Játék-gépkarabéllyal halomra lőtt mindenkit
Népszerű játszótéren vagyunk Budapesten. Konszolidált anyák tologatnak konszolidált kisbabákat, a hancúrozó négyévesek át-átesnek a kétéveseken a homokozóban, a fák alatt hűsölő anyák pedig mindezt rutinosan már föl sem veszik. Aztán megjelenik két ménkű koszos gyerek játék-gépkarabéllyal, és halomra lőnek mindenkit.
Szerintem ez ijesztő. És szerintetek?
Bár a gépkarabély élethű mása csak műanyagból fröccsöntött, megdöbbentő a két kisfiú (7-8 évesek lehetnek) stílusa és agresszivitása, és hogy mindezen remekül szórakoznak. A két Che Guevara-hasonmás láttán újra megfogadom, kidobom a nagyi által vett vízipisztolyt és letiltom a Ben 10-es gyerekcsatornát.
A baj nem a cowboyos játékkal van
„Marciról 4 éves kora körül már nyilvánvalóvá vált, hogy érdeklik a játékfegyverek, rengeteget hisztizett a játékboltban, hogy neki puska kell. Az apjával is mindig cowboyosat akart játszani, ő lelövi az apját, akinek össze kell esnie, meg kell halnia. Ijedten kérdeztem a pszichológus barátnőmet, hogy nagy-e a baj? A fiamból verekedős, agresszív gyerek lesz-e? Megjegyzem, nálunk nagyon ritka a veszekedés, a férjemmel jól megvagyunk, nem vagyok ideggörcs anya, a gyerek nem tanul tőlünk erőszakos mintát.”
„Azt mondta a barátnőm, hogy ez összetett dolog. Amíg nem az a kisfiú szándéka, hogy másokat bántson, addig nem veszélyes, amit csinál. Egy cowboyos játékban rengeteg gyermeki motiváció meg tud nyilvánulni. Benne van, hogy figyelmet kér, benne van az is, hogy meg akarja védeni a szeretteit és benne van az is, hogy ezzel a játékkal barátokat tud szerezni, mert népszerű játék. A baj akkor van, mondta, ha egy erőszakos, és elutasító családi légkörre reagál a gyerek úgy, hogy agresszív játékokban éli ki magát, és ebben dolgozza fel a nyomasztó élményeit.”- mondta a 35 éves Panka.
A brit tudósok mellélőttek?
Sokak szerint nincs abban semmi, ha a gyerekek fegyverekkel játszanak. A brit kormányzat egyenesen azt állítja, hogy a fiúknak igenis szükségük van a játékfegyverekre a fejlődéshez, hiszen ezen játékok által nő a kreativitás, javul a szellemi teljesítmény. Pedig a briteknél nem csak a műanyag pisztolyok voltak kitiltva pár évvel ezelőttig, de az akcióhős-figurák is, sőt, a túlzott politikai korrektség jegyében azt sem engedték, hogy a gyerekek az ujjukkal lövést imitáljanak.
Az újabb érvelés szerint viszont a lövöldözés nem jelent agressziót, ha a gyerek tudja, hogy a másik ember(gyerek)nek is ugyanazok a jogai, mint neki, és ha a lövöldöző tisztában van a "bolygó értékeivel" és megőrzésük fontosságával. Kérdés, ez mit jelent egy hétévesnek.
Itthon másképp van
Bár a szülők véleménye itthon ugyanúgy erősen megoszlik a pro- és az antivízipisztolyisták között, itthon még a klasszikus tiltás van érvényben az intézményekben, és az az alapelv, hogy a lövöldözős játék nem kreatív energiákat fejleszt, hanem egysíkú, értelmetlen lövöldözésre ösztökél.
Míg Nagy-Britanniában az említett körlevél hangos társadalmi vitát váltott ki, itthon szinte elképzelhetetlen egy ilyen témára épülő vita. (Van nekünk elég bajunk máshol.)
- Címkék:
- gyereknevelés,
- fegyver,
- fegyvertartás,
- vízipisztoly


KOMMENTEK
2011.09.17 09:55:14RAMBO
Szerintem hülye vagy. Dédelgessen babát a fiad, aztán egyszer csak megdöbbensz azon, amikor hazahozza a pasiját.
2011.09.17 09:56:23cobra525
Na, csakhogy olyan is hozzászóljon, aki "nemrég" volt gyerek. 20 éves vagyok, tisztán emlékszem azokra az általános iskolás napokra, amikor a többi társammal össze-vissza futkostunk, "lövöldözőset" játszottunk. A tanárok eleinte nem nagyon díjazták, de aztán beletörődtek. De igazából már jóval előtte, talán az óvodában elkezdődött ez az egész. Szerintem ez egy teljesen normális dolog, amin minden FIÚNAK végig kell mennie. Mert kiskorunkban mindenki "akart" katona lenni, lövöldözni, hősködni. Ez ilyen. Viszont ez egy játék és - hacsak az illető nem defektes alapból - az is marad. Filmeken nőttem fel, kb. általános első osztályában kaptam meg az első számítógépemet. Azóta játszom. Igen, még mindig. Valószínűleg több száz játékkal játszottam, köztük sok "erőszakossal" is, sőt, volt nagyon durván az is. Mit akarok ebből kihozni? Nem lettem egy érzelmileg nulla ember, nem lettem tőle erőszakos és végül nem lettem sorozatgyilkos.
Véleményem szerint azok az emberek(gyerekek), akik ezek miatt a játékok miatt (legyen az műanyag pisztoly, vagy videojáték, vagy akármi) bármiféle rendellenes dolgot művelnek később, azoknak mind-mind alapból van valamilyen bajuk/problémájuk. Tiszta gondolkodású emberből nem lesz elmebeteg egy kis játéktól...
2011.09.17 10:00:04kubikos1
Én is lőttem gyerekoromban játékpisztolyokkal, oszt' mégsem lövök le senkit, bár néha eszembe jut, hogy kéne. Ezért vagyunk emberek, társas lények. Inkább a gyerekcsatornákat meg az egyéb tv-adókat tiltsd el a gyermekedtől, ha 4 éves. Nyerni biztos nem nyer vele semmit, csak idegesebb, agresszívebb lesz tőle.
2011.09.17 10:07:36megsem
vannak alapbol eroszakos gyerekek... feltehetoleg otthon azt latjak, hogy igy lehet ervenyesulni... nekik pl. tok mindegy hogy "jatekfegyver" van-e a kezukben vagy homokozo lapat. a lenyeg, hogy nem a jateka teszi a gyereket... amugy meg ahogy "ats" is mondta, ha a gyerek tudja, hogy mi a kulonbseg a jatek es valosag kozott, akkor nagy baj nem lehet...
no ebben van a mi felelossegunk!!!
az meg, hogy "nem veszunk a gyereknek eroszakos jatekot" egy szubkultura volt evekkel ezelott... de mar nem divat... :)
2011.09.17 10:09:43Nűnű
Poszttolót nem lehetne eltiltani a gyermekneveléstől?
2011.09.17 10:09:44smv
Persze basszus a kislányoktól meg vegyük el a játékbabát mert biztosan azert babazik mert fel akarja magat csinaltatni majd 10 evesen... Nem ám játékból.
A fiúk fegyverekkel játszanak szerintem már elég rég óta. Ha tőlünk elvették volna a műanyag játékpisztolyt akkor odakint 2 ággal kardoztunk volna.
Mégis mit játsszon a fiú? Babázzon, vagy pónilovakat simogasson?
2011.09.17 10:14:02Flaggx
Ja, a tv-től kéne eltiltani... és helyette kimenni családostúl kirándulni, vagy olvas neki esti mesét, vagy legózzatok, esetleg társasjáték vagy tanítsd meg a póker szépségire. Nem igaz, hogy ezt még mindig magyarázni kell!!
2011.09.17 10:16:02abaka
@RAMBO: Sokkolo latni, hogy a XXI. szazadban meg mindig vannak olyanok, akiknek meggyozodese, hogy a homoszexualitas neveles kerdese...
Egyebkent szeritnem is eleg hulye poszt.
2011.09.17 10:16:31Intizar
Az erőszakos tévécsatornát persze hogy ne nézze. Egyáltalán, minél kevesebbet zombuljon a képernyő előtt. Ha viszont a "fegyverét" elveszik, úgyis fegyvert csinál majd minden botból. Szigorú tiltással, veréssel, megszégyenitéssel persze bármiről le lehet egy gyereket szoktatni, igy jó az esély, hogy tényleg erőszakos pszichopata lesz belőle.
2011.09.17 10:19:53szil_
Ez tiszta képlet:
a kislány pelenkázza naphosszat a kishúgát, nem vmi műanyagdarabot, a kisfiú meg heti 3x félórában lőjön álló/mozgó célra maroklőfegyverrel, mondjuk 7mm-es nem vágja földhöz a 6évest sem.
Egyébként meg baromság ezen filózni: nem a fegyver a félelmetes, hanem az ember, aki mögötte áll. Tanítsd meg a gyerekedet arra, h mire képes egy lőfegyver, és mindjárt leszokik az akció/horror mangáról.
2011.09.17 10:25:03Supernova
Én ezeken a gyerekcsatornákon nőttem fel, sőt így tanultam meg angolul is, mivel annak idején még nem szinkronizálták őket. Az eredménye az lett, hogy nagyon sokat rajzoltam és most a festő diploma megszerzése után az animáció szakon gondolkozok. Úgy gondolom, hogy a Ben10 remek rajzfilm és komoly erkölcsi tanulsága van az akción kívül. De az a szülő, aki nem követi figyelemmel ezt, csak a lövöldözést látja - és nem a családjához hűséges, világot megmentő hőst, akinek szembe kell néznie saját korlátaival stb. az magára vessen.
Ezek mellett kikérem magamnak, de lány vagyok, és imádtam a vízipisztolyt és birkózósat játszani.
Szeretném továbbá hozzá tenni, hogy aki nem játszik menő műfegyverekkel, nem ismeri a pc-s játékokat és nem néz rajzfilmeket, azt a gyereket hamar ki fogják közösíteni. Mert ilyen a gyerek- (és a felnőtt)társadalom.
2011.09.17 10:30:40Németh András
Nekem is voltak mozgathatós katonáim meg olyan fröccsöntött műanyagkatonák is. És elég sokat háborúztam velük, és mégse lettem tömeggyilkos. Nem is értem hogy itt az összefüggés. Ha a gyerek agresszív akkor gond van függetlenül attól hogy gépkarabéllyal üti a szomszéd gyereket vagy a barbi baba haját tépve hisztériázik.
Foglalkozz a gyerekkel sokat, tanítsd, mutass neki apró dolgokat a világból stb-stb. Ahogy már írták menj el vele kirándulni, nézegessétek a leveleket meg a bogarakat, olvassatok közösen könyveket, játsz vele építőkockával meg stb.
De ne a pszihomókus barátnődhöz rohanj csacsogni, mert attól nem lesz jobb. Az erőszakos mintától teljesen meg úgysem tudod eltiltani, ha máshol nem majd az oviban suliban megtanulja. Na ha oda mimóza babázó kisfiúként kerül akkor biztos lesznek lelki problémái. Ha szeret cowboyosat játszani akkor vedd meg neki a nagy indánkönyvet hogy hagy olvasson (azzal leköti magát egy darabig).
2011.09.17 10:32:19burokrata
vazz mintha a geppisztoly es a barbi kozott semmi nem lenne. egy ket tipp: lego, buvos kocka, frizbi, esetleg fogocskazni is lehet...
2011.09.17 10:35:52burokrata
a masik amit a kommentelok mintha szandekosan nem ertenenek, hogy a posztolonak nem a sajat gyerekenek a fegyvereivel van gondja, hanem masnak a kolykevel - amire sajnos nincs hatasa
2011.09.17 10:37:23lemonlime
Szerintem meg valami gond van azzal a fiúgyermekkel, amelyik nem puskákkal meg autókkal játszadozik - az ilyeneket kell pszichológushoz vinni.
Én anno építőkövekből "gyártottam" pisztolyt - egy kicsit kreatívabb, mint anyukával megvásároltatni a kirakatba kitett "izéket".
A tévé szerintem sem jó ötlet, csak plusz egy eszköz, hogy konzumidiótát neveljen a gyerekből. Inkább a válogatott DVD-kre szavazok.
2011.09.17 10:42:24Maxen1
Judit, én sokat néztem DragonBallt, játszottam műanyag fegyverrel, játék katonával, legóval, néztem Terminatort, stb.
Ha ilyen a hozzáállásod, a te gyereked lesz az, aki bemegy és lelövi a barátaimat az egyetemen!
És akkor is majd a meséket fogod szídni, vagy saját magadat, amiért egy olyan gyereket neveltél, akit kirekesztettek a kortársai, és sose voltak barátai?
2011.09.17 10:46:47kolbászoszsömle
Ennyire cikkhiány van, hogy buta hülyepicsák nyihegését kell leközölni?
2011.09.17 10:55:21Tekincsa Wakumba
Gyermekkoromban, kb 25 évvel ezelőtt, én is halomra lőttem a járókelőket meg a szomszéd srácokkal egymást, igaz nem karabéllyal, hanem egy revolverrel, mert akkor még csak azt lehetett kapni, de volt hozzá cowboy kalap, meg övtáska is, amibe a fegyvert lehetett tenni. Sőt Zorro is voltam, és kardoztunk is, többször leszúrtuk egymást. Azóta a barátom félszemű, én meg ezt a HSZ-t a börtönből irom.
Anders Behring Breivik
Viccet félretéve, szerintem semmi rossz nincs abban, ha fiúk lövöldöznek, verekednek.
Hozzátartozik a fejlődésükhöz, szocializációjukhoz. Csak azt kell nekik megtanitani, hogy mi a valóság és a játék között a különbség. És igen, ahogy már többen irták előttem, ne a TV kösse le a gyereket, hanem tessék vele foglalkozni.
Ja, és Britekről nem mintát venni. UK-ban élek, borzasztó hogy itt a gyereknevelés mennyire csődöt mondott. Kb generációs problémák vannak, a mostani tizen-húszonéves anyukák egyszerűen nem tudnak gyereket nevelni, meg merném kockáztatni, hogy talán azért mert otthonról már ők sem hoztak normális példát.
Nem lehet úgy elmenni vásárolni, hogy ne legyen egy földön fetrengő üvöltve követelőző gyerek legalább minden második polcsor között.
Gyereket "pórázzal" viszik sétálni... :O
Szóval, Britektől nem tanácsot kérni!!
2011.09.17 10:56:55LEndy
- Kisfiam, te buzi vagy?
- Nem, Apa, hercegnő...
Mióta van különbség cowboy stukker, meg géppityu között?
2011.09.17 10:57:29Tekincsa Wakumba
Gyermekkoromban, kb 25 évvel ezelőtt, én is halomra lőttem a járókelőket meg a szomszéd srácokkal egymást, igaz nem karabéllyal, hanem egy revolverrel, mert akkor még csak azt lehetett kapni, de volt hozzá cowboy kalap, meg övtáska is, amibe a fegyvert lehetett tenni. Sőt Zorro is voltam, és kardoztunk is, többször leszúrtuk egymást. Azóta a barátom félszemű, én meg ezt a HSZ-t a börtönből irom.
Anders Behring Breivik
Viccet félretéve, szerintem semmi rossz nincs abban, ha fiúk lövöldöznek, verekednek.
Hozzátartozik a fejlődésükhöz, szocializációjukhoz. Csak azt kell nekik megtanitani, hogy mi a valóság és a játék között a különbség. És igen, ahogy már többen irták előttem, ne a TV kösse le a gyereket, hanem tessék vele foglalkozni.
Ja, és Britekről nem mintát venni. UK-ban élek, borzasztó hogy itt a gyereknevelés mennyire csődöt mondott. Kb generációs problémák vannak, a mostani tizen-húszonéves anyukák egyszerűen nem tudnak gyereket nevelni, meg merném kockáztatni, hogy talán azért mert otthonról már ők sem hoztak normális példát.
Nem lehet úgy elmenni vásárolni, hogy ne legyen egy földön fetrengő üvöltve követelőző gyerek legalább minden második polcsor között.
Gyereket "pórázzal" viszik sétálni... :O
Szóval, Britektől nem tanácsot kérni!!
2011.09.17 11:00:28Tekincsa Wakumba
Hülye blogmotor. Bocs a dupla kommentért. :(
2011.09.17 11:02:07midnight coder
Ha egy fiúgyerek játékpisztollyal játszik az teljesen normális. Akkor kezdj aggódni, ha babázni és főzőcskézni kezd :-). Anno én is lövöldöztem, csúzliztam, nyilaztam, mégsem bántok senkit - és ezzel nagy vonalakban ugyanígy van a társadalom 99.999999%-a. A maradék meg nem a vízipisztolytól lesz olyan.
2011.09.17 11:09:55Álmos
Baromsáááág, mint a diványon minden más is. Call of Duty-t minden gyereknek! És akkor tényleg lelőheti a haverjait :D
2011.09.17 11:15:08Gekko
Nettó hülye vagy, szerintem. Vagy csak tudatlan. Mindkettő? Esetleg tilts el a népmeséktől is. Áhhh... Meg minden olyan viselkedés formától, amit gyermekként "stilizáltan" sajátítana el, hisz manapság már egy rendes felnőttnek nem kell küzdenie, harcolnia, nincs konfliktus az emberek között... megérkeztünk a nirvánába. Ja.
2011.09.17 11:15:32Camappa
Ez még mindig téma, még mindig ezen kattognak az ostoba szülők és az első attrocitásig pacifista szingli pi**ák?
2011.09.17 11:17:13gyakorlo72
"megdöbbentő a két kisfiú (7-8 évesek lehetnek) stílusa és agresszivitása, és hogy mindezen remekül szórakoznak"
Erről NEM a vízipisztoly és Ben 10 (vagy Tom és Jerry...) tehet, hanem az egyéb háttérzaj, amit otthon és az oviban/iskolában szívnak magukba. Azt javaslom a posztolónak, először a nappaliban és a hálószobájában nézzen körül...
2011.09.17 11:20:46Joaquin
Ezen minden fiú gyerek átesik, ráérsz aggódni, ha nem cseng le pár év alatt...
2011.09.17 11:23:56kolbászoszsömle
A ménkű koszos a cigány eufemizmusa?
Vagy tényleg az zavar, ha a játszótéren koszos lesz a gyerek?
2011.09.17 11:24:33petimegmondja
Ha elvetted a játékpuskát, a vízipisztolyt, majd a helyette használt botot is, akkor levágod a hüvelyk- és mutatóujját is?
Ez egy ösztönös játék, ami a csoporton belüli hierarchia, a falkaszellem, a hierarchikus hatalom és hasonló ősi bevésődések megtapasztalásáról szól.
Az anyukák jó része persze minden "fiús" dolgot devianciának lát, hiszen már kislány korában is elborzadt azon, amit a fiúk műveltek és se akkor, se azóta nem vágja, hogy miért csinálják.
A pszichológusnő kijelentéseivel is csínján bánnék... Sajnos tízből kilenc pszichológusnak lövése nincs, hogy egy-egy konkrét esetben mi is a helyzet, egyszerűen a bemagolt tankönyvszöveget mantrázzák. Ilyen "típusszöveg" a "figyelemhiány", "figyelmet kér", ami persze szinte bármire ráhúzható.
Tekintve, hogy 9-10 éves korra kimondottan cikinek és dedósnak számít a "pijúúú-pijúúú" lövöldözős játék, meg a műanyagpuska, én a posztoló helyében nem mennék bele ebbe a tíltósdi játszmába, mert pont az ellenkezőjét fogja vele elérni, a gyerek csakazért is azt fogja játszani, csak mert tudja, hogy anyu ugrik rá...
Pacifista világszemléletünket amúgy sem 4-8 éves korban kell a gyerekbe nevelni, mert ilyen bonyolult dolgokra legkorábban 13-14 éves korában lesz fogékony.
Szóval az anyuciknak, ha fiút szűltek, meg kell próbálniuk kibújni a "lányságukból" és meg kell próbálni elfogadni, hogy a fiúk világa erőszakosabb, agresszívebb, "macsóbb", mint a lányoké és ezen felesleges magukat hergelni, mert nem tehetnek ellene semmit. A fiúk a bokor mögött úgyis lerendezik a bunyót, hogy kiderüljön ki az erősebb és hacsak nem a 4-5 évvel idősebbek csicskáztatják a kölköt, nem is nagyon érdemes beleavatkozni, főleg nem rikácsolva, bosszúszomjasan üldözni a másik hatévest, amiért orrba verte a drágánkat!
2011.09.17 11:28:10is
az összes állat magasabb rendű kicsinye folyamatosan verekszik. az élet egyik fontos eleme, hogy megvédjük magunkat a támadásokkal szemben. vannak a természetben ellenségeink, és azokat le akarjuk győzni. persze, az embernek, főleg ha olyan szervezettségű társadalomban él, mint a nyugati civilizációk, már nincs nagyon ellensége, de ez egy pár száz éves történet, míg az evolúció millió évek alatt lép. a fiúk genetikájának a lételeme, hogy ők azok, akik védelmeznek. akár az életük árán is. a lányok meg túlélnek, és fenntartják a fajt. minden gyerek ezt imitálja, gyakorolja, eljátssza. a lányokat hagyni kell babázni, a fiúkat meg védelmezőset játszani, aminek része az ellenfél legyőzése, megsemmisítése is. azt kell megtanítani, hogy ki a tényleges ellenség (kb. senki). Breivik agyában ez ment félre, meg az összes tömeggyilkoséban.
2011.09.17 11:29:21Stefanie
TV-től és a média szennyétől kell a gyereket eltiltani, nem egy játéktól.
Ismerőseim és jó magam a Mortal Kombaton és a GTA-n nőttünk fel (a legó, társas- és egyéb játékok mellett), még sem lett egyikünk sem tömeggyilkos.
Az ha egy gyerekben ilyen hajlam merül fel, az leginkább nevelés kérdése (agresszív vagy a gyerekkel, akkor ő ezt "eltanulja" tőled, mert azt hiszi, hogy ez a jó).
Én azt mondom, ha valaki egyszer pszichopata lesz, azt úgysem abból fogod észrevenni, hogy játékpisztollyal lövöldöz...
2011.09.17 11:30:28Schusy
Szerintem is ijesztő, és nagyon nem értek egyet a kommentelők álláspontjával :(
Én nem veszek pisztolyt a gyereknek, és nem is fogok. A vízipuska az más, ott más a cél...
Sőt nem kap hülye powerrangers, meg transformers játékokat sem, ami még meglepőbbl ehet, nem is kér.
Igen, épített magának puskát, akkor beszélgettünk róla hogy miért nem helyes, de játszhatott vele. Nem tiltom, de nem is adom a kezébe.
Jah és a fiam szokott babázni :D Tesókkak papás-mamást játszani, én ezt sem érzem rossznak, apaszerepre készül erősen. Jah és főz is, mert szakács az apja. Jah és házimunkában is segít...önként... akkor az én fiam buzi???? Nem, nem az :D Autózik, focizik, életveszélyes manővereket hajt végre a játszótéren, fiús. Csak nem az agresszív fajtából.
Igaz nem is néz hülye mesecsatornákat. Nálunk max a Discovery megy, meg a NatGeo....
2011.09.17 11:31:07is
ja, az indiános és cowboyos játék nem agresszív. folyamatosan kacagnak közben a gyerekek, élvezik, pozitív a hozzáálásuk a játékhoz, egymáshoz. az agressziót a gyerek sem élvezi, olyankor konokul üt-vág, láthatóan negatív az ő élménye is.
2011.09.17 11:32:31Pitzur
Nem küldi el a hszem a rendszer lehet valami csúnya antiliberálist írtam :)
2011.09.17 11:33:24Pitzur
Már megint egy undorító, ultraliberális cikk az index címlapon, bár mi mást is várhatna az ember. Komolyan mondom felfordul a gyomrom, az ilyen áltudományos félművelt szerencsétlenektől, akik a játékfegyverektől féltik a fiukat. Istenem az ilyen hozzáállás miatt felnő majd egy cicanadrágos férfiatlan lédiboy generáció. Hangsúlyozom nem melegek, csak férfiatlanok. Mellesleg a buzerancia valóban nem csak nevelésen múlik, de sokat számít, hogy ki milyen környezetben nő fel, pl. én még meleg géplakatossal, vagy homokos kohásszal életemben nem találkoztam, de az értelmiségi réteg tele van velük, szóval egyértelmű, hogy a környezet nagy hatással van ezekre a dolgokra. Az hogy előnyös-e hogy előjön az egyénből a deviancia azt már mindenki döntse el maga, szerintem nem előnyös, hogy előjön, de sajnos egy paradigmaváltásra lenne szükség ahhoz, hogy ezt az illetékesek figyelembe vegyék.
A gyomrom felfordul ettől a "nem vagyunk erőszakosak dumától" is. Tetszik vagy sem de az erőszak átjárja az egész emberi társadalmat, gyanítom a kedves anyukát a falanszterben nevelték azért nem erőszakos. A gyerekeknek meg kell tanulni kiállni magukért és elsajátítani azokat az értékeket amik nélkül az életben csak tengődnek. Egy fiú nem fog az anyja szoknyáján ülni élete végéig és annál az anyánál aki ezt nem veszi tudomásul nincs erőszakosabb.
2011.09.17 11:33:26Mokker
[link]
Ajánlom a bejegyzést és annak legutolsó kommentjét, így lesz releváns a témára nézve.
2011.09.17 11:33:32is
@bürokrata: "a posztolonak nem a sajat gyerekenek a fegyvereivel van gondja"
az csak az én képernyőmön van, hogy "kidobom a nagyi által vett vízipisztolyt"?
2011.09.17 11:34:29smv
Schusy: Az a baj, hogy a fiad majd bekerül az iskolába/középiskolába/akárhova ahol csicskáztatni fogják mert nem védi meg magát.
2011.09.17 11:35:02Pitzur
Pszichológus barátnő??? Kidobom a vizipisztolyt??? Komolyan mondom felháborítónak tartom, hogy ilyen dolgok pattannak ki egy feltehetőleg műveltebb jól szituált nő fejéből, mikor két normális kisfiút meglát játszani. A fegyvertől nem lesz senki erőszakos önmagában. Nekem is vannak itthon fegyvereim, bicskák, vadásztőrök, kard légpuska és légpisztoly és mégsem támadtam még meg soha senkit (itt jegyezném meg, hogy nem is szándékozom). Életemben nem bántottam szánt szándékkal gerinces állatot és esős időben a lábam elé nézek, nehogy letapossak egy csigát, pedig gyerekkoromban a játékpuskával a kezemben hallgattam faterom katonatörténeteit.
2011.09.17 11:35:51Pitzur
Pszichológus barátnő??? Kidobom a vizipisztolyt??? Komolyan mondom felháborítónak tartom, hogy ilyen dolgok pattannak ki egy feltehetőleg műveltebb jól szituált nő fejéből, mikor két normális kisfiút meglát játszani. A fegyvertől nem lesz senki erőszakos önmagában. Nekem is vannak itthon fegyvereim, bicskák, vadásztőrök, kard légpuska és légpisztoly és mégsem támadtam még meg soha senkit (itt jegyezném meg, hogy nem is szándékozom). Életemben nem bántottam szánt szándékkal gerinces állatot és esős időben a lábam elé nézek, nehogy letapossak egy csigát, pedig gyerekkoromban a játékpuskával a kezemben hallgattam faterom katonatörténeteit.
2011.09.17 11:37:23Pitzur
Jövőhéten meg megjelenik egy cikk, hogy a kislányokra meg negatívan hat a babázás, mert nem az egyenjogú szingli nő modelljét sajátítja el rajta keresztül. Ez a liberalizmus egyébről sem szól mint, hogy saját magad ellensége vagy
2011.09.17 11:38:01Mokker
Szerintem inkább magyarázni kell, mint tiltani. A tiltás jellemzően csak növeli az érdeklődést és a gyerek nagyon kreatív állat, előbb utóbb talál egy módot arra, hogy a tiltást kikerülje. Ha elmagyarázzák a gyereknek, hogy mi micsoda, miért jó/rossz/akármi, akkor szerintem sokkal jobb eredményeket érhetünk el. Persze, akinek "nincs ideje a gyerekkel foglalkozni", az tiltani fog, hiszen az egyszerű és gyors...
2011.09.17 11:45:50ACsab
Vazzeg, ha nem lenne elvem, hogy a cenzúra nem jó, akkor a CartoonNetwork-öt már rég töröltem volna a programok közül. Az eszem megáll ahogy bámulják azt a nagy rakás sz*rt, éppen, hogy a nyál nem folyik ki a szájukból. Ráadásul már én kívülről fújom az összes f*sturbina sorozatnak az összes részét, annyit ismételnek azon a szennycsatornán. A szabim alatt telt be a pohár, amikor leülök, hogy pihenjek egy kicsit és annak a nyomorult Choodernek a visítozását kell hallgatnom... Iszonyat heroikus erőfeszítést kellet tennem, hogy ne menjek ki a kalapácsért és vágjam bele tiszta erőből a TV-be...
2011.09.17 11:53:54ebfül
Úgy látom, kellett a szombat reggelbe egy kattintásgyűjtő, agyvízfelizélő kis iromány. Mert több értelme ennek nincs.
2011.09.17 12:26:30Exploiter
Milyen egy puhapöcs társadalomban élünk, hihetetlen.
A rivális civilizációk egyike-másika ennyi idősen valódi fegyverrel tanítja lőni a fiait. Itthon meg alig van ember, aki tud használni egyáltalán lőfegyvert és még kevesebb, aki akarna is, ha gáz van.
Adj neki barbie babát, majd ha az ellenség seggbekúrja, talán még örülni is fog neki, mire felnő. Ha-ha
2011.09.17 12:28:32pistik100d
Azok a gyerekek akiknek elfojtják a játékos lövöldözős hajlamaikat majd felnőttkorukban fogják kiélni azokat.
2011.09.17 12:28:39GARCI
Sziasztok! Elozo kommentek miatt szurom be ide 'ezt' a video linket jogosan! Semmifele uszitas, gyulolkodes, pusztan pont IDE illik! A kissracnak jo a hangja, 'aranyos'... csak lassatok, ill. lassa az az anyuka, aki szandekosan/veletlenul megfosztja a kisfiat mindenfele FIUS jatektol...
A srac tiszta anyja, 11 eves, es... inkabb nezzetek vegig. (nincs evvel semmi gond)
Viszont senki se mondja, h nevelesbol nem lehet vki gay!...
ui.: az anyukak (szulok, es papucska ferjuk) vegyek eszre, hogy nem lanyt szultek, hanem fiut! Ergo nem lanyt nevelnek aranyosan, hanem fiut.
ime:
[link]
ime2:
[link]
2011.09.17 12:53:59csillámpóni
Ami engem illet, nos kevés nálam konszolidáltabb szülő létezik.
Művelt vagyok, jómódú, kellemes megjelenésű, kifogástalan modorú, briliáns társalgó, tartalmas, mély belső történésekben gazdag lelki élettel, gazdag, egzotikus külső történésekkel tarkított életúttal magam mögött.
Ami azt illeti, még a hangszínem is különösen kellemes, általában a madarak is abbahagyják a csicsergést, hogy a többi szülő jobban hallja szavaimat a játszótereken, miket igen ritkán keresek fel (mert kibaszottul irritálnak a szépelgő, félművelt, dologtalan nőklapjauniform anyukák, különösen ha amúgy basznivalóak, meg persze a hülye kölkeik).
De hogy a tárgyban is megnyilvánuljak: A fegyver a szabad ember egyik legfőbb ismérve. Akinek nincs fegyvere, az fogoly! Lehet valamit tenni gyermekeink jövőjével kapcsolatban.
2011.09.17 12:58:55GARCI
Azert (kulonben) azt se felejtsuk el... (es ez valamibol kiindulopont is), hogy mindenki a sajat portajan nezzen korul eloszor: khm..
(SAJNOS) a legtobb 'anyuka' a jatszon, 99% elvalt, es a ferfiak miatt/altal alulmotivalt. 10 fiatal anyuka, akik nemreg meg tinik voltak, bosegesen utaljak a ferfiakat (bocsi, most nagyon altalanositottam). Aztan, meglatnak egy nem Barbie-val jatszo fiucsoportot, es maris rajukformednek, es noktol (pszichooktol) kernek tanacsot, jatszon meg kiborulnak.
Ilyen az elet. Ne hagyd magad, katonaval jatszo, fegyverekkel kergetozo, (istenbocsanat; szerepe beleelo) kisfiu! Viragozz es prosperalj tovabb :D
2011.09.17 13:02:35Emerico55
Schusy:
Kicsit "érdekes" hozzállás ez a papás-mamás főzős játék egy fiú esetében. Később még erre iszonyat ráfaraghat a fiúcska... akkor hogy fogja magát megvédeni? és nem csak fizikai erőszakra gondolok... és ez legkésőbb ált. isk. 2 osztályban befog következni.
Egyik általános iskolai osztályban van egy ilyen, a társai szimplán b*zinak, csírának, k*öcsögnek nevezik, agyilag teljesen ki van készülve szerencsétlen, és hiába viszik már pszichológushoz, nem nagyon tudják megváltoztatni, és a társai is ugyanúgy bántják. pl. A kiskölök, amikor lehet választani, hogy mit színez, autót-e vagy vmilyen kislányos mesét, akkor mindig a hercegnőset választja.
Ja a szülők meg csórók, úgyhogy más suliba se tudják átvinni, de sok értelme akkor sem lenne, mert ott is 2 nap alatt levágná a többi kiskölök, hogy mi is a helyzet vele... most meg már a szülők hiába fogják a fejüket...
2011.09.17 13:05:35Liquid_Night
Vannak emberek, akiknek az egyéniségében, lelkében jelentősebb, központibb szerepet játszik a harc, a küzdelem. Ezzel nincs baj, ilyen ez, az élet sokféle. Belőlük lehetnek jó rendőrök, becsületes sportolók, vagy jó vezetők, szervezők, bármi. Ezzel kéne tisztában lenni.
Az embert nem lehet "lenevelni" arról ami az egyénisége útja. Próbáld meg, és egy frusztrált, sikertelen, s ebben az esetben tán tudatlan embert kapsz, aki aztán tényleg fogékony lehet az erőszakra.
Vannak ilyen gyerekek, őket abban kell támogatni hogy megtalálják amiben kiélhetik az energiáikat, és amiben fejlődhetnek.
Vannak kifinomult harcművészeti ágak, ahol a lényeg nem a harc, hanem a szellem nevelése. Mentalitás. Fegyelem, harmónia, béke. Persze ettől a konszolidált anyukákat talán kirázza a hideg, de fel kéne nőni ahhoz hogy a gyermek egy végtelen potenciál, és lehet, hogy a világ szülő számára ismeretlen tereiben talál otthonra.
Ettől még nem kéne a legrosszabbat feltételezni, talán csak segíteni teret találni neki.
2011.09.17 13:06:18kartoska
faterom nekem sem engedte soha hogy játék fegyverem legyen, viszont fiatal felnőtt koromban állandóan vásároltam valami engedély nélkül tartható pisztolyt ,volt hogy 3 is el volt dugva a szobámban, nem tudom van e összefüggés
az erőszakos lövöldözős játékokkal pedig kitűnően ki tudtam élni magam,ott kedvemre gyilkolhattam, így szerintem azok is nagyon hasznosak, ha le kell vezetni egy kis agressziót
azóta eltelt pár év és mindkettőt kinőttem
2011.09.17 13:06:26is
@GARCI: hát nem akarlak nagyon megbántani, neked valami egészen sekélyes elképzelésed lehet a gaységről. ha valaki gaynek _születik_, akkor az már 3 naposan olyan, és nem a mamája neveli bele. azt honnan lehet látni a videoban, hogy a mamája megfosztotta bármi fiústól, meg hogy nevelésből gay lett? egyáltalán azt honnan látod, hogy 12 évesen ez a gyerek gay?
2011.09.17 13:18:37GARCI
@is: ruhaiselet, mintpeldaul divatos (lanyos salacska), szuk naci, lanyos csipomozgas hozza, affektalas lepten nyomon. En nem voltam ideges, van ilyen, nezd az anyjat, echte az. Fiunal inkabb az apara kene hasonlitani jellemzokben, nem Barbie*-san viselkedni IGEN MAR olyan 'kis' korban... Persze, ilyenkbol lesznek a melegek. Ez se baj, ezt se irtam!
Az, hogy honnan tudom, mivel jatszott, mivel nem, valoban nem tudom, ne legyel ennyire undoritoan demagog@! Nezd meg a szuleit, anyjat, gyereket, valoszinuleg MAShogy lett nevelve, emberesen, csak eppen csaj lett belole. Remekul enekel amugy!
Ez csak egy altalanos pelda arra, hogy mi lehet egy fius jatektol megfosztott szemely.
2011.09.17 13:36:55KGBT
[link]
2011.09.17 13:37:49anyahajókabinajtóhajtogató
ekkora baromságot
2011.09.17 13:40:26killertom24
Ugyanaz a hülye logika vezérli ezt a cikket mint a kb. évente felbukkanó "tiltsuk be az erőszakos filmeket meg számítógépes játékokat" típusú baromságokat. A fiúgyerek nevelkedéséhez a játékfegyver gyakorlatilag az emberiség kifejlődése óta hozzátartozik. Nem tudom miért törekednek arra egyesek, hogy minden egészséges életösztönt kiöljenek az emberiségből. Az ilyen mentalitás miatt van az, hogy ebben az országban az emberek többsége önmaga megvédésére képtelen félkegyelmű, aki az állam csöcsin lógva várja a csodát azoktól a férgektől akik szépen fokozatosan elpusztítanak minket.
Egyebekben egyetértek egy korábbi posztolóval, aki fegyvere van az szabad ember, akinek nincs az rabszolga.
2011.09.17 14:06:17Almandin
Érdekes ez a téma (a kommentek különösen). Szerintem se kell megijedni, ha egy gyerek játékfegyverrel játszik. Ezek szerepjátékok, hozzátartoznak a fejlődéshez. Az a téma, hogy ezeket tiltani kellene, csak a második világháború utáni nevelési divatok gyümölcse. Arra a pacifista törekvésre vezethető vissza, hogy ne legyen több háború a világban. A pacifisták azt gondolták, leszoktatható az emberiség a háborúról, ha teljesen erőszakmentes nevelést biztosítanak, de ez nem vált be. A harciasság ugyanis az ember alaptermészetéhez is hozzátartozik, kinél jobban, kinél kevésbé. Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy a háborúzás jó, de "a puskaport mindig szárazon kell tartani".
2011.09.17 14:07:28kolbászoszsömle
Pitzurm bazeg!
Ultraliberális, mert zavarja, ha gyerek koszos, üvölt, és az életkorának megfelelően fegyverrel játszik?
Ultaliberális, mert letiltaná a gyereket a játékpuskáról, meg a tévéről?
Neked valami baj van az agyaddal.
2011.09.17 14:07:46Lord_Valdez
Én is játékfegyverekkel nőttem fel. Mondjuk belőlem tényleg tömeggyilkos lett. Naponta 3-4 embert ölök meg. :)
Ez csak a szokásos, aktuális rettegés, hogy "jaj, mi lesz a jövővel", ami végig kísérte az történelmet. Az emberek mindig rettegtek valamitől, ezzel szemben az emberiség túlélte a beat-korszakot, azt, hogy nők nadrágot vettek fel, azt egyesek metált hallgattak stb. Azt is túl fogja élni, hogy nem kardoznak a fiúk, hanem lövöldöznek.
Egyébként az is baromság, hogy buzi a gyerek, ha nem lövöldözhet. Buzivá nem lehet nevelni.
Aki pedig így gondolkodik :
"A fegyver a szabad ember egyik legfőbb ismérve. Akinek nincs fegyvere, az fogoly!"
Azzal valami nagyon komoly baj van. Valószínűleg hosszas terápia tudna csak segíteni rajta.
2011.09.17 14:11:24Almandin
@Exploiter: Sőt, Amerikában nemtől függetlenül megtanítják a gyerekeket lőni, mert az önvédelmi ismeretek fontos részének tartják. A nők nagy része is tart fegyvert (és nem lesz tőle leszbikus).
2011.09.17 14:16:00algi
Ha a tévé előtt ül a gyerek, akkor nagyjából mindegy is mi megy a tévében, a lényeg, hogy akkor épp nem foglalkozik vele senki, és nincs felkészítve a médiában működő mechanizmusokra. A legaranyosabb gyerekrajzfilm után is benyomják a legdrágább játék legmenőbb reklámját, ami aztán katasztrófa, hogy nem lesz meg neki, pedig nem lesz meg neki.
Amíg a barátaival játszik lövöldözőset, addig is a barátaival van. Persze nem mindegy, hogyan játsszák. Kreatívan, a fantáziájukkal elképzelve a helyzetet, vagy inkább csak a többiekkel szembeni erőszakot élik ki.
Egyébként a vízipisztolyozás szerintem inkább vicces, mint félelmetes. Mert bárki vizes lehet.
2011.09.17 14:18:28rosiegirl
Az erőszakos filmektől és az erőszakos játéktól nem lesz a gyerek erőszakos, mert az egy játék, az egy film. Egy Doom-mal pl tök jól le lehet vezetni a feszültséget, és csak egy gombot nyomogatok és nem a szomszéd gyereket verem kalapáccsal. Gyerekkoromban rengeteg ilyen játékkal játszottam, nő létemre, és mai napig szeretem az rpg alapú játékokat, amikben egyértelmű "gyilkolászás" van, de még életemben nem ütöttem/dobtam/rúgtam meg senkit. Elég kis félős vagyok és sose bántanék ok nélkül viccből másokat. Aki szerint a gyilkosok és az erőszakos emberek a meséktől és a játékoktól lettek azok akik, tévednek. A Videójáték és a tv előtt is voltak gyilkosságok, volt erőszak, mivel sajnos az emberi természet része.
Lehet védeni ezektől a "veszélyes" dolgoktól a gyerekeket, de csak nevetség tárgyává tesszük őket, amikor fogalma sincs arról, hogy miről beszél a többi gyerek. Mert a többi gyerek játszik és néz tv-t. Ki többet, ki kevesebbet de néz.
Bevallom néztem a Tom és Jerryt, amiben dinamittal robbantják fel egymást a szereplők, mégis tudtam, hogy ez mese, néztem a Cartoon Networkot is meg isten tudja még mi mindent, ami úgymond tele van erőszakkal (meg egy csomó mindent amiben nincs erőszak), és azon kívül hogy mondjuk izgultam a hősökért, vagy nevettem a részeken más nem maradt meg, nem hagyott nyomott és nem utánoztam amit láttam (mármint igazi eszközökkel).
2011.09.17 14:20:23Almandin
@Pitzur: Szerintem azért nem találkoztál meleg géplakatossal vagy kohásszal, mert a munkásosztályban kevésbé vállalható fel a homoszexualitás. Az értelmiségben is pl. a jobbikosoknál nem nagyon találnál önmagát vállaló homokost. A legérdekesebb pedig az, hogy sok melegen nem látszik, hogy az! Sok nagyon férfias alkatú és viselkedésű ember is az, meg sok szépen, nőiesen kinéző és viselkedő nő is. A lányos kinézetű (alkatú), félénkebb pasik közül se mind az, a többségük heteroszexuális. Nekem is van olyan férfiismerősöm, aki elég bátortalan+vékony is, de heteró (inkább az a baja, hogy nem talál partnert).
2011.09.17 14:21:55wowerman
kiskorában mindenki Tom és Jerry-t nézett, mégsem vágunk fejszét a másikhoz naponta.
2011.09.17 14:22:16Pitzur
Kolbászoszsömle te szerintem nagyon nem értetted mit írok. Legalább is az első mondatod alapján csak erre tudok gondolni
2011.09.17 14:27:53kolbászoszsömle
Pitzur, te nem olvastad el a posztot...
Itt ez a hülye picsa, amelyik konszolidált gyerekét hordja a konszolidált pajtásai közé egy konszolidált játszótérre, és itt nyihog, hogy jött két koszos gyerek, autentikus játékot játszott illatosan a puskájával.
Te meg itt liberálisozol.
2011.09.17 14:28:55Almandin
@Wowerman: Én is szerettem a Tom és Jerryt. Mindig felfogtam, hogy nem valóságról van szó, és az életben nem lehetne ilyet művelni mással, mert belehalna. De mindig halálra röhögtem magam az egyes részeken.
2011.09.17 14:37:03Pitzur
Almandin. Mivel nem vagyok meleg nem igazán tudom, hogy működik ez a dolog, de mintha valaki azt mondta volna, hogy attól, hogy valakiben megvan a hajlam nem biztos, hogy elő is jön, pl.: Liszt Ferencből sohasem lett volna zongorista, ha Pápua-Újgunieán születik és életében nem lát zongorát. Ha megvan a sansz, hogy valaki normális életet élhet akkor éljen normális életet. Ha meg valaki fel akarja vállalni akkor szerezzen magának egy megfelelő partnert legyenek boldogok, de mondjuk ne lehessen az életközösségüket házasságnak nevezni, ne nevelhessenek gyereket és ne vonulgassanak az Andrássy úton. Amúgy meg senki nem fogja bántani se őket.
2011.09.17 14:40:25Mityu "aljanép" MG
Azért mint szociológus hagy jegyezzek meg annyit, hogy a pisztollyal lövöldözés NEM ösztönös tevékenység, mint ahogy sokan igyekeznek ezt a kényelmes magyarázatot használni; kísérletek is bizonyítják, plusz elég, ha végiggondoljuk, hogy pl. az ókori gyerekek nyilván nem "lövöldöztek" egymásra (mivel még nem volt ismert a lőfegyver); hanem kardoztak, birkóztak, kergetőztek (ahogy a mai gyerekek is azért szerencsére).
Sok szülő hajlamos elkerülhetetlennek tartani számos viselkedést, amit valójában tőle TANULT a gyerek, akár közvetetten is.
A versengés, agressziókezelés, mozgás, társas interakciók tanulása valóban szükséges, de a "lövöldözés ösztönös" szöveget felejtsük el.
2011.09.17 14:48:07Almandin
@Pitzur: Az egyes kutatók is vitatkoznak sokat ezen. Itt inkább a fiatalkori csábítás esetét emelik ki (tizenéves korban azonos nemű kapcsolatot kezd vele). Valóban ránevelhető valaki a homoszexualitásra. Pl. az ókori görög-római világban a felnőttkori biszexualitás teljesen gyakori és elfogadott dolog volt. Sok olyan férfi élt így, aki pl. a harcmezőn nagyon férfiasan tudott cselekedni. A kereszténység térhódításával megváltozott a dolog, szégyellni-és titkolnivaló lett. Liszt Ferencről meg annyit, hogy Pápua Új-Guineán is sokat foglalkozott volna zenével, pl. új népdalokat talált volna ki.
2011.09.17 14:51:33kolbászoszsömle
Mityu "aljanép" MG, az agresszió ritualizálása nem "ösztönös" tevékenység?
lol
2011.09.17 14:54:13Almandin
@Mityu: Biztos nem a lövöldözés ösztönös. A gyerekek meg nemcsak a szülőtől tanulnak, hanem egymástól is. Gyakran akkor kérik az első játékpisztolyt, amikor az óvodai-iskolai kis társakkal elkezd ilyet játszani, és megirigyli tőlük.
Mint szociológusnak, mi a véleményed arról, ha egy szülő nem akarja tudomásul venni a gyerekek játékait, és le akarja nevelni a sajátját, hogy azt játssza, mint a többiek? Csupán azért, mert az ő világnézete alapján azt tartja helyesnek?
2011.09.17 16:14:48Sadist
Amíg tele van az ország ilyen ostoba szülőkkel, addig nem is fog megváltozni a társadalom hozzáállása a fegyverekhez.
Azt kéne már végre megtanulni, hogy a fegyver nem az ördögtől származik, nem maga a megtestesült gonosz gyilkos, hanem csak egy eszköz. És mint minden eszköznek, ennek a helyes használatára is meg kéne tanítani a gyerekeket.
A gyereknek tetszenek a fegyverek, és szeret lövöldözni? Irány a legközelebbi lőtér vagy lövész klub, ahol szépen elmagyaráznak mindent, és megtanítják a fegyver helyes használatára, ha már a kedves szülő lusta vagy hülye volt hozzá.
Svájcban óvatos becslések szerint is kb. egymillió lőfegyver van civil tulajdonban. Háztartásonként átlag egy. Mégse hallani, hogy egymást halomra lőnék. Vajon miért? Azért, mert náluk van fegyver kultúra, nem csak betiltanak mindent, ami veszélyes.
Komolyan nem tudom mivel lehetne megállítani, vagy legalább lassítani a társadalom ilyen mértékű rohadását. Szerintem is engedélyhez kéne kötni a gyereknevelést ugyanúgy, ahogy az autóvezetést vagy a fegyvertartást, mert ugyanúgy életeket lehet vele tönkretenni.
2011.09.17 16:18:00Mityu "aljanép" MG
@Almandin: Tudomásul venni nyilván kell, struccpolitika nem játszik.
Meg kell találni az egyensúlyt.
Én elég határozott értékrendet képviselek otthon (nem feltétlenül a "konszolidált" polgári vonalat... :)), de elfogadom, hogy a lányom sokmindenben mást szeret; a lényeg, hogy adott határon belül maradjon (majd írok példákat, most fáradt vagyok).
Amúgy sok múlik azon is, hogy otthon a szülő hogyan "fordítja", értelmezi (helyezi kontextusba, stb.) az adott játékot. A szülőnek kell megmutatni, hogy a játékban a humánus vonások legyenek hangsúlyosak.
@kolbászoszsömle: ???.... (már miért lenne az??)
2011.09.17 16:23:03Mityu "aljanép" MG
@Sadist: azért nem mindegy, mire van egy eszköz kitalálva. A fegyver ölésre van kitalálva, ne szépítsd. (Szemben a svájci bicskával és a cipővel.)
A lőtér ennek a Kolbászoszsömle által számon kért ritualizálása.
És nem tudom, miért kéne nekem a gyerekemet megtanítani a fegyverek "helyes használatára" (én inkább a nyelvtan helyes használatára tanítom meg, khm... :)
2011.09.17 17:48:04Sadist
Mityu "aljanép" MG 2011.09.17 16:23:03
A kés is ölésre van kitalálva, mégis nap mint nap használja szinte mindenki, és nincs tele az ország darabolós gyilkosokkal.
Attól, hogy valamit egy adott célra találnak fel vagy fejlesztenek ki, közel sem jelenti azt, hogy csak arra használható. Lőfegyvert sem csak gyilkolásra lehet használni, hanem pl. önvédelemre, sportra, szórakozásra.
"És nem tudom, miért kéne nekem a gyerekemet megtanítani a fegyverek "helyes használatára""
Mondjuk azért, mert netán érdekli? És ilyen esetben a te felelősséged, hogy a helyes és elfogadható használatát tanulja meg, és ne okozzon kárt magában vagy másokban.
A lövészet egyébként sok más olyan dolgot is ad a gyereknek, amire nem is gondoltál. Pl. fegyelmezettséget, higgadtságot, jobb koncentrálóképességet, ügyességet.
A számonkér, számonkért szavakat egyébként egybe kell írni. Gondoltam szólok, nehogy hülyeséget taníts a gyerekednek.
2011.09.17 17:48:43kitiltott bögre
a cikkíró egyszerűen egy hülye.
a fiam hétévesen fogott először éles maroklőfegyvert a kezébe,lőtéren.megtanulta hogy kell használni,hogy mekkorát rúg.most 11 éves és egy darab játékpisztoly sincs otthon.csak gépkarabély,kézigránát.:)
airsoftozik.ennyi.mellesleg soha nem volt kifogás a viselkedése ellen az iskolában.
2011.09.17 18:24:03kolbászoszsömle
Mityu "aljanép" MG
Te vagy a szociológós...
A 10 forintos kérdés az, hogy vajh mi történik, ha egy szociális lény (mint pl az ember, vagy a farkas nem képes ritualizálni az erőszakot?
A 20 forintos kérdés, hogy a ritualizált erőszak gyakorlása "ösztönös" késztetés, vagy tanult dolog?
A 30 forintos kérdés pedig az, hogy szükség van-e arra, hogy a gyerek begyakorolja az erőszak ritualizált formáit, vagy inkább üssön elsőre?
2011.09.17 21:52:57Almandin
@Sadist: Teljesen egyetértek veled, azt kivéve, hogy a gyereknevelést engedélyhez kellene kötni. Ha ezt megtennék, az emberek 90%-a kihullana a rostán. A széthullott családok pedig még jobban széthullanának. Egyébként ma is működik, hogy az alkalmatlan szülőktől elveszik a gyereket, mert ha pl. éhezteti, súlyosan bántalmazza valaki a gyerekét, ma is közbelép a gyámügy. Ennél többet meg nem szabad tenni, mert az már diktatúra lenne. Egyébként, ha ezt bevezetnék, lehet, hogy te vagy én se mennénk át a "szülői vizsgán". Divatos szólam ma ez, csak nem gondolják végig, mivel járna ez.
2011.09.17 22:20:41nick:
gyereknevelési jogsit a szülőknek!
évente megújítandót
ha egyszer is elbukik a vizsgán, a következő 1 évben rendszeres szakértői felügyeletet és gyakorlati továbbképzést!
...röhej, hogy ilyen sötét anyukák élő embereket nevelhetnek törvényesen :-S
aztán meg csodálkozunk, mivé lesz a világ!...
2011.09.17 22:49:46Sadist
Almandin 2011.09.17 21:52:57
Pedig valamilyen módszer nagyon nem ártana, hogy ki lehessen szűrni legalább a legostobább 10-20%-ot, amelyiknél esélytelen, hogy normális embert neveljen a gyerekéből. A gyámügyig akkor juthat el a dolog, ha már súlyos fizikai jele van, hogy alkalmatlan a gyereknevelésre, azt már nem nézi senki, ha lelkileg megnyomorítja vagy csak simán leülteti a TV elé és nem törődik vele soha.
2011.09.17 22:54:57kolbászoszsömle
Sadist, az embergyerek meglepően sok mindent kibír úgy, hogy felnőve normális ember lesz belőle!
Tudtad pl. hogy régen a falusi gyerekeket (másfél-négy éves korig) derékig elásták a földbe, amíg az anyjuk-apjuk kapált, hogy el ne kószáljon?
Ennél a természetes és nemzedékeken keresztül használt módszernél sokkal-sokkal kíméletesebb a tévé!
2011.09.18 00:57:47Rosszalvó
kolbászos te mekkora paraszt vagy, ezt komolyan el tudod hinni? ez akkora hülyeség, hogy egy magadfajta sem nyalhatja be.
2011.09.18 01:11:09kolbászoszsömle
Rosszalvó, pedig, még a pálinkás kenyér is igaz, meg az angyalcsinálás is.
Meg a a gyermekáldás elkerülése érdekében liliomszárral elkövetett méhzúzás...
Ha már nem tudsz aludni, olvass, művelődj!
2011.09.18 02:31:05Sadist
kolbászoszsömle 2011.09.17 22:54:57
Te is simán kibírnád, ha naponta egy kicsit megrudgosnának, csak hogy érezd a törődést. Mégsem teszik ezt veled, szerinted miért? Attól, hogy vannak rosszabb dolgok is, még nem legalizálja a kevésbé rosszat.
Meg azok a gyerekek, akiket anno így foglaltak le, mostanra már szülők lettek, és nem vagyok biztos benne, hogy teljesen normálisak.
2011.09.18 08:22:32kolbászoszsömle
,
2011.09.18 08:41:51kolbászoszsömle
Sadist, a mai bevett gyerektartási gyakorlat sok esetben rosszabb, mint ami volt akkoriban.
A külön szobában egyedül alvó gyerek, pl.
És azt is kibírja. Sőt, néhol még ajánlják is.
Vagy az, hogy idomítják a csecsemőt!, hogy gyorsabban "szobatiszta" legyen.
Meg a feszes programok, napi tíz óra elfoglaltsággal, sőt az egész napos iskola kötelezővé tételét gyerek- és családbarát intézkedésnek állítja be a kormányunk.
Ehhez képest az, hogy a szülő, aki jó esetben max napi másfél órát a gyerekkel van, mit csinál, az majdnem mindegy.
Amúgy visszatérve az elásott nemzedékekre, a normalitás érdekes dolog.
Ha mindenki alkesz, gyerek- és asszonyverő intoleráns egoista faszkalap (kb ilyen a falusi bennszülött lakosság -ennek eufemizmusa a nyakas paraszt-) akkor az a normális.
2011.09.18 12:59:40Almandin
@Sadist: Nem értek egyet az ötleteddel. Amíg nyíltan nem derül ki a szülő durva alkalmatlansága a gyereknevelésre, addig nem lehet megtiltani neki a gyereknevelést. Ha 10-20%-ot is eltiltanának e tevékenységtől, az már durva beavatkozás lenne az emberek magánéletébe. Ha egy ilyen teherbe esne, köteleznék, hogy abortáltassa a gyereket, vagy adja örökbe "megfelelő" családoknak szülés után? Vagy egyenesen sterilizálnák az illetőt a negatív eredmény után? Ezt nem lehet és nem szabad megvalósítani, mert náci jellegű, diktatorikus rendelkezés lenne. Hitlernek voltak hasonló rendelkezései. Az államnak egy csomó dologba már nem szabad beavatkoznia szerintem. Meg milyen ismérvek alapján szűrnék ki a pszichés alkalmatlanságot? Nagy szám lenne, ha olyan pszichológusok állítanák össze a tesztet, akik ellenzik, hogy pl. játékpisztolyt kapjon a gyerek. Az itt kommentelők nagy része, téged is beleértve, alkalmatlannak lenne nyilvánítva a nevelésre, mert pl. játékfegyvert adna a gyereke kezébe.
2011.09.18 13:22:59Almandin
@kolbászoszsömle: Én értem, mire akarsz kilyukadni. Nem azt akarod mondani, hogy ezek a régi paraszti társadalomra jellemző durva nevelési módszerek a követendők, hanem azt, hogy relatív, mit nevezhetünk "helyes nevelésnek". Hiszen az koronként változik. A "normális" alatt a legtöbb helyen azt értik, ami "átlagos". A mai nevelési gyakorlatnál azt látom, hogy pl. az iskoláztatás valóban komoly terhelést és nagy felelősséget rak már a gyerekek vállára is, ami nem feltétlenül jó. Hiszen ha pl. 10 évesen nem akar tanulni, lehet, hogy egy-két év alatt akkora hátrányt csinál magának, hogy az egész jövője kárát látja. A szobatisztaságra szoktatás módszereit nem ismerem (mi a divat manapság), de a külön szobában alvást nem tartom rossz dologban. 1-2 éves kor felett mindenképpen célszerű, mert nem jó, ha "tömegnyomor" alakul ki. A szülők házassága is tönkremehet, ha szinte soha nem tudnak kettesben maradni éjszaka.
2011.09.18 13:39:14plussbirka
meltatlanul tulkommentelt poszt :O)
2011.09.18 14:50:18kolbászoszsömle
Almandin, a különszobás gyerek és a szülők kapcsolata a statisztikák szerint pont fordítva van!
Régen, amikor nem volt jellemző a különalvás, nem volt annyi válás, mit manapság.
A szocializációs deficit, és a napjainkra jellemző elidegenedés szintén összefügghet azzal, hogy az inprinting szakaszban a gyerek egyedül kuksol egy üres szobában.
Ám, mindezek mellett csak annyit akartam mondani, hogy az embergyerek elég jól kitalált szerkezet ahhoz, hogy gyakorlatilag bármit lehet vele csinálni, anélkül, hogy komoly károsodás érje.
Szóval hiába verik, büntetik, nem válik tőle feltétlen Orbán Viktorrá.
2011.09.18 15:35:20Almandin
@kolbászoszsömle: A külön szobában alvás nem egyenlő azzal, hogy nem foglalkoznak a gyerekkel. Viszont az állandó összezártság sem jó. Attól még sok időt tölthetnek együtt, hogy külön mennek aludni. A válások megszaporodott száma szerintem meg nem ettől van, hanem attól, hogy a mai ember ingerküszöbe alacsonyabb, kevésbé hajlandó amiatt tönkretenni az életét, hogy "mit szól a falu", "egyházi házasságot nem lehet felbontani", meg hasonlók. Régen is nagyon sok pokoli házasság volt, de inkább az összeszorított foggal tűrés volt jellemzőbb, mint a válás. Nem tartom jó dolognak a válást, de jobb, mint fenntartani egy rossz házasságot.
2011.09.18 18:29:31kolbászoszsömle
Almandin, lehet itt okoskodni, hogy szerintem, meg szerinted, de először írjuk le a világot!
A gyerek különszobába altatása és a megszaporodó válások száma együtt jár, korrelál egymással!
Nem biztos, hogy attól van sok válás, mert külön alszanak a gyerekek, de elutasítani ezt a lehetőséget, csak azért, mert nem tetszik, még alapvetően hibás, és nem tudományos hozzáállás!
Ha elhisszük az analitikus elméleteknek legalább az alapvetését, miszerint a nem tudatos tartalmak kihatással vannak az egyén tudatos részére, akkor abszolút nem ördögtől való elgondolás, hogy egyik következik a másikból.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a gyerek, a mai családokban, mint zavaró tényező szerepel (zavarja az anyát, az apát, ezért külön altatják, nem engedik be az intim szférába -itt nem a mellette dugásra gondolok; a nevelés java hagyományosan arra irányul, hogy hagyja békén a szüleit, legyen önálló, koravén, stb. a Spock-i idea, aminek alapján mi, és talán már a szüleink is nevelve lettek), a nyugalom igénye miatt, miért ne lehetne ugyanígy zavaró tényező a társ?
Az együtt alvás során talán megtanulható lenne a tolerancia.
Talán.
Persze, azért, mert lehet gyártani a kurrens elméletek alapján egy magyarázatot, még koránt sem biztos, hogy igaz, mivel a pszichológiai elméletek java nem tudományos, és nem elmélet.
De ezt igazából sosem tudjuk meg, mert csak picsogást hallunk, és azt, hogy egyesek, kettesek, hármasok megzavarják az idilli nyugalmat.
Mint a fenti nőcincér esetében.
2011.09.18 21:54:25Rosszalvó
Kolbászos szerintem te csak képen láttál falusit. Amúgy ha én a föntieket a cigányokról mondanám el, akkor mindennek el lennék hordva
2011.09.18 21:54:30Almandin
@kolbászoszsömle: Nem okoskodásból írom a szerintem-szerinted szavakat, hanem azért, mert tiszteletben tartom a vitapartnereimet, és nem akarom senkire ráerőltetni a véleményemet. Érdekes ez a külön szoba-válás összefüggés. Eddig még nem találkoztam ilyen jellegű kutatással, de ha szakirodalmat tudsz ajánlani, azt megköszönném.
Azt meg nem merném ilyen sarkosan kijelenteni, hogy "a mai családokban" a gyerek zavaró tényező. Ha az lenne, még kevesebben vállalnának gyereket. Itt a Porontyon rengeteg olyan szülő is olvassa soraidat, aki mindent megtesz szívből a gyerekéért, és nem mint zavaró tényezőt értékeli. Sokan ma is törődnek a gyerekeikkel (és sokan nem vagy nem eleget, de ilyenek régen is voltak). A gyerekszoba jelensége sem újdonság. Gazdagabb polgári vagy nemesi családokban 100-200 éve is létezett a gyerekszoba. Volt olyan, hogy az anya egyenesen lepasszolta a nevelőnőnek a gyerekét, és még annyit se találkozott vele, mint egy mai nemtörődöm anya. Sőt, sok helyen a házastársaknak is külön hálószobájuk volt, nemcsak a gyerekeknek.
Azt írod, az együtt alvás esetén tolerancia tanulható. Egyrészt az egész kicsi gyereket (1-2 év alattit) életveszélyes a felnőttekkel egy ágyban altatni, mert véletlenül ráfekhetnek és megfulladhat. Sajnos egy barátom kisöccse így halt meg csecsemőkorában. Másrészt (egy-egy kivételes alkalomtól eltekintve)nagyobb gyerekeknél sem jó ötlet hosszú távon az együtt alvás. Van, aki annyira megszokja, hogy felnőttkoráig (!) így alszik (ha nem is egy ágyban, de egy szobában).
2011.09.19 08:23:35PonDrow
35 éve, amikor óvodába jártam, már akkor nagyon tiltották a játékfegyvereket. Eredménye annyi volt, hogy mi fiúk a "BIP"-es öblítő (http://bolthely.hu/hazaviszi/id/00791_bip_textiloblito_500ml_Silk_Cream__piros_ )
üres flakonját használtuk "puskának". Teljesen mindegy, hogy élethű-e, vagy sem, a fegyver, a harcolós játék az egészséges fiúgyermek fejlődéséhez kell. Ha tetszik, ha nem.
2011.09.19 11:02:36badabum
baromság a Négyzeten poszt:)
2011.09.22 16:52:05JoóVioletta
Azt állítjátok itt sokan, hogy a játékpuskával lövöldöző gyermekből nem lesz igazi gyilkos. Én azt mondom, baromi nagy igénytelenség lenne, ha olyan igényekkel nevelnénk gyereket, hogy gyilkos ne legyen, a többi nem számít. Az, hogy egy gyerek élvezze, hogy agresszív játékokat játszik lehet, hogy normális ösztön benne, mert az ember születetten gyarló és elképesztően egoista, de erről szerintem mihamarabb le kell nevelni. Miért? Mert olyan egoista lesz, hogy sem igazi barátai nem lesznek, sem párkapcsolata nem lesz egészséges, sem gyermeket nevelni nem tud. A mai modern ember annyira undorodik két pofont adni a gyerekének, hogy inkább hagyja, hogy abból hisztériás, kényes zsarnok legyen. Fiúkból, lányokból egyaránt. Vagy inkább nem is vállal családot, így több ideje marad playstationozni, inni, plázázni, tv-zni stb. És akkor jöhetnek a gyermekeket még nemzeni merő, s azokat nevelni bátorkodó 3. világbeliek, az elmaradott országokból bevándorlók, akik aztán néhány generáció múlva ugyanúgy átmulatni akarják az életüket, mindenféle gyermekekre áldozott idő és energia nélkül.
Ez a téma is összetettebb, mint a "hülye posztozó" értelmiségi olvasó közönség végig tudná gondolni.