Rohamosan csappan az Ugg csizmák népszerűsége

Zanza!

A strasszos-bolyhos kapszulakollekciójával az esküvői bizniszbe is beszálló ausztrál cég kényelmes, de ronda csizmájára egyre kisebb a kereslet világszerte. Az utcai divatba már tíz éve belerondító Ugg leginkább a brit kamaszok körében népszerű Európában, de a legnagyobb hollywoodi sztárok ruhatárában is felbukkant a barna báránybőr csizma. Cameron Diazon és Uma Thurmanon kívül például olyan divatikonok is kiléptek benne az utcára, mint Kate Moss vagy Stella McCartney.

A Pennylvaniai iskolában betiltott otromba lábbelire való érdeklődés a Deckers legújabb értékesítési adatai szerint a 2009-es 67 százalékos növekedést követően idén 31 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben – írja a guardian.co.uk. Bár a vállalat a kudarcot elsősorban az enyhe időjárásnak, az olcsó utánzatoknak és az újra divatba jövő magas sarkú cipőknek tudja be, mégis arra számít, hogy a nyereség tovább csökken majd az év végéig.

Ön örülne, ha eltűnne az Ugg az utcáról?

  • Kevés ízléstelenebb cipőt láttam, nem fog hiányozni 1003
  • Hiányozna,mert kényelmes és praktikus 712
  • Nem foglalkozom vele 618
  • A termék mindig is a gúny tárgya volt a divatiparban 141

„Az Ugg saját sikerének áldozata. Mint minden trend, ha nem képes fejlődni, el fog tűnni a süllyesztőben. Abban sem vagyok biztos, hogy Jimmy Choo vissza tudta volna lehelni az életbe a márkát. A márkának újra kellene gondolnia a marketingpolitikáját és vissza kell térnie az alapokhoz” – mondta Rana Reeves, a John Doe alapítója, aki arra kívánt utalni, hogy a márka hírnevét beárnyékolják a D-listás hírességek és rajongótáboruk.

Az Ugg esküvői kollekciója
Az Ugg esküvői kollekciója

A csizma imázsán a rossz reklám sem dobott sokat a közelmúltban. Több orvos is egyöntetűen azt állította, hogy a cipő struktúráltsága miatt nem tesz jót a lábnak, egy 2010-es felmérés szerint pedig a báránybőr lábbeli egyike annak a tíz dolognak, amit a pasik ki nem állhatnak a nőkön.

A Verdicht Research vezető kereskedelmi elemzője, Honor Westnedge szerint az alapvetően szezonális termékként árult Ugg, bár igyekezett diverzifikálni a lehetőségeket, magas ára és az új versenytársak mellett, mint a Hunter, a Le Chameau (a cambridge-i hercegné egyik közkedvelt márkája) vagy a Converse mellett nem tudott labdába rúgni.

Ugg csizma állatminta fanatikusoknak
Ugg csizma állatminta fanatikusoknak
Blogmustra