Megtalálták a szelfizés valódi értelmét?

Zanza!

Ezúttal egy koppenhágai startup vállalkozás tett kísérletet arra, hogy megoldja azt az ősrégi internetes problémát, miszerint honnan tudjuk valójában azt, hogy az online boltokban megvásárolt ruha passzol-e majd ránk vagy sem – írja a tavaly több neves díjat is bezsebelt innovációról a businessoffashion.com.

„Ez a közösségi háló hiányzó eleme. Célunk, hogy a ruházati cikkek Facebookjává váljunk. A Fitbay mindenkinek személyre szabottan biztosítja, hogy a ruha mérete és formája illeszkedjen rá. Előnye, hogy az alak helyett a méretre fókuszál, így a felhasználóknak nincs többé szükségük mérőszalagra. Aki ezt a problémát megoldja az online világban, az nagyot nyer ezzel. Remélem és hiszem, hogy mi leszünk azok. Legalább annyit már elértünk, hogy megtaláltuk a „szelfizés” valódi értelmét” – mutatja be az ötletet a Fitbay harminc éves alapítója, Christian Wylonis, aki azért kezdett el megoldást keresni a problémára, mert a hosszú felsőtestének köszönhetően nehezen talált magának megfelelő ingeket az online áruházakban.

Az Euromonitor International kutatóinak becslése szerint a ruházati cikkeket és lábbeliket értékesítő piac tavaly 128 milliárd dollár bevételt hozott, amit 2018-ra globálisan 305 milliárd dolláros üzletre szeretnének bővíteni. Ám a szeszélyes vásárlók egyre nagyobb fejfájást okoznak a webes kereskedőknek. A glasgowi tanácsadócég, a Clear Returns szerint ugyanis a vásárlók az interneten értékesített ruhák mintegy harminc százalékát visszaküldik a kiskereskedőknek. Ez az adat Európa egyik legnagyobb internetes cipő és divatáru boltjában, a német Zalandóban a tételek mintegy felét jelenti.

1468713 645296045526571 1100098272 n.png
Fotó: fitbay.com

Mikor a felhasználó belép a Fitbay oldalára, akkor megadja a magasságát, súlyát valamint testének formáját, ami lehet többek között körte vagy alma. Hasonlóképpen hasznos információval szolgálunk, ha beszámolunk arról, hogy izmosak vagyunk-e vagy hogy hosszú, illetve rövid karral vagyunk-e megáldva. Az oldal arra ösztönzi a felhasználókat, hogy küldjenek magukról egy ruhás szelfit, mellyel sokat segítünk a megfelelő adatok meghatározásában.

Minden felhasználónak van egy úgynevezett „Discover” oldala, ami azokról a vásárlókról mutat képeket, akik a Fitbay algoritmusok segítségével vásároltak ruhát, így lecsekkolhatjuk, hogy az előző ügyfelek mennyire voltak megelégedve a szolgáltatással. Az ilyen finomhangolásoknak köszönhetően sokkal egyszerűbben megbizonyosodhatunk arról, hogy milyen méretű Gap pólót vagy Forever 21 maxiruhát dobjunk a virtuális kosarunkba. A cég elkezdett dolgozni azon is, hogy a fejlesztésük a mellméreteket is reálisan mutassa, de sajnos a nők egy része nem szívesen osztja meg ezt az információt másokkal. Ezzel a szolgáltatással a Fitbay beállt azon cégek hosszú sorába, melyek az elbizonytalanodott online vásárlók hadára hajtanak. Az egyik ilyen legfelkapottabb vállalkozás a New York-i Clothes Horse, mely már számos kiskereskedőnek és azok divatmániás vásárlóinak könnyítette már meg a vásárlást az elmúlt években.

Screen-Shot-2014-09-05-at-10.20.46-656x429.png
Fotó: fitbay.com

A londoni székhelyű Fits.me oldalán létrehozhatjuk saját avatarunkat, melynek köszönhetően olyan, mintha saját magunkon próbálnánk fel az adott inget vagy ruhát a virtuális próbafülkében. Hasonlóképpen működik a stockholmi Virtusize is, melynek rendszerében saját képünk feltöltésével próbálhatjuk fel a kiszemelt ruhadarabot. „A hosszútávú cél az, hogy azok, akik online vásárolnak ruhát, azok használják a Virtusize alkalmazást” – mondja a cég vezérigazgatója, Gustaf Tunhammar.

Az Ebay idén februárban újított be egy 3D-s grafikai alkalmazást, a PhiSixet, melynek segítségével könnyebben meggyőződhetünk arról, hogy illik-e ránk a kiválasztott ruha. Az online piactéren használható szoftvernek köszönhetően a potenciális vásárlók egy avatar segítségével próbálhatják fel az áruba bocsátott termékeket. Bár az Ebay nem egy ruházati vállalat, mégis egyre inkább ügyelnek arra, hogy ügyfeleik letesztelhessék a vásárlás előtt a kívánt darabot, ha akarják.

A 2.4 millió dollárral megfinanszírozott Fitbay az ügyfelek kattintásával és azok megrendeléseivel termel pénzt magának. A februárban élesben indított próbaverzióra már több mint 100.000 felhasználó iratkozott fel, de a cég azt mondja, hogy adatbázisukban már több mint 4 millió felhasználó található, akik több mint 1000 kiskereskedő kínálatából választhatnak személyre szabottan a Uniqlotól a Ralph Laurenen át a J.Crewig. Állításuk szerint bármilyen alkatú vásárló, a csontsoványtól az erős csontozatúig talál magának ruhát a naponta frissülő és fejlődő oldalukon.

„A Fitbay ezen az óriási piacon egy nagy problémára jelent innovatív megoldást. Akár még győztesen is kijöhetnek belőle, mint a milliárd-dolláros vállalattá vált Spotify” – mondja a kockázati tőkével foglalkozó stockholmi cég, a Creandum Advisor AB egyik tanácsadója, Martin Hauge.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra