Minecraft töriórán? Miért ne?

Oktatás témában sokszor eléggé lehangoló hírek érkeznek, de szerencsére időről időre felbukkannak olyan ötletek, fejlesztések, és főleg tanárok, akiktől az ember rögtön visszanyeri a hitét, hogy még sincs minden veszve. Korábban már írtunk Bognár Amáliáról, arról a történelem-magyar szakos tanárról, aki nemhogy tiltotta, hanem egyenesen biztatta a diákjait, hogy használják az óráin a mobileszközeiket.

shutterstock 326501897
Chicago Tribune / Europress / Getty

Most pedig még egyet ugrott fölfelé az izgalmas tanítás létráján, és elkezdte az iskolások kedvenc játékát, a Minecraftot használni az óráin. A tapasztalatait a Tanárblogon írta le, és úgy megörültünk neki, hogy összefoglaljuk.

Bognár Amália abból tapasztalatából indult ki, hogy a gyerekek sokkal gyorsabban és hatékonyabban tanulnak meg minden olyan dolgot, ami tényleg érdekli őket. A Minecraft (tudják, a számítógépes LEGO) pedig, mit szépítsük, a legtöbb gyereket érdekli. Elkezdett kutakodni a neten, és egy csomó magyar és külföldi példát talált arra, hogy mások hogyan alkalmazzák a programot a tanórákon. Matematikaórán az alapműveletekben és a téglatestek tulajdonságainak megértésében segít, fizikából például a függőleges gyorsulást lehet bemutatni rajta, biológiából pedig a genetika témakörében kalauzolják el a segítségével a gyerekeket. Angolórán pedig a chat ablakon keresztül tárgyalták meg a gyerekek, hogy mit csináljanak. 

Na de hogyan lehet egy építős játékkal magyart, történelmet tanítani? Hát úgy, hogy létrehozták azt a világot, amiről tanultak. Például felépítették Nándorfehérvár ostromát. Ehhez ismerni kellett a környezetet, ki hol áll, milyen a zászlaja, milyen környezet veszi körül őket, szóval jó sok mindent kellett tudni róla, de aki részt vett a munkában, az alighanem meg is jegyezte ezeket hosszú időre.

Magyarból ugyanezt csinálták, felépítették a János vitéz környezetét, sokan éppen a mobiltelefonjukon dolgoztak. Kamuzni nem lehetett, ahhoz, hogy valaki bele tudjon szólni a játékba, ismerni kellett a szóban forgó fejezetet, tudni kellett vizualizálni a helyszínt, a szereplőket.

80864d98b6c60d0e85bb5ce3b77a4788

Bognár Amália szerint a Minecraft nagyon jól és sokrétűen használható az oktatásban, és jól lehet vele motiválni a gyerekeket, és emellett a már korábban megismert és vonzó környezetben az új ismereteket is sokkal könnyebben el lehet elsajátítani.

Az pedig ma már szinte közhely, hogy sokkal könnyebb megtanulni, és sokkal tovább megmarad az a tudás, amit az ember élvezettel és érdeklődéssel szerzett meg.

Az eredeti cikket itt olvashatják el.         

Oszd meg másokkal is!
Mustra