GASZTRO RÖVIDHÍR

Ha azonnal tálalunk, megmarad a C-vitamin

2010. február 27., szombat 10:14

Könnyen csökkenthetjük az ételeink vitaminveszteségét anélkül, hogy a fogások veszítenének az ízükből - írja hírlevelében a Nestlé. A cég dietetikusa összeállította vitaminóvó tanácsait.

• A zöldséget még egészben és hámozás előtt mossuk meg folyóvízzel. Kerüljük a hosszadalmas áztatást
• Csak vékonyan hámozzuk meg a zöldségeket és a gyümölcsöket, esetleg héjukban főzzük meg őket
• Nagy szeletekre daraboljuk fel a nyersanyagokat
• A nyers zöldség- és gyümölcssalátákhoz adjunk kevés citromlevet vagy ecetet a C-vitamin-veszteség mérséklése érdekében
• Használjuk a lehető legkevesebb vizet főzés, párolás során
• Használjunk fedőt
• A zöldséget, gyümölcsöt csak puhára, ne pépesre főzzük
• Az ételt lehetőség szerint azonnal tálaljunk. A melegen tartás során a C-vitamin-tartalom egy óra alatt 4-17%-kal, két óra alatt 7-34%-kal csökken
• A konzerv- és fagyasztott zöldségeket mindig előzetesen már felmelegített folyadékba tegyük

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta