Nagyon durva dolog derült ki a cukros üdítőkről

Olvasási idő kb. 2 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Egy friss kutatás szerzői szerint a cukros üdítőitalok fogyasztása meglepő mértékben növeli a májrák kialakulásának kockázatát. Már napi egy doboz kóla vagy más üdítő is döntő lehet.

Százezer amerikai nő egészségügyi adatait nézték át

A Harvard orvosi karának munkatársai mintegy százezer, 50 és 79 év közötti amerikai nő táplálkozási szokásait és egészségi állapotát követték nyomon két évtizeden keresztül, akik önként szolgáltattak magukról adatokat a Women’s Health Initiative nevű országos egészségügyi program keretében. A nemrég publikált eredmények azt mutatták, azoknál az alanyoknál, akik mindennap legalább 3 deciliternyi, vagyis egydoboznyi kólát vagy egyéb cukros üdítőitalt ittak, 85 százalékkal nagyobb arányban diagnosztizáltak májrákot a kérdéses időszak alatt, mint azoknál, akik kevesebb mint heti egy alkalommal ittak ilyen mennyiségű üdítőt.

A szakemberek megállapították továbbá, hogy a napi rendszerességgel üdítőt fogyasztók 68 százalékkal nagyobb arányban halnak meg májbetegségek következtében, mint azok, akik három- vagy annál kevesebb doboznyi üdítőt isznak egy hónapban. A tanulmány szerzői ugyanakkor felhívják rá a figyelmet, hogy ezek a halálozások így is rendkívül alacsony számban jelentkeztek, a százezer megvizsgált nőből összesen 150 esetében. A kutatásból az is kiderült, hogy a mesterséges édesítőket tartalmazó italok − a cukros változatokkal szemben − semmilyen módon nem növelték a májrák kockázatát a vizsgált személyeknél.

A cukros üdítők gyakran rengeteg kalóriát tartalmaznak, és segítik az elhízást, ami önmagában komoly kockázati tényező a májrák és egyéb májbetegségek tekintetében − foglalja össze a Daily Mail. A masszív cukorbevitel a kettes típusú cukorbetegség kialakulását is elősegíti, ami az elsődleges oka a nem alkoholos zsírmáj kialakulásának.

Múzsák a csók után könyv

Múzsák a csók után

Mi történt Szendrey Júliával, miután visszautasította „a nemzet özvegye” szerepét? Miért nem állt szóba egymással Babits felesége és lánya a költő halála után? A kötet nagy íróink, költőink életének legfontosabb női szereplőit helyezi a középpontba: húsz magyar múzsa élettörténetébe nyerhetünk bepillantást. Olykor felemelő, máskor tragikus női sorsok gyűjteményét tartja kezében az olvasó, amelyből kiderül: a halhatatlanságért sokszor a személyes boldogsággal kell fizetni: a kötet harmadik kiadása már a nyomdában.

Rendeld meg a kiadó oldalán kedvezményesen!

hirdetés

suetonius
suetonius
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Testem

Sejtszinten borítja fel agyad működését ez az állapot

Egy friss kutatás szerint a depresszió nemcsak a hangulatot és a gondolkodást érinti, hanem egészen a sejtek szintjéig hatással lehet az agy működésére. A tudósok olyan változásokat találtak az agy és a vérsejtek energiaellátásában, amelyek segíthetnek megérteni, miért jelentkezik a tartós fáradtság, a motivációhiány vagy a „lelassult” gondolkodás ennél az állapotnál.

Édes otthon

Ezeken a helyeken lehet azbeszt a te otthonodban is

Sokan úgy gondolják, hogy az azbeszt rég betiltott építőanyagként a lakásokban már sehol sem okozhat problémát. Azonban Magyarországon ma is rengeteg olyan épület, melléképület és udvari szerkezet áll, amely tartalmazhat azbesztet – gyakran úgy, hogy a tulajdonosok erről nem is tudnak.

Életem

Felújítják az egyik budapesti hidat: így hat a forgalomra

Felújítják a Hajógyári-sziget fő megközelítési útvonalát jelentő K-hidat. Az eredetileg ideiglenesnek szánt szerkezet teljes körű rekonstrukciójára a Budapest Közút Zrt. pályázatot írt ki, a kivitelezés pedig várhatóan 2026 őszén indulhat.

Testem

Ez történik a testeddel, ha minden nap zöld teát iszol

A zöld tea nemcsak a koffein miatt hasznos, hanem az antioxidánsai miatt is. A hatás maximalizálásához napi 3-4 csészényi tea kell, lehetőleg nem forrásban lévő vízzel leöntve, illetve számolni kell azzal is, hogy a zöld tea negatívan hat a vas hasznosulására.

Offline

Férfiruhában kémkedett a japánoknak a kínai hercegnő: hadsereget is vezetett hazája ellen a Kelet Gyémántja

Mandzsu hercegnőnek született, de a japán hadsereg legveszélyesebb titkos fegyvere lett belőle. Josiko Kavasima élete a huszadik századi történelem egyik legbizarrabb kémhistóriája: a hercegnő szakított a női szerepekkel, férfiruhát öltött, és saját hadsereget vezetve segítette Japánt Kína lerohanásában. A „Kelet Gyémántjaként” ünnepelt kémet a háború után a kínaiak nemzeti árulóként fogták perbe, és sorsa drámai véget ért. Utánajártunk a Távol-Kelet legrejtélyesebb, férfiruhás női kémének elképesztő és tragikus életének.