A nagy kiszerelés nem egyenlő az alacsonyabb árral

Zanza!

Mikor bevásárol, hajlamos azt hinni, hogy minél nagyobb a kiszerelés, annál kedvezőbb lesz az ár, főleg ha összecsomagolt termékeket talál a boltban. Hisz mi másért fóliáznának össze két kukoricát, ha nem azért, mert úgy kevesebb csomagolóanyag jut egyre, tehát már csak ezért is olcsóbb, nem? És a gazdaságos csomagolás is nyilván azt jelenti, hogy önnek, a fogyasztónak is gazdaságos, azaz több pénze marad tőle, ugye? Hát, nem.

Mióta ki kell írni az árcédulákra az egyes termékek fajlagos árait is, vagyis az egy egységre vetített árat (általában kilogrammra vagy literre, esetleg darabra felszorozva, különlegesen apró betűmérettel), sokkal egyszerűbben meglátni a turpisságokat, hiszen nem kell osztania-szoroznia. Ezt kihasználva mentünk egy kört és megnéztük, mi a helyzet a boltokban: valóban úgy működik-e minden márka, ahogy elvárható lenne, azaz ha nagy kiszerelést vesz, akkor olcsóbban jön ki.

Általában az elmélet igaz, kivéve a bonbonok tekintetében, ahol minél nagyobbat vesz, annál drágább a fajlagos ár. Az akciókat direkt kihagytuk, illetve csak egy helyen vettük bele, ahol teljes áron is a kisebb kiszereléssel járna jobban.  Azt  is nézze meg, hogy mit hol vesz, mert ami egyik hiperben rendben volt, az a másikban nem, bár találtunk visszatérő elemeket is. Azt nem állítjuk, hogy egy bevásárlás alatt is nagyokat lehet ezen bukni, viszont ha körültekintően vásárol, akkor egy év alatt meg tud spórolni egy rendes nagybevásárlásra valót. Nos, meglepő módon öblítők, mosópor, mosótabletták, csoki és olaj is bukott ezen a teszten, azaz nézze meg a galériában, mikkel és mennyire jár rosszul, ha a nagyobb kiszerelést veszi!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra