Vajon életben maradnánk, ha csak krumplit ehetnénk?

Zanza!

Andrew Taylor egy éven keresztül szinte kizárólag krumplit fogyasztott, és úgy tűnik, még élvezte is a dolgot.

Legalábbis erről árulkodik, hogy még mindig meglehetősen lelkesen beszél a krumpliról, és minden Marsra igyekvőnek azt ajánlja, válassza a krumplit útitársnak. Taylor egyébként nem azért kísérletezett magán egy évig, hogy cikket írhasson a megpróbáltatásairól, mint a Vice egy egész hetet Nutellán túlélő és barnát hányó újságírója, hanem a rengeteg fagyiról, üdítőről és zsírban tocsogó ételről próbált lejönni, egészen egyszerűen ráfüggött ugyanis a junk foodra.

Legyen inkább unalmas

A „sima”, fehér húsú krumpli mellett édesburgonyát is fogyasztott és szójatejjel, paradicsomszósszal és különböző fűszerekkel megpróbálta azért izgalmasabbá tenni a nap mindhárom étkezését meghatározó krumplit. Ezenkívül B12 vitamint is szedett a kísérlet alatt, aminek hatására 157 kilósról 99 kilósra fogyott. és állítása szerint a depressziós tünetei is enyhültek. Mindez persze inkább a cukros gyorsételekről való lemondásnak volt köszönhető, és bár valószínűleg a súlyfeleslegtől való megszabadulásnak is örült, a célja inkább az volt, hogy ne mint az örömszerzés egyetlen forrására tekintsen a zabálásra.

84 krumplit?! Minden nap?!

A Popular Science mindenesetre utánanézett a dolognak, és megpróbálta kideríteni, vajon lehetséges-e kizárólag krumplit fogyasztani, és életben is maradni. Először is nem árt leszögezni, hogy mivel az emberi szervezetnek legalább 20 különböző aminosavra szüksége van ahhoz, hogy funkcionálni tudjon, ezek közül pedig 9 esszenciális, azaz olyan aminosav, amelyet a szervezet nem, vagy csak kis mennyiségben képes előállítani, egyáltalán nem jó ötlet hasonló kísérleteknek alávetnünk magunkat.

Krumpli, krumpli, krumpli, krumpli...

A krumpli tulajdonképpen mind a 9 esszenciális aminosavból tartalmaz valamennyit, ezért napi 5 darabot nagyjából elég is lenne elfogyasztani. Legalábbis ebből a szempontból, a vitamin és ásványianyag szükségleteink kielégítésére ugyanis egyértelműen alkalmatlan lenne, ha csak egyfajta krumplit fogyasztanánk. Az édesburgonyával kombinálva már elégséges lehet az étrend a vitaminszükségleteink kielégítésére is, ahhoz azonban, hogy kalciumból is eleget vigyünk be a szervezetünkben, napi 34 darab édesburgonya vagy 84 darab fehér burgonya elfogyasztására lenne szükség.

Meglehetősen extrém kísérletnek vetette tehát alá magát Taylor, a hagyományos krumpli ugyanis mindemellett a vércukorszint alakulása szempontjából is igazi hullámvasutazást jelent a szervezet számára, és nagy mennyiségű fogyasztása a cukorbetegség kialakulásához is hozzájárulhat. Valószínűleg még mindig jobb persze, mint a rántott Snickers és a gyorskaja. 

Blogmustra