Ha azonnal tálalunk, megmarad a C-vitamin

Zanza!

Könnyen csökkenthetjük az ételeink vitaminveszteségét anélkül, hogy a fogások veszítenének az ízükből - írja hírlevelében a Nestlé. A cég dietetikusa összeállította vitaminóvó tanácsait.

• A zöldséget még egészben és hámozás előtt mossuk meg folyóvízzel. Kerüljük a hosszadalmas áztatást
• Csak vékonyan hámozzuk meg a zöldségeket és a gyümölcsöket, esetleg héjukban főzzük meg őket
• Nagy szeletekre daraboljuk fel a nyersanyagokat
• A nyers zöldség- és gyümölcssalátákhoz adjunk kevés citromlevet vagy ecetet a C-vitamin-veszteség mérséklése érdekében
• Használjuk a lehető legkevesebb vizet főzés, párolás során
• Használjunk fedőt
• A zöldséget, gyümölcsöt csak puhára, ne pépesre főzzük
• Az ételt lehetőség szerint azonnal tálaljunk. A melegen tartás során a C-vitamin-tartalom egy óra alatt 4-17%-kal, két óra alatt 7-34%-kal csökken
• A konzerv- és fagyasztott zöldségeket mindig előzetesen már felmelegített folyadékba tegyük

Blogmustra