letiltva, de olyan mar elofordult, hogy azt aki elarasztott minden szemettel, mert egy onzo faszparaszt, aki csak a sajat eletevel van elfoglalva, meg azzal, hogy mindneki mas is csak erre figyeljen, nos olyat mar tiltottam le.
2012.02.23 11:38:02kismorgó
hát, vegyes érzéseket kelt bennem a cikk.
Egyrészt, igazodtam a gyerek napirendjéhez - mi más dolgom is lenne???- és valahogy tök egyedül (nagyszülők nem segítenek, apa 3 műszakban dolgozik) sikerült mindent elintéznem..nem mondom, hogy nem paráztam főleg az elején, de nem kell feltétlenül bezárkózni ha kisgyereked van, de azt sem tartom szerencsésnek, ha valaki állandóan úton van vele.
A szoptatásról annyit, hogy szerintem mindkét félnek kellemetlen (anyának is, meg a közönségnek is) de ez van....én sem szeretem, amikor valaki a metrón mellettem ülve hangosan telefonon beszéli meg a személyes dolgait, de muszáj végighallgatnom, akkor is, ha nem akarom. Szoptatni meg lehet kulturáltan is.
Amit én viszont fontosabbnak tartok, az a baba puszilgatása, fogdosása..a hideg kiráz, amikor nagymama cuppanósokat nyom a gyerek fejére- kezére, és 3 hete nem beszél velem, mert megkértem rá, hogy ha már jön az influenzaszezon és nem volt képes beoltatni sem magát, legyen kedves ne puszilgassa... Az emberek nagyon nem toleránsak, a "van-e elég tejed", meg a "szopizik még" és hasonló kérdések az első fél évben kiverték nálam a biztosítékot, de most simán rávágok valamit, aztán megyek tovább....
Nem szabad odafigyelni ezekre, mert egy időben sokat kattogtam az emberek tapintatlanságán, de rájöttem, ez nem fog változni... Nekem kell máshogy kezelnem.
2012.02.23 11:38:17Tjuca
te engem ne minősítgess, inkább olvasd el, hogy mit írtál!
Felejtsuk mar el a kettos mercet! Emberek kozt elunk, azt vardhatod el masoktol, amit te is nyujtasz. Ez az egyutteles alapszabalya.
és elolvastam, nem az újsággal, meg tv-vel jövök, amit vagy kérek vagy nem, hanem ami kéretlenül ömlik, mert ugye neked ez a problémád, hogy kéretlenül találod magad szoptató nő melleivel szemben (?). szerintem higgadj le, és nézz máshova, ha belebotlasz egy szoptató nőbe. jóval kisebb neked az esélyed erre, mint mondjuk egy óvodásnak látni egy csupasz segget az újságosnál vagy egy óriásplakáton. itt már többen leírták, hogy észre sem veszed, ha valaki szoptat, ha meg igen, jó eséllyel nem látsz belőle semmit. ezért kérdeztem, hogy hány szoptató nő mellét láttad már?
és mi az, hogy másokat ne zavarjon? téged minden zavar, olvasd már el az első hozzászólásodat!
2012.02.23 11:54:13queenlly
Azt hiszem a két oldal (mint mindig) gondosan elbeszél egymás mellett.
Egyrészt nem értem, hogy miért nem lehet úgy szervezni az életet, hogy MUSZÁJ legyen útközben etetni a gyereket... ha egy orvosnál vagy hivatalban ott ragad az ember, általában van mód a diszkrét szoptatásra. de nehogy már 10 perccel később a buszon kelljen ezt intézni! ezek a minimális gondolkodással elkerülhető szituációk.
Más téma, hogy miért kell egy étteremben, kávézóban, moziban stb. szoptatni közönség előtt. Bunkóság, ha valaki a képedbe fjja a cigaretta füstöt? Bunkóság. Bunkóság kérdés nélkül szoptatgatni az asztalnál? Bunkóság. Ennyi.
Senki nem azokat bántja, akik a park eldugott sarkában szoptatnak, mert olyan jó idő van, hogy nincs kedvük hazamenni.
2012.02.23 12:10:00Szelid sunmalac-Elmeny designer
Queenlly: Koszonom!
Tjuca: NEM zavar, ha diszkreten csinalja ("olvasd mar el mit irtam!")! Sot! Sokszor muszaj, es teljesen termeszetes.
Ami zavar, az az olyan hozzaalas, amikor ot nem erdekli, hogy masokat zavar-e!
Barmilyen fura, amit nem latok, az nem zavar. Hihetetlen, nem?!
Megint nem ertem hogy jon ide az ujsag...
Ha az ovodas nem lat tobb pucer segget az ujsagban, akkor nem fognak tobbet nyilvanosan szoptatni? Ugye nem latod az osszefuggest? Tudod miert nem? Mert nincs!
*Amugy meg nyugi, az eg vilagon semmi bajom veled, a minositgetes es hangnem a szimpla trollkodasbol fakado oromom kinyilvanitasa ;)
2012.02.23 12:38:04plasztikcsirke
"Bezzeg,ha egy nőn átlátszó felső van cicifix nélkül,az úúúú,de guszti,no de ha erre a guszti cickóra egy baba tapad az már fúúúj???"
Viola, te olyan ostoba vagy, már ne is haragudj...Hogy lehet egy lapon említeni egy normál, értsd, nem szoptatós, ízléses, feszes női mellet egy kinyúlt, netán kék eres, vagy szétrepedezett bőrű, parizerbimbójú(ez nagyon találó), anyatejszagú rémséggel egy lapon említen??
Az enyém is ilyen lesz nagy valószínűséggel, ha lesz gyerekem, na de én nem is fogom nyilvánosan mutogatni.
És akkor még nem is mondtam, hogy ha pl. valaki egy tömött buszon szoptat, akkor ott terjeng a büdös anyatejszag,ami lehet, h az anyukának és a babának finom, megnyugtató, más meg öklendezik tőle. szóval nemcsak a látvány sokkol itt, kérem.
2012.02.23 12:49:26barkop
Jó volt ezt a sok "empatikus" hozzászólást olvasni! Jellemzően mindig mindenki azt csinálja ami NEKI tetszik...
Én is szoptattam, de azt gondolom : magánügy, intimitás.
Akinek tetszik teregesse ki magát, de ennek nem a szoptatáshoz van köze.
Másrészt ez M.o. és nem másik hely, tessék megérteni és nem üvöltözni.
anibark
2012.02.23 13:08:44Goodwillka
Elég vicces, hogy senki nem írja, hogy van egy arany középút: lefejt anyatejet vinni a kicsinek cumisüvegben ;) Így nem üvölt az éhes baba, és nem lesz szemtanúja a nagy nyilvánosság az etetésnek.
Amúgy az első pár hónapban amíg 2-3 óránként eszik, akkor azért lehessen már megoldani hogy nem evésidőben megyünk el otthonról... Én relatíve sokat jártam el a lányommal míg picike volt, de cumisüveggel mindig meg tudtuk oldani a helyzetet...
(22 éves vagyok, lányom most 1,5 éves)
2012.02.23 13:33:34kerikak
nem jellemző hogy a kisgyerekes anyák nyilvános, főleg zsúfolt helyen szoptatnának, innentől kezdve teljesen fölösleges vitát indítani róla :)
2012.02.23 13:41:40unalmasezmár
szerintem is jó dolog a nyilvános szoptatás... én is szoktam. bár én fickó vagyok :P most akkor szerettek? :D
2012.02.23 13:45:12Szelid sunmalac-Elmeny designer
kerikak: Valoban, nem jellemzo. De (!), mint ahogy az korabbi kommentekbol is kitunik, nem is olyan ritka, mint hinned. Mint ahogy nem jellemzo a legtobb zavaro dolog, hiszen kulturhelyen elunk, de azert csak elofordul es mint ilyen, megvitatjuk. Vagy olyasmi :)
2012.02.23 13:48:12bejo
Ahogy a poronty pszichológusa is javasolja, igyekszem nem elvi kérdést csinálni a nyilvános szoptatásból, de most hirtelen csak ennyi jutott eszembe:
[link]
Tudom, nem vagyok korszerű.
A szoptatás természetes (azt hiszem a legtöbb ember így gondolja), de a szoptató nő látványa nem? Lehet, hogy az újságosbódék oldalán érdemes lenne lecserélni a "mellesleg" dekoratív néniket diszkréten szoptató, mosolygó, bájos, fiatal anyukákra, hogy ez a látvány se legyen szokatlan. Esetleg nem tökéletes testű emberekre, azt hiszem olyanból több van, mint tökéletesből. Aztán mindenki hányhat kedvére.
Érdekes, hogy a világ legbékésebb elfoglaltsága ekkora indulatokat vált ki.
2012.02.23 13:55:03Próbafőző
Annyira lerágott csont ez a téma, szinte mindenki egyről beszél itt. Igen, természetes dolog és igen meg lehet oldani diszkréten.
