Éttermek, ahonnan nem nézik ki a gyerekeseket

2009.11.30. 11:27 - Mother Mary

Sajnos kisgyerekkel étterembe járni nem a legegyszerűbb eset. Szülés után az ember már nem aszerint választ éttermet, hogy melyik nyújtja a legnagyobb gasztronómiai gyönyört, hanem aszerint, hogy hol készül el hamar az ebéd, és hol tudja rohanás nélkül magába gyömöszölni a kaját úgy, hogy közben a gyerek egész jól elvan. Egyszer már írtam arról, mennyire hiányzik nekem az evés a szülés óta, hát ez még mindig így van. Nem tudok úgy leülni az sztalhoz, hogy ne kelljen ötvenszer felugrálnom, sőt a helyzet egyre súlyosabb, mert egy kétéves már reklamál, a kaja túl meleg (vagy csak nem jó), a teában nincs elég méz, vagy nem jó ez a kanál, vagy elfelejtettünk előkét venni, vagy leesett a maci. Így aztán néha felkerekedünk, és elmegyünk egy étterembe. Gyerekbarát éttermek terén az utóbbi években sokat javult  a helyzet, valószínűleg a vendéglősök is rájöttek, hogy attól hogy valaki szült, még szeret jót enni. Az alábbiakban néhány kifejezetten kellemes, gyerekbarát helyet ajánluk, egyenlőre a budai oldalra koncentrálva. Legközelebb a pesti étermeket elemezzük.

Pastrami

1036 Lajos utca 93-99.

Nyitva: minden nap 7-23

Telefon: 430-1731

www.pastrami.hu

A budapesti gyerekes családok egyik törzshelye, itt nem csak játékok vannak eszméletlen mennyiségben, ömlesztve, de hatalmas tér is, ahol a gyerekek fel-alá rohangálhatnak. A pincéreket valószínűleg egy akadályversenyen választják ki, aki tud féllábon ugrálva felszolgálni úgy, hogy mindehhez még mosolyog is, az jöhet. Valószínűleg nem a Pastrami fogja nekünk a legnagyobb kulináris élvezet nyújtani, de ezt a gyerek mellett amúgy sem lenne időnk kiélvezni. És igazságtalan lenne, ha nem említenénk meg, hogy néhány fogást remekül eltalálnak, a zöld csirkecurry jázminrizzsel például remek. Mindig találunk mérsékelt árú ételeket is, például főzelékeket, jó a borválaszték, vannak háziszörpök, sőt, mangó lassi is. A Pastramiban láványkonyha van, ott főznek mindent a szemünk előtt, így a játékok mellett ezek is elfoglaltságot jelenthetnek a gyereknek. A mellékhelyiségben nem csak pelenkázó van, hanem törlőkendő, és pelenka is, minden méretben, - gyerekmenü viszont nincs.

(levesek: 690-1000, tészták: 1600-1800, főételek: 2100-3000)

Fogas Pizzéria

1121 Hollós út 2.

Nyitva: minden nap 11-23

Telefon: 275-5244

www.fogaspizzeria.hu

A gyereksarkot ugyan csak egy kis asztal, színesceruzák és néhány ezer éves kifestőkönyv testesíti meg, ennek ellenére a Fogas pizzéria remek hely gyerekkel egyrészt mert szép tágas, másrészt azért, mert a Normafa közelsége miatt mindig sok a kiránduló család és gyerek. Az étlapon természetesen van gyerekmenü, a szokásos bolognai spagettivel, rántott hússal és sült krumplival, emelett kisméretű gyerekpizzákkal. A Fogasban jól főznek, a pizzájuk pedig egyenesen isteni, pelenkázó viszont nincs.

(Levesek: 640-840, tészták: 1690-2290, főételek: 2190-2890, gyerekemenü 990, pizzák: 990-1920

Café Provence

1028 Hidegkúti út 81.

Tel: 274-7733

Nyitva: H-P: 8-22 Sz-V: 9-22

www.cafeprovence.hu

Jelenlegi kedvencünk, bár sűrűn nem járunk, nem tartozik ugyanis az legolcsóbb éttermek közé. Itt viszont egyszerre kapjuk a tökéletes gyerekbarát éttermet, ötvözve a gasztronómia élménnyel. A pincérek figyelmesek és kedvesek, az étlapon pedig nem találtunk hibát, találunk viszont változatosan elkészített halakat és kacsát. A levesek ötletesek és krémesek, a főételek szitén fantáziadúsak, és többnyire finomak is,-  ennél részletesebben nem mennénk bele, hiszen ez nem egy gasztronómiai szaklap. Külön öröm, hogy a gyerekmenüben nemcsak a szokásos ételeket találjunk, hanem például kockákra vágott sajtot és almát, tonhalas minizsömlét házi limonádéval, vagy mogyoróvajas-lekváros szendvicset. A Café Provence cukrászdaként is tökéletesen funkcionál, a helyben sütött torták és piték zseniálisak, emellett regelizőhelynek sem utolsó. A reggelit fonom rántották és bagelek biztosítják, illetve a hely külön erősségei a különféle tapasok. A gyerekeket kiskonyha, terepasztal és egy egész dínópark várja, az udvaron mini játszótér csúszdával, bent pedig külön pelenkázó helyiség pelenkával.

(levesek: 690-990, bagel: 600-1200, főételek: 1750-2850, desszertek: 590-690)

Kőbüfé

1121. Rege út 21.

Nyitva: minden nap 7-22

Tel: 275-5195

www.kobufe.hu

A Fogas végállomásánál található Kőbüfé igazi low-budget, családi megoldás. Annak sem kell megijedni, aki már régebbről ismeri a helyet, a Kőbüfé nemrégiben imidzsváltáson esett át, lekövezték, sőt, télire le is fedték a teraszt, az ételeket pedig már nem műanyag tálcán, hanem dizájnos, négyszögletű fehér tányorokon szolgálják fel, mindezekért cserébe az áraikat is emelték kissé. A Kőbüfében tulajdonképpen semmi gyerekbarát nincs, játékot nem találunk, a vécé kicsi és nem is túl gusztusos. De szép helyen van, jó levegőn, közelben a nemrégiben átadott 3 új játszótér meg a Gyermekvasút, a hely mindig tele van gyerekekkel és kutyákkal, sőt a Kőbüfének saját macskája van. (Bár tudom, hogy nem mindenki preferálja az állatokat evés közben.) Az étlapon a szokásos „vendéglős” menü, főzelékekkel, sztrapacskával, babgulyással és rántott gombával, valamint most már a váltáshoz igazodva drágább ételekkel is. A legtöbb főétel ára nem éri el az 1500 forintot.

Porcellino Grasso

1024 Ady Endre u. 19

Tel: 886-7880

Nyitva: minden nap 12-24

www.porcellino.hu

Mint neve is mutatja, a Porcellino Grasso egy olasz étterem, ráadásul Budán az egyik legjobb. Emellett nyáron maga a paradicsom, hiszen saját játszótere van, így akár egy egész délutánt is el lehet tölteni ott, barátokkal ücsörögve. Télen bentre szorulunk ugyan, de itt is nagy tér, és egy külön gyerekszoba van, gyerektévével, amin mindenféle rajzfilmek mennek. Az étlapon gyerekmenü, egyszóval a Porcellino egy valódi gyerekbarát étterem, de sajnos meg kell jegyezni, hogy játékok kissé le vannak rohadva, az autóknak nincsen kereke, a táblához nincsenek kréták, a ceruzáknak ki van törve a hegye, az állatoknak meg lóg a bele. Főzni viszont nagyon jól főznek, finomak a házi tészták és hatalmas a halválaszték, amit nyáron a szabadban grilleznek nekünk, a gnocchi isteni, és a desszertekkel sem lehet melléfogni. Mindennek viszont rendesen megkérik az árát, így inkább ünnepnapokra javasoljuk.

(levesek: 890, tészták: 990-3690, főételek: 1990-3990, desszertek: 890-990)

Kommentek

  • 2009.11.30 13:36:25korcsolya

    Jó ez az összeállítás. Lesz pesti válogatás is? (mert itt mindegyik budai étterem - nyilván mert MM ezeket jobban ismeri). csak érdeklődöm.

  • 2009.11.30 13:36:53ági anyu

    Ráadásul a repülőről elég nehéz útközben leszállni, hogy megnyugtasd a porontyot :)

    Egyszer az én középsőm végigsírta a buszutat a Móricz Zsigmond körtértől hazáig, mert a Feneketlen tónál lévő játszótéren hasbarúgták egy focilabdával, és nagyon megijedt, mert hosszú másodpercekig nem kapott levegőt. Viszont muszáj volt hazajönni, mert itt az orvos, akire rátelefonáltam, és még rendelési időben ide kellett érnünk...azóta nagyon elnéző vagyok, mert nem tudhatom, mi baja egy síró gyereknek. Plusz a legkisebb fiam hisztijét úgy lehet a legrövidebben megúszni, ha úgy teszek, mintha nem hallanám. Minden szó és minden érintés plusz perceket jelent...úgyhogy ezügyben is elnézőbb vagyok másokkal szemben is

  • 2009.11.30 13:40:51Magenta

    Én úgy olvastam a cikkben, hogy:

    "Az alábbiakban néhány kifejezetten kellemes, gyerekbarát helyet ajánluk, egyenlőre a budai oldalra koncentrálva. Legközelebb a pesti étermeket elemezzük."

    (és megemlíteném, hogy az "egyenlőre" és az "egyelőre" az nem ugyanaz, ebben a mondatban szerintem az utóbbi lenne helyes, de majd baud és madz...)

  • 2009.11.30 13:41:34ági anyu

    Semmi gond, valószínűleg én nem fogalmaztam egyértelműen!
    Engem alapestben egy gyerekként viselkedő gyerek nem zavar semmilyen tevékenységemben, még a meghitt vacsorázásban sem. Az enyimek is csak azért zavarnak, mert rájuk nekem kell vigyázni. Lehet, hogy fura, de nekem az a kikapcsolódás egyik formája, hogy nem kell 3 gyerekre vigyáznom

  • 2009.11.30 13:43:18pidon

    A pesti listában szerepelhetne majd, hogy van-e elég etetőszék? Mert sok helyen van ugyan 1 db, de sok a kisgyerekes is, és ha az foglalt, akkor nálunk az ügy reménytelen. Sőt, nálunk mindkét gyereknek kell ahhoz, hogy mi - ha nem is normálisan:)- de vhogy tudjunk enni. Én a 2 évesés 9 hónapost ugyanis nem merem egyedül a játszósarokba, játszótérre engedni.

  • 2009.11.30 13:46:21nyina&mika

    Mag, egyenlőre a sorozatgyilkos fog felvagdosni, egyelőre viszont még életben vagyunk. :)

  • 2009.11.30 13:47:14ági anyu

    2009.11.30 13:43:18pidon
    Nálunk erre az esetre szokott lenni autós ülésemelő. Szükség esetén megteszi

  • 2009.11.30 13:49:04ági anyu

    2009.11.30 13:41:34ági anyu
    Ez Meni-nek volt válasz, csak kimaradt a beszúrás

  • 2009.11.30 13:50:58pidon

    2009.11.30 13:47:14ági anyu
    Köszi, elrakom az ötletet későbbre, de most még ehhez kicsik.

  • 2009.11.30 13:54:29Magenta

    Valamint az "ajánluk" helyett is lehetne "ajánljuk", de tényleg befejeztem. :D

  • 2009.11.30 14:03:31Nilüfer

    Óbudán a Mókus söröző. Jól főznek, van etetőszék, a személyzet kedves, adnak színes ceruzát a gyereknek,és a papir tányéralátét hátoldalára rajzolhatnak. Nyáron a kertben lehet futkosni, ősszel gesztenyét szedni, és nem drága. Télen még nem jártam ott az unokámmal:)
    Az étteremben való kultúrált viselkedést pedig otthon ugyan lehet tanítani, de kipróbálni mégiscsak az étteremben kell..vagy nem?

  • 2009.11.30 14:09:36Temptation

    2009.11.30 13:36:25korcsolya

    "Az alábbiakban néhány kifejezetten kellemes, gyerekbarát helyet ajánluk, egyenlőre a budai oldalra koncentrálva. Legközelebb a pesti étermeket elemezzük."

    Ez volt a poszt utolsó bekezdése.
    Miért nem olvasunk figyelmesen?

  • 2009.11.30 14:11:31keke80

    Hogy ez a gyerekes éttermezés miért ennyire kínai Mo.n, nem is értem!!!! Itt eddig bárhova mentem, mindg volt gyerekszék, kicsi meglepi a gyerköcnek, hacsak az egy darab papír is volt pár szinesceruzával... Az meg természetes, hogy lehet van gyerekkaja, azaz gombóc szósszal, dinos rántotthusi vagy minigyerekadaghusi, valami fözelék. Tehát kínálat, amiböl a gyerek kedvére választhat.

  • 2009.11.30 14:15:43oreille

    Viszonylag sokat járunk étterembe a lányunkkal, akár én egyedül is, ha úgy alakul. Nem szokott gondot okozni sem nekünk, sem a többi vendégnek.

    Sok múlik az időzítésen (mennyire strapálódott le evés előtt, esetleg már ágyban lenne a helye stb.), a szülők felkészültségén. Ceruza és minimális játék-könyv nélkül elindulni: hiba. Túl hosszan ebédelni: hiba (értsd három fogás). Ragaszkodni ahhoz, hogy a 2éves végig egy helyben üljön: hiba. Csalódottan távozni, mert nem tudtatok nyugodtan beszélgetni a pasiddal/férjeddel/akárkivel: nagyfokú naivitás :-)

  • 2009.11.30 14:18:34Ronja

    en kozel lakom a provencehez es imadom a reggeli valasztekukat de valoban meregdraga. szerencsere erre is ralehet unni mint a nancsira. en egyebkent jo, kozepkategorias ettermet keresek mert azt veszem eszre, hogy abbol keves van..

  • 2009.11.30 14:18:48oreille

    És: LE A GYEREKMENÜVEL!!! vagy legalábbis több fantáziát bele a félkész szósznál és az olajban megfröcsögtetett ipari szemétnél.

  • 2009.11.30 14:21:10ági anyu

    2009.11.30 14:11:31keke80
    Sajnos itt még nem ilyen rózsás a helyzet :(
    Voltam egyszer - gyerek nélkül - a baráti körömmel olyan étteremben, ahol volt etetőszék, gyereksarok miegyéb, a személyzet viszont folyton morgott a gyerekek miatt.
    Leginkább viszont néhány vendég a probléma általában, akik nem tudják a gyerekeket tolerálni - és itt most nem a neveletlen gyerekre, hanem egy normálisan viselkedő, de aktív kétévesre gondolok

  • 2009.11.30 14:21:42keke80

    Oreille: egyetértek!!! Az elöbbiekkel is és az unalmas fantáziátlan gyerekmenüvel is!!! Én ha úgy adódik, inkább kérek mégegy tányért és az enyémböl adok a gyereknek, minthogy valami panírozott fürészport egyen...

  • 2009.11.30 14:22:16samudenis

    Gyermekem repülőutat (2,5 óra) végigbömbölte eddig kétízben, túléltem, utasok túlélték. Kávézóba, étterembe járunk, és nagyon pozitív tapasztalataink vannak. Bámészkodik, mászik, ismerkedik, általában kinéz magának vkit, és arra az emberre mosolyog, kapálózik felé. Gyakorolja, az álldogálást. Simán elvagyunk vele kávézóban is. Szokott eszegetni a sütikből is, kap külön innivalót, és elég sokszor eszik kávézókban, ha kirándulunk. Van babaszék, pelenkázó is. Ismerőeim kisfia már totyog, és ők is szépen elvannak, egyszerűen el kell fogadni, hogy kisgyerekek totyognak, mászkálnak, néha teliszájjal brümmögnek... mi is ugyan ezt csináltuk. Fegyelmezni kell a gyerkőcöt, úgy tanul meg viselkedni, ha olyan helyzetbe hozzuk, hogy tanulhasson. Otthon mégsem játszhatunk éttermesdit. Szedtem már ki kisfiút a kávégép alól, na és? Megmagyaráztuk neki, hogy egyrészt olyan hülyék voltunk, hogy nem figyeltünk rá, másrészt pedig: oda nem megyünk, mert oda a picérek mennek. :)

  • 2009.11.30 14:22:49Rékuc

    'Az étteremben való kultúrált viselkedést pedig otthon ugyan lehet tanítani, de kipróbálni mégiscsak az étteremben kell..vagy nem?'

    (zárójelben: nagyon unom már a 'kultúrált', 'túrista', 'egyenlőre' förtelmeket, azért igyekezzünk egy minimális igényességi szintet fenntartani)

    ha otthon az asztalnál képes kulturáltan viselkedni a gyerek, ergo székborogatás, ételdobálás, hangos visongás, asztal körül rohangálás nélkül enni, akkor az étteremben is menni fog. Persze sok függ attól is, hogy milyen példát mutatnak neki a nyájas családtagok. Volt barátom családjánál egy horror volt minden vasárnapi ebéd: az asztalnál obszcén viccek mesélése, kivörösödött fejjel üvöltözős politizálás, a 27 éves barátom, 30 éves nővére és a 13 éves unokahúga borsószemekkel dobálóztak, visongtak, rugdosták egymást stb stb, anyuka csak sóhajtozott, apuka csendesen túrta magába az ételt, én pedig mindent megtettem, hogy halaszthatatlan elfoglaltságot találjak magamnak ezekre az órákra.

  • 2009.11.30 14:24:34ági anyu

    2009.11.30 14:18:48oreille
    Csatlakozom!
    Mi általában normál kajából zónaadagot kérünk, vagy rendes adaghoz plusz két tányért. Előfordult, hogy morogtak, de eddig még mindig kihozták :)

  • 2009.11.30 14:26:49Rékuc

    a repülőn való csecsemőordításnál kínzóbb dolog kevés van, de aki ezen felháborodik, abban még nálamnál is kevesebb empátia van :) a fel- és leszállás nagyon kellemetlen a babának, megterheli a kis arcüregét, dobhártyáját, világos hogy a szokatlan nyomás, feszítés, fájdalomra sírással reagál, a levegő se valami jó, zsúfoltság és stressz van, felborul a napirend, nem véletlen, hogy nagyon sok kisbaba végigsírja az utat. A 3+ évesektől viszont itt is el lehet várni a nem neandervölgyi szintű viselkedést, egyéb esetben nyugodtan lehet szólni a légikísérőnek, hogy segítsen, vagy adjon más helyet.

  • 2009.11.30 14:28:25oreille

    Samudenis, én most úgy nevetek, elképzeltem, ahogy mégis éttermesdit játszunk itthon :-)))))

  • 2009.11.30 14:34:10oreille

    Rékuc, sokszor nincs másik hely a gépen :-(
    pár hónapja egy nagyon kedves pasi ült mellettünk, a lányom akkor még az ölemben ült. A fickó egészen vékonyra húzta magát össze, míg a lányom a maszatos ujjacskáival hadonászva evett, de egy szót sem szólt. Gyanítom nem volt nála más cucc (talán 1 napra jött csak), vagy nem lett volna ideje átöltözni - legalábbis az arcáról ilyesmit olvastam le :-)

    Én magamban már felajánlottam a tisztítószámla rendezését és igen mély köszönetemet fejeztem ki a türelméért, amikor megérkeztünk.

  • 2009.11.30 14:35:04oreille

    ez utóbbit már nem magamban persze :-)

    (zavarjon el valaki dolgozni!!)

  • 2009.11.30 14:41:10ditakai

    2009.11.30 12:29:49Hűbele

    Szóról szóra így gondolom.

  • 2009.11.30 14:43:58madz

    jesszusom, Rékuc, te mit ettél, hogy ma ennyire szimpi vagy? és még helyesírást is javítasz :D

  • 2009.11.30 14:47:05samudenis

    Mi éppen "éttermeset játszunk", próbálunk rendesen együtt enni, mert Őbabasága már saját tányérokkal, poharakkal rendelkezik, kis segítséggel használja is őket. Szóval haladunk, haladunk.
    Repülőn elég nehéz, repülni pedig muszáj, de eddig többé-kevésbé megértőek voltak. Azt hiszem aki fintorog, majd átgondolja, ha lesz saját gyereke. Elhiszem, hogy rossz babasírást hallgatni egész úton, de valahogy közlekednünk kell. (és nem fogok azért 28 órát utazgatni, mert a repülőn hangosak vagyunk)

  • 2009.11.30 14:58:25Rékuc

    2009.11.30 14:28:25oreille
    nem hülyeség, nővéremmel sokat játszottunk ilyet, kommentbe hosszú lett volna, ezért leírtam máshova, szégyentelen önreklám következik:
    http://nornir.blog.hu/2009/11/30/vendegesdi

  • 2009.11.30 15:13:22gyj

    Ha már Sopron szóbakerült, én a Hubertusz-éttermet ajánlom mindenkinek, aki gyerekkel jön, alapból a gyerek kezébe nyomnak egy csomó színes ceruzát és egy helyes kifestőlapot, a kertben játszótér van, lehet futkosni, gesztenyét szedni.
    Nekem nagyon furcsa tapasztalatom volt egyébkétn mostanában több esetben is, várótermekben ültünk és 2 éves körüli gyerekek vártak az anyukájukkal. Egyiknél sem volt SEMMI, egy mesekönyv, egy kisautó, plüsi, akármi, amivel le lehetett volna kötni a gyerek figyelmét a várakozás idejére. Szerintem az anyukák pedig pont a feneketlen táskájukról ismerszenek meg, amiben jól elfér egymás mellett egy laptop, néhány matchbox, póniló, mesekönyv, nagybrehm a tudós palántáknak és szükség esetére néhány hajtogatható életnagyságú dinoszaurusz:) az enyém is ilyen volt....
    Gyerekkel igenis tessék étterembe, kiállításra, mindenféle helyre menni! igen, vannak közöttünk olyanok, akik nem tudják, hogyan kell ezt, mindenkinek van erre vonatkozó tapasztalata, meg is fogják velünk osztani. De én még nem láttam olyan 17 évest, aki magára kente volna az étteremben a vadasszószt vagy nyalogatta volna a múzeumban a kiállítási tárgyakat, szóval bele lehet ebbe jönni és bele is kell, különben úgy fogunk járni, mint a fiam osztályában néhány gyerek, akik életükben nem jártak még az iskolán szervezett programon kívül kiállításon pl.

  • 2009.11.30 15:14:20csimpilimpi

    én azt nem értem Meni kommentjében (hogy azért nem megy évekig étterembe gyerekkel, mert zavarja őt magát az evés élvezetében), hogy otthon nem zavarja? és ha nem, hogyhogy nem?

    meg még az lenne a megjegyzésem arra, hogy fogadjunk bébiszittert a gyerekhez addig, amíg mi éttermezünk, hogy szerény véleményem szerint ezzel adunk a sz*nak egy nagy pofont, hiszen így az étterembe menés egyik fő motivációja, a nemfőzés elvész, nem így látjátok? vagy nálatok nem az ételkészítés elkerülése az egyik motiváció?

  • 2009.11.30 15:27:44Rio2003

    Repulozes gyerekkel: vannak jo es rossz tapasztalataim, sokat repulunk. Igen 3 gyerekkel is.

    A legrosszabb: 3 oras ut visszafele Ausztriabol egy gyerekkel, meg voltam fazva es iszonyuan bedugult mindket fulem es kegyetlenul fajt. Leirni nem lehet mennyire. Az egyevest az apja probalta pesztralni, de o engem akart. En konkretan nem voltam olyan allapotban hogy fogni tudjam, alig hallottam es meteres tukkel szurkaltak a fejem... kb. ilyen erzes... nos akkor a gyerek uvoltott. Az utaskiserok nem tudtak segiteni, mert mar leszallas volt es ulni kellett mindenkinek.

    Az hogy ki mit szolt hozza? hat nem voltam olyan allapotban hogy erdekeljen. :(

  • 2009.11.30 15:33:17kertedi

    Szerintem a gyerek másokat zavar az étteremben, olyanokat, akinek nincs. Mikor még nekünk sem volt, egy dekorkővel kirakott udvarú helyen ebédeltünk, egy kisfiú, Gergő, a kövön motorozott, szörnyen zavaró volt és azóta is emlegetjük. A szülei néha rászóltak, hogy "Gergőőőő, hagyd abba kicsim" aztán tovább ettek békésen, mi meg utáltuk szegény Gergőt, de most már én is örülnék, ha motorozik és addig is hagy minket táplálkozni.

  • 2009.11.30 16:44:52Ronja

    csib, most a mi lanyunk is uazt a nevet viseli mint a tietek. mar ha lany :)

  • 2009.11.30 16:53:04cantaloupe

    Na, épp nemrég volt a Southwestnek (amcsi légitársaság) egy olyan döntése, hogy a bőgő csecsemőt és szüleit leszállították a gépről. Mehettek a következővel...

  • 2009.11.30 17:16:19Rékuc

    cantaloupe: hát ez igazán okos döntés volt, vajon a következő gépen majd nem bömböl? édes Istenem... ahelyett, hogy minél gyorsabban eljuttatnák a kicsit az úticélra. Barmok.
    Egyébiránt a hosszabb távokon a business és első osztály 18+ (nem viccelek), pont azért, hogy a drága pénzeket kicsengető utasok, elfoglalt üzletemberek nyugodtan utazhassanak.

  • 2009.11.30 17:26:18Laliath

    Kérdés, ha már felmerült a repülés kisgyerekkel.
    Vannak tapasztalatok arra, hogy egy 3/4 év körüli, beállt napirendű csecsemő esetében mennyire nehéz átrepülni olyan időzónába, ami hat órával mögöttünk jár?

    Felmerült, hogy tavasszal (ha lenne rá keret) meglátogatnánk esetleg keresztemet, de félek, hogy teljesen összezavarnánk a gyereket.

  • 2009.11.30 17:26:57csib

    Ronja :))

  • 2009.11.30 17:49:47cantaloupe

    Laliath,
    ezt nem lehet borítékolni. Sok gyerek alszik a gépen és szinte rögtön átáll, más gyerekeknek napok kellenek, általában időzónánként egy nap, hogy átálljanak.
    Ismerősök tapasztalata alapján mindig könnyebb volt az odaút, mint a visszafelé és otthon átállás.
    Javaslom, hogy esti gépen menjetek, közvetlen járattal és kérjetek bulk head seat-et, ez a gépen a paraván mögötti ülés, nagy asztalokkal, amikre bölcsőt tudnak rögzíteni.

    Íme, a kép róla:
    http://www.themomcrowd.com/wp-content/uploads/2008/01/bassinet.jpg

  • 2009.11.30 17:53:04Laliath

    cantaloupe
    köszi :)

  • 2009.11.30 18:12:20vágtázó halottkém

    Nem értem az alap problémát. A gyerek akkor ugráltat - és nem hagy enni - ha te ezt megengeded neki.
    Ha azon kapod magad, hogy nem tudsz egy falatot sem leküldeni, mert mindenért sikoltva van, akkor sajnos valamit nagyon elrontottál.

    Ezt nem fogja helyrehozni ha éttermekre szoktatod a gyereket.

  • 2009.11.30 18:32:29vágtázó halottkém

    Na itt a gond. A legtöbben így állnak a gyerekükhöz mint ahogy fentebb olvastam.

    "Őbabasága" ugyanis abszolut kész lény, nem hülye, hanem gyerek aki nem ismeri a szabályokat. Aki így áll a gyerekéhez, hogy az valóban "Kisherceglány" meg "Őbabasága" legyen, az ne csodálkozzon, ha a gyerek ki is fogja használni valamint folyamatosan tovább fogja feszíteni a határokat.

    Eddig egy gyakorló anyától nem hallottam azt hogy következetesség. Mintha nem is létezne ez a fogalom.

  • 2009.11.30 18:35:36Tessina

    Tranzit Cafe a Kosztolányin, nem igazi etterem, de lehet kajalni is es szuper jatszoresz van.

  • 2009.11.30 18:37:20Ziebi

    Én is egyetértek Rékuccal :)

    Nekem nem étteremben, hanem otthon a lakásunkban volt egy olyan élményem, hogy átjött a kolléganőm a 2 gyerekével, akiket egyébként imádok, de mikor nekiálltak kaja közben rohangálni majdnem rosszul lettem, attól féltem mindig, hogy félrenyelnek aztán jól megfulladnak nekem. Anyuka próbált rájuk szólni, de láthatóan nem azt szokták meg, hogy leülnek és megeszik a kaját. Gondolom velük étteremben is nehéz lenne.

    (Utólag persze kitaláltam hogy én voltam a hülye, miért nem kértem őket hogy maradjanak a helyükön, mert nálunk ez a szabály...na majd legközelebb)

  • 2009.11.30 19:08:43Magenta

    Eddig egy gyakorló anyától nem hallottam azt hogy következetesség. Mintha nem is létezne ez a fogalom.

    ------------
    Hát, kedves, ha szelektíven olvasol és csak gyűlölködni szeretsz, akkor ez valóban elkerülhette a figyelmedet.

  • 2009.11.30 19:21:12ági anyu

    2009.11.30 18:32:29vágtázó halottkém
    Valamit rosszul olvastál.
    Mi csak azt mondjuk, hogy a gyerek gyerek, nem pedig kis felnőtt. És ehhez képest kell értékelni a viselkedését egy-egy adott helyzetben. Egyébként miként viselkedsz következetesen egy, a repülőgépen felszállás után bömbölni kezdő babával? És ez min változtat?

  • 2009.11.30 19:50:12bölcsésztanár

    Vicces, de most az Ikea jutott eszembe, mint a gyerekbarátság netovábbja. Nemcsak bútorvásárlás, hanem evés szempontjából is. Azért az nem rossz, hogy két játszóhely is van, amit asztalok vesznek körül. Nálunk megnyerte a leggyerekbarátabb éttermet ez a bútorbolt. Hogy tudnak a svédek ennyire normálisak lenni?

  • 2009.11.30 20:03:35zolnaid

    2009.11.30 18:32:29vágtázó halottkém

    Mondd már meg légyszi a tutifrankót még néhány témában! Kell itt nekünk, gondolkodásra képtelen gyakorló anyukáknak! :D

  • 2009.11.30 20:06:54gyöngy1

    Békàsmegyer - Ófalù: Don Pepe
    Elkülönitett rész a gyerekeknek, jó jàtékokkal.

  • 2009.11.30 20:15:48ági anyu

    2009.11.30 20:06:54gyöngy1
    Most, hogy mondod...Budakeszi, szintén DonPepe. Szuper!

  • 2009.11.30 21:01:29Vakmacska

    Vágtázó halottkém, te a büdös életben nem láttál még másfél évest közelről. Mi a lószerszámot magyaráznál neki illemről, amikor egyszavas mondatokban ha beszél, éppp az alapszókincset tanulja és nincs még esetleg fél éve hogy egyáltalán megtanult menni?

    A leül és megeszi a kaját az érettség kérdése is, nemcsak nevelésé (amúgy én is frászt kaptam a kajával a szájában ugrándozó gyerektől, de két és fél éves kora előtt a hatodik falatnál csak akkor nem állt fel, ha könyv vagy DVD volt előtte. Itt is alapszinten ez a szabály, de van egy kor, amin innen hülyeség ez a fajta szabályalkotás, mintha nekem vagy egy marslakónak tanítanád most a kínai középkori császári udvar etikettjét.
    És fenntartom, jó ha van étterem ahova be lehet velük így is menni, és tudatosítva van hogy ez egy olyan hely.
    Amúgy kerthelyiségek rulez, az én kedvenceim véletlenül se a flancosak - ha bárki a Balaton-Felvidéken jár, ki ne hagyja a Salföld nevű apró porfészek Pajta Galéria nevű galéria és kerhelyiség-éttermét, nem tudom ettem-e valaha Pesten jobb kaját, pedig dipló múltamban megfordultam egypár ilyen-olyan helyen.

  • 2009.11.30 21:24:19wagamama

    a kőbüfével nem értek egyet, azaz, hogy low budget, mert elég drága. bár mi is előszeretettel eszünk ot (két kisgyerekünk van), ha ott kirándulunk, de nem mondanám olcsónak, sőt.

  • 2009.11.30 22:11:56ditakai

    a kőbüfében elég horror árak lettek ahhoz képest, hogy még mindig pultnál van rendelés

    sima kis kerthelyiséges étterem árai, viszont fapados kiszolgálás és sorbanállás

  • 2009.11.30 23:06:49O.U.T.

    őszintén szólva én ezt a kinézés dolgot sem értem már. engem nem lehet kinézni sehonnan. egyszerűen olyan vastag bőr van a képemen, hogy azt nem lehet KINÉZNI. két verzióban működöm: 1. a végletekig udvarias és jól nevelt. 2. az ÁLLAT. a kettő simán jár kézenfogva, és jól is működik. én vagyok a vendég, én fizetek. ha valakinek nem tetszik az, hogy gyerekkel megyek be, akkor menjen arrébb. kész röhej, hogy a dohányosok-nem dohányosok szintjére süllyed le ez a téma. a gyerek teljes jogú családtag. nálam. az enyém életkorának megfelelően működik, kedves, barátságos, hellyel-közzel hangos. de ezt ÉN kezelem, tudván, hogy mi az, ami elmegy, és mi az, ami nem. itt nem a gyerekekkel van a baj, hanem a hozzájuk tartozó szülők viselkedési moráljáról. normálisan nevelt gyerekkel BÁRMILYEN programot lehet csinálni.

  • 2009.11.30 23:13:31Magenta

    Én el se mesélem, hogy ha kirándulunk, akkor viszünk kaját és nem eszünk étteremben...

  • 2009.11.30 23:18:25nyina&mika

    Mag, a kőbüfé kurva jó. volt. most is nagyon fasza, mostmár meg is lehet enni, amit adnak, jóval drágábbért, de már nem életérzés-szerű. a kőbüfé, az olyan volt, hogy "menjünk kirándulni", de azt kellett alatta érteni, hogy menjünk zabálni a kőbüfébe.

  • 2009.11.30 23:24:43Magenta

    Akkoriban nem ismertem, pedig dolgoztam arrafelé. Most meg, amíg gyeden vagyok, addig szendvicsezünk kiránduláskor.

    Majd jövő ilyenkor. :)

  • 2009.11.30 23:47:09rath.dinen

    Mi amíg Budán laktunk, többször voltunk a Da Lello-ban (Alkotás utca) a gyerekkel, tök jó volt. Kedvesek a pincérek, gyerekszék, a dohányzórész légtere nem nagyon folyik át a nemdohányzóba.

    Születése óta jáunk vele étterembe, vagyis mióta megül a székben, soha nem volt ebből probléma.

    Szerintem a legfontosabb, hogy amikor a gyerek a ledobálós-rohangálós korába kerül, akkor neked is épp elég sz@r, hogy nem tudsz nyugodtan megenni egy tál kaját, egyáltalán nem hiányzik, hogy még be is szóljon a pincér vagy egy másik vendég pluszban.

    Azokkal kapcsolatban meg, akik gyerektelenül fintorognak meg véleményt nyilvánítanak, az a véleményem: 1, vagy nekik is lesz gyerekük, és akkor lesz majd nagy meglepetés 2, vagy sosem lesz gyerekük, de akkor meg egy csöppet nem mérvadó, hogy ők mit gondolnak...

  • 2009.11.30 23:52:44rath.dinen

    vágtázó: "Eddig egy gyakorló anyától nem hallottam azt hogy következetesség. Mintha nem is létezne ez a fogalom."

    És ez nem kelt benned gyanút? :-)
    Tudod, szokták mondani, hogy az embernek először elvei vannak, aztán már csak gyereke...
    Baromi jól hangzik ez a következetesség-téma, de a valóságban minden helyzetet egyenként kell mérlegelned: te milyen idegállapotban vagy, a gyerek milyen idegállapotban van, mennyire "jó neked", ha nem engedsz és mennyire lenne "jó" a gyereknek, ha engednél stb stb stb Érdemes-e belemenni egy játszmába éppen...
    Nem lehet robotként minden helyzetben ugyanazt nyomatni, ugyanazt megkövetelni.

    Viszont ha belül tudod, hogy a gyerek bizonyos viselkedése számodra elfogadhatatlan és kikészít, akkor az a gyereknek is átjön. Tehát nem a viselkedésedben meg a szankcióidban kell szerintem következetesnek lenned, hanem a szándékodban. Mert a gyerek öt perc alatt leveszi, hogy igazából neked mindegy, hogy berreg az étteremben a traktorral, mert örülsz, hogy végre nem a nyakadon lóg, és amíg berreg, te enni tudsz. És akkor hiába szólsz rá a következetesség nevében, hogy Pistike, ne zavard a többi vendéget a berregéssel, mert a gyerek nem arra figyel, amit mondasz, hanem ami a szavaid mögött van.

    Ezért olyan baromi nehéz a "következetesség" nevű játék. Többek között.

  • 2009.12.01 01:35:59pafff

    uu nekem egy new yorki utamon uvoltott vegig kb 3 orat egy gyerek a 12bol... azt nem kivanom senkinek, amikor nem menekulhetsz a HANG elol.. uhh. hosszu utakra vigyen mindenki fuldugot ezt tok komolyan mondom

  • 2009.12.01 08:55:36dodóó

    Bográcsozni,szalonnát sütni szoktatok?

    Mi nagyon szeretünk.Pörköltet paprikás krumplit,gulyásokat nagyon jókat szoktunk.
    Amíg készül a kaja kártyázunk,beszélgetünk,labdázunk a gyerekkel és neki ez nagyon jó.

  • 2009.12.01 08:57:45Sünfi

    Én még emlékszem rá, mennyire tudott zavarni a hangos (nem, nem a boldog kacagásra gondolok) és hisztiző gyerek.
    Éppen ezért: mocskosul próbálok lavírozni! A gyerekem 2 éves lesz. Nem tagadon, 2x ha volt étteremben (nem azért, mert nem viszem, én sem járok), ha a "mekit" is annak vesszük.
    A lényeg: ha ordít, vagy hisztizik, kiviszem. Mert engem is zavar! Ha így van, akkor másokat is és senkit nem kárhoztathatok arra, hogy a gyerekem műsorát "élvezze".

    Nagyon kemény meló és még keményebb következetesnek lenni! Dolgozom, házimunka van, fáradt vagyok, jól esne nem foglalkozni azzal, fél órán át mit csinál. Majdnem hagytam is. Azonnal kiszúrja, ha nem vagy a topon és maximálisan kihasználja a lehetőségeit. Így rájöttem, ha félhalott vagyok is, ugyanazért mindig ugyanaz kell történjen.

    Most az az időszak van, hogy nem üli végig a bevásárlást a kocsiban, hanem rohangál. Igen, kínos... Fél óra alatt megvagyok a nagybevásárlással, mert iszonyatosan kell sietnem. És tudom, hogy zavar másokat, igaz, hogy boldogan szaladgál, de másnak a lába alá kerül. 100x szólok, elmagyarázom, de ezt még nem sikerült megoldanom. Dolgozom rajta.

  • 2009.12.01 09:04:59Temptation

    Valahol mindenkinek egy kicsit igaza is van, meg nincs is ebben az éttermesdi-viselkedős témában.
    Azt gondolom hogy amíg etetőszékben elüldögél és eljátszogat, meg eszik egy kis ezt-azt, addig gyakorlatilag elég sima ügy, és a többi vendég is hajlamos bájosan mosolyogni.
    A "probléma" annál a korosztálynál kezdődik, aki már önjáró, és esze ágában sincs nyugton ülni, amíg megjön az ebéd, vagy amíg a szülők esznek, ők meg már készen vannak.Szóval kábé 2-5 éves korig, mert az afölöttinél már nagyjából elérhető, hogy ne rohanja körbe ötször az éttermet.
    És érthető az önjáró gyerekes szülő vágya, hogy ő is eljusson étterembe, de érthető az is, hogy van akit idegesít a futkározó, indiánüvöltő Pistike.Lehet hogy nem mindig, de esetleg épp szar napja volt, meghalt a macskája, üvöltött vele a főnöke, kiderült, hogy csalja a párja, jövő héten epeműtétje lesz, stb.Ez pedig senkire nincs ráírva.
    Ez megint olyan szitu, ahol mindenkinek kéne egy kicsit tolerálni. Oké, végre én a gyerekes szülő eljutottam az étterembe, de nem várhatom el ép ésszel, hogy mindenki boldog legyen, ha a gyerekem rohangál, motorozik vagy üvöltözik (nem a sírásról beszélek!).Sőt, lehet hogy furcsa, de engem magamat is idegesítene.Tehát valamelyest meg kell próbálni lefoglalni a skacot.
    A többi vendég, pedig megpróbálhatná végigzongorázni, hogy a szülőknek se mámor, ha mindenki az ő gyerekükre néz ferde szemmel, mert zavar, de néha el szeretnének jutni étterembe. És ha látják, hogy a szülőben van törekvés arra, hogy a gyerek minél kevésbé zavarjon másokat, akkor ez legyen elég, ne mérgesítsék megjegyzésekkel a helyzetet.

  • 2009.12.01 09:08:48Temptation

    Sünfi: még pici ahhoz, hogy ezt jól megértse.Persze, azért jó ha megmagyarázod neki, mert előbb-utóbb megérti.

  • 2009.12.01 09:16:13Silverveil

    Kedves Oroszlán,

    mi az a képvielő?
    A kommentelgetök az egy új tökfajta?

  • 2009.12.01 09:20:19Silverveil

    és a képvielő?

  • 2009.12.01 09:20:50dodóó

    Mi meg rendszeresen járunk a gyerekkel kajálni és 3.5 4 éves korára egész jól hozzá szokott hogy a kajára várni kell.
    Nem flancos helyre járunk,de előfordul hogy kissebb vendéglőbe ülünk be és ott is lehet egy tollal papírral játszani.lehet a szalvétát hajtogatni és egy két fog piszkálóval kilukasztani.
    vagy épen az üditőnek a kupakját a fa asztalon pöckölgetni.
    Ugyanazokra a helyekre szoktunk menni 3-4 ilyen hely van ahol már ismernek és és beszélgetnek a gyerekkel,sőt olyan is volt hogy 4-5 szívószálat felvágott neki a pincér és azt fűzte damilra:-)

  • 2009.12.01 09:21:41dodóó

    De már velem is előfordult hogy kikértem a kaját evett kettő kanállal és utána ment a hiszti hogy mennyünk már.

  • 2009.12.01 09:45:55Silverveil

    Most azonnal kövessek el öngyilkosságot? :)

    Egyébként egészen boldogan lehet élni ilyen szánalmasan alacsony színvonallal.

  • 2009.12.01 09:59:38zolnaid

    Kedves Szonja,
    nem kultúrális hanem kulturális.
    Az irodalom tanulmányozása után is.

  • 2009.12.01 12:09:45Subbantósdi

    Mi is már leszoktunk az éttermekbe járásról, jószerivel akkor eszünk ilyen módon, ha évente egy-két alkalommal eljutunk egy wellness-szállodába a gyerekekkel és ott van ugye közös reggeli és ebéd, valamennyire éttermi keretek között.
    De addig is, marad a sok ételrendelő szolgálat, már elég jól eligazodunk a netpincér kínálatában. :o)
    Időnként teszünk kivételt és eljutunk gyerekestül a Wasabi-ba, ott eléggé jól tűrik a gyerekek ricsajozását, szerencsére.
    Ajánlom a Podmaniczky utcai éttermüket.
    És aki szereti a japán ételeket, azoknak meg amúgy is, gyerek nélkül is. :o)

  • 2009.12.01 12:21:54dodóó

    Étterembe voltunk egyszer mikor a mellettünk lévő asztalnál a gyerek ledobálta a krumplit,aztán az én lányom csak úgy a félig megrágott húst a baba szájába akarta adni.Voltak még dolgok és ők nagyon feszengtek,nekünk is ciki volt mire a férjem kitalálta hogy toljuk össze az asztalokat és érezzük jól magunkat.Szerencsére tetszett nekik az ötlet és együtt sokkal jobban boldogultunk.

  • 2009.12.01 14:35:18kertedi

    Dunaharasztin: Imperio pizzéria. Nyáron gyerekbarát, mert a terasz mellett csúszda, rajzasztal és hinta is van.

  • 2009.12.01 15:19:38boszor

    2009.11.30 23:47:09rath.dinen

    "Azokkal kapcsolatban meg, akik gyerektelenül fintorognak meg véleményt nyilvánítanak, az a véleményem: 1, vagy nekik is lesz gyerekük, és akkor lesz majd nagy meglepetés 2, vagy sosem lesz gyerekük, de akkor meg egy csöppet nem mérvadó, hogy ők mit gondolnak..."

    Ilyen alapon építsünk egy falat minden város közepére, egyik oldalon a gyerekesek, másik oldalon a gyerektelenek. Mert ezzel a gondolkodásmóddal legfeljebb így lehet élni.

  • 2009.12.01 15:59:00Sevy

    Én azért megértem azt is, aki azt mondja, neveld meg kicsiny gyermeked, meg azt is, aki ettől függetlenül szeretne kimozdulni, ha kicsi és nem érti, ha nem. Mert tényleg jó lenne azt látni, hogy a kedves szülőbe szorul annyi intelligencia, hogy tudja, mikor kell hozzásegíteni a gyermeket a helyesebb viselkedéshez, de ez egy picivel nagyon nehéz, aki élvezi, hogy új helyen van új emberek között és produkálja magát, vagy épp nem élvezi és az a baja. Ezért aztán tényleg jók a gyermekbarát éttermek, ahol lehet velük gyakorolni azokat a bizonyos szabályokat, amiket egyesek említettek. A bábszínház is arra jó többek között, hogy megtanulják a helyes színházi viselkedést (mint oviban is erre megy ki a dramatizálás), és nem rögtön egy nagyelőadásra viszik őket, amit nem is értenek, hogy ott most nekik miért kell így meg úgy viselkedni, meg nem is akarják megérteni, mert nem izgalmas. "Normál" étterembe kedves boszicár ne is vigyék a gyerekeiket, mert nekik az nem való még egyszerűen. Nagyobbakkal el lehet menni simán.

  • 2009.12.01 15:59:52Sevy

    Folyt.köv. szóval boszicár ebben értek egyet veled :)

  • 2009.12.01 19:12:35ági anyu

    2009.12.01 15:19:38boszor
    Nem kell falat építeni, csak kölcsönösen figyelni egymásra. Ne dobálja a gyerek az ételt hangos kurjongatások közepette szanaszét, de ne szóljanak már rá azért mert halkan brümmögve tologatja az etetőszék tálcáján a kisautóját vagy egy-egy hangosabb szó kicsúszik a száján, esetleg ne adj isten, picit csámcsog egy 20 hónapos (ez utóbbi velünk esett meg)

  • 2009.12.01 19:36:33Tessina

    2009.12.01 14:35:18kertedi megerositem:)

  • 2009.12.01 20:06:06baudolinA

    rath.dinen,
    arra van tuti beszólásod, hogy milyen az, amikor valaki háromgyerekes anyaként fintorog az éppen 16 decibelen üvöltő gyereked miatt? :D

  • 2009.12.01 20:30:12Rosa Rugosa

    Egy normálisan viselkedő gyerekre ritkán néznek csúnya szemmel.
    Akár "gyerekbarát" az étterem, akár nem.

  • 2009.12.01 20:43:00cozumel

    Rosa

    mas a normalis viselkedes kriteriuma nalad, nalam, a pincernel, Sobri Joskanal, szoval ez onmagaban keves.

  • 2009.12.01 20:49:49Rosa Rugosa

    Rám találtál?:)

    A normális, sajnos kommersz módon az, amikor elenyésző a negatív visszajelzés.
    Ha túl sok a méltatlankodó ember körülötted, az valószínűleg nem csak az ő hibájuk.:)

  • 2009.12.01 21:36:10psyché

    A fiaimmal most mar egeszen jol el lehet menni etterembe. Vinni kell nekik egy-ket jatekot, könyvet es eljatszanak, amig hozzak nekik az ennivalot. Egyebkent, ha lehet akkor mi is jatszosarkos etterembe megyünk. Ugy azert nyugisabb.

  • 2009.12.01 23:05:45ági anyu

    2009.12.01 20:30:12Rosa Rugosa
    Ez sajnos nem mindig igaz :(
    Legutóbbi negatív tapasztalatunk egy vidéki, mérsékelten elegáns, ám tökéletesen gyerekbarát, nagyon kedves személyzettel ellátott étteremben esett meg. A szomszéd asztalnál ülő hölgy először azt kifogásolta, hogy a picinek hamarabb hozták ki a túróscsuszát, mint az Ő levesét, utána meg azt, hogy a 20 hónapos gyerek csámcsog.

  • 2009.12.01 23:23:28cantaloupe

    Szerintem ebben a témában középütt van az igazság. Nem várom el egy picitől pl., hogy másfél órát pisszenés nélkül végigüljön.
    Viszont azt elvárom minden gyerekestől (magamtól főleg), hogy elkölthessem normálisan a vacsorámat. Értsd ezalatt, artikulátlan üvöltés, borom kiöntése, asztal körüli szaladgálás nélkül.
    Az 1-2 éves időszak valóban necces, na ilyenkor inkább tényleg a szittert hívnám, míg párommal éttermezek. Egyszerűen azért, mert a kisgyerek sem élvezné azokat az elvárásokat, amiket másfél óráig be kellene tartania. És én nem szeretem más privátszféráját durván megsérteni csak azért, mert gyerekem van.

  • 2009.12.02 00:14:31Farkasokkal táncikáló

    "Értsd ezalatt, artikulátlan üvöltés, borom kiöntése, asztal körüli szaladgálás nélkül."

    Hát nagyjából ennyit szokás elvárni, de ennyit jogosan, a gyerek nélkül étkező is ember.

  • 2009.12.02 09:39:55ági anyu

    2009.12.01 23:23:28cantaloupe
    Ebben van igazság, viszont nem mindig kivitelezhető - mondjuk akkor, amikor épp úton vagy, és nem feltétlenül élvezetből térsz be egy ilyen helyre, hanem mert muszály

  • 2009.12.02 09:41:26ági anyu

    2009.12.02 09:39:55ági anyu
    ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ...muszáj...

  • 2010.09.06 08:44:35City of Troy

    Azért, ha nem nagy fáradtság látogass el a Nosztalgia Étterembe Kistarcsára, nem fogsz csalóni

  • 2010.11.23 14:05:22Wayne Tata

    sziasztok, én az Árnyas vendéglőt javaslom a Diósárok úton (Fogas & János korház közötti út).
    itt találjátok meg őket:[link]
    Van kint játszótér, bent nagy cserépkályha és játékok.

  • 2011.03.16 15:52:55Marykriek

    Ajánlom a Jardinette Éttermet, ha gyerekkel akartok étterembe menni. Kedvesek a kicsikkel, külön ételajánlat van, igazi gyerekbarát hely.
    Ebben a hónapban pedig medvehagyma napok vannak.

  • 2011.03.16 15:54:30Marykriek

    Jardinette Étterem elérhetőség:[link]

  • 2011.03.16 21:45:43Bezzegmama

    Én is épp az Árnyast akartam írni, nekünk nagyon bevált! De tudja esetleg vki, hogy B. miért távozott?

Kedves Olvasónk!

A Díványon korábban megszokott belépés helyett, hozzászóláshoz Indapassra lesz szükséged, mely az Index és az Inda szolgáltatásainak egységes beléptetőrendszere.

Nincs még Indapassod? Regisztrálj most!
Maradjak belépve
Elfelejtettem a jelszavam

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Friss kommentek

  • Farsangi ajánlatok
    Farsangi ajánlatok Fergeteges farsangi mulatságok belföldön már 8.580 Ft / fő / éjtől! Böngésszen és kérjen ajánlatot!
  • Törökország
    Törökország Utazzon a téli hidegből a meleg napsütésbe! Törökországi ajánlatok már 69.900 Ft / fő / 7 éjtől!
  • Valentin-nap
    Valentin-nap Lepje meg kedvesét és töltsenek el egy romantikus hétvégét együtt! Valentin-napi akciók már 7.625 Ft / fő / éjtől!