Zanza!

A lenmag bizonyítottan jótékony hatással van az egészségünkre, például segíti az emésztést, csökkenti a koleszterinszintet, és a változó kor alatti hőhullámokat is enyhíthetik. Néhány tipp, hogy hogyan fogyasszuk.

A dietetikusok általában azt javasolják, hogy a lenmagot őrölt formában keverjük a reggeli gabonapehelyhez vagy joghurthoz. A Well, a New York Times blogja azonban most azonban ennél kreatívabb felhasználási módokat keresett, olyan recepteket, amikben kijön a pirított lenmag kicsit mogyorós íze.

A lenmag keményebb a szezámmagnál, ezért érdemes megőrölni - durvábbra vagy finomra a recept szerint. Így a benne lévő tápanyagok is könnyebben szívódnak fel a szervezetben. Ha nem használjuk fel az összeset, akkor tartsuk a hűtőben vagy a fagyasztóban, ugyanis a lenmagban lévő olaj, csakúgy mint a legtöbb mogyorófélében és olajos magban, oxidálódik a melegben. A joghurton kívül lehet gyümölcsturmixhoz, müzlihez és süteményekhez is  keverni. Salátára szórva vagy az öntethez keverve is kiváló, de akár mustárhoz, majonézhez vagy más házi szendvicskrémekhez is hozzá lehet adni.

Angolul tudóknak íme 5 klassz lenmagos recept, Google Translate-tel is lefordítható:

Málnás crumble (morzsasüti)

Banános-mandulás smoothie

Ropogós kukoricás-lenes bundában sült tőkehal

Vegyes magos müzli

Csokoládés müzliszelet

Blogmustra