Nincs veszélyben a telekocsizás az Oszkár szerint

Zanza!

Miután az Ubert kinyírta a kormány, sokan kezdtek el aggódni, hogy mi lesz a telekocsis rendszerrel. Hiszen a költségmegosztásos fuvarok rendszere jó ideje létezik, jól működik, mindenkinek megéri - vajon ezt is ellehetetlenítik annyira, hogy az utasok kénytelenek legyenek visszatérni a távolsági buszhoz vagy vonathoz? A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ki is adott az ügyben egy közleményt, ami egy kiváló feladat lehetne majd egyszer egy érettségin szövegértésre, ugyanis néhány nap alatt teljesen máshogy értelmezte minden résztvevő fél. 

"Az NFM emlékeztetett arra, hogy a hatályos jogszabályok értelmében Magyarország területén személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető, amennyiben a szolgáltatást bármilyen ellenérték fejében - ideértve az útiköltséghez való részleges hozzájárulást is - nyújtják" -ez az a mondat, ami miatt már lassan egy hónapja megy a találgatás, hogy akkor most vége lesz-e a telekocsi szolgáltatást nyújtó cégeknek is, vagy valóban csak a taxisok hathatósabb ellenőrzéséről lesz szó a jövőben. Az ügyben az Origonak azt mondta a nemzetgazdasági minisztérium, hogy a szigorított ellenőrzéssel nem a telekocsik ellehetetlenítése a cél, hanem "alapvetően az árufuvarozást és a közúti személyszállítást hivatásszerűen végző taxisok ellenőrzésére hozzák létre ezt az új csoportot, amely mindezek mellett közreműködhet az útdíjak megfizetésének ellenőrzésében is"

Ennek ellenére a napokban újra felreppent a hír, hogy vége az Oszkárnak, és a BlaBla Carnak is vége lehet, ha rájuk szállnak az ellenőrök. Mindkét szolgáltatás nagyon egyszerűen működő telekocsi szolgáltatás, aminek a lényege, hogy ha például ön Miskolcról szeretne Budapestre jutni, és ehhez nem szeretne vonatozni vagy buszra szállni, hanem eggyel kényelmesebben és gyorsan szeretne közlekedni, akkor kereshet hozzá autós úti társakat, akikkel megosztja a költségeket (vagy ön mellé az autóba szerezhet még néhány embert, esetleg ön társulhat be valaki(k) mellé), aztán természetesen értékelheti az utazást és az útitársakat.

Az Oszkár a Facebookon próbálta megnyugtatni azokat, akik rendszeresen használják a szolgáltatásukat, hogy egyelőre nem kell attól tartani, hogy civil ruhás ellenőrökkel cseverészik el valaki kedélyesen egy belföldi fuvar alatt, majd megkapja a bírságot. A cég szerint egyelőre a kormány nem a telekocsizókat szeretné fokozottan ellenőrizni, és biztosított minden felhasználót arról, hogy továbbra is választhatják a szolgáltatásukat (és a bejegyzésből az is kiválóan látszik, hogy a most felröppent hírek alapja még mindig az augusztusi sajtóközlemény).

A BlaBla Car is a Facebookon próbálta nyugtatni a kedélyeket, szerintük a telekocsizást továbbra sem tiltja semmilyen rendelet, sőt kiemelték ők is, hogy a kormány támogatja a telekocsi rendszer fejlesztését. 

Vagyis egyelőre a telekocsi szolgáltatók kimondottan optimistán tekintenek a jövőbe, de azért ígéretet tettek a felhasználóknak, hogy ha bármilyen változás áll be a jogszabályokban vagy az ellenőrzések módszerében, azonnal értesíteni fognak mindenkit. 

shutterstock 113749420
Fotó: Shutterstock
Blogmustra