2013 tizenhárom legfelkapottabb gönce

Zanza!

Minden szezonnak megvannak a slágerdarabjai, melyek rabul ejtik a divatszakmát, majd a trendkövető közönséget. Ez alól a 2013-as év sem volt kivétel, természetesen akkor is szép számmal voltak olyan alapdarabok és kiegészítők, melyek főszerepet kaptak az utcai divatban, a magazinok vezércikkeiben és a legtöbb divateseményen. A fashionista.com szerkesztői összegyűjtöttek egy tucatra valót azokból a népszerű „must-have” termékekből, melyek szinte mindenkin és mindenhol feltűntek a tavalyi évben. Nézze meg, mire vágytunk leginkább 2013-ban!

1. A Carven rózsaszín kabátja

A negyvenes évek óta köztudatban lévő, de csak 2009-ben újraélesztett divatház nőies és elegáns rózsaszín kabátját imádták a divatszerkesztők és a vásárlók a tavalyi évben. Számos street style fotón és fast-fashion üzletben is megjelent a stílusos fazon, hazánkban a legmenőbbet a Zarában szerezhették be a divatmániások.

2. A Kenzo tigrises pulóvere

A francia márka ikonikus logójával ellátott pulóverét szinte azonnal elkapkodták az üzletekből. Ezen nem lepődtünk meg, hiszen vitathatatlanul ez az a darab, ami kirobbantotta a pulóver-forradalmat a divatvilágban. A tigrises pulóverért egyébként 195 eurót (58.170 forint) kértek a divatháznál.

3. A Balenciaga bakancsa

Nem hinnénk, hogy lett volna olyan külföldi divatblogger a bolygón, aki ne szerezte volna be az Alexander Wang által tervezett, kivágott, csatos bokacsizmát az elmúlt szezonban. Legalábbis ez derül ki a divatheteken lőtt utcai divatfotókból és az Instagramra feltöltött képekből. Persze nem hibáztatjuk őket ezért, a lábbeli annyira menő, hogy mi is szívesen megvettük volna, ha tehetjük.

4. A Givenchy Bambi pulóvere

Hírességek és divatszerkesztők rajongtak 2013-ban a Givenchy bambis pulóveréért, aminek köszönhetően más márkáknál is divatba jöttek a rajzfilmes szerelések. A hazai üzletekben talán a Mango készült fel legjobban az ilyen cuccokból.

A divatház tervezője, Riccardo Tisci is tett róla, hogy a mintáról értesüljön a világ, küldött  egyet Kim Kardashian és Kanye West elsőszülött gyermekének ajándékba.

5. Vászoncipő a Chaneltől

Listánk egyik meglepőbb darabja a Chanel espadrilles cipője, ami nálunk legalább annyira tiltólistás, mint a városi kirándulásokra alkalmatlan flip-flop. Mégis ezt a Pireneusokból származó kötéltalpat kapott vászoncipőt viselték 2013 nyarán a legtöbb üdülőhelyen Miamitól a Francia Riviéráig.

6. Brian Lichtenberg hatásvadász felsői

Lichtenberg legújabb, figyelemfelkeltő pólókollekciójával olyan neves márkák előtt kívánt tisztelegni, mint az Hermès, a Céline, a Balmain vagy a Gucci. Ráadásul mindezt az eredeti divatmárkákhoz képest jóval alacsonyabb áron kínálta.

Valószínűleg az elérhető árnak köszönheti hihetetlen népszerűségét is, ami különösen a blogszférában volt megfigyelhető. Egy fekete, Homiés South Central feliratos pólóért egyébként 60 dollárt (13.090 forintot) kérnek a márkánál.

7. Valentino szegecselt szandálja

Jó pár szezon óta felkapott a szegecselés és a rock & roll vonal a divatvilágban. Jól tudta ezt Valentino is, aki elegáns szandálját vadította meg szegecsekkel, ráadásul mindezt a provokatív fotóssal, Terry Richardsonnal reklámoztatta. A lábbelit állítólag lehetetlen volt bármilyen méretben is beszerezni a luxusáruházakban.

8. Mansur Gavriel vödörtáskája

A szezon legmenőbb táskáját nem egy neves európai divatház készítette, hanem egy friss, 2012-ben létrehozott New York-i márka, Rachel Mansur és Floriana Gavriel által alapított Mansur Gavriel. Az olasz bőrből készült, egyszerű, de sikkes táskákat már Kate Moss, Alexa Chung és Gwyneth Paltrow is beszerezte magának, sőt annyira népszerű, hogy a márkánál már most várólista van a többi darabra. Egy táskáért egyébként átlagosan 495 dollárt (108.000 forint) kérnek a márkánál.

9. A Birkenstock klasszikus papucsa

Bár a német márka papucsa biztosan szuperkényelmes, de attól még ocsmány és drága. Idén hivatalosan akkor jött divatba, mikor ilyenben jelent meg néhány befolyásos magassarkú-ellenes stylist és főszerkesztő a divathéten.

10. Isabel Marant és a H&M hímzett kabátja

A svéd fast-fashion üzlet eddigi legjövedelmezőbb kollaborációját köszönheti Isabel Marantnak. A kollekció annyira sikeres volt, hogy még a budapesti üzletből is egy óra alatt elkapkodtak szinte mindent a vásárlók, sőt a Google keresések is 300%-kal nőttek a H&M bejelentése után, az eBayen pedig a hímzett kabátért az eredeti ár háromszorosát is kifizették a divatrajongók az ősszel.

11. A Zara 'Skort' szoknyája

Bár mi eléggé untuk, hogy szinte minden hazai divateseményen efféle vagy műbőr szoknyás divatbloggerekbe és önjelölt divatgurukba botlunk, a fazon meglepő módon tarolt a nemzetközi piacon is 2013-ban. Az első ránézésre szerethető, de sokaknak előnytelen szoknyát egyébként a hazai üzletekben 2990-7995 forint között még beszerezheti, ha akarja.

12. A Catbird ujjperc gyűrűje

A piacon közel tíz éve megtalálható brooklyni márkát New York egyik legizgalmasabb ékszerboltjaként tartják nyilván a szakemberek. Az átlagosan 150 dollárról (32.779 forint) induló kiegészítőket főleg celebnőkön és modelleken, mint Freja Beha Erichsen, Abbey Lee Kershaw, Jessica Biel vagy Michelle Williams láthattuk a tavalyi évben.

13. A Saint Laurent csillagos kardigánja

A Hedi Slimane grunge stílus ihlette kollekciójába illesztett csillagmintás gyapjúkardigánt borsos, 1290 dolláros (281.990 forint) ára ellenére állítólag napok alatt elkapkodták az üzletekből ősszel. A kék alapon fekete csillagos, túlméretezett darab megfordult a Marie Claire és az Elle borítóján, valamint olyan hírességeket kaptak benne lencsevégre, mint Katie Holmes, Zooey Deschanel vagy Chloë Moretz.

Blogmustra