OFFLINE

A férfidivatba is betört a rózsaszín

2016. augusztus 24., szerda 18:46

Nemcsak a celebnők kapták fel a romantikus rózsaszínt a szezonban, hanem a férfiak is, akik jól láthatóan komolyan vették a Pantone által meghatározott színszabványt és előszeretettel építik be a korall, lazac és rózsás árnyalatokat a ruhatárukba.

Az uniszex szín természetesen a 2017-es tavaszi-nyári kollekciókat felvonultató férfi divathéten is felbukkant, így többek között a Sacainak, a Guccinak vagy Robert Gellernek köszönhetően jövő nyáron is keresett lesz a pink nyakkendő, pulóver vagy pantalló a férfi osztályokon. Sőt, nemcsak feketével, szürkével vagy zölddel lesz majd kombinálható, mivel a divatházak és az utcai trendek előrejelzéseit elnézve tetőtől-talpig rózsaszínben sem lesz ciki elindulni otthonról.

Simon Chilvers, a Matchesfashion.com stílusigazgatója szerint is a rózsaszín lesz a 2017-es év vezető színe, állítását pedig alátámasztja, hogy a hagyományosan konzervatívnak mondott férfidivatban 22 százalékkal több rózsaszín ruhadarab kelt el az elmúlt öt évben. A Brit Divat Tanács szerint idén várhatóan a 14.1 milliárd fontot is eléri a fényesebb és feltűnőbb árnyalatú ruhadarabokból származó eladás. Ami többek között ezért is meglepő, mivel a kifutón látott merészebb darabok ritkán jelennek meg az utca emberén, de idén úgy tűnik, hogy egyre többen vállalnak be egy-egy csillogóbb, szőrmével borított vagy 100 százalékban rózsaszín szettet a hétköznapokban is.

“Miért választana bárki is kéket a rózsaszín helyett, amikor a rózsaszín nyilvánvalóan jobb szín?” – nyilatkozta Kanye West, aki a karrierje hajnalán valóban gyakran jelent meg ilyen vattacukor színű darabokban a vörös szőnyeges eseményeken. De nemcsak a divatiparba befizető celeb válllalta be a sötétkéket leváltó új színt, az amerikai külügyminiszter, John Kerry, a brit külügyminiszter, Boris Johnson és a rapper, Drake is szimpatizált a rózsaszínnel a közelmúltban. A politikusok nyakkendőt, a zenész pedig Juventus pólót szerzett be ebben az árnyalatban.

A Life magazin a közelgő évfordulójának alkalmaból készített egy összeállítást arról, hogy a történelem során milyen színek voltak népszerűek a férfiak körében. A cikk szerint a legendás New York-i áruház, a Brook Brothers vitte be a férfiak gardróbjába a “szép pasztell” színeket. Az 1818-ban alapított családi vállalkozás 1900 körül dobta piacra a rózsaszín pólót, de csak 1949-ben, a főiskolás lányoknak köszönhetően kapott nagyobb nyilvánosságot és lett felkapott a férfiak körében is.

Az árnyalat pedig olyan alfahím filmikonokon is megjelent, mint például John Wayne, Don Draper a Mad Menből vagy Sonny Crockett a Miami Vice-ból. “Elavult felfogás, hogy ez egy “nőies” szín” – állítja a Style.com férfi ruházatért felelős vezetője, Rob Nowill, aki szerint bárki számára hihetetlenül izgalmas szín a rózsaszín.

A trend természetesen felbukkant a fast fashion üzletekben is, a Mangóban például már 4995 forintért találni rózsaszín pulóvert, míg a Zarában 2995 forintra árazták be a pólókat. A H&M-ben 1990 forintba kerül egy babarózsaszín póló, az Asos pedig 7890 forintot kér egy púderpink ingért. Kattintson a galériára és nézze meg, hogy mi lesz a vezető férfidivat a következő szezonban!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta