Rihanna a divatvilág egyik legnagyobb kedvence

Zanza!

Bár az idei CFDA-n a Dolce & Gabbana-szerű Sugarbird ruhában nyaraló Beyoncét választották meg az év divatikonjának, ettől függetlenül úgy tűnik, hogy a divatszakma továbbra is sokkal több lehetőséget lát a vadóc Rihannában, mint a hiúságáról ismert egygyermekes fotogén celebnőben. A jelenség feltűnt a Refinery29.com szerkesztőségének is, akik utánajártak annak, hogy vajon mi lehet a 28 éves barbadosi énekesnő titka. Részletek a hajtás után!

Az elmúlt pár szezonban nemcsak Rihanna vörös szőnyeges polgárpukkasztásaitól volt hangos a divatszakma, hanem tervezői kollaborációitól is, ugyanis a H&M-en kívül szinte már mindenkivel együttműködött, akivel csak lehetett. A New York-i divathéten bemutatott Fenty x Puma kollekcióját szinte percek alatt elkapkodták, ahogy a 4000 dollárra, 1,1 millió forintra beárazott Manolo Blahnik féle limitált szériás farmer combcsizmák sem sokáig árválkodtak a butikokban.

De Rihanna “munkái” itt nem értek véget, a szőrmés Puma és a farmer Blahnik után immár harmadszorra működött együtt a Stance luxusmárkával, mellyel Betty Boop féle lurex térdzoknikat és a 70-es évek stílusát követő fehérneműket dobtak piacra, mondani sem kell, hogy óriási sikerrel.

A popsztárra lecsapott a francia Dior ház is, amiben nem volt semmi meglepő, mivel Rihanna már tündökölt a márka nagyköveteként az előző szezonban. “Egy napot töltöttem a Dior szemüvegtervező csapatával. Végignéztem az archív kollekciókat, majd megismerkedtem az új anyagokkal is“ – nyilatkozta Rihanna a futurisztikus ihletésű kollekcióról, amit állítólag a Star Trek sorozatból ismert Geordi La Forge stílusa inspirált.

Ezek az együttműködések pedig mind azt bizonyítják, hogy Rihannára igény van a piacon. És ez valahol azért érthető. Az elmúlt néhány évben ugyanis Rihanna stílusa kezdett teljesen más és egyedi lenni, már nem követte, hanem diktálta a divatot és esze ágában sem volt elnézést kérni azért, ha valami megbotránkoztatót viselt.

Nem mostanában fogjuk elfelejteni azt a 216 ezer Swarovski kristállyal összetartott “ruhát”, amiben a 2014-es CFDA-díjátadón jelent meg, de emlékezetes volt az a Guo Pei által tervezett, mémmé vált aranysárga haute couture estélyi is, amivel a 2015-ös Met-gálán vívta ki magának a szakma elismerését. És nem véletlenül mondta róla Tom Ford az áprilisi Vogue címlapsztorijában, hogy Rihanna “merész, bátor és folyamatosan fejlődik”, mivel vitathatatlanul ez az egyik legpontosabb leírás az énekesnővel kapcsolatban. Rihannát ugyanis jól láthatóan érdekli, hogy mit tesz és mit visel, de egyáltalán nem érdekli, hogy ehhez mit szólnak mások. És valóban ez a divatszakma egyik legfontosabb aranyszabálya.

Persze nem Rihanna az egyetlen, aki tervezői együttműködésekben vett részt az elmúlt években. A 2000-es évek elején volt már erre néhány kevésbé sikeres próbálkozás, ilyen volt Mandy Moore Mblem-es, Ashlee Simpson Wet Seal-es és Jennifer Lopez Sweetface-es kollaborációja. És volt pár sikersztori is, mint például Gwen Stefani LAMB nevű márkája, Victoria Beckham karrierváltása, vagy az Olsen ikrek The Row néven futó brandje. De megemlíthetjük akár a Kardashian banda ízlésficamos kollekcióját is. Ezek az együttműködések, egy-két kivételtől eltekintve az adott korszak trendjeit kívánták meglovagolni és az arcukon kívül nem sok mindent tettek hozzá a hírességek.

Tehát 2008 körül senki nem akart úgy öltözni, mint Ashlee Simpson, még maga Ashlee Simpson sem. Feltételezhetően azért, mert a texasi sztárnak semmilyen kisugárzása nincsen. Ezzel szemben az önbizalommal és kisugárzással jól álló Rihanna teljesen más tészta, kialakította a maga sajátos, bevállalós és nem feltétlenül trendközpontú stílusát, amit szinte lehetetlen utánozni.

Ennek köszönhetően soha nem szokták más előadókhoz hasonlítani és ő sem szokott senkit lekoppintani. Ellenben amiben lencsevégre kapják, azt a ruhát vagy annak hasonmását másnap garantáltan elkapkodják az üzletekből, kerüljön az bármibe. Ennek tudatában már nagyon várjuk, hogy mikor számolhatunk be arról, hogy a nyolcszoros Grammy-díjas énekesnő megalapítja saját nevén futó márkáját és hivatalosan is beszáll az óriási problémákkal küzdő divatszakmába.

Blogmustra