Azzal nem értek egyet, hogy zárkózzon anyuka négy fal közé. 1, nem mindenkinek van kocsija, nagymama, bébiszitter. 2, nem áll meg az élet. Érdekes, én mindenhova eljutok egyedül gyerekkel, postára, bankba, vaterás adok-veszek találkozóra, baba-mama klubba, nagybevásárolni. Étterembe bababarát helyre megyünk, mert tudom, hogy van etetőszék, pelenkázó stb és senki nem szólhat a gyerekért. Nem baba barát helyre meg nem megyek gyerekkel és nem is veszem a szívemre, hogy ott nem látnak szivesen. Ja és ősanya vagyok, hátamon hordom a gyerekem, cserébe egyedül fel-le tudok szálni minden közlekedési eszközre és a gyerekem is nyugodt, nem zavar másokat éktelen bömböléssel.
2012.02.23 14:01:54levibéjb
Goodwillka!
Kéééééééépzeld, van olyan, aki nem tud fejni. Pl. én sem tudtam. Sem kézzel, sem géppel. Na? Elég vicces mi?
2012.02.23 15:16:36R2D2 & C3PO
LOL
És egyébként járhatok E-kosárral V-kivágású ruhákban, vagy csak szigorúan garbóban? ;-DDD
Szerintem szemérem kérdése. Akit zavar, ne bámulja, és ne szoptasson nyilvánosan, akit meg nem, hát bámuljon nyugodtan és nyugodtan rakja ki a csöcseit. ;-D
Mellesleg azt se ártana a pasiknak megtanítani a házimunkákkal egyidejűleg, hogy a nők mellét nem bámuljuk, mert az csak egy testrész... Meg azt is, hogy mikor beszélgetünk, akkor homlok és két szem a társasági nézés, a dekoltázs az stírölésnek számít és szexuálisan tolakodó magatartás. Ne csodálkozzanak, ha két másodperc alatt le lesznek ejtve... Szerintem sokaknak ez a legfőbb baja a szoptató anyákkal kapcsolatosan - ti. nem volt gyerekszobájuk. És ez azért ordít. ;-D
2012.02.23 15:19:50muckonya
Csacskamacska!
Jó neked, hogy 1 hónapra előre tudod, hogy abban a bizonyos órában éhes lesz-e a gyereked. Van, amelyik gyereknél ez kiszámítható(bb), és van, amelyiknél nem. Enyémnél nem. Amúgy nem vagyok ősanya, gyerekem tápszert kapott és nem hordoztam, hanem babakocsiztam. És a hozzászólás lényege az volt, hogy mi a szivárványos lófaszért kellene egy anyának 6 hónapig otthon ülnie?! Ha a gyerek olyan típus, hogy ésszerű keretek között lehet vele menni ide-oda, akkor hajrá, mert szoptatni nem csak lengetett csöccsel lehet.
Szerintem a csípőfarmerből kitüremkedő háj, a karomszerű műköröm,a vonalzóval húzott szemöldök, a hatalmas ragyának kinéző testékszer gusztustalanabb, mint a szoptatás. Direkt nem a hajléktalanokat stb. hoztam példának, hanem azt, amikor valakinek pénze van, csak ízlése nincs, mégis kimegy az utcára.
2012.02.23 16:00:50Cartman (ex Cartman)
plasztikcsirke
A "szoptatós" mell is nézhet ki jól. Sőt! Van, akinek akkor hozza a legjobb formáját... :)
Szelid sunmalac-Elmeny designer
Egyetértünk. Hadd döntsem el én (illetve mindenki saját maga), hogy az adott mellet szeretné-e nézni. De ahhoz előbb látni kell, aztán ha nem tetszik, legfeljebb nem nézek oda. Ilyen egyszerű.
2012.02.23 16:06:18Cartman (ex Cartman)
R2D2 & C3PO
Hát ha E kosárral V kivágású ruhát veszel fel, akkor ne csodálkozz, ha a férfiak megbámulják a kirakatodat. A kirakatnak ugyanis épp ez a lényege. Hogy felkeltse az érdeklődést.
2012.02.23 16:26:54Gabocz
Fel nem fogom, miért kell ennyire hőbörögni. Én nagyvárosban lakom Magyarországon, de én nem látok mindennap nyilvánosan szoptató anyukákat. Igazából nem is emlékszem, láttam-e valaha, annyira nem érdekel a dolog. Mint mindent, ezt is meg lehet oldani kultúrember módjára és tahómódra is, gondolom.
De mi van a cikk többi részével? Nekem 4 éves a lányom, de amikor pici volt, tényleg a falra másztam azoktól, akik nyalogatni, felvenni, tapogatni akarták, és besértődtek, ha rájuk lett szólva, hogy ne.
És miért nyomulnak az anyák a fészen minden apró-cseprő hülyeséggel, amit a gyerekeik csinálnak? Tényleg semmi más megosztani való nem történik az életükben? Rühellem az "ősanyákat".
2012.02.23 17:50:26Pelikan
Szerintem pedig az az illetlen, aki odanez, amikor egy anya nyilvanos helyen szoptatni kenyszerul, nem hobbibol csinalja valszeg, vagy magamutogatasbol, ja bocs, az senkit nem zavar... En ugy szocializalodtam, hogy ilyenkor felre illik nezni.
2012.02.23 22:41:20Picicsibe a szexistennő
Ömm... Korábban írta valaki, h akinek kicsi a gyereke maradjon otthon...
Izé. És ha mondjuk van egy kicsi gyereked, de van mellette egy 2-3 éves is? Akkor a 2-3 éves nem mehet sétálni, meg a játszóra? Elég nagy badarság volt ez...
Arról nem is beszélve, h a kicsinek is kell a séta újszülött korától kezdve. Ahogy az anyukának is kell a friss levegő, és a mozgás!
És biza előfordul, h a gyerek közben éhes lesz...
A lényeget írták már. A szoptatás alatt a mellből semmi nem látszik! Takarja a gyerek feje, a ruha, és pluszban egy textil pelus. Csak sejteni lehet, h az anya épp mit is csinál. Ennyi.
2012.02.24 08:08:55R2D2 & C3PO
Cartmann
Szerintem ez egy közkedvelt tévedés.
Mikor a főnökömmel beszélek, akkor az igenis nézzen a szemembe és ne a dudáknak pofázzon.
És ne csodálkozzon, ha ezek után meglehetősen lekezelő leszek, mert nem képes uralkodni magán egy hivatalos szituációban. Ui. én se nézem közben a farkát... Mert az is látszik, csak mondom.
Persze szerencsésnek mondhatom magam, csak egy ilyen seggfejjel találkoztam eddig.
2012.02.24 09:13:22Szelid sunmalac-Elmeny designer
R2D2 & C3PO: Tudod, aki kurvanak megy, az ne csodalkozzon ha megbasszak! Jobb munkhahelyen ha kihivoan oltozkodsz (izlelgesd egy kicsit a szot: "kihivo"!) a fonok behiv (erted a szojatekot?! - na jo, ez szar volt) , melyen a szemedbe nez, majd eled tol egy papirt, hogy vedd fel az utolso fizetesed.
Aruld el, megis mi a faszert veszel fel kihivo ruhat? Hogy magadnak tetssz? Vagy hogy masnak? EGY bizonyos szemelynek, mert akkor az a haloba (vagy furdobe, konyhaba, metroalagutba, banom is en...) valo. A kozossegi helyeken kozossegek vannak, azaz tobb ember, es mind ugyanazt latja. Egy budos ribancot.
2012.02.24 11:15:09Goodwillka
Levibéjb: azért ez nem általános nyilván. A nők kiemelkedő többsége tud fejni. Mint alternatíva vetettem föl. Szerintem ahogy lehet jó kerülni ezt a nyilvános szoptatás dolgot. Engem nem izgat, nem zavar, ha ilyet látok, de valóban nem hinném hogy az utcára való... Nagyon nehezen tudok olyan helyzetet elképzelni ahol muszáj így megoldani (rengeteg helyen van már baba- mama szoba), de ha szükség van rá akkor hajrá...
2012.02.24 11:21:20Picicsibe a szexistennő
Goodwillka
Az ember sétálni és játszóra jár gyerekkel a leginkább. Aki szeret kint lenni, több órán át kint van a jó időben. Ott nincs baba-mama szoba.
Én sose fejtem. A gyerekeim nem fogadták el a cumisüveget. Meg hol melegítsem meg?
Na, mindegy...
2012.02.24 13:30:25Goodwillka
Azért a legtöbb baba képes cumisüveget használni. A tescóban egy hungaroceles termosz 1000 forint, én abban vittem neki a tejet, plussz még az üvegre tekertem egy adag alufóliát, így 2-3 órát biztos megfelelő hőmérsékleten volt a tej.
Nyilván amit az ember meg akar oldani, meg tud...mert gondolom pl télen senki nem él a padon szoptatás lehetőségeivel.
2012.02.24 15:15:15Picicsibe a szexistennő
Nem, télen nem. Bár 1x 2x még erre is volt példa. De az én gyerekem nem eszik/evett cumisüvegből, és szerintem sok szoptatott baba van még ezzel így.
De igazad is lehet, ha nagyon akarom, biztos rászoktatom. Nem is akartam. Nekem egyszerűbb volt diszkréten elővenni, a gyerek 10perc alatt végzett, és ennyi.
Nem szerettem volna időt pazarolni még a fejésre is. Két gyereknél minden idő számít!
2012.02.25 21:25:16Perillustris
"Akinek egészen pici gyereke van, az maradjon vele otthon! "
Érző, megértő embertársunk.