Nagy sláger az orr- és szájékszer

Zanza!

Meglepődve olvastuk a Businessoffashion.com oldalán, hogy többek között a Givenchy, az Alexander McQueen, a Calvin Klein, a Dion Lee vagy éppen a Rodarte kifutóján is látott provokatív arcékszerek mennyire felkapottak a vásárlók körében a szezonban. Legalábbis erről számolnak be az ékszereket forgalmazó üzletek, mint például a Matchessfashion.com, melynek igazgatója, Natalie Kingham szerint a Riccardo Tisci féle ékszereket szinte azonnal elkapkodták.

Nem gondoltuk volna, hogy divatba jön a Givenchy féle arcékszer.
Nem gondoltuk volna, hogy divatba jön a Givenchy féle arcékszer.Fotó: Victor VIRGILE / Europress / Getty

A punk stílust erősítő vonal nem újkeletű a divatvilágban, mivel az ékszerész, Shaun Leane és Alexander McQueen készítettek már közösen töviskoronás hajdíszt és ezüst gerincmerevítőt a 90-es évek végén, de a különféle fül, orr és szájpeckek talán még sosem voltak ennyire felkapottak az utcai divatban, mint napjainkban.

Átszúrt arcú modell vonult az Alexander McQueen kifutóján januárban.
Átszúrt arcú modell vonult az Alexander McQueen kifutóján januárban.Fotó: Victor VIRGILE / Europress / Getty

“A vásárlók manapság jóval bevállalósabbak és tudatosabbak” – mondja Kingham, aki a közösségi oldalak erejének tudja be, hogy ezek a kiegészítők ma már nemcsak showelemek, de egyre gyakrabban megjelennek az utca emberén is.

“A digitális világ lehetővé teszi, sőt ösztönzi az embereket arra, hogy kitűnjenek a tömegből” – mondja a Sydney-i Sarah & Sebastian ékszermárka társtervezője, Sarah Gittoes, aki szerint az emberek egyre inkább szeretnék megmutatni saját személyes stílusukat. A tervezőpárosnak egyébként a divathullámnak köszönhetően olyan jól megy a szekér, hogy hetente 2-3 megrendelésük is van 14 karátos aranyból készült arcékszerre és 545 dolláros, 150 ezer forintos szájdíszre.

The OIL collection • available online • creative direction @markvassallo • photography @justinridler • model @lucygascoyne

Una foto publicada por SARAH & SEBASTIAN (@sarahandsebastianjewellery) el

“Mikor a Louis Vuitton is beépítette kollekciójába a testláncokat, már tudtam, hogy sikeres lesz" – mondja a Los Angeles-i ékszerész, Jacquie Aiche, akitől olyan luxusboltok rendelnek kiegészítőket, mint a Saks Fitfh Avenue és a Matchesfashion.com. Aiche az egyike azon szerencséseknek, akik a testékszerekre való megnövekedett kereslet miatt közel 100 százalékos eladási növekedéssel zárták a tavalyi évet. A bohém ékszerekben utazó Aiche nyolc évvel ezelőtt még egy Beverly Hills-i garázsban árulta termékeit, ma pedig már 1725 és 12.750 dollárt, 475.687 és 3,5 millió forintot is elkér a gyémántokkal kirakott testékszerekért és láncokért, amiket olyan hírességek viselnek, mint Rihanna, Beyoncé vagy Emily Ratajkowski.

A Net-a-Porter ékszerfelelőse, Sophie Quy hatására a luxusbolt is 27 százalékkal növelte az ékszerkínálatát 2015-ben, aminek hatására 21 százalékkal több ékszert adtak el még ugyanabban az évben. “A Givenchy-bemutató után megláttam az ékszerekben rejlő lehetőséget. A Net-a-Porter-nál jelenleg öt különböző stílusú orrkarika kapható a Givenchy, az Illeana Makri és a Rosantica kollekcióiból, ezek ára pedig 48 és 850 dollár, azaz 13 és 235 ezer forint között mozog“ – magyarázza Quy, aki szerint a vásárlók valóban keresik és viselik is ezeket az orrkarikákat, valamint test- és bokaláncokat a hétköznapokban.

“Régebben a testékszerekről mindenkinek a méretes acélgyűrűk és a különféle ijesztően hegyes ékszerek ugrottak be. Ez mára megváltozott, mivel a testékszerek vannak olyan szépek és szerethetőek, mint más minőségi ékszerek“ – mondja Maria Tash, aki tudja miről beszél, volt ideje szemmel tartani a testékszerek alakulását, mivel 1993-ban nyitotta meg első piercing szalonját New Yorkban, ma pedig már olyan luxusboltok rendelnek tőle ékszereket, mint a Net-a-Porter és a Matchesfashion.com.

“Egyre több nőnek van kettő, három vagy akár több fülbevaló a fülében“ – magyarázza a Bergdorf Goodman alelnöke, Elizabeth von der Goltz, akinek köszönhetően a hónap elejétől kaphatóak Sydney Evan modern ékszerei a hálózatnál. A szemfüles alelnök véleményén van a New York-i Barney's is, ahol brazil származású ékszerész, Ana Khouri 18 karátos fehérarany és gyémánt orrkarikái, illetve fülbevalói, valamint a Repossi több száz ezer forintos egyedi arc- és testékszerei is beszerezhetőek. A Barney's egyébként 50 százalékkal bővítette a nem hagyományosnak mondott ékszerek kínálatát a tavalyi évben.

A Lane Crawford női osztályának alelnöke, Lianna Mann szerint a Givenchy bemutatót követően már teljesen hétköznapinak számítanak a testékszerek az ügyfeleik körében, különösen felkapottak az olyan kortárs ékszerek, mint a Lyann Ban, a Repossi és a Delfina Delettrez, aki a tavalyi couture héten debütált egy 18 karátos arany és gyémánt eljegyzési orrkarikával, amiért 2000 - 8000 eurót, 626 ezer - 2,5 millió forintot kértek a londoni Mount Streeten. “Régebben a nagynéném egy kis arany láncon viselte az eljegyzési gyűrűjét” – emlékezett vissza inspiráció forrására Delettrez, aki egyébként a Fendi család negyedik generációjának tagja. A kétségtelenül hiánypótló termék mellett várhatóan a különféle drágakövekkel kirakott brossok is divatba jönnek majd a következő szezonban.

Nose Diamond Piercing Rings *

Una foto publicada por Delfina Delettrez (@delfinadelettrez) el

Blogmustra