KÖLYÖK

Nincs itt a tesicucc? Egyes! Lehet ezt?

2016. február 1., hétfő 15:49

- Anyu, egyest kaptam tesiből!

- Hát azt meg hogy? Nem sikerült a bukfenc?

- Nem volt ott a tesicuccom.

Ehhez hasonló párbeszéd nem egy porontyos szülő családjában előfordult már, legfeljebb nem a tesicucc, hanem a nyelvtan füzet, az ellenőrző maradt otthon, beszélgetett a gyerek angolórán, vagy nem volt miltonkapoccsal összetűzve a papíróra. A tanár pedig, ha olyan, kíméletlenül bevágta rá az egyest.

A szülő persze ilyenkor csak mérsékelten (vagy egyáltalán nem) tud haragudni a gyerekre, inkább sajnálja őt, amiért ilyen igazságtalanság érte. Ha a bukfenc megy, és a helyesírással sincs gond, akkor miért kap egyest? Vajon tényleg normális-e, hogy lerontják a gyerek tanulmányi eredményét valami olyasmiért, aminek semmi köze a tudásához? 

Úgyhogy ma is nagyon közszolgálatiak vagyunk: kikértük az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közoktatási Államtitkárságának az állásfoglalását az ügyben. Megkérdeztük, hogy ez jogszerű-e, lehet-e hiányzó felszerelés, órai beszélgetés miatt egyest adni.

Nem lehet.

 A szakállamtitkárság válasza szerint „… a tanulói teljesítmény mérése, az érdemjegy, az osztályzat megállapítása nem büntetési eszköz, nem lehet fegyelmező intézkedés. A tanuló teljesítményének értékelése a tanuló tudását, szorgalmát kell, hogy tükrözze és nem pedig a magatartását. Nem adható tehát a rossz magatartásért, fegyelmezetlenségért, gyengébb külalakért eggyel rosszabb érdemjegy vagy osztályzat, illetve elégtelen sem.  Amint azt a köznevelésről szóló törvény – garanciális jelleggel – külön is rögzíti: az érdemjegy és az osztályzat megállapítása a tanuló teljesítményének, szorgalmának értékelésekor, minősítésekor nem lehet fegyelmezési eszköz.”

Na de mit tehet a tanár, akinek az osztályában notórius felszerelés otthonhagyók szabotálják az oktató-nevelő munkát? Nyilvánvalóan vannak más eszközök is, de ha minden áron azt szeretné elérni, hogy a gyerek osztályzatában is tükröződjön a feledékenysége, akkor javasolhatja az osztályfőnöknek, hogy adjon eggyel rosszabb jegyet magatartásból vagy szorgalomból. A köznevelési törvény ezt lehetővé is teszi: „a tanuló magatartásának és szorgalmának értékelését és minősítését az osztályfőnök - az osztályban tanító pedagógusok véleményének kikérésével - végzi.”

Hát ezt teheti törvény szerint. A tantárgyi osztályzatot viszont nem ronthatja le. 

Kapott már az ön gyereke egyest/rosszabb jegyet olyanért, ami nem a tudás hiánya volt?

  • 11916
    Igen
  • 1169
    Nem

KOMMENTEK

  • 2016.02.02 06:34:34Behajtó70

    Exterminador: szerintem meg igaza van, rólad viszont remélem, közelébe nem vagy semmilyen oktatási intézménynek, baj lenne ha a hozzád hasonlóktól tunulnának a fiatalok!

  • 2016.02.02 06:47:56Behajtó70

    A témához: nincs tesicucc: igazolatlan hiányzás. Ezt lehet árnyalni, hogy hanyadik után. Tessék beleírni az szmsz-be! Igazgatók! Minek vagytok?! Tényleg ideje már visszahozni a tanfelügyeleti rendszert, hogy ez a sok selejt tanár/igazgató kibukjon a francba a gyermekeink környékéről (akinek ne minge...). Még a jegyet sem írják be az ellenőrzőbe, kis noteszban szarakodnak, félévkor meg mindenki meglepődik. Évek óta könyörgök, hogy legalább ennyit tegyen már meg az istenbarma osztályfőnök...de semmi eredmény. Szemétre való szar alakok ugatnak megint, hogy szerintük hol van az oktatás...persze, hogy a béka segge alatt, link tanárokkal nem jutunk semmire. Az igazgatók felét meg simán el kéne zavarni. Bottal! Annyit nem tudnak, hogy a szabályokat el kéne olvasni és meg kéne érteni. Ez nem pénz kérdése. Angol szakos gimiben külön tanárt kell hívjak, mert az iskolai nem tud angolul. Emelt infót jeleztünk, hogy arra megyünk érettségizni, a tanár annyit tud, hogy windows xp, startmenu, notepad. Még a wordot sem!

    Úgyhogy a pedalógósok helyében kurvára meghúznám magam, és hálát adnék a június-július-augusztus trióért!

  • 2016.02.02 07:32:23az abádszalóki hős

    Gipsz Ferenc
    „Ellenben a testedet nap mint nap hasznalod. Egy porckopas, ludtalp, serv viszont nagyban kepes rontani az eletminoseget.”

    Nem tudom, mi folyik manapság az iskolákban tesióra címén, mert jómagam már nem, a gyerek meg még nem tart ott, de amiket lehet olvasni (ti. emelt számú tesi, annak ellenére, hogy nincs megfelelő és elegendő tornaterem) inkább kontraproduktív hatású, szerintem. Szerencsés vagyok, mert atletikus alkat lévén, minden elég jól ment tesiórán, mind a szekrényugrás, mind a kosárlabda (mondjuk pont a magasságom miatt elég vicces látvány lehettem a felemás korláton), kötélmászás stb. De porckopást vagy sérvet viszont nem azért nem kaptam, mert az iskolában volt testnevelés, hanem mert _mellette_eljártam sportolni, sőt, felnőtt koromban is hetente 3-4 alkalommal járok edzésre. A sport szeretete pedig igaz, hogy fiatal korban alakul ki, de főleg az alapján, hogy a gyerek mit lát a környezetében, pl. a szülők viszik-e túrázni vagy játszanak-e vele, vagy a barátai/kortárs csoport tagjai mit csinálnak. A saját példámból tudom, hogy nekem az iskolai tesiórák nem a mozgás szeretetére neveltek rá, hanem arra, hogyan lehet az embert szivatni (0. óra tesi, úgy, hogy nincs zuhanyzási lehetőség) – illetve, hogy mennyi kudarcélmény forrása lehet, ha az ember nem eszményi alkatú (nehéz csontú, lassan mozgó stb) (Ja: és hogy lehet lógni vagy elszabotálni a mozgást – a fene se akart fullra leizzadni)

    (Megjegyezném, hogy lúdtalpat nem a mozgás hiánytól lehet kapni, hanem a nem megfelelő lábbeli egésznapos viselésétől, pl. edzőcipő. )

  • 2016.02.02 08:40:29Hortenz

    Mindenki a tornatanárokon rugózik és személyes példákkal jön. Íme az enyém, miért utálom őket. Én gerincferdülés miatt fel voltam mentve egészen elsőtől. A gerincbetegség legfőbb terápiája a mozgás, bármilyen amúgy..
    Amiket csináltattak velem, ha nem a kis padon ülve görnyedtem: távolugrásnál én gereblyéztem a homokot (féloldalas terhelés, a legkárosabb), magasugrásnál én raktam vissza a lécet. Postára mentem a tanárnak és közértbe bevásárolni. Középiskolában a lakáskulcsát adta oda, hogy válogassam ki a szennyesét és indítsam el a mosogépet.
    A TF-et átneveztették egyetemnek, mert büdös volt a főiskola elnevezés, de ott, ahol a gyerekeknek 60%-a gerincdeformitással küzd, azzal nem tudnak mit kezdeni. Nem olyan bonyolult különben, az asszimetrikus terhelésen kívül BÁRMIT, sőt MINDENT csinálhat egy ilyen gyerek, futhat, gimnaztikázhat, labdázhat. Arról egyetemi diplomájuk van, hogy hányszor kell felemelni és milyen szögben a lábat, hogy kerek legyen a "popsi", meg meddig menjen fel a pulzus, hogy égjen a zsír. mert az fontos. De arról fogalmuk sincs, hogy egy gyenge gerincizmú gyereknek a futkározás nem árt. Az már nekik magas, ahol már lenne tennivaló van, ahhoz ő nem ért. A gyógytorna tényleg spéci dolog, de én most a mozgásról beszélek.
    Lenézem és megvetem őket, mert pont arra képtelenek, ami a dolguk lenne, hogy megszerettessék a mozgást és a TESTET NEVELJÉK.

  • 2016.02.02 09:00:33A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél

    A miltonkapocs, az magyarul jancsiszeg?

  • 2016.02.02 09:13:31Nancsibacsi

    A gond az, hogy magatartásból/szorgalomból nincs "instant" jegy vagy akármi, amit a szaktanár beírhat a naplóba. Meg mondjuk erre jegyet adni nem is megoldás, mert ugye milyen más jegyet kapjon erre, mint egyest? 1 átlaga meg 1 lesz, ami azért irreális.
    Elsőben még elmegy, hogy heti jegy, ami indul 5-ösről, és ha cucc hiányzik, csökkentjük egyel, de ne akarjunk már egy 6. gyereknél ilyen plusz adminisztrációt akasztani a tanár nyakába.

  • 2016.02.02 09:47:10szabfer

    Nem értem mire ez a felzúdulás - megint ez a kretén rendszer hogy a tanárnak semmihez sincs joga, cserébe próbáljon meg dolgozni olyan társadalomban, ahol a gyerekek fele valamilyen módon "sérült" (értsd: figyelemzavar, diszlexia, diszgráfia, elvált szülők rakoncátlan csemetéje, újgazdag palánta).

    Annak idején mindenhol volt kisegyes a felszerelés hiánya miatt, és jött a karó ha rendszeres volt a hiány. Ez is a nevelés része, tanulja meg a kölyök hogy az ő felelőssége az hogy a felszerelését bekészitse este meg bevigye reggel.

    Mindneki kapott érte karót, ez az élet része, a tanár meg pontosan tudta hogy az az egyes nem a tudést jelzi hanem a trehányságé. Fel se merült senkiben hogy emiatt hőbörgjön.

    Szóval hátrébb az agarakkal, a tanár pocskondiázása helyett esténként szépen üljünk oda iskolás fiunkhoz és segítsünk neki bepakolni a holnapra való cuccokat. Mert ez is ám a nevelés része, nem csak az hogy megvédjük a gyereket a gonosz tanártól.

  • 2016.02.02 09:49:11momori

    Szinte az összes tesitanár, aki "tanított", alkesz és/vagy elhízott volt, és szerették az ügyetlenebb diákokat megszégyeníteni. Pedig Gipsznek részben igaza van, egy jól karbantartott test, mozgáskultúra, pozitív énkép nem csak "dugásra való", az emberek nagy része ez alapján ítél első blikkre, akár tetszik, akár nem.

    az abádszalóki hős

    +1

    A szüleimmel rengeteget túráztunk, ez nagyon sokat számít.

  • 2016.02.02 09:51:39momori

    Nálunk volt olyan diák, aki hat egyest szedett össze egy hét alatt, mert a tanár pikkelt rá.
    Egyszer azért kapott, mert nem hozta el a tolltartóját.

  • 2016.02.02 09:59:57Étrisyon

    Az érdemjegy az adott tanuló szaktárgyi tudását és teljesítményét kell, hogy értékelje. Attól, mert szétszórtabb, még nem szabad a szaktárgyi értékelését lerontani.
    Persze, ennél jóval árnyaltabb a kép. A helyzet az, hogy tényleg nincs semmi hatékony eszköz a tanárok kezében. Persze, egy szorgalmas, lelkiismeretes tanulóra lehet hatni. De egy olyanra, aki eleve úgy jön be az iskolába, hogy "velem aztán semmit nem tehetsz", arra hogy hasson a pedagógus? Akire ha csak rá mersz szólni, másnap az apjától kapod az életveszélyes fenyegetést. (Megtörtént eset, nem Borsod megye, Nyugat-Magyarország, az illető pedig egy sebész lánya.)
    Beírás? Aki olyan lelkületű, az tojik rá nagy ívben. Magatartás- és szorgalomjegy? Most komolyan: van bármi értelme? Még a lelkiismeretes tanulókat sem érdekli túlzottan, nem hogy a trehányakat.
    Nem mondom azt, hogy egy otthon felejtett felszerelést, egy elfelejtett házit, stb. elégtelennel kéne büntetni. Ez van, hogy az év végi osztályzatot is befolyásolja. Viszont az is tény, hogy vannak tanulók (nem is kevés!) akik direkt kihasználják, hogy a tanár nem tehet semmit. Mit csináljon a matektanár, amikor a gyerek már a sokadik geometriaórára sem hoz körzőt és vonalzót? (Jelezném, egyre több helyen tiltják meg az órai munka értékelését.)
    Ami pedig a mellékesen kialakult vitát illeti: én a hármas alapú logaritmusnak többször vettem hasznát a mindennapjaim (tanulmányok, munka, de még ezeken kívül is) során, mint a szekrényugrásnak. Mégis vannak barátaim, valamint komoly kapcsolatban vagyok jó ideje.

  • 2016.02.02 10:06:15Alterra

    És az milyen, ha a gyerek azért kap félévkor magatartásból 4-est, mert havonta egyszer-kétszer előfordul, hogynem tud megebédelni az iskola által erre biztosított 15 percben?? (Harmadikról le, sorbanállás, ebéd, aztán harmadikra vissza, ha tesi van, akkor pedig átöltözni.) Szerencsére olyan jó képességei vannak, hogy más jegyeit nem tudják lerontani.

  • 2016.02.02 10:41:10fifibá55

    Nálunk három ilyen mulasztással kizárja magát a gyerek abból, hogy az iskola által szervezett sítáborba, városnézésre, stb. jelentkezhessen. Úgy látszik, ez (kimaradni a jó bulikból) komolyabb fegyelmező erőt képes kifejteni, mint bármilyen nyakatekert adminisztratív módszer.
    És csak megjegyzem, az én nagymamámat holtáig imádták a tanítványai, pedig vonalzós körmösöket is osztogatott..

  • 2016.02.02 10:59:25Sandi Péter

    Kapjon csak egyest nyugodtan... Tőlem megis bukhat... Trehány ... Majd ha nem viszi magával a munkába a " segédeszközeit" akkor ott mitcsinál... Ja és a szülő csak ne pattogjon, inkább nevelje a gyereket...

  • 2016.02.02 12:46:26McZozo

    Gipsz Ferenc
    Mindket oldalhoz tudok jot es rosszat is irni, nagyreszet korrektnek tarotm amit irsz, de pl en egyetemen szinte egy sort se jegyzeteltem ugyanis ha irogattam akkor nem tudtam figyelni, igy inkabb megalapodtam nehany grafoman csajjal hogy ok odaadjak a jegyzeteiket en meg ha kell korrepetalom oket az adott tananyagbol zh elott. tokeletesen mukodott a rendszer.

    Viszont hogy a diak lustasagarol is irjak, van akin nem lehet segiteni. Pl volt penzugy tanarunk aki mondta zh elott csinaljunk 2-3 zh feladatsort neki az adott anyagbol es ha jo akkor azt fogja hasznalni. Egyik sraccal ketten megcsinaltuk. Hivtunk tobbeket hogy jojjenek segiteni, de mindenkinek fontosabb dolga volt. Ezek utan meg igyis nyilvanossa tettuk a teteleket az egesz osztaly elott, meg akkor se erdekelt senkit. A tanar vegul 100% ig a mi kerdeseinket hasznalta. en fejbol irtam az eredmenyeket igy siman 100% let Kettonk kivetelevel a tobbi vert hugyozott es morgott hogy nehez volt.

  • 2016.02.02 12:58:26McZozo

    Gipsz Ferenc

    @efi
    A megfelelo modon vegzett sport rendkivul egeszseges. Foleg fiatal korban. A tested minden porcikaja meg fogja halalni meg evtizedek multan is. Izuletek, izmok, szalagok, mindnek jot tesz a terheles. Ranezek a mai tizenevesekre es nem tudom, hogy sirjak vagy nevessek.
    A mozgaskultura, koordinacio es a tartas is fejlodik, csiszolodik.

    Mondjuk ezzel vitatkoznek, ugyanis vannak sportos alkatu gyerekek es vannak nem sportra szuletettek. En is ez utobbi tabort szaporitottam igy a hatamon a szor felallt a sok szekrenyugras futas rudmaszas dologtol ami az orak 85% at kitette. Igy mi is anno mindent megtettunk hogy ellebecoljuk ezeket az orakat. Idokozonkent volt egy egy helyetesito tanar aki meg mondjuk engedte hogy kosarazzunk kezizzunk focizzunk egesz oran. Na ezeket meg az en tipusu gyerekek is szerettek es tokig leizzadva fejeztuk be. De ezt valamiert magyarorszagon nem ismerik fel es cask ez a gimnasztika okorseg nyomatodik. Volt szerencsem pl amerikaban egy evet tanulni ahol nem volt kotelezo sport, ezzel szemben rengeteg szabadon valaszthato csapatsport lehetoseg. MEg en az antisport fizimiskammal is eljartam onkent ilyenre mert azt elveztem.

  • 2016.02.02 13:00:02fumerin

    Ezért nem érdekel a gyerekeim bizonyítványa....
    "Anya, feleltem ötösre, de kaptam mellé egy egyest, mert nem vittem el a füzetem."
    Sajna, egyre több pedagógus ezt preferálja...

  • 2016.02.02 13:54:06MCock

    Ha már itt tartunk, a nyelvtanfüzet ugyanúgy egy szó, mint a tesicucc.
    Ha pedig otthon maradt a nyelvtanfüzet, az a nyelvtanosztályzaton látszódhat, ha a gyerek nem tudja rendesen követni az órát. Vagy tesiórán, ha majd nem tudja a mutatványt, mert felszerelés hiányában nem gyakorolt. Ennyi.

  • 2016.02.02 14:29:47elemes

    Whoa. Ez nekem új információ volt.
    A gyerek második félévi átlaga sokat fog javulni :-)

  • 2016.02.02 14:32:37Peetee

    Amikor én gyerek voltam, akkor erről még nem cikkeztek, és én voltam a hülyegyerek (meg minden osztálytársam) amiért egyest kaptam. Mennyire más világ, pedig még csak 15év telt el...

  • 2016.02.02 15:01:15answ

    "Arról nem beszélve, hogy ha a körömcipőnek vagy a talpának valami baja esik, másnap már fel is vagyok jelentve.
    Harmadrészt pedig mind a körömcipő, mind a mezítláb balesetveszélyes."

    Nálunk ezt úgy oldották meg, hogy akinek nem volt megfelelő a felszerelése az fekvőtámaszt nyomott. Ennek a száma attól függött, hogy hány órán volt probléma vele. Először 20-at, aztán 50-et, aztán 100-at, .. Végül ha kell egész óra alatt. Nem volt semmi beírás és ezt nyugodtan lehetett utcai ruhában is végezni.

    Emlékszem rá, hogy lila pólót kellett viselni és valaki más színűben jött. A tanár néhány fekvőtámasz után kérdezte: "Na, lilul már?"..

    A dumánál szintén ez volt vagy rosszabb esetben eltalált egy röplabda, balesetek mindig vannak :)

  • 2016.02.02 15:45:35Elinor

    Nekem attól durrant el az agyam, hogy amikor megnéztük az e-naplót októberben 4(!) elégtelene volt beírva a gyereknek matekból, mind nem megfelelő házifeladatra/eszközhiányra. Folyamatosan nézzük a naplót, egyszerre írta be a jegyeket. Ha mondjuk szól az elsőnél vagy szól a gyereknek, hogy ez most mínusz, akkor talán nem ez lett volna a vége. A tanárnőnél amúgy is 3 mínusz elégtelen, 5 plusz ötös (már ettől is a falnak megyek amúgy), és az utóbbit annál szűkmarkúbban osztogatja, minél lazábban az előbbit. A gyerek egész félévben azon tepert, hogy ezeket a jegyeket kijavítsa, és meglegyen a 2-se. Noha ennél jóval több van benne, már elkönyvelte magában, hogy ő rossz matekos.

    Tudom, rá kell szoktatni a gyerekeket arra, hogy ne legyenek szétszórtak, de biztos vagyok benne, hogy van ennél szerencsésebb módszer is.

  • 2016.02.02 16:11:20Enif

    Ez pedig egészen egyszerű:lehet adni - adok is.
    Az órai munkát értékelem és ha az nincs,akkor elégtelen a teljesítmény.Nem olyan balesetveszélyes az utcai ruhában részt venni egy testnevelés órán - inkább kényelmetlen.Az utcai cipő persze nem engedélyezett , de le lehet venni,sőt,még a zoknit is,hogy ne csússzon... Ha a gyerek erre nem hajlandó és nem vesz részt az órai munkában,akkor az elégtelen.Ha igen,miért adnék egyest?Remélhetőleg pár óra után rájön,hogy talán célszerűbb a felszerelésben részt venni az órán.
    Az úszás órán ezért adott egyes még kézenfekvőbb:úszott vagy nem úszott?Ennyi!
    Nyilván nem teszi meg ezt az ember az első vagy nagyon ritkán előforduló esetekben.De a notórius lógósokat ezzel az egy dologgal tudom "jutalmazni".
    Persze , hogy a mai középiskolások egy részét ez nem érdekli...
    De engem sem: félévi és év végi értékeléskor ezek a jegyek benne vannak az átlagban - legfeljebb én is érdektelen arccal tudok kettest vagy elégtelent adni.
    Szerintem mindez annyira egyértelmű,hogy ezért is fogadják el a gyerekek.Persze,van olyan,hogy megkérdi félévkor,hogy ő miért kettes,de ha bemutatom neki,hogy pusztán a jóindulatom miatt , mert igazából meg kellett volna buktatnom, annyi órán nem vett részt,hogy határán táncol az év elfogadásának...,na onnantól nincs vita.
    Az értelmes szülőnek is nyilvánvaló mindez és egyet ért velem - a nem értelmessel pedig nem vitázom.

  • 2016.02.02 16:22:48nehéz kezdet

    Nagyon élveztem mikor az ötödikes ( sajnos nem sajnos, tudta hogy felvették hatosztályosba) mellette versenyszerűen sportoló lányom, elkezdte hanyagolni a torna órát.
    Minden alkalommal szépen, tisztán összehajtogatva hozta haza a tornacuccot.
    Vártam mikor szól a suli, nem is jelezték, kettes lett tornából és országos bajnok.
    Minden szülőin, fogadóórán részt vettem.

  • 2016.02.02 16:51:35Hortenz

    amíg érdemjegy alapján vesznek fel egyetemre, addig netto aljasság rossz jeggyel bűntetni, "nevelni".
    És nincs semmi köze ennek tanár- és diák jogokhoz és kötelességekhez.
    Alapjaiban rossz az egész oktatási rendszerünk úgy ahogy van.

  • 2016.02.02 18:32:21Peter Bodi

    Hat innen is uzennek a volt testnevelo tanaromnak osztalyfonokomnek es az igazgatonak, hogy remelem hogy az o gyermekeikkel nem ugy bantak ahogyan velem.

    Meg annak idejen feher volt a kotelezo iskolaszin, sajnos nekunk sohasem tellet a teljes feher tornafelszerelesre. Megoldas? igazolatlan ora testnevelesbol, 3 utan osztalyfonoki megrovas 3 osztalyfonoki utan pedig igazgatoi megrovas... Akinek igazgatoi megrovasa van nem kaphatott jobbat 2 es erdemjegynel magatartasbol...

  • 2016.02.02 18:46:56bocinet

    Hortenz: csak megemlítem, hogy az érettségi eredményye számít az egyetemi felvételinél, ha azt választod.

    Peter Bodi: most nemazért de egy fehér polo kb 1000 ft, és egy rovidnadrágot is megkapsz már 1-2 ezer ft-ért, sőt lehet venni használtan, turkálóból tökéletes minőségűt néhány száz ft-ért, szóval ez azért kicsit sántít...


    Sport/nem sport, nem alkat kérdése. Én midig imádtam focizni, pedig nem voltam egy sportoló alkat. A magasugrás nem ment, a távolugrás úgy-ahogy, kosárlabdából mindig ötös voltam stb, átlagban kb 3-as voltam tesiből. Matekból meg ötös, önértékelési gondom nemvolt, tudtam ,hogy soportban mire vagyok képes.

    Eléggé szoktam is magamban háborogni az osztályozó értekezleteken, mikor a tesi tanár mondja a többinek, hogy milyen remek sportoló ez a gyerek, miértnem ötös a többi tantárgyból amire esetleg be sem jár, és viszont is igaz, miért nem ötös tesiből, mikor minden másból...

    A testnevelés is egy tantárgy, teljesíteni kell a követelményeit. Az emberek képességei nem egyformák, de egy alap módon a legtöbb ember képes a testnevelés, vagy a matematika,vagy bármi más elsajátítására.
    A többi csak nyafogás, ha még a felszerelését sem viszi el, akkor miről beszélünk ...

  • 2016.02.02 22:36:14Krumpli Bogart

    Nem értem, miért foglalkozik a tanár (pl. maisel önmagának ellentmondó hozzászólása) azzal, hogy van-e cucca a kölyöknek? Ha ő cucc nélkül is tud tanulni és teljesíteni, akkor minek, ha meg nem, akkor a teljesítményére kapja a jegyet, ne pedig az eszközhiányra.
    Szögmérő nélkül tudsz 37 fokos szöget szerkeszteni? Ha igen, akkor ötös, ha nem mert nincs szögmérőd, vagy van, de azzal sem tudsz, akkor arra kapod az egyest, hogy nem tudtál 37 fokos szöget szerkeszteni.
    Tornaórán csak a sportcipő fontos feltétel, azt nem lehet hazavinni, ha nincs testneveléscuccod (mert hazavitted mosni), akkor gatyára vetkőzve sportolsz, vagy az utcai ruhádban futod a köröket, mint a játszótéren. Ennyi.
    Ez az eszközhiány valami berögzött vesszőparipa, kötekedési alap, vagy nem is tudom, mi. A gyerekeimnek negyedik osztály végéig én pakoltam be minden nap, mert csak olvasásból egy könyv, egy munkafüzet és két füzet kellett. Minden tárgyból különböző színű csomagolópapírral, számozással jelölt csomagokat készítettem, hogy este tízkor, hulla fáradtan ne felejtsek el betenni mindent a táskába.

    Tanítani kellene, nem pedig csesztetni a kölyköket.

    Egyébként kitűnő tanulók voltak a gyerekeim és ma már mindketten egyetemisták, de ezért én nagyon sokat dolgoztam az iskola helyett is.

  • 2016.02.02 22:42:51Krumpli Bogart

    Az külön marhaság, hogy készségtárgyakat osztályoznak. Mondom ezt azzal együtt, hogy a gyerekeim sportolnak, zeneiskolába is jártak négy évig önszorgalomból és még külön rajztanárhoz is elmentek, mert mádnak rajzolni és kézműveskedni.

  • 2016.02.03 02:18:24Gipsz Ferenc

    A gimnasztika fontos. Nem azert mert otthon hobbibol szekrenyeken fogsz ugralni. A mozgassort kell megtanulni. A mozgast mashogy tarolja az agyunk ott tenyleg az ismetles az elsodleges a bevesodeshez.

    Multkor pl sikerult egy gyonyoru tigris bukfenccel leszallnom a deszkarol (kavicsot talalt a kerek). Ha nem csinaltuk volna a suliban a nekifutos dobbantos bukfenc mutatvanyt, akkor tuti nem "ugrik be" a mozgassor tized masodperc alatt. Gurulas helyett eldoltem volna mint egy zsak es mehettem volna az ugyeletre gipszeltetni.

    Kepzeld el, hogy probalod elerni a buszt es hirtelen eled kerul valami akadaly, arok, godor, alvo hajlektalan stb. Gondolkodas nelkul at tudod ugrani, mert begyakoroltad a mozdulatsort tornaoran.
    Bordasfalon kapaszkodas, helyes emeles, dolgok elkapasa, kiteres, eses stb mind hasznosak az eletben. A testet is meg kell tanulni rendesen hasznalni nem csak az agyat. Ezt gyerekkorban a legkonnyebb. Nomeg, hat gyerek fejjel nem esel akkorat, mint felnottkent. Nem mindegy, hogy a fejed 1 vagy 2 meterrol talalja el a betont :D.

    Mondjuk a kosarra dobas, a labda pattogtatas meg hasonlok nem annyira hasznalhatoak a mindennapokban. Talan, ha valakit agyon akarok dobni egy kocka kovel (szigoruan onvedelmbol) akkor jol johet a kezis tapasztalat.

    Szerintem nincs olyan egeszseges ember, aki keptelen barminemu sportra. Max olyan, aki meg nem talalta meg, mi tetszik neki.

  • 2016.02.03 04:23:28lujo1111

    azért nehogy megszakadjon a szívünk azért, mert elégtelent kapott vki ezért tesiből ugyanis vannak olyan diákok, akik sohasem visznek tesi cuccot, és nem vesznek részt az órai munkán. mivel tudja a tanár a diákot rákényszeríteni? elégtelent ad, aztán ha túl sokszor nem visz, megbukhat. különben van olyan osztály, ahol a diákok kb. ötöde ezért megbukott. szakmunkások.

  • 2016.02.03 04:26:51lujo1111

    amúgy hogyan ellenőrzi a tanár "a tanuló teljesítményének, szorgalmának értékelésekor" ha nem is mozog?

  • 2016.02.03 08:16:07bbrrr

    "A tanuló teljesítményének értékelése a tanuló tudását, szorgalmát kell, hogy tükrözze és nem pedig a magatartását."
    Ez van a törvényben. A kérdés az, hogy a tornacucc otthonfelejtése szorgalmi kérdés-e, vagy magatartásbeli? Szerintem szorgalom kérdése, odafigyelésé, koncentrációé. Aki igyekszik, készül az órára, az nem felejti otthon. Aki x@arik rá, az otthon felejti. Tesiből nincs házi feladat, egy dolgot lehet készülni, hogy elhozod a felszerelést.

    Vonatkozó kérdésem: órai munkára lehet-e egyest adni? Ha lehet, akkor akinél nincs tornacucc, az nem a tornacucc hiánya miatt kap egyest, hanem az adott tanórai teljesítménye elégtelen. Nem a képességét osztályozza ilyenkor a tanár, hanem a teljesítményt.

    Ha egy matekzseni üres papírt ad be matekdolgozatnál, az is egyes, pedig nyilvánvalóan többre lenne képes, ott sem a képességet osztályozza a tanár, hanem a teljesítményt.

  • 2016.02.03 10:23:07Csokis

    Hülyeblogmotor nyeli a kommentet?

  • 2016.02.03 10:25:38Csokis

    Nyeli. Lazarus rulez:

    Bár sok éve nem tanítok már, és előtte is csak 5,5 évet húztam le tanárként, munkaközösség vezetőként és ofőként egy gimiben, szóval nem vagyok a szakma nagy öregje, de ezt a felszerelés-házi fetisizmust sosem értettem. Oké, ha tesi, vagy zeneóra az oké, oda elég kreatív tanerő kell, ha ezt parírozni akarja, de egy sima szaktárgy?
    - HF hiány:
    1.) Ha a gyereknek elfogadható indoka van, tudottan nem notórius link, az akceptálható.
    2.) Ha "otthon maratt", "megí'tam, de megette a kutya", akkor a felkészültsége egy pár perces feleléssel kideríthető. Ebből ki lehet jönni jól is, de egyrészt nem a szívatás a lényeg, másrészt ha sokadik alkalom, akkor tud az a tanár úgy kérdezni...

    - Felszerelés hiány:
    Oké fiam, itt a tartalék vonalzó, körző, szögmérő, de ha az ember rosszabb felszereléssel, nem a sajátjával dolgozik, akkor az óra hatékonysága is kisebb, ezért dupla házi feladatot kapsz, hogy utolérd a többieket.

    Kicsit más, de pedagógiai módszer: Boldog emlékezetű biológia tanárnőm, Oláh Zsuzsa (hál' istennek kutya baja, csak sajnos a közoktatásban már nem tanít) azt csinálta nálunk, hogy mindenkinek minden félévben volt három "szabad kártyája", amit az óra elején, még a feleltetések előtt ki lehetett venni. Szóltál, hogy kéred, (nem kellett indokolni), és aznap nem feleltél. Be kellett tudni osztani, és persze nem lehetett azután szólni, hogy az mondta, hogy gyere ki a táblához, de ha ésszel éltél vele, nagyon hasznos volt.

  • 2016.02.03 11:59:58RealXeon

    Kedves bocinet!
    Ön súlyos pedagógiai zavarokkal küszköd, amennyibe az itt leírtakat, józanul és megfontoltan gépelte le.
    3 fiúgyerek apukája vagyok, én magam is oktattam. Reális, megtörtént példát írok le önnek: A gyereket hátulról megszólítja az osztálytársa. Szót váltanak, miközben a tanár előadást tart a leckéről. A tanár felfigyel a gyerekekre és felszólítja mindkettőt, hogy mondják meg hol tartott az előadással. Természetesen a kizökkent gyerekek nem tudják és mindkettő egyest kap.
    Ez a dolog a jelenlegi oktatásban "bevett gyakorlat" és rettenetesen romboló hatással van a gyerekek oktatására, a tanulmányaik eredményére, a tanulók hangulatára és tanulási hajlamukra. Ön úgy vettem észre a leírásaiból egyetért ezzel. Nem kel ködösíteni a részletekkel, hanem az elveket értékelni. A tanuló tudása nem az élet apró részletkérdésein kel, hogy múljon. A kapott értékelés, legyen az jegy stb. a lehető legjobban kel, hogy tükrözze a tanuló tudását. Amennyiben ez nem így történik akkor akár bűncselekményről is lehet beszélni. Minden szakmának megvannak az unalmas, idegesítő részei. De Önt és Önöket azért fizetik a magyar emberek adójából, hogy az oktatási feladatokat ellássák. Ha úgy érzik, emberileg nem felelnek meg, keressenek más szakmát !

  • 2016.02.03 12:43:27miciur

    Ezt nálunk elintézte a tornatanár azzal, hogy
    Választhatsz, vagy futsz a tornacucc hiányossága miatt egy Arany-kört, vagy sztereopofon-fullmasszázs-mellpor!
    Nyilván az utóbbit választottam mindig, francnak volt kedve futni hegyen-völgyön át

  • 2016.02.03 20:15:04bocinet

    Kedves RealXeon!

    Ön súlyos pedagógiai zavarokkal küszköd, amennyibe az itt leírtakat, józanul és megfontoltan gépelte le.

    Árulja már el, amennyiben az a szép okos gyermek, nem figyel oda egy magyarázatnál, nem mondjuk gyakorlás közben beszélget a padtársával, és otthon soha nem veszi elő se a könyvét se a füzetét, hogy fogja megérteni, hogy mondjuk hogyan működik az adott CNC ciklus, amit majd használnia kellene például a vizsgán, vagy a munkahelyén?
    És, ha minden egyes magyarázatnál ezt teszi, mit fog tudni az a szép, okos aranyos gyermek, akit csak szekálásként szólítanak fel, mert hát minden felelet egy szekálás.

    Főleg a szakképzésben, nagyon fontos lenne, hogy érdekelje is az a szakma a csemetét, ha nem érdekli nem csak a saját tanulását szabotálja, hanem a többi gyermekét is, ehhez meg nincs joga, amit nevezhetünk bűncselekménynek is.

    Tudja, a legnagyobb probléma, hogy ezektől a hátrafroduló hangosan beszélgető, ordítozó gyerekektől nem igazán lehet olyat kérdezni amit tudnak, talán a nevüket, de arra már csak ne kelljen kettest adni...

  • 2016.02.04 01:51:34egytinilánygondolatai

    és vajon diák miért nem megy ki a táblához?
    Felsorolok pár pontot:
    -nem tudja az anyagot,nem akarja égetni magát
    -nem érti ,nem akarja égetni magát
    -önbizalom hiányos
    -depresszióban küszködő diák,fél meg szólalni
    -lámpa lázas
    -vagy egyszerűen lázadó típusú ,és ellen áll egy felnőttnek
    -vagy nincs kedved

    Mindennek meg van a saját oka.
    Tanárok,akik azt hiszik egyessel minden megoldható.
    Tanárok akik néha visszatérnek a régi módszerhez.
    Tanárok akik azt hiszik ,hogy a posztjuk helyzete miatt minden szabad.
    Tanárok akiknél nyalni kell ,hogy 4.87 re meg adja az ötöst.
    Tanárok akik azt hiszik ,hogy ha egy papírzsebit kérünk ,akkor az egész dogát lesúgják ,ezért kap egyest,Pedig csak szegénynek fojt az orra és még tanul a dogára.Dupla kicseszés.
    Tanárok akik elfelejtik,hogy anno ők is voltak diákok,sőt lehet ,hogy rosszabbak.
    Tanárok akik azt hiszik ,hogy jobban fog tanulni egy diák,ha mindenki előtt nevetség tárgyává teszi.Ellenkezőleg csak még jobban fogja utálni.
    Tanárok akik beszólnak óra közepén mert egy diák más nemzetiségű.Mi ez hanem rasszizmus?!
    Tanárok akik megszegik a diákok jogait ,de amikor szót emelsz ,egyszerűen megfojtanak.
    Tanárok akiknek áll neve a Hétfejű sárkány.
    Azokat a pontokat amiket felsoroltam ,megtörténtek velem,barátnőimmel ahol jelen voltam.
    Természetesen vannak kivételek is.

  • 2016.02.04 12:15:54Ma&pet

    A gyerekek nem arra kapnak egyest, hogy nincs ott a tesi cuccuk. Tesi cucc a tornateremhez előírás szerintem minden iskolában. A diák nem használhatja a tornatermet utcai öltözetben. Innentől kezdve az órai teljesítménye egy nagy 0. Erre kapnak egyest.

  • 2016.02.04 14:12:05Nu Art

    Annyira de annyira szeretném, ha minden kedves szülő csak 3 teljes napra tanár lehetne! Ha úgy testközelből éreznék, látnák az egyre "individualizálódó" (értsd: szemtelenedő) kamaszok megnyilvánulásait, miközben hátukon a rendszer nyomása, hogy mit szabad, meg mit kötelező, meg mit nem lehet, sőt mit tilos.

    Roppant könnyű a tanárosak szapulni, de kérdem én: az otthon hagyott tesicuccban anya-apa felelőssége nincs benne?? Anyának meg apának nem kell, hogy legyen arra ideje, hogy megkérdezze reggel (vagy előző este), hogy "gyerekem, bepakoltál mindent?".

    Csak szólok, hogy DE igen, kedves szülők, illene arra a gyerekre annyit figyelni (és most a sok fenti általánosítás miatt gonosz leszek), esetleg felállni nektek is a gép meg a tv mellől, kiszállni a facebook-ból, és megkérdezni a gyereket. És nem, ne sajnáljuk már az a tanulót, aki egyest kap, mert rendszeresen otthon hagyja a tesicuccát!! Órai munkát mi alapján értékelsz, ha nincs órai munkája?? Végezetül: ilyen esetben anya-apa is szégyellje el magát, mert ez őket is minősíti!

  • 2016.02.04 15:06:32bocinet

    Nu Art - ott a pont:)

  • 2016.02.04 16:33:22Krisztiantara

    Ez nagyon könnyű feladat. Tanár NEM a felszerelés hiányára ad egyest, hanem az órai MUNKA minőségére. Mivel az elégtelen, mert a nebuló nem csinál semmit sem. Ennyi.

  • 2016.02.05 10:26:46vélemény74

    Jó és kérdem én A meg foglak buktatani testnevelésből és ének-zenéből az mennyire fegyelmezi a gyereket? A szülőt idegesíti, hisz így is lehet bukott, de semmi köze a tényleges tudáshoz. Stephen Hawking sem fog bukfencet vetni de zseni. Testnevelésből lerontani a szorgalmat gerinctelenség. (csak megjegyzem a gyermekeim nem túlsúlyosak, de nap végén a 8. órában megtartott tesiórától tele van már neki is a hócipőjük.)

  • 2016.02.05 10:33:57vélemény74

    És még egy kedves Nu Art hidd el én is szívesen cserélnék veled egy napra. Te nem éled az én életemet, én pedig a tiédet, de nem tudsz meggyőzni arról, hogy a tesi egyest megérdemli . Az én koromban is volt ilyen , hogy nem volt tesi cucc, de futhattam a rendes cipőmben a sportpályán, a hidegben. nem volt öröm, de jobban tettem, ha bevittem a tesi cuccot. Ösztönözni kell a gyereket nem büntetni.

  • 2016.02.05 19:47:56Gipsz Ferenc

    Ez az egesz bepakolos dolog nonszensz. Mi a banatnak kell egy gyereknek annyi konyvet, fuzetet, miegymast adni, hogy ne ferjen el egy hozza aranyaiban passzolo taskaba? Iskolai szekrenyt mindenkinek. Napkozi meg tanuloszoba, ahol a diakok megirhatjak a hazit. Aztan a cucc mehet a szekrenybe, a gyerek meg haza. Ha valamit nem visznek haza, az otthon sem fog maradni.

    A 8 ora is orbitalis baromsag. Papiron jol mutat, csak epp ertelme nincs. Fejhetsz egy tehenet 24 oran, akkor sem fog tobb tejet adni, mint amennyit egyebkent adna. Sot a kovetkezo nap valoszinu semmit nem fog adni.

    A gond azzal van, amikor az orai munkara sokkal gyakrabban adnak egyest, mint otost. Akkor volna fair a hianyzo felszerelesert az egyes, ha a meglevo felszerelesert es a tornaert meg alapbol jarna az otos minden oran.

  • 2016.02.05 19:54:28Gipsz Ferenc

    @egytinilánygondolatai
    nem tudja az anyagot, nem akarja égetni magát - Egyeni szocproblema, egyes
    nem érti, nem akarja égetni magát - Egyeni szocproblema, egyes
    önbizalom hiányos - Egyeni szocproblema, egyes
    depresszióban küszködő diák, fél meg szólalni - Hol a mondat vege? Fel meg micsoda?
    lámpa lázas - adjon neki lazcsillapotot
    vagy egyszerűen lázadó típusú, és ellen áll egy felnőttnek- Mi a banat az az "ellen", amin a felnott keresere all az a szegeny lazado?
    vagy nincs kedved - Egyeni szocproblema, egyes

  • 2016.02.05 19:54:45Gipsz Ferenc

    @egytinilánygondolatai
    Mindennek meg van a saját oka. (igekotok hasznalata, nezz utana)
    Tanárok, akik azt hiszik egyessel minden megoldható - Meg a diak aki azt hiszi, hogy a "Felek, nincs kedvem"-el minden megoldhato.
    Tanárok akik néha visszatérnek a régi módszerhez - Nadpalca, kormos vagy makarenkoi pofon?
    Tanárok akik azt hiszik, hogy a posztjuk helyzete miatt minden szabad. - Mi a posztjuk helyzete?
    Tanárok akiknél nyalni kell, hogy 4.87 re meg adja az ötöst. - Az irasjelet a szo utan kell tenni, amelyet mindig szokoz kovet. Ez, helyes. Ez ,helytelen. Nem kell ertened miert, csak tanuld meg.
    Tanárok akik azt hiszik ,hogy ha egy papírzsebit kérünk, akkor az egész dogát lesúgják, ezért kap egyest, Pedig csak szegénynek fojt az orra és még tanul a dogára. Dupla kicseszés. - Ha fojtogatta szegenyt az orra, miert nem vett levegot a szajan? Egyebkent, ha folyik az orrom, hordok magamnal paprizsepit.
    Tanárok akik beszólnak óra közepén mert egy diák más nemzetiségű. Mi ez hanem rasszizmus?! - Europa, a politikai korrektseg fellegvara.
    Tanárok akiknek áll neve a Hétfejű sárkány. - Mi csak gunyneveket adtunk a tanaroknak. Sosem nevezetuk el az allat. Alnev alatt persze konnyen okoskodik az ember.

    Azok a pontok, amiket felsoroltam, megtörténtek velem, vagy barátnőimmel ahol jelen voltam. - Valaki tenyleg nem ment ki a tablahoz azza a felkialtassal, hogy lampalaza van, aztan felhaborodott az egyesen? A munka vilaga tartogat meg nektek par meg lepetest ;)!

  • 2016.02.05 20:01:21Gipsz Ferenc

    "we don't need no education!"
    - Yes you do, you just used a double negative.

  • 2016.02.06 17:08:43wu tang

    főleg akinek figyelem zavara van vagy egyéb viselkedési zavar még annak is be basszák az 1-est
    már a pislogsz akkor is

  • 2016.03.14 01:01:25Novak Erika

    Én volt hogy felálltam feleltetésnél és magam kértem az egyest ahelyett, hogy megalázzon a tanár, sosem tudtam eleget tanulni. A testnevelés nem a test fejlesztése hanem versengés volt az én időmben, alkattól függetlenül ( kicsi voltam, soványka, gyenge ), így jó sok kudarc éri a gyereket, elveszik a mozgásba vetett bizalmát, ahogy hallom ma sem jobb vagy kevésbé verseny szellemű a rendszer. Régen nem értettem egyet a Waldorf módszerrel, ma már egyre vonzóbb. Arról nem beszélve, hogy amit tömtek a fejünkbe és amit megköveteltek annak kis rszét sem használom az életben és megannyi dolog jó lett volna ha megtörténik. Nem így volt, reméltük a gyermekeinknek jobb lesz, hisz specializálódnak, tovább képzésekre járnak, nem csak valakinek a valakije jut felsőbb iskolába, egyre több a kiegészítő eszköz és anyag. Nos ez utóbbiak a pénztárcát terhelik, a táska súlyát gyarapítják és "idő hiányában" soha nem kerülnek elő, speciális oktatásra nincs lehetőség, akkor a képzés minek rá, nem javult a helyzet. Persze a szülők kényeztetik, nem nevelik meg és hasonlók, és igen vannak akik igyekeztek, igyekeznek megtenni de kiégtek vagy ki fognak égni, sokan elmentek mosogatni külföldre inkább ez is igaz. De leginkább a magyar "sz.r is keserű" hozzáállás a legnagyobb baj, van még pár klissé amit elpufogtathatnék. Elöször saját házam táján söprök, azután udvariasan kérek, intelligensen a felettesnél jelzem a problémámat és megoldást javaslok, mely kölcsönös megalkuváson alapul, együtt működöm, és alapjában véve pont lesz..om milyen jegye van a gyereknek az életben való helytállásaát nem az fogja meghatározni. Az elvárások azok amik tönkre teszik őket, a teljesítési kényszer, nem a biztos életrevaló tudás...

SZÓLJON HOZZÁ!

Legfrissebb

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